برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

????? ?????: ?? 1 ?? 2 ?? 2
dqw
  1. سید عماد رضوی ?????? ??
    سید عماد رضوی
    هوانورد نیمه فعال-سرگرد
    September 2013
    قزوین
    541
    تعداد تشکر : 808
    Thanked 1,583 Times in 443 Posts

    ??? ??? مجوزی برای پرواز سوخو در ایران صادر نشده است/ایرانیان سالیانه 5 میلیارد دلار به ایرلاین های خارجی پرداخت می کنند

    وزیر راه وشهرسازی:

    ایرانیان سالیانه 5 میلیارد دلار به ایرلاین های خارجی پرداخت می کنند

    تهران- ایرنا- وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بخش عمده ای از سفرهای بین المللی از ایران توسط شرکت های هواپیمایی خارجی انجام می شود، گفت: ایرانیان سالیانه پنج میلیارد دلار برای خرید بلیت هواپیما از شرکت های خارجی هزینه می کنند.


    به گزارش ایرنا از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی افزود: این در حالی است که سهم شرکت های هواپیمای ایرانی از این پنج میلیارد دلار سفرهای خارجی ایرانیان، بسیار ناچیز است زیرا با تنزل جایگاه صنعت هوانوردی کشورمان، سایر ایرلاین های دنیا بخشی از مسافران شرکت های داخلی را پذیرش کردند.
    به گفته وی، براساس مصوبه شورای عالی هواپیمایی، حداقل سرمایه برای یک شرکت هواپیمایی در صورت فعالیت در مسیرهای بین المللی 3500 میلیارد ریال است و نباید این شرکت بدهی داشته باشد؛ در واقع نخستین لازمه داشتن یک شرکت هواپیمایی خوب برای پاسخ به تقاضای مردم داشتن حداقل کفایت سرمایه است.
    وی گفت: شرکت هایی که سرمایه آنها از حداقل سرمایه تعیین شده کمتر باشد باید نسبت به افزایش سرمایه خود از روش های مختلف از جمله بازار سرمایه، ادغام در یکدیگر یا سایر روش های مدنظر خود تامین مالی کنند و اگر شرکت های هواپیمایی ما داعیه رقابت و پرواز در سطح دنیا را دارند باید حداقل دو فروند هواپیمای ملکی داشته باشند.

