برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

????? ?????: ?? 1 ?? 2 ?? 2
dqw
  1. SKY MAN ?????? ??
    SKY MAN

    رئیس سایت
    August 2007
    none
    7,234
    تعداد تشکر : 19,755
    Thanked 20,851 Times in 3,723 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 9

    ??? ??? 5 ابهام بزرگ قرارداد خريد 118 فروند ايرباس از نگاه فوربس امريكا

    مجله اقتصادی فوربس آمریکا در گزارشی به ۵ ابهام بزرگ قرارداد خرید ۱۱۸ هواپیمای ایرباس از فرانسه اشاره می‌کند که هنوز بی‌پاسخ مانده است.







    هفته گذشته رئیس‌جمهور ایران با سفر به دو کشور ایتالیا و فرانسه به همراه یک هیأت 120 نفره، مبادلات تجاری امضا کردند که امضای قرارداد خرید 118 فروند هواپیمای ایرباس فرانسه خبرسازترین آنها در رسانه‌های داخلی و خارجی بود.


    طی روزهای گذشته در رسانه‌های کشور انتقاد بسیاری از سوی کارشناسان و صاحبنظران به این قرارداد 10.5 میلیارد دلاری انعکاس یافت که ایرادهای فنی به آن وارد کرده و آنرا همسو با منافع ملی نمی‌دانستند.


    در این میان برخی رسانه‌های خارجی هم از این قافله عقب نمانده و این قرارداد را در معرض انتقادات جدی قرار داده‌اند،‌یکی از این رسانه‌ها فوربس است.
    این مجله اقتصادی معروف آمریکا به ابهام‌های قرارداد خرید 118 فروند هواپیمای ایرباس ایران از فرانسه پرداخته و آن را از زوایای مختلف بررسی کرده است،‌فوربس در گزارشی با عنوان« 5 سؤال بی‌پاسخ درباره سفارش بزرگ ایرباس ایران» تلاش کرده به نکات تاریک این قرارداد بپردازد.


    *اختلاف نظر درباره نوع هواپیمای صادراتی به ایران


    به گزارش فوربس بر اساس اعلام ایرباس 118 هواپیمای سفارشی ایران 73 پهن پیکر شامل 45 فروند هواپیمای A330، تعداد 16 فروند هواپیمای A350 و 12 فروند هواپیمای A380 است. همچنین 45 فروند هواپیمای معمولی که همه آنها از خانواده A320 هستند.
    این آمارها از سوی مسئولان ایرانی هم تکرار شده است، اما هنوز حداقل 2 مقام مسئول اطلاعاتی متفاوت در این باره داده‌اند.
    محمد خداکرمی معاون مدیرعامل سازمان هواپیمایی گفت: اکثر هواپیماها از خانواده A320 هستند. همین گفته را اصغر فخریه کاشان معاون وزیر راه و شهرسازی یک روز بعد از اعلان عمومی تکرار کرد.
    وی گفت: اکثر سفارشات ایران را A321 و A320 تشکیل می‌دهند. ایران بازار داخلی بزرگی دارد و با هواپیمای A320 خو گرفته است، بنابراین توجه به هواپیماهای که پهن پیکر نیستند، یک اقدام منطقی است.
    کارشناسان اعلام کرده‌ند که هواپیماهای پهن پیکر خریداری شده امکان فرود در فرودگاه‌های کشور به غیر از فرودگاه امام خمینی(ره) تهران را ندارد.


    * چه زمانی هواپیماها تحویل داده می‌شود


    شرکت ایرباس مهلت زمانی برای تحویل این هواپیما تعیین نکرده است، اما فخریه کاشان معاون وزیر شهرسازی به هیأت‌ها گفته است که نخستین هواپیما امسال تحویل داده می‌شود و آخرین آن در سال 2022 به ایران تحویل می‌یابد.
    از سوی دیگر مهندسان و خلبانان ایرانی اگرچه ممکن است تخصص‌هایی را در سال گذشته با وجود تحریم‌ها به دست بیاورند، فنون و تکنیک‌های آنان در ارتباط با هواپیماهای مسن و فرسوده است. حتی با کمک شرکای خارجی زمان زیادی برای نگهداری و حل مشکلات فنی آنها برای آخرین نسل هواپیماهایی که دریافت می‌کنند وجود خواهد داشت. فروشندگان هواپیماها در گام نخست لازم است مسائل فنی و نگهداری این هواپیماها را نیز منتقل کنند.


    *چرا فقط به «ایران ایر»


    در گزارش مجله فوربس آمده است که هنوز اعلام ایرباس مبنی بر اینکه 118 فروند هواپیما به مقصد ایران‌ایر خواهد بود، مشخص نیست. در حال حاضر ناوگان هواپیمایی ایران به 26 فروند می‌رسد، 19 فروند دیگر ذخیره دارد و سفارش 40 هواپیمای ATR را نیز دارد، با وجود این خرید هواپیما از دیگر کارخانه‌ها مانند بوئینگ را نیز رد نمی‌کند.
    فوربس می‌نویسد: افزودن 100 فروند ایرباس به ناوگان هوایی یک بلندپروازی صرف است و این هدف در کوتاه‌مدت محقق نخواهد شد. با فرض اینکه این میزان برای ناوگان هوایی ایران لازم باشد، این تا حدودی برای ایران عجیب به نظر می‌رسد که تمام هواپیماهای ایرباس خود را برای یک شرکت هواپیمایی (ایران‌ایر) اختصاص دهد و بهتر بود هواپیماها برای شرکت‌های هواپیمایی مختلفی تقسیم شود.


