برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

????? ?????: ?? 1 ?? 3 ?? 3
dqw
  1. commando ?????? ??
    commando
    هوانورد نیمه فعال-استوار یکم
    April 2015
    OIMM
    142
    تعداد تشکر : 376
    Thanked 219 Times in 108 Posts

    new_3 بررسی طرح تقرب با سیستم ILS

    سلام
    این تاپیک در ادامه قسمت آموزش های شبیه ساز پرواز است که به صورت جداگانه ایجاد شده است.
    برای دیدن آموزش ها به
    این تاپیک مراجعه کنید.

    در این بخش کمی در مورد طرح تقرب با ILS صحبت میکنیم.
    لطفا هر گونه اشتباه را ذکر کنید تا اطلاعات اندک و ناقص من باعث درج مطلب نادرست نشود.

    ILS در واقع از دو اشعه الکترونیکی تشکیل شده است که یکی هدایت افقی و دیگری هدایت عمودی هواپیما را انجام میدهد.اگر بخواهیم تقرب ILS را با تقرب VOR یا دیگر تقرب ها مقایسه کنیم دلیلی باعث مفیدتر و بهتر بودن این طرح میشود و آن این است که این طرح شما را در امتداد باند قرار داده و شما را در یک ارتفاع کم و ایمن برای فرود آماده میکند.اما در دیگر تقرب ها مثلا VOR طرح فقط شما را تا بالای فرودگاه می آورد و ممکن است که در ارتفاعات بالاتری نیز قرار دهد که این به معنای اتقال از یک تقرب کور به یک فرود کمی مشکل است.
    بخش لوکولایزر ILS حساستر از یک کورس VOR است و بنابراین نیاز به وقت بیشتری برای حفظ عقربه در مرکز نشاندهنده حس میشود.

    برای این که بخواهیم طرح تقرب را کمی بهتر متوجه شویم چارت فرودگاه پورت لند (PORTLAND) (شماره 1) را با هم بررسی میکنیم :
    فرکانس لوکولایزر 111.3 مگاهرتز میباشد (شماره 2) که باید آنرا بر روی گیرنده ناوبری شماره 1 وارد کرد که در این صورت نشاندهنده وادار میشود که روی یک کورس خاص در امتداد باند تنظیم شود.
    این کورس که لوکولایزر کورس نامیده میشود برای فرودگاه پورت لند برابر 283 درجه است.(شماره 3)




    خوب فرض میکنیم که در ارتفاع 2900 پایی (شماره 4) یعنی در موقعیتی که در ارتفاع اینترسپت کردن گلاید اسلوپ (گلاید اسلوپ با بستن لوکولایزر به طور خودکار فعال میشود) قرار داریم و در حال پرواز بر روی سمت 283 درجه (شماره 5) هستیم و عقربه گلاید اسلوپ در وسط و به طور افقی قرار دارد.(اگر بالاتر از وسط نشان دهنده باشد باید ارتفاع خود را حفظ کنیم تا کم کم در مرکز قرار بگیرد و این بدین معنا است که گلاید اسلوپ را اینترسپت کرده ایم).






    شروع به کم کردن ارتفاع میکنیم تا به نقطه Missed Approach برسیم.زمانی که ما نزول خود را بر روی گلاید اسلوپ شروع میکنیم از نقطه آوترمارکر (Outer Marker) با حداکثر ارتفاع 2000 پا (شماره 6) عبور میکنیم.آوتر مارکر به شما یادآوری میکنید که در یک فاصله مشخص از باند و محل فرودتان قرار گرفته اید.(شماره 7)





    نکته ی دیگری در اینجا وجود دارد . به جدولی که در سمت چپ_پایین وجود دارد نگاه کنید(شماره 8)
    در دو بخش طراحی شده که در بالا سرعت ها را به نات و در پایین زمان را به دقیقه و ثانیه مشاهده میکنیم.
    در اینجا یعنی از زمانی که نقطه آوتر مارکر مثلا در ارتفاع 1900 پا عبور کردیم باید تایمر را راه اندازی کنیم ; سپس با توجه به سرعتی که داریم زمان داخل جدول را نگاه میکنیم تا به ارتفاع نهایی (شماره 9) برسیم.فرض کنیم که ما 150 نات سرعت داریم پس با توجه به جدول اگر بعد از 2 دقیقه و 24 ثانیه همانطور که نزول خود را انجام میدهیم فرودگاه را ندیدیم باید مانور تقرب ناتمام را انجام دهیم که دستور العمل آن در بالای چارت (عکس اول سمت راست) قرار دارد.