    ** تشکیل شرکت ملی «تامین و اجاره هواپیما»
    وزیر راه و شهرسازی از تشکیل شرکت ملی «تامین و اجاره هواپیما» در ایران در ماه های آینده خبر داد و گفت: این شرکت می تواند با خرید یا اجاره هواپیما، ناوگان مورد نیاز ایرلاین های خصوصی و دولتی ایران را تامین کند.
    وی با اشاره به دستاوردهای وزارت راه و شهرسازی در سفر به ایتالیا و فرانسه گفت: در این سفر عمده بحث ها متمرکز بر نوسازی ناوگان هوایی، نوسازی فرودگاه های مهم کشور، توسعه حمل و نقل ریلی در حوزه های مهندسی ریلی، زیرساخت و حوزه ناوگان، نوسازی ناوگان جاده ای و بخش بنادر و دریانوردی بود و توافقاتی نیز حاصل شد.
    آخوندی با اشاره به ضرورت توسعه و نوسازی ناوگان هوایی یادآورشد: در این بخش قرارداد اولیه برای تامین 118 فروند هواپیما برای شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی با شرکت ایرباس فرانسه منعقد شد.
    وی گفت: از این تعداد 45 فروند هواپیما از خانواده ایرباس 320 (اعم از 320 و 321) برای پروازهای داخلی و منطقه ای، 45 فروند هواپیمای ایرباس 330 برای پروازهای میان برد و میان برد نزدیک به دور برد، 16 فروند هواپیمای مدرن 350 و 12 فروند هواپیما پهن پیکر دور برد و قاره پیما هستند.
    وی در پاسخ به پرسشی مبنی اینکه به اعتقاد برخی، لزومی بر خرید هواپیماهای پهن پیکر ایرباس 380 نبود و نیاز کشور در حال حاضر به هواپیماهای با برد کوتاه و متوسط است، گفت: ما برای ناوگان هوایی ایران باید دامنه مختلفی از هواپیما اعم از ناوگان 70 نفره کوتاه برد تا هواپیماهای پهن پیکر برای پرواز بر فراز قاره داشته باشیم زیرا برای مسیرهای مختلف باید برنامه ریزی داریم.
    وی ادامه داد: به طور قطع اولویت ما هواپیماهای ایرباس 320 بود که به همان نسبت شمار این نوع از هواپیماها 45 فروند در برابر 12 فروند ایرباس 380 است. ضمن اینکه مراحل تحویل این هواپیماها به ترتیب ایرباس 320، ایرباس 330، ایرباس 350 و در سال های پایانی تحویل ایرباس 380 خواهد بود.
    آخوندی گفت: آنچه که در مرحله نخست صورت گرفت انعقاد یک پیش قرارداد است تا طرفین فرآیند و مراحل قانونی و حقوقی را در کشور خود طی کنند اما دو طرف 20 روز کاری فرصت دارند تا همه فرآیند قانونی طی و سپس قرارداد نهایی امضا شود.
    این عضو کابینه دولت یازدهم اظهارداشت: مردم ما می بینند که صنعت هوانوردی ایران در وضعیت بسیار نابسمانی است به طوری که در حال حاضر 250 فروند هواپیما در ناوگان هوایی کشور وجود دارد که از این تعداد 100 فروند زمین گیر و از رده خارج هستند. ضمن اینکه میانگین عمر 150 فروند هواپیمای فعال دیگر 22 سال است. متاسفانه در این بخش وضعیت مناسبی نداریم.
    وزیر راه و شهرسازی افزود: ایران که سهم آن از صنعت هوانوردی با دارا بودن وضعیت مناسب جغرافیایی باید پیشتاز کل منطقه در صنعت هوانوردی باشد، از موقعیت بسیار ضعیفی برخوردار است و به عنوان نمونه شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی(هما) به عنوان شرکت هواپیمایی ملی کشورمان در سال گذشته چهار میلیون و 600 هزار مسافر جابه جا کرده است در حالی که ایرلاین های جنوب خلیج فارس 88 میلیون مسافر در سال جابه جا کردند.
    آخوندی افزود: در واقع این تفاوت، فاصله قابل توجهی است که در این زمینه هدفگذاری شده تا به موقعیتی دست یابیم تا با همه خطوط هواپیمایی منطقه ای رقابت کنیم و به جایگاه اصلی خود در منطقه برسیم.

    ** تامین 118 فروند هواپیما با رقم 10.5 میلیارد دلار
    آخوندی با تاکید بر اینکه قرارداد برای خرید 118 فروند هواپیما گام بسیار بزرگ برای بازسازی کل صنعت هوانوردی است، گفت: ظرفیت صندلی این هواپیماها از کل تعداد صندلی های ناوگان موجود ایران بیشتر و مبلغ این قرارداد 10.5 میلیارد دلار است؛ تحویل این هواپیماها از ماه آینده به مدت هشت سال ادامه خواهد داشت.
    این عضو کابینه دولت یازدهم، روش قرارداد تامین این هواپیماها را اجاره به شرط تملیک عنوان کرد و افزود: سوالی مهمی پیش روی ما بود که بعد از تحریم چگونه می خواهیم صنایع مختلف از جمله صنعت هوانوردی را بازسازی ساختاری داشته باشیم.
    وی گفت: برآورد ما این بود که حدود 500 فروند هواپیما در ایران نیاز داریم که باید به تدریج به ناوگان اضافه شوند و ارزش این تعداد هواپیما حدود 50 میلیارد دلار پیش بینی می شود.
    وزیر راه وشهرسازی افزود: به طور قطع این اعتبار در شرکت های دولتی و خصوصی هواپیمایی وجود ندارد بنابراین تهیه یک مدل مالی برای خرید ناوگان در این سطح و میزان پیچیده ترین کاری بود که باید صورت می گرفت؛ از این 500 فروند کمتر از 100 فروند احتمالا توسط منابع دولت تامین می شود اما بقیه آن باید توسط خود ایرلاین های خصوصی تامین شود.
    آخوندی تاکید کرد: طبق دستورالعمل تاسیس و فعالیت شرکت های هواپیمایی، هیچ هواپیمایی با مدل کمتر از سال 1998 نباید وارد کشور شود، زیرا از این سال شاهد تغییر تکنولوژی هواپیما بودیم و این برای ایرلاین ها یک الزام است اما وقتی یک هواپیمای نو وارد کشوری می شود به شکل طبیعی ناوگان کهنه مشتری خود را از دست می دهد بنابراین سایر ایرلاین ها مجبور به نوسازی ناوگان خود برای رقابت با یکدیگر هستند.

