برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

???? 1 ?? 2 12 ??????????
????? ?????: ?? 1 ?? 10 ?? 11
dqw
  1. سجیل ?????? ??
    سجیل

    كارشناس هوانوردي
    July 2008
    کره زمین
    7,161
    تعداد تشکر : 8,236
    Thanked 7,822 Times in 3,114 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 869

    ??? ??? تبدیل 777 مسافربری به 777F

    با توجه به تحویل 777X در سال 2020 بوئینگ با چالش حفظ خط تولید 777 فعلی با تولید سالانه حدود 100 فروند مواجه است.

    به همین دلیل برای حفظ خط تولید این هواپیما و تحریک تقاضا بوئینگ فرصتی را برای ایرلاینهای خارجی بوجود اورده است تا 777 قدیمی خود را جهت تبدیل به نمونه 777F فروخته

    و به جای انها 777 جدید سفارش دهند.

    البته 777 های تبدیل شده به CARGO مزیت خوبی نسبت به MD-10F و MD-11F دارای 3 موتور و 747F که دارای 4 موتور است دارد.

    ( البته نگرانی بوئینگ هم به خاطر ایرباس 330 نئو و 350 و 380 است که توان رقابت با 773ER و 777X دارد. )
    ?????? ???? سجیل : February 8th, 2016 ?? ???? 20:28:06


    #1 ارسال شده در تاريخ February 8th, 2016 در ساعت 20:02:59

  2. The Following 3 Users Say Thank You to سجیل For This Useful Post:

    B727 (February 10th, 2016), Dream Bird (February 8th, 2016), Nima Amini (February 9th, 2016)

  3. سجیل ?????? ??
    سجیل

    كارشناس هوانوردي
    July 2008
    کره زمین
    7,161
    تعداد تشکر : 8,236
    Thanked 7,822 Times in 3,114 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 869

    ??? ??? پاسخ : تبدیل 777 مسافربری به 777F

    هدف دیگر هم هواپیمایی با توان حمل 80 تن و پر کردن خلا موجود و کاهش تنوع ناوگان کارگو است .




    که در صورت حمل 40 تا 50 تن برد بالای 10000 کیلومتر خواهد داشت .

    این نمونه از موتورهای ترنت 800 و پی دبلیو 4000 هم میتواند استفاده کند .

    و عمر هواپیما 5 تا 20 سال است .

    بر خلاف 777F که از موتورهای جی ئی 90 استفاده میکند.


    ?????? ???? سجیل : February 16th, 2017 ?? ???? 10:14:39


    #2 ارسال شده در تاريخ February 16th, 2017 در ساعت 10:01:03

  4. The Following User Says Thank You to سجیل For This Useful Post:

    B727 (February 17th, 2017)

  5. سجیل ?????? ??
    سجیل

    كارشناس هوانوردي
    July 2008
    کره زمین
    7,161
    تعداد تشکر : 8,236
    Thanked 7,822 Times in 3,114 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 869

    ??? ??? پاسخ : تبدیل 777 مسافربری به 777F

    عمر بالا و هزینه های بالای 744 کارگو باعث شده پروژه تبدیل 777 مسافربری به کارگو مزیت بالایی داشته و توسط بسیاری از ایرلاینها دنبال شود .

    حدود 65 فروند بوئینگ 772 معمولی با سن 12 تا 22 سال .

    و 45 فروند بوئینگ 773 معمولی با سن 11 تا 19 سال .

    و 340 فروند بوئینگ 772ER با سن 7 تا 20 سال .

    موجود است که تولید ان متوقف شده است .

    و تبدیل به نمونه کارگو مورد توجه قرار گرفته مطلوبیت خاص خود را دارد .
    ?????? ???? سجیل : May 24th, 2017 ?? ???? 16:36:29


    #3 ارسال شده در تاريخ May 24th, 2017 در ساعت 16:04:30

  6. سجیل ?????? ??
    سجیل

    كارشناس هوانوردي
    July 2008
    کره زمین
    7,161
    تعداد تشکر : 8,236
    Thanked 7,822 Times in 3,114 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 869

    ??? ??? پاسخ : تبدیل 777 مسافربری به 777F

    البته با ورود 777X احتمال تبدیل B777-300ER دست دوم به نمونه CARGO است .

