برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

????? ?????: ?? 1 ?? 3 ?? 3
dqw
  1. foxbat ?????? ??
    foxbat
    هوانورد نیمه فعال-ستوان سوم
    September 2007
    219
    تعداد تشکر : 0
    Thanked 102 Times in 56 Posts

    ??? ??? پرونده محرمانه f-4

    پرونده F4
    گفتگو با شاهد عینی پرونده F4 ( یکی از مشهورترین گزارشها درباره مشاهده UFO ) با مطرح شدن بحث رویت اشیای نورانی در آسمان ایران، خاطره رویت UFO ها در آسمان تهران در سال 55 هم زنده شد. این واقعه که 29 شهریور 1355 اتفاق افتاد یکی از مشهورترین گزارش ها درباره رویت UFO ها در جهان است. پرونده این موضوع در جهان به عنوان پرونده 19 سپتامبر 1976 یا پرونده F-4 معروف است. در آن زمان مسوول برج مراقبت فرودگاه مهرآباد «حسین پیروزی» بوده است که در حال حاضر یکی از اساتید صنعت هوایی کشور است و به عنوان مشاور وزیر راه و مدیر کل فرودگاه امام خمینی (ره) هم فعالیت می کند.در ادامه گفتگوی تپش (ضمیمه جام جم در 23 اردیبهشت) را با حسین پیروزی، شاهد عینی ماجرای آن شب را خواهید خواند : گفتگو : محمد کرباسی در اول کار کمی درباره خودتان بگویید.من متولد سال 1317 هستم. بعد از اتمام دوران دبیرستان از دانشگاه تهران لیسانس کتابداری گرفتم و بعد از آن در رشته زبان تحصیل کردم و مدرک کارشناسی زبان را نیز دریافت کردم. چون زیاد مطالعه می کردم و بعه مباحث ار ان هم دوره هوا فضا علاقه مند بودم بعد از این رشته ها مهندسی مراقبت پرواز خواندم و بعد از آن هم دوره فوق لیسانس حمل و نقل را گذراندم. در حال حاضر به عنوان مدیر کل فرودگاه امام خمینی و مشاور وزیر راه فعالیت می کنم.استاد دانشگاه صنعت هواپیمایی هستم و می توانم بگویم 80 درصد کارمندان برج مراقبت شاگردان من بوده اند. علاوه بر اینها معاون آموزشی هواپیمایی ماهان هم هستم. ماجرای آن شب چگونه آغاز شد ؟شب 29 شهریور حدود ساعت 10/5 شب بود که خانمی با برج مراقبت که من آن شب مسوول آن بودم تماس گرفت و با دلهره اعلام کرد که یک شی نورانی که مانند پروانه ماشین 8 پره و 4 پره می شود روی خانه مان آمده است و نورهای عجیب و غریبی دارد. خانه آن خانم در خیابان شریعتی فعلی بود.من قضیه را جدی نگرفتم و از آن خانم تشکر کردم. چند دقیقه بعد خانم دیگری و بعد از آن آقایی از شمیران تماس گرفت و همین حرفها را تکرار کرند. من خودم دوربین را برداشتم و به بالکن رفتم و آن وقت بود که شی نورانی را در آسمان دیدم و در همان نگاه اول فهمیدم که نمی تواند هواپیما باشد. شیئی که دیدید به چه شکلی بود ؟نورش مثل لامپ فلورسنت بود. وسط آن نور قرمز چشمک می زد و دو طرفش نور آبی دیده می شد. رنگ آبی آن بسیار خیره کننده بود. در همان حالی که نگاهش می کردم شبیه به ماهی حلوایی به رنگ سرخ آتشی شد، بعد هم به شکلهای مختلف مثل ستاره دریایی و یا دایره و با رنگهای نارنجی، زرد، سبز و بنفش دیده شد. یک لحظه بعد هم ناپدید شد که متوجه شدم ناگهان از شمال تهران به سمت جنوبی ترین نقطه تهران رفته است. آن قدر به سرعت جابه جا می شد که نمی توانستیم حرکت آن را ببینیم. بطوری که در ابتدا به همراه همکارانم فکر کردیم دو یا سه جسم هستند. اما بعد متوجه شدیم یک جسم بزرگ و سریع است. مدتی بعد روی کوههای بی بی شهربانو ثابت ایستاد. می توانید ابعادش را توصیف کنید؟ از فرودگاه مهرآباد که من نگاه می کردم و تقریبا شمال شرق تهران بود اما آن چنان نورش زیاد بود که تشخیص اندازه دقیق آن غیر ممکن بود. مثل ماشینی که با نور بالا از روبه رو می آید و در ابتدا نمی توان اندازه آن را تشخیص داد. با اینکه ارتفاعش مدام تغییر می کرد ولی فکر میکنم طولش 20 متر بود. بعد از آنکه متوجه شدید هواپیما نیست چه کار کردید؟همان موقع موضوع را به مسوول پایگاه نیروی هوایی که در آن شب تیمسار یوسفی بود اطلاع دادم. تیمسار هم ابتدا فکر می کرد که من قصد شوخی دارم ولی بعد از آن متوجه شد که قضیه جدی است. او فورا دستور داد یک فانتوم F-4 از پایگاه آماده باش آن شب که پایگاه شاهرخی همدان ( نوژه فعلی) بود، برای شناسایی بلند شود. خلبان عزیز خانی به همراه یک خلبان دیگر با فانتوم اول پرواز کردند. ما در ابتدا فکر می کردیم ارتفاع این شی 5 هزار تا 6 هزار پا است. ولی خلبان اعلام کرد که شی در ارتفاع سی هزار پایی قرار دارد. موضوع دیگر آن بود که خلبان اعلام کرد که روی دو موج UHF و VHF خود و روی فرکانس اضطراری صدای بنگ بنگ که ما به آن Squash Emergency می گوییم را دریافت می کند. که هیچ وقت این امر برای ما ممکن نبوده است. همان شب این مساله توسط دو هواپیمایی « سوییس ایر» و « لوفت هانزا » هم گزارش شده بود. فانتوم ما با آنکه سرعتی حدود سرعت صوت داشت ولی نمی توانست به این شی نورانی برسد. با کمی نزدیک شدن فانتوم به این شی تمامی دستگاههای ناوبری و دفاعی آن از کار می افتاد و سیستم ارتباطی آن هم دچار اختلال می شد. بعد از تایید خلبان عزیز خانی که این شی هواپیما نیست و یک شی خارجی است فانتوم دوم هم از پایگاه شاهرخی پرواز کرد که خلبان اصلی آن سرگرد جعفری بود. خلبان ها این شی را چطور توصیف می کردند ؟خلبان ها هم با چشم غیر مسلح می توانستند آن را ببینند. با همان رنگ های آبی، قرمز نارنجی. اما آن طور که خلبانها گزارش کردند روی رادار هواپیما هم هیچ اثری باقی نمی گذاشته است. سرعت این جسم به حدی بود که آنها با حدود سرعت صوت زیاد نمی توانستند به آن نزدیک شوند. چیزی که ما حدث می زدیم این بود که سرعت این شی چند برابر سرعت صوت است. تا انتهای ماجرا هر دو فانتوم حضور داشتند ؟نه. بعد از گذشتن مدتی از شناسایی و بعد از آنکه خلبان جعفری هم حرف ما را تایید کرد تصمیم گرفته شد که خلبان عزیز خانی به علت کم بودن بنزین به پایگاه شاهرخی برگردد و خفاش 2 ( فانتوم سرگرد جعفری ) شناسایی را ادامه دهد. سیستمهای ناوبری و فانتوم خلبان جعفری هم از کار افتاده بود و خلبان جعفری هم روی فرکانس 121/5 ( فرکانس اضطرراری) صدای بنگ بنگ را می شنید. ناگهان متوجه شدیم که جسم دومی از جسم اول جدا شده. جسم دوم بسیار نورانی بود. نور بسیار شدیدی داشت و به سمت هواپیما حرکت کرد. ارتباط رادیویی سرگرد جعفری برای مدتی با ما قطع شده بود. جسم اصلی هم به صورت ثابت روی کوههای بی بی شهربانو ایستاده بود. خلبان جعفری بعدا برای ما تعریف کرد که وقتی از روی مهرآباد گذشه است شی دوم بالای سرش بوده است. آن موقع جعفری تصمیم می گیرد تا سرعتش را کم کند تا شی نورانی جلویش بیفتد و آن را روی باغهای کرج با موشک بزند. اما بعد از برگشت به ما گفت که قبل از آنکه کاری بکنم شی نورانی خودش 100 متر جلوتر از هواپیما ایستاد . مثل آنکه مرا تله پاتی می کرد و فکر من را می خواند. خواستم شلیک کنم که دیدم دستگاهها عمل نمی کند. حتی ارتباط رادیویی بین من و خلبان دیگر هم مختل شده بود. با اشاره به خلبان دوم فهماندم که Eject کنیم. یعنی از هواپیما بیرون بپریم. به خاطر آنکه قصد هدف قرار دادنش را داشتیم می ترسیدیم به ما حمله کند. جالب آن است که دستگاه Eject هم که کاملا مکانیکی است و الکترونیکی نیست هم از کار افتاده بود. سیستم eject اصلا ارتباطی با سیستم الکترونیکی هواپیما ندارد ؟