    ** چگونگی تامین مالی خرید 118 فروند هواپیما
    وزیر راه و شهرسازی درباره روش تامین مالی 118 فروند هواپیما از ایرباس به صورت اجاره به شرط تملیک گفت: بر اساس این مدل مالی 85 درصد مبلغ این هواپیماها توسط فروشنده تامین می شود؛ این هواپیماها به صورت اجاره در اختیار ایران قرار می گیرد.
    وی ادامه داد: به تدریج که این هواپیماها در اختیار ایران قرار می گیرد از محل درآمد حاصل از این هواپیماها و فروش بلیت مبالغ اجاره را تامین می کنیم تا زمانی که کل هزینه هواپیماها مستهلک شود، ضمن اینکه با این روش میزان تامین مالی خود را به شدت کاهش دادیم.
    وی درباره اظهارات متفاوت مبنی بر تامین فاینانس این 118 فروند از محل صندوق های صادرات بین المللی، ایرباس یا منابع مالی دیگر گفت: 20 درصد از 85 درصد منابع مالی را ایرباس از منابع داخلی خود تامین می کند و بقیه از محل اعتبارات صادراتی کشورهای اروپایی (EC export credit) تامین می شود که این اعتبارات صادراتی توسط شرکت های بزرگ تضامین اروپایی تضمین می شود.
    وزیر راه و شهرسازی گفت: در مرحله نخست، بازسازی ساختاری شرکت هواپیمایی ملی کشورمان (هما) در نظر بود و هدف گذاری کردیم تا در مدت پنج تا هفت سال آینده این شرکت هواپیمایی بتواند با خطوط هوایی منطقه رقابت کند.
    این عضو کابینه دولت یازدهم با بیان اینکه شرکت هواپیمایی هما زمانی پنجمین ایرلاین جهان بوده است، گفت: این ظرفیت همچنان وجود دارد؛ این ایرلاین باید رشد و با سایر خطوط هوایی جهان رقابت کند.

