برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

????? ?????: ?? 1 ?? 1 ?? 1
dqw
  1. Hesam7e7 ?????? ??
    Hesam7e7

    کارشناس هوانوردی
    January 2008
    Tehran
    1,140
    تعداد تشکر : 3,041
    Thanked 4,631 Times in 891 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 5

    ??? ??? فرزند آذربایجان، قهرمانی از سرزمین ایران



    بسم الله الرحمن الرحیم

    چرخ زیر دماغه هواپیما باز نمی شد، هواپیما می بایست در فرودگاه بین المللی کشور فرود می آمد که تنها یک باند آن قابل بهره برداریست و از سویی به علت شرایط فوق العاده یا همان ایمرجنسی ممکن بود که همان یک باند هم برای

    ساعاتی بسته شود و نشست و برخاست برای پروازهای بین المللی با مشکل ایجاد گردد. خلبان یکم پرواز کاملا به پروسه ای که می بایست برای فرود آمدن طی کند واقف، ولی نگران بسته شدن باند و آبروی حمل و نقل هوایی در حوزه

    بین المللی بود. از اینرو تصمیم می گیرد مسیر پرواز را تغییر داده و در فرودگاه پیر شهر تهران یعنی مهرآباد پروازی که از سمت مسکو می آمد را به زمین بنشاند.

    بویینگ کهنه 727 سری 200 هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، که از مسکوعازم تهران بود، با کمی تاخیر در تهران فرود آمد و البته در شرایط غیر عادی.

    هواپیما به زمین نشست و مسافرین آسیبی ندیدند. از آن روز به بعد خلبان هوشنگ شهبازی یکی از محبوبترین چهره های سرزمین ما شد. از این مرد دوست داشتنی مصاحبه های مختلفی از صدا و سیما و مطبوعات و فضاهای مجازی،

    مدتهای مدید پخش می شد و شاید اتفاق نامبرده نقطه عطفی بود بر آشنایی عوام با هوانوردی.

    یکی از مشکلاتی که همیشه سیستم هوانوردی کشور با آن روبرو بوده بحث اطلاع رسانی در این زمینه برای عموم مردم می باشد. بدون شک یکی از زیباترین صنایع موجود در دنیا صنعت هوانوردیست که البته در کشور ما میزان حداقلی به

    لحاظ اطلاع رسانی می توان در مورد آن تخمین زد.

    اما با اتفاق آن روز کم کم مردم با هوانوردی آشنا شدند و بیشتر از زمان های گدشته سیستم های اطلاع رسان شروع به فعالیت نمودند.

    وقتی چند روز پیش با استاد ارجمند کپتن هوشنگ شهبازی تماس گرفتم، مثل همیشه به گرمی پاسخگوی بنده بودند و جالب اینکه در مورد اون اتفاق فرمودند من فقط به عنوان یک خلبان به وظیفه خودم پرداختم. شاید برای کسانی که این

    متن را می خوانند جالب باشد که چرا بعد از این همه وقت سراغ از چنین موضوعی گرفته شده است و اصلا چه نیازی است به بازگویی آن ماجرا که باید عرض کنم قضیه باز نشدن چرخ دماغه هواپیما یک اتفاق بحرانی بود که پروسه انجام آن

    زیاد برای خلبانانی علم و تبحرلازم را برای هدایت وکنترل هواپیما دارند، کار نه چندان سختی است. اما این موضوع همانطور که پیشتر گفته شد نقطه عطفی در زمینه اطلاع رسانی هوانوردی کشورمان بود. جایی که هوشنگ شهبازی نماینده

    مردم ایران شد تا در سازمان ملل عمل صد انسانی غربی ها را به لحاظ تحریم های هوایی به گوش جهانیان برساند و حتی صدا وزارت خزانه داری آمریکا را نیز دربیاورد. هوشنگ شهبازی در یکی از روزهایی که با شرایط فوق العاده روبرو شد

    به خوبی توانست وظیفه خود را انجام دهد. اما مردی که در قلب مردم فرود آمده بود، برندی شد بر عکس های برخی افرادی که می خواستند از قضایای پیش آمده استفاده لازم را ببرند. افرادی که شاید تا آن لحظه بلد نبودند حتی واژه

    هواپیما را بنویسند. قهرمان آذری زبان خطه ایران زمین، با تبحر خود جان هموطنان را با پرنده کهنه خود نجات داد و اجازه نداد که ضعف خدمات فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) (به لحاظ تک باندی بودن) به چشم غریبه های مهمان در آن

    فرودگاه بیاید اما آیا به درستی از این مردی که اینروزها بیش از گذشته قلبش برای هوانوردی کشور و البته جوانان عاشق این صنعت در کشورمان
    می تپد، تکریم لازم به عمل آمد؟

    صحبت های بسیاری پس از این قضیه صورت گرفت که به نظر می رسد بهتر باشد تا از زبان خود ایشان در آینده ای خیلی نزدیک دغدغه های

    ذهنی خلبان دوست داشتنی مان را بشنویم. ما از درهای مختلف در یک مصاحبه متفاوت با کپتن

    صحبت خواهیم کرد تا ابهامات ذهنی بسیاری از عزیزان نیز برطرف گردد.


    HESAM7E7
    #1 ارسال شده در تاريخ September 13th, 2015 در ساعت 21:31:59

  2. The Following 11 Users Say Thank You to Hesam7e7 For This Useful Post:

    Ali Pilot (September 13th, 2015), commando (September 13th, 2015), davar_73 (September 15th, 2015), Dream Bird (September 24th, 2015), Esmaiel_F4 (September 30th, 2015), Ferdowsi (September 15th, 2015), IRIAF F-14A (September 15th, 2015), Nima Amini (September 13th, 2015), SKY MAN (September 13th, 2015), سجیل (September 14th, 2015), سید عماد رضوی (September 14th, 2015)

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0