    با اکثر بخش های این تقرب آشنا شدیم و فقط معرفی بخش های طرح میباشد.
    اولین بخش در بالای صفحه است که شامل فرکانس های تماس با کنترلرهای ATC می باشد.(بخش A)
    دومین بخش قسمت طرح یا Plan View میباشد که تمام دستگاه های ناوبری الکترونیکی که از آن استفاده میکنید تا این طرح را انجام دهید را نشان میدهد.(بخش B)
    سومین بخش که در زیر قسمت Plan View قرار دارد بخش ساختار یا Profile View نام دارد که حداقل ارتفاعاتی را که در بخش های مختلف تا رسیدن به فرودگاه می بایست بدانید را نشان میدهد.(بخش C)
    چهارمین بخش که در انتهای صفحه قرار دارد بخش مینیمم ها میباشد و حداقل ارتفاعاتی را که باید در هنگام پرواز در اطراف فرودگاه رعایت کنید را نشان میدهد.(بخش D)





    امیدوارم صحیح و مفید بوده باشد.
    برای دانلود این چارت
    اینجا را کلیک کنید.

    ?????? ???? commando : September 25th, 2015 ?? ???? 15:32:42
    #1 ارسال شده در تاريخ September 25th, 2015 در ساعت 15:04:42

  2. The Following 8 Users Say Thank You to commando For This Useful Post:

    afi5 (September 26th, 2015), Ali Pilot (September 26th, 2015), امیررضا (October 20th, 2015), B727 (September 26th, 2015), Esmaiel_F4 (September 30th, 2015), magale2 (September 27th, 2015), mrkamali (September 25th, 2015), Nima Amini (October 1st, 2015)

  3. magale2 ?????? ??
    magale2
    هوانورد عادی - سرباز یکم
    August 2013
    OITT
    13
    تعداد تشکر : 25
    Thanked 12 Times in 6 Posts

    ??? ??? پاسخ: بررسی طرح تقرب با سیستم ILS

    با سلام خدمت شما و با تشکر از زحمات شما


    به نظر من یه آموزش ویدئویی از این آموزش قرار بدین برای دیگران بهتر می شه


    چون به نظر من یادگیری با فیلم راحت تر هست






    حیف که سرعت اینترنت من کم هست و من نمی تونم و گرنه من خودم یه فیلم تهیه کردم از پرواز با VOR که این فیلم رو با استفاده از آموزش های شما در تایپیک "آموزش ویدئویی شبیه ساز پرواز" ساختم که شامل همه ی آموخته های شما هست به علاوه فرود خودکار با ILS در فرودگاه KJFK نیویورک البته چون با سسنا 172 این کار رو انجام دادم پرواز خیلی طول کشیده در حد 1 یا 1.5 ساعت.
    الان دیگه طوری شده که پرواز IFR رو بیشتر از VFR دوست دارم مخصوصا پرواز تو مه غلیظ
    کمک کمک کمک کمکم کنید کمممکککککک
    .
    توی این تایپیک کمک کنید : کلیک کنید
    .

    #2 ارسال شده در تاريخ October 3rd, 2015 در ساعت 17:39:11

  4. The Following 4 Users Say Thank You to magale2 For This Useful Post:

    Ali Pilot (October 3rd, 2015), B727 (October 4th, 2015), commando (October 3rd, 2015), Esmaiel_F4 (October 4th, 2015)

  5. commando ?????? ??
    commando
    هوانورد نیمه فعال-استوار یکم
    April 2015
    OIMM
    142
    تعداد تشکر : 376
    Thanked 219 Times in 108 Posts

    ??? ??? پاسخ: بررسی طرح تقرب با سیستم ILS

    ??? ??? ????? ???? ???? magale2 ????? ??? ??
    با سلام خدمت شما و با تشکر از زحمات شما


    به نظر من یه آموزش ویدئویی از این آموزش قرار بدین برای دیگران بهتر می شه


    چون به نظر من یادگیری با فیلم راحت تر هست






    حیف که سرعت اینترنت من کم هست و من نمی تونم و گرنه من خودم یه فیلم تهیه کردم از پرواز با VOR که این فیلم رو با استفاده از آموزش های شما در تایپیک "آموزش ویدئویی شبیه ساز پرواز" ساختم که شامل همه ی آموخته های شما هست به علاوه فرود خودکار با ILS در فرودگاه KJFK نیویورک البته چون با سسنا 172 این کار رو انجام دادم پرواز خیلی طول کشیده در حد 1 یا 1.5 ساعت.
    الان دیگه طوری شده که پرواز IFR رو بیشتر از VFR دوست دارم مخصوصا پرواز تو مه غلیظ
    سلام

    این بخش در سه قسمت ویدئویی همراه با پرواز عملی در یک فرودگاه دیگر و پرواز بوسیله ی VOR در سه قسمت که از همان آموزش VOR استفاده میشود به زودی در ادامه تاپیک
    آموزش ویدئویی شبیه ساز پرواز قرار میگیرد.


    ?????? ???? commando : October 3rd, 2015 ?? ???? 21:53:05
    #3 ارسال شده در تاريخ October 3rd, 2015 در ساعت 21:51:46

  6. The Following 3 Users Say Thank You to commando For This Useful Post:

    Ali Pilot (October 3rd, 2015), Esmaiel_F4 (October 4th, 2015), magale2 (October 5th, 2015)

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0