    ** تحویل تدریجی هواپیماها تا هشت سال آینده به ایران
    وی افزود: 15 درصد دیگر نیز به یکباره به فروشنده پرداخت نمی شود بلکه به تدریج که این هواپیماها تحویل ایران می شود این میزان به آنها پرداخت خواهد شد. این 118 فروند در هشت سال در اختیار ایران قرار می گیرد و در این مدت، پس از تحویل نیز کل مبلغ پرداخت می شود به عبارتی تا 16 سال آینده کل هزینه هواپیماها به فروشنده پرداخت می شود.
    وزیر راه و شهرسازی درباره ارقامی مبنی بر 25 تا 27 میلیارد دلار برای خرید 118 فروند هواپیما از ایرباس گفت: این یک مدل قیمتی برای ایرباس است به طوریکه یک قیمت اسمی (قیمت کاتالوگ) برای محصولات خود دارند که بر اساس آن هزینه محصولات خریداری شده ایران از ایرباس حدود 25 میلیارد دلار است اما معمولا قیمت فروش محصولات از قیمت اسمی کمتر می شود که با این احتساب رقم قرارداد خرید این 118 فروند حدود 10.5 میلیارد دلار است.
    آخوندی با اشاره به اینکه برای نوسازی و بازسازی کل صنعت هوانوردی برنامه های متعددی داریم، گفت: اولویت ما بازسازی ساختاری شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی(هما) به عنوان مادر صنعت هوانوردی ایران و حامل پرچم است که این 118 فروند فقط برای این شرکت هواپیمایی است.
    آخوندی با بیان اینکه این 118 فروند عمدتا برای مسیرهای با برد متوسط و بلند است، گفت: در حال حاضر حدود 67 فرودگاه در ایران وجود دارد که فقط 10 فرودگاه فعالیت بهینه دارند و بقیه در وضعیت مناسبی قرار ندارند.
    وزیر راه و شهرسازی با تاکید براینکه صنعت هوانوردی در جهت توسعه منطقه ای و ایجاد تعادل های منطقه ای بسیار می تواند موثر باشد، افزود: ارزان ترین و سریع ترین وسیله برای دسترسی به تمام نقاط دور افتاده دنیا هواپیماست لذا برای توسعه منطقه ای، ایجاد تعادل و رفع عقب ماندگی ها باید فرودگاه های درجه 2 و درجه 3 را فعال کنیم که لازمه آن توسعه ناوگان هوایی کوتاه برد است.
    وی افزود: اگر در این مناطق هواپیماهای کوتاه برد 70 نفره فعالیت کنند می تواند موجب رونق این فرودگاه ها و تعادل استفاده از منافع و خدمات هوایی شوند.

    ** توافق اولیه با ایتالیا برای تامین هواپیماهای کوتاه برد
    وی درباره تامین هواپیماهای کوتاه برد نیز گفت: در سفر به ایتالیا توافق اولیه برای تامین هواپیماهای با برد کوتاه صورت گرفت تا فرودگاه های مناطق کمتر برخوردار را فعال کنیم، ضمن اینکه بسیاری از این مناطق از شهرهای توریسم پذیر و بکر هستند که می توانند هدف گردشگری باشند.
    وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه به جز هما سایر شرکت های هواپیمایی خصوصی هستند و خود آنها باید برای تامین ناوگان خود اقدام کنند، افزود: برای اینکه وزارت راه و شهرسازی از ایرلاین های خصوصی حمایت کنیم در اجلاس هوانوردی ایران 2016 که هفته پیش در تهران توسط کاپا (مرکز بین الملل سرمایه گذاری صنعت هوانوردی) برگزار شد پیشنهادی مطرح کردیم تا یک شرکت ملی تامین و اجاره هواپیما تشکیل شود.
    آخوندی با بیان اینکه تشکیل شرکت ملی تامین و اجاره هواپیمای در ماه های آینده عملیاتی می شود، گفت: این شرکت می تواند هواپیما خریداری یا اجاره کند و این هواپیماها را به تمام شرکت های هواپیمایی خصوصی و دولتی اجاره دهد، البته در حال حاضر نیز ایرلاین های خصوصی برای خرید هواپیما و توسعه ناوگان خود در حال مذاکره هستند که مورد حمایت وزارت راه و شهرسازی نیز قرار دارند.
    وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به سوال دیگری درخصوص انتشار مطلبی در نشریه وال استریت ژورنال مبنی بر ادامه تحریم های دلاری پیش روی ایران با وجود قرادادهای طرفین بر مبنای دلار نیز گفت: همیشه عنوان تغییر و تسعیر ارز وجود دارد و از این بابت نگرانی وجود ندارد.

    ** سرمایه ثبت شده شرکت های هواپیمایی به جز 2 ایرلاین کمتر از یک فروند هواپیما
    آخوندی در ادامه درباره بدهی شرکت های هواپیمایی به شرکت فرودگاه های کشور گفت: بدهی ایرلاین ها موضوعی است که در ماه های گذشته بررسی شد. یکی از مشکلات ما در بخش های مختلف صنعت در ایران نداشتن سرمایه کافی برای فعالیت است.
    وی افزود: از طرفی داعیه رقابت با کل جهان را داریم از طرف دیگر بنگاه های ما بسیار کوچک هستند و در همین زمینه یک ارزیابی داشتیم از کل سرمایه ثبت شده شرکت های هواپیمایی که غیر از دو ایرلاین، ارزش سرمایه ثبت شده سایر شرکت های هواپیمایی به میزان یک فروند هواپیما هم نیست.
    وی ادامه داد: این میزان سرمایه نشان می دهد شرکت های هواپیمایی ما نیاز به یک بازسازی ساختاری دارند زیرا که اداره صنعت هوانوردی بسیار سخت است تا این صنعت بین المللی بتواند از جهت دانش فنی، قیمت و مسافر رقابت کند.