نه. Eject یک سیستم کاملا مکانیکی در هواپیما است. 6 موشک زیر صندلی خلبان قرار دارند که در کمتر از 0.8 ثانیه خلبان را 50 متر به بیرون پرتاب می کنند. تعجب خلبان هم همین بود که این سیستم هیچ ارتباط الکترونیکی با هواپیما ندارد از کار افتاده بوده است. یادم می آید خلبان جعفری در جلسه ای گفته بود در آن موقع که سیستم Eject هم عمل نکرد با خودم گفتم خدایا با این همه تکنولوژی که به ما دادی هیچ کاری نمی توانیم در این وضعیت بکنیم! بعد چه اتفاقی افتاد ؟شی نورانی به تعقیب فانتوم پرداخت. حتی وقتی فانتوم و شی نورانی از روی فرودگاه مهرآباد رد شدند یک لحظه ( مانند فلاش ) برق مهرآباد قطع و وصل شد. بعدها فهمیدیم هیچ اشکالی در سیستم برقی مهرآباد وجود نداشته است و سازمان برق منطقه ای هم پالس ثبت کرده است. بعد از این تعقیب و گریز، شی نورانی دوم به سمت ساوه رفت و با دور شدن آن سیستم رادیویی فانتوم دوباره وصل شد. آن موقع بود که خلبان جعفری اعلام کرد که شی نورانی که من را تعقیب می کرد بسیار وحشتناک بود اما گویا فقط می خواست زهر چشمی به ما نشان دهد. اگر اجازه می دهید دیگر به پر و پایش نپیچیم و به پایگاه شاهرخی برگردیم.تیمسار یوسفی که مکالمه را می شنید در همان موقع گفت که چون احتمال دارد تا پایگاه شاهرخی همدان به شما حمله کند می توانید در مهرآباد فرود بیایید.چند دقیقه بعد دوباره خلبان جعفری اعلام کرد که شی نورانی دوم دوباره به سمت شی نورانی اصلی رفته و دوباره داخل آن شده است. بعد هم چند دقیقه بیشتر نگذشته بود که جعفری با فریاد اعلام کرد که شی دوم دوباره از شی اصلی جدا شده و به طرف زمین می آید. ما هم در همان لحظه یک هاله نورانی را که به طرف زمین می آمد دیدیم. جسم نورانی روی زمین نشست. سه مایلی جنوب پالایشگاه تهران.خلبان جعفری گفت که نور این آن قدر زیاد است که من از این ارتفاع می توانم سنگ ریزه های بیابان را ببینم. شی اصلی هم بالای سر جسم دوم مرتب دور میزد. سعی نکردید به جسم دوم که روی زمین بود نزدیک شوید.تیمسار یوسفی همان موقع به جعفری گفت که امتحان کند که می تواند به آن نزدیک شود یا نه. سرگرد جعفری با فانتوم به سمت جسم دوم شیرجه رفت. اما به گفته خودش در ده مایلی جسم دوم هواپیما چنان دچار لرزش شد که نتوانسته بود به آن نزدیک شود. ما به کلانتری شهر ری و ژاندارمری اطلاع دادیم. چندیدن نفر از مردم هم با مهرآباد تماس گرفتند و این قضیه را گزارش دادند. در همان موقع متوجه شدیم جسم اصلی رفت و در آسمان ناپدید شد. اما ماموران پلیس و هیچ کس دیگر بعد از رسیدن به محل اثری از جسم دوم پیدا نکردند. روز دوم هم معلوم نشد چه بر سر شی نورانی دوم آمده ؟نه. فقط به مدت یک هفته تا ده روز در یک نوار 40 کیلومتری از روده شور ساوه تا دوشان تپه هر روز یک تا دو ساعت روی فرکانس اضطراری (121/5) صدای بنگ بنگ شنیده می شد. درباره این فرکانس و صدای بنگ بنگ توضیح می دهید؟