    * پول هواپیما چگونه پرداخت می‌شود


    بانک مرکزی ایران دو قرارداد با شرکت‌های «کفیس» فرانسه و SACE ایتالیا منعقد کرده است. این آژانس‌های اعتباری صادراتی می‌تواند تضمینی برای بانک‌های اروپایی که در نقل و انتقال پول‌ها دخیل هستند، باشد. اما نهادهای ایرانی هنوز محدودیت سنگینی برای مبادلات مالی دارند، به‌ویژه وقتی بحث مبادله با دلار پیش بیاید، فرجام معاملات مبهم به نظر می‌رسد.
    در حالی‌که چنین موانع فنی هنوز پابرجاست، اراده سیاسی و ریسک بزرگی را برای بانکداران اروپایی می‌طلبد.


    *آیا قراردادها الزام آور است


    فوربس می‌نویسد مسئله دیگر این است که آیا ما راجع به تفاهم‌نامه صحبت می‌کنیم یا قراردادی که الزام‌آور باشد. آیا این گزینه‌ها یا قوانین خرید را هم شامل می‌شود. سرنخ‌های اندکی در بیانیه ایرباس وجود دارد؛ هرچند که باید بعد از اینکه این بیانیه در ماه فوریه به‌صورت به‌روز شده اعلام شد، زوایای آن را کشف کنیم. تا آن موقع همه ما مجبوریم به اظهارات تولیدکنندگان در مذاکرات با ایران بسنده کنیم.
    زمانی که گزارشگر فوربس از فابریک برگیر، مدیر ارشد اجرایی ایرباس درباره وضعیت مذاکره با ایران صحبت می‌کند، می‌گوید همه چیز مبهم است.وی می‌گوید:«بازار بزرگی را پیش رو می‌بینیم».
    #1 ارسال شده در تاريخ February 3rd, 2016 در ساعت 12:17:03

  2. The Following 2 Users Say Thank You to SKY MAN For This Useful Post:

    بلای آسمانی (February 4th, 2016), سجیل (February 3rd, 2016)

  3. سجیل ?????? ??
    سجیل

    كارشناس هوانوردي
    July 2008
    کره زمین
    7,073
    تعداد تشکر : 8,232
    Thanked 7,822 Times in 3,114 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 866

    ??? ??? پاسخ: 5 ابهام بزرگ قرارداد خريد 118 فروند ايرباس از نگاه فوربس امريكا

    به نظر بنده همه چیر عادی بوده است و قابل انتظار.

    *اختلاف نظر درباره نوع هواپیمای صادراتی به ایران

    هواپیمای ایرباس 320 و 330 و 350 و 380 تنها هواپیماهای مسافربری تولید ایرباس در حال حاضر و در اینده هستند و طبیعی است که با توجه به نیاز ایرلاینهای ایرانی و نظرات کارشناسی و موعد تحویل انها از هر کدام تعدادی خریداری شود.


    چه زمانی هواپیماها تحویل داده می‌شود

    در خصوص زمان تحویل هم از سال 2017 تا 2022 هم کاملا طبیعی است چون همین روال برای ایرلاینهای بزرگ اروپایی و امریکایی و اسیایی هم وجود دارد تحویل تدریجی بر اساس نوع هواپیما و نوبت موجود


    چرا فقط به «ایران ایر»

    تقریبا ایران ایر پروازهای دائمی داخلی و منطقه ای و دوربرد منظم دارد ( در کنار ماهان ) علاوه بر ان تقرببا بر اساس امار موجود تمام ناوگان ان فرسوده و نیاز به بازسازی دارد .علاوه بر ان تحویل 118 فروند بر اساس امار حدود 5 سال طول خواهد کشید.


    پول هواپیما چگونه پرداخت می‌شود
    آیا قراردادها الزام آور است

    جواب این دو سوال هم به چند عامل بر می گردد شرکتهای لیزینگی و موسسات مالی و اعتباری بین المللی و پولهای بلوکه شده و درامد فروش نفت و گاز.

    در خصوص الزام قراردادها هم ایران یکی از مشتریان خوب ایرباس بوده است حداقل از حدود 35 سال پیش و از تمام محصولات ایرباس خریداری و استفاده کرده است .

    و خرید هواپیماهای جدید هم در راستای جایگزین با هواپیماهای قدیمی و سن بالا بوده است.

    به هر حال در یک کلام میشود به نگرانی امریکا از خرید ایرباس توسط ایران اشاره کرد چون خود به خود باعث شده لابی های سیاسی که قبلا باعث بالا رفتن فروش برخی هواپیماها میشد از بین رود .و حتی سهم بوئینگ در منطقه هم کاهش یابد.

    و تمایل خرید هواپیماها دست دوم هم توسط ایرلاینها و کشور ایران به شدت کاهش یابد.( کاهش دلال بازی و مسائل پشت پرده )

    ?????? ???? سجیل : February 3rd, 2016 ?? ???? 16:08:30


    #2 ارسال شده در تاريخ February 3rd, 2016 در ساعت 13:47:56

  4. The Following 3 Users Say Thank You to سجیل For This Useful Post:

    nd_blacky (February 4th, 2016), بلای آسمانی (February 4th, 2016), سید عماد رضوی (February 3rd, 2016)

??????? ?????

  1. هواپيمايي ايران بالاتر از آمريكا در گزارش رسمي ايكائو
    ???? Yasser_Maximus ?? ????? اخبار سازمانهای جهانی هوانوردی
    ????: 11
    ????? ?????: January 15th, 2014, 22:27:19
  2. ????: 1
    ????? ?????: January 6th, 2010, 09:20:45
  3. ????: 1
    ????? ?????: January 6th, 2010, 08:47:48
  4. ????: 1
    ????? ?????: January 5th, 2010, 23:00:47

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0