    ** فرصت 6 ماهه به ایرلاین ها برای افزایش سرمایه
    آخوندی افزود: 6 ماه از زمان تصویب و ابلاغ دستورالعمل تعیین حداقل کفایت سرمایه به ایرلاین ها، فرصت داده شده تا شرکت های هواپیمایی نسبت به افزایش سرمایه خود از روش های مختلف یا ادغادم در یکدیگر در صورت عدم توانایی افزایش سرمایه خود اقدام کنند زیرا هر ایرلاینی که در نظر داشته باشد از شرکت های تامین و تولیدکننده هواپیما اقدام کند نخستین موضوعی که توسط فروشنده رصد می شود صورت مالی ایرلاین است.
    آخوندی تاکید کرد: بنابراین چند موضوع مختلف از جمله بازسازی ساختاری شرکت هواپیمای جمهوری اسلامی (هما)، تشکیل شرکت ملی تامین و اجاره هواپیما، بازسازی ساختاری تمام شرکت های هواپیمایی خصوصی با افزایش سرمایه آنها توسط وزارت راه و شهرسازی پیگیری می شود.

    ** هیچ مذاکره مستقیمی با بوئینگ نداشتیم
    این عضو کابینه دولت یازدهم در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا با شرکت هواپیما ساز بوئینگ نیز مذاکراتی برای تامین هواپیما صورت گرفته یا خیر گفت: هیچ مذاکره مستقیمی با این شرکت تاکنون نداشتیم اما اعلام کردیم مانعی برای مذاکره و خرید نداریم. البته با وجود گذشت تنها دو هفته از رفع تحریم ها مذاکره با این شرکت ها زود است.
    آخوندی درباره خرید هواپیماهای شرقی نیز گفت: هواپیماهای خریداری شده از ایرباس هواپیماهایی هستند که در سطح دنیا شناخته شده اند؛ البته باید هر کدام از آنها توسط سازمان هواپیمایی کشوری از نظر استاندارد پرواز مورد بررسی دقیق صورت گیرند.

    ** مجوزی برای پرواز سوخو در ایران صادر نشده است
    وزیر راه و شهرسازی درباره خرید هواپیما از شرکت سوخوی روسیه نیز گفت: هر هواپیما برای عملیات پرواز ابتدا باید مجوز پرواز را از سازمان هواپیمایی کشوری دریافت کند که تاکنون هیچ مجوزی از سوی سازمان هواپیمایی برای پرواز دریافت نکردند.
    وی درباره انتقال تکنولوژی ساخت هواپیما به ایران نیز گفت: وزارت راه و شهرسازی متولی عرضه و سیاستگذاری در بخش خدمات است و در حوزه این وزارت گنجانده نمی شود اما در این قراردادها انواع پشتیبانی ها در بخش های قطعه سازی، تامین قطعات و آموزش از جمله خلبانان مورد نیاز برای انواع هواپیماهای خریداری شده مد نظر قرار گرفته است.

    ** ایران باید مرکز تعمیر و نگهداری هواپیما در منطقه شود
    آخوندی با بیان اینکه در دو تا سه سال آینده باید صدها نفر در بخش خلبانی و تعمیر و نگهداری هواپیما آموزش های لازم را ببیند، افزود: در حوزه تعمیر و نگهداری هواپیماها، ایران نه فقط برای هواپیماهای خریداری شده بلکه به دلیل موقعیتی که دارد می تواند یک مرکز تعمیر و نگهداری هواپیما در منطقه باشد زیرا ایران نقطه تعادل طبیعی در منطقه است که با دخالت برخی قدرت ها جابجا شده است.