    (
    B777-300ER کارگو نسبت به 777F حدود 16 درصد طول بیشتر دارد که اجازه حمل بارهای بیشتر را میدهد و توان حمل بار هم به 115 تا 130 تن میرسد

    که از این نظر توان رقابت با بوئینگ 744F و 748F را داراست )

    B777-300ER از سال 2004 تحویل ایرلاینها گردید .


    #4 ارسال شده در تاريخ July 25th, 2017 در ساعت 15:52:31

  7. سجیل ?????? ??
    سجیل

    كارشناس هوانوردي
    July 2008
    کره زمین
    7,161
    تعداد تشکر : 8,236
    Thanked 7,822 Times in 3,114 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 869

    ??? ??? پاسخ : تبدیل 777 مسافربری به 777F

    البته تا اواخر 2017 :

    نمونه 772 معمولی و 772ER و 772LR


    1995
    1996 1997 1998 1999 2000 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 Total
    777-200
    13
    32 11 10 3 9 3 1 2 3 1 88
    777-200ER 48 50 63 42 55 41 29 22 13 23 19 3 4 3 3 4 422
    777-200LR - 2 10 11 16 9 6 1 1 3 59


    Operators
    777-200 777-200ER 777-200LR Total
    Abu Dhabi Amiri Flight

    1 1
    Aeroméxico 3 3
    Air Canada 6 6
    Air China 3 3
    Air France 25 25
    Air India 3 3
    Air New Zealand 8 8
    Alitalia 11 11
    All Nippon Airways 11 12 23
    American Airlines 47 47
    Asiana Airlines 11 11
    Austrian Airlines 5 5
    Biman Bangladesh Airlines 2 2
    British Airways 3 43 46
    Cathay Pacific 5 5
    Ceiba 1 1
    China Southern 2 2
    Crystal Cruises 1 1
    Delta Air Lines 8 10 18
    El Al 6 6
    Emirates 10 10
    Ethiopian Airlines 6 6
    Etihad Airways 5 5
    EuroAtlantic Airways 1 1
    Iraqi Airways 1 1
    Japan Airlines 12 11 23
    Jin Air 4 4
    KLM 15 15
    Korean Air 14 14
    Med-View Airlines
    operated by
    EuroAtlantic
    1 1
    Mid East Jet 1 1
    NokScoot 3 3
    Nordwind Airlines 3 3
    Omni Air International 2 2
    Pakistan International Airlines 6 2 8
    Privilege Style 1 1
    Qatar Airways 9 9
    Saudia 23 23
    Singapore Airlines 11 12 23
    TAAG Angola Airlines 3 3
    Thai Airways 6 6 12
    Turkmenistan Airlines 2 2
    United Airlines 19 55 74
    Total 72 343 56 471

    البته از این 471 فروند تعدادی زمینگیر و اکتیو نیستند

    همچنین 336 فروند در اختیار 11 ایرلاین شامل یونایتد ایرلاینز امریکا با 88 فروند و امریکن ایرلاین با 47 فروند و ایرفرانس با 25 فروند و
    ژاپن ایرلاینز با

    23 فروند و
    سنگاپور با 23 فروند و سعودی با 23 فروند و ال نیپون ژاپن با 23 فروند و دلتا با 18 فروند و کی ال ام با 15 و کره ایرلاینز با 14 و تای ایرویز

    با 14 فروند است .

    و مابقی در اختیار ایرلاینهای دیگر با 1 تا 11 فروند است .