وقتی مثلا سانحه ای برای یک هواپیما پیش می آید جعبه سیاه آن که حاوی اطلاعات مهمی است که از هواپیما به بیرون پرتاب می شود. این جعبه در مقابل گرما و سرمای شدید بسیار مقاوم است. بعد از پرتاب به صورت اتوماتیک جعبه سیاه روشن می شود و روی همین فرکانس که معروف به فرکانس اضطراری است صدای بنگ بنگ شنیده می شود تا مسئولان با جستجوی صدا بلاخره جعبه سیاه را پیدا کنند. در مدت این ده روز منبع این صدا پیدا نشده است ؟نه. چنیدن بار ماموران صدا را جستجو کردند تا منبع صدا هم می رسیدند اما بعد از کندن زمین هیچ چیزی پیدا نمی کردند. اتفاقات آن شب چقدر طول کشید ؟از 10/5 شب تا 4 صبح ، بیشتر از 5 ساعت. این جسم در رادار مهرآباد هم ثبت نشده است ؟نه، چند روز بود که رادار مهرآباد خراب بود. اما رادار فانتوم برای چند لحظه آن را ثبت کرد. گفته می شود که بینایی خلبان جعفری بعد از این حادثه دچار مشکل شده بود. شما خبری در این مورد دارید ؟من در مورد بینایی خلبان جعفری اطلاعی ندارم ولی برای چند وقتی هم خلبان جعفری و هم خلبان عزیز خانی اجازه پرواز نداشتند. حتی گاهی که یک ستاره می دیدند تصور می کردند که همان شی دوباره برگشته است. خود من بعد از تمام شدن آن حادثه به مدت 54 ساعت نخوابیدم. تا می خواستم بخوابم با تصویری از آن شی نورانی از خواب می پریدم. مثل آنکه فیلم این حادثه هم بازسازی شده است ... بله. بعد از انقلاب در شبکه دو و با کمک آقای میر فخرایی در گروه دانش با توجه به مشاهدات ما و با استفاده از همان کادر فرودگاه و خلبان عزیز خانی و جعفری فیلم این مشاهده باز سازی شده که بسیار شبیه واقعیت شده است، که فکر کنم اکنون در آرشیو صدا و سیما موجود است. مجموعا چند نفر شاهد این UFO ها بودند ؟تیم 16 نفره برج مراقبت که همگی دارای تحصیلات عالی هستند شاهد این ماجرا بودند. علاوه بر آنها مشاهدات 4 خلبان ( 2 خلبان در هر فانتوم ) یکی از دلایل اعتبار این مشاهده است.
    [attachment=10]
    ?????? ????? ??? ?????? ????? ???
    هر شب ستاره اي به زمين مي كشند و باز اين آسمان غم زده غرق ستاره هاست
    #1 ارسال شده در تاريخ September 15th, 2007 در ساعت 23:46:48

  2. The Following 3 Users Say Thank You to foxbat For This Useful Post:

    akbar e&e (October 4th, 2010), Esmaiel_F4 (July 24th, 2013), بلای آسمانی (July 28th, 2015)

  3. nima novini ?????? ??
    nima novini
    هوانورد نیمه فعال-ستوان دوم
    September 2007
    tehran
    227
    تعداد تشکر : 0
    Thanked 39 Times in 25 Posts

    ??? ??? RE: پرونده محرمانه f-4

    ميشه اينو به قسمت ufo ها منتقل كنين؟
    #2 ارسال شده در تاريخ September 16th, 2007 در ساعت 14:24:27

  4. SKY MAN ?????? ??
    SKY MAN

    رئیس سایت
    August 2007
    none
    7,234
    تعداد تشکر : 19,755
    Thanked 20,851 Times in 3,723 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 9

    ??? ??? RE: پرونده محرمانه f-4

    ??? ??? ????? ???? ???? nima novini
    ميشه اينو به قسمت ufo ها منتقل كنين؟
    منقل شد
    #3 ارسال شده در تاريخ September 16th, 2007 در ساعت 16:36:30

????? ????? ??? ?????

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0