    ** کاهش قیمت تمام شده با ورود هواپیماهای نو
    وی در پاسخ به سوالی درباره استفاده اقشار کم درآمد از هواپیما با وجود ورود هواپیماهای جدید به کشور گفت: هر چه تعداد هواپیماها افزایش یابد تعداد صندلی نیز افزایش می یابد و به تبع آن عرضه بیشتر خواهد شد.
    وی گفت: قاعدتا شرکت های هواپیمایی در سیستم رقابتی باید قیمت خود را کاهش دهند ضمن اینکه هواپیماهای نو که وارد ناوگان می شوند مصرف سوخت بسیار کمتری نسبت به هواپیماهای موجود دارند بنابراین با قیمت تمام شده آنها کاهش می یابد، گرچه ایرلاین ها باید سرمایه خود را از صنعت هوانوردی مستهلک کنند اما هرچه عرضه را بیشتر کنیم و به جای 150 فروند فعلی 500 فروند هواپیما در ناوگان هوایی کشور فعال شود قاعدتا رقابت افزایش می یابد و مردم برنده آن خواهند بود.

    ** هفت فرودگاه در برنامه نوسازی کامل
    آخوندی در پاسخ به این سوال که ایرباس 380 به عنوان بزرگترین هواپیمای مسافری جهان نیازمند زیرساخت فرودگاهی خاص است در این راستا برای توسعه زیرساخت های متناسب چه برنامه مشخصی وجود دارد، گفت: هفت فرودگاه در برنامه نوسازی کامل داریم که اصلی ترین فرودگاه ما فرودگاه بین المللی امام(ه) است که از دهه 40 طراحی شد و قرار بود مرکز هوانوردی نه تنها ایران بلکه منطقه شود اما بنا به دلایل متعدد حدود 50 سال احداث و طراحی آن به تعویق افتاد.
    وزیر راه و شهرسازی افزود: در حال حاضر ظرفیت موجود فرودگاه بین المللی امام خمینی 6 میلیون مسافر در سال است اما بین 8 تا 9 میلیون مسافر در سال را اعزام و پذیرش می کند. برنامه ای که برای این فرودگاه داریم افزایش ظرفیت مسافری این فرودگاه به 45 میلیون مسافر در سال است.