    همچنین نمونه 773 معمولی و 773ER

    1998
    1999 2000 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 Total
    777-300
    14
    17 4 3 6 9 2 4 1 - 60
    777-300ER
    10 20 39 53 47 52 40 52 60 79 83 79 88 56 758

    Operators 777-300 777-300ER Total
    Abu Dhabi Amiri Flight

    1 1
    Aeroflot 16 16
    Air Austral 3 3
    Air Canada 19 19
    Air China 26 26
    Air France 43 43
    Air India 12 12
    Air New Zealand 7 7
    Alitalia 1 1
    All Nippon Airways 7 22 29
    American Airlines 20 20
    Biman Bangladesh Airlines 4 4
    British Airways 12 12
    Cathay Pacific 12 53 65
    China Airlines 10 10
    China Eastern Airlines 20 20
    China Southern 10 10
    EgyptAir 6 6
    Emirates 3 125 128
    Ethiopian Airlines 4 4
    Etihad Airways 19 19
    EVA Air 34 34
    Garuda Indonesia 10 10
    Iran Air _ 15 order --
    Japan Airlines 4 13 17
    Jet Airways 10 10
    KLM
    14 14
    Korean Air 4 22 26
    Kuwait Airways 9 10
    LATAM Brasil 10 10
    Nordwind Airlines
    2 2
    Pakistan International Airlines
    4 4
    Philippine Airlines 8 8
    Qatar Airways
    36 36
    Saudia 35 35
    Singapore Airlines 5 27 32
    Swiss International Air Lines
    operated by Swiss Global Air Lines
    6+2 order 6
    TAAG Angola Airlines 4 4
    Thai Airways 6 14 20
    Turkish Airlines 33 33
    United Airlines
    14+4 order 14
    Virgin Australia 5 5
    Total 41 743 784

    البته از این 784 فروند تعدادی زمینگیر و اکتیو نیستند .

    و حدود 558 فروند در اختیار 14 ایرلاین شامل امارات با 128 فروند و کتی پاسیفیک با 65 فروند و ایر فرانس با 43 فروند و قطر ایرویز با 36 فروند و

    سعودی با 35 فروند و سنگاپور با 34 فروند و اوا ایر با 34 فروند و ترکیش با 33 فروند و ال نیپون با 29 فروند و ایر چینا با 26 فروند و کره با 26 فروند

    و تای با 20 فروند و
    امریکن با 29 فروند و چینا ایسترن ایرلاینز با 20 فروند است .

    و مابقی در اختیار ایرلاینهای دیگر با 1 تا 19 فروند است .

    ( البته علت حضور موفق و فروش بهتر بوئینگ 789 که جانشین 772ER و 777X9/10 که جانشین 773ER خواهد شد .)
    ?????? ???? سجیل : October 22nd, 2017 ?? ???? 18:33:21


    #5 ارسال شده در تاريخ October 22nd, 2017 در ساعت 16:27:44

  8. سجیل ?????? ??
    سجیل

    كارشناس هوانوردي
    July 2008
    کره زمین
    7,161
    تعداد تشکر : 8,236
    Thanked 7,822 Times in 3,114 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 869

    ??? ??? پاسخ : تبدیل 777 مسافربری به 777F

    البته علاوه بر تبدیل به نمونه کارگو برخی هم به عنوان وی ای پی برای جایگزینی با ایرباس 342/343/345/346 و بویینگ 747Sp/742/743/744/748

    در برنامه خود دارند .

    که هزینه کمتر و ظرفیت و برد برابر با هواپیماهای 4 موتور دارد.
    ?????? ???? سجیل : February 20th, 2018 ?? ???? 17:44:36


    #6 ارسال شده در تاريخ February 19th, 2018 در ساعت 23:38:46

  9. سجیل ?????? ??
    سجیل

    كارشناس هوانوردي
    July 2008
    کره زمین
    7,161
    تعداد تشکر : 8,236
    Thanked 7,822 Times in 3,114 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 869

    ??? ??? پاسخ : تبدیل 777 مسافربری به 777F

    همچنین نمونه ای از بویینگ 777 هم که محصول 2004 به بعد است از یک تا دو سال اینده برای ماموریت و نقش اواکس و پست فرماندهی و

    سوخترسان در برنامه است .

    که حدود 35 درصد کارایی بیشتر نسبت به نمونه مشابه بویینگ 767 نظامی و حدود 20 درصد کارایی بیشتر نسبت به ایرباس 330 نظامی دارد.
    ?????? ???? سجیل : February 20th, 2018 ?? ???? 17:39:27


    #7 ارسال شده در تاريخ February 20th, 2018 در ساعت 15:54