    ** توافق برای توسعه سه فرودگاه بین المللی امام، مشهد و اصفهان
    آخوندی به امضای تفاهم نامه در سفر اخیر برای نوسازی فرودگاه بین المللی امام(ه) اشاره کرد و گفت: ظرفیت این فرودگاه در سه فاز افزایش می یابد. در فاز نخست یک ترمینال موقت با ظرفیت 3.5 میلیون مسافر در یکسال ساخته می شود. علاوه بر آن ترمینال «سلام» در این فرودگاه با ظرفیت حدود پنج میلیون مسافر در حال ساخت است که در مجموع ظرفیت این دو ترمینال حدود 8.5 میلیون مسافر می شود.
    وی ادامه داد: با ساخت این دو ترمینال مسافری، ترمینال کنونی از عملیات خارج می شود و کل ترمینال مورد بازسازی قرار می گیرد و ظرفیت ترمینال فعلی به 12 میلیون مسافر افزایش می یابد. سپس ترمینال جدید با عنوان ترمینال ایرانشهر ساخته خواهد شد که ساخت آن از حدود چهار ماه دیگر آغاز و در مدت 40 ماه ساخته می شود.
    وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: با ساخت ترمینال موقت، ترمینال سلام، افزایش ظرفیت ترمینال موجود به 12 میلیون مسافر و ساخت ترمینال ایران شهر ظرفیت این فرودگاه به حدود 45 میلیون مسافر افزایش می یابد.
    آخوندی گفت: همزمان با این اقدامات، ایجاد شهر فرودگاهی امام(ره) شامل یک منطقه آزاد تجاری با 1500 هکتار با هدف تبدیل به منطقه تامین مالی هوایی در منطقه، منطقه ویژه اقتصادی با ظرفیت 2500 هکتار شامل بخش های نمایشگاهی و تجاری و حدود 10 هزار هکتار فضای فرودگاهی خواهیم داشت.
    وی گفت: علاوه بر افزایش ظرفیت مسافری فرودگاه بین المللی امام(ره) به 45 میلیون مسافر در سال، در فاز بعدی در برنامه بلندمدت، باید 45 میلیون مسافر دیگر به ظرفیت این فرودگاه افزوده شود تا در نهایت ظرفیت این فرودگاه بین المللی به 90 تا 100میلیون مسافر در سال افزایش یابد.
    وزیر راه و شهرسازی گفت: در کنار آن، موضوع تعمیر و نگهداری و اورهال هواپیما، لجستیک بار و سایر خدمات فرودگاهی مورد نیاز است که در سه ماه باید برنامه های شرکت فرانسوی را برای توجیه پذیری اقتصادی، چگونگی نگهداری، ساخت، مهندسی و معماری دریافت کنیم تا بعد از آن قرارداد نهایی شود.
    وی گفت: بعد از فرودگاه بین المللی امام(ره)، توسعه ظرفیت فرودگاه بین المللی هاشمی نژاد مشهد در دستور کار قرارداد و در همین زمینه باید یک ترمینال جدید در این فرودگاه با ظرفیت 4.5 میلیون مسافر در سال با عنوان ترمینال توس ساخته شود؛ ضمن اینکه همزمان توافق دیگری برای توسعه و نوسازی فرودگاه اصفهان داشتم.
    آخوندی با بیان اینکه تا این لحظه برای توسعه این سه فرودگاه مذاکره و توافق شد، افزود: البته همزمان مذاکراتی برای فرودگاه های تبریز، فرودگاه اهواز - که موقعیت جغرافیایی مناسبی ندارد- ، بوشهر و شیراز نیز در دستور کار قرار دارد.

    ** با انتقال فرودگاه های مهرآباد و مشهد قطعا مخالفیم
    وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه به طور قطع با انتقال فرودگاه های مهرآباد و هاشمی نژاد مشهد مخالف خواهیم بود، گفت: زمین های این فرودگاه ها را برای ساخت و ساز مسکن در اختیار هیچ نهادی قرار نمی دهیم.
    وی گفت: این فرودگاه ها متعلق به مردم تهران و مشهد است ضمن اینکه در بسیاری از کشورها در درون شهرها چند فرودگاه برای پروازهای داخلی وجود دارد؛ در لندن چهار فرودگاه و در پاریس سه فرودگاه در درون شهر قرار دارند. نمی توان برای یک پرواز نیم ساعته دو ساعت از شهر خارج شد و به هیچ وجه قابل قبول نیست.

    #1 ارسال شده در تاريخ January 31st, 2016 در ساعت 20:50:30

  2. The Following 4 Users Say Thank You to سید عماد رضوی For This Useful Post:

    davar_73 (February 1st, 2016), Dream Bird (January 31st, 2016), SKY MAN (February 1st, 2016), سجیل (February 1st, 2016)

  3. davar_73 ?????? ??
    davar_73
    هوانورد نیمه فعال-سروان
    May 2013
    تهران-ارومیه-مشهد-کرماشان
    376
    تعداد تشکر : 2,826
    Thanked 844 Times in 303 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 2

    ??? ??? پاسخ: مجوزی برای پرواز سوخو در ایران صادر نشده است/ایرانیان سالیانه 5 میلیارد دلار به ایرلاین های خارجی پرداخت می کنند

    خيلي جامع بود . اما اميدواريم علاوه بر تعميرات قطعات اساسي كه بعد از هر چک عوض می شود حداقل برای 10 سال وارد کنند . در کنار اینا ساخت قطعات مشترک با روس و چین حتی با ایرباس هم انجام بدهند
    شما عزيزان پدافند ، بسيجيان نيروي هوايي هستيد .
    #2 ارسال شده در تاريخ February 1st, 2016 در ساعت 10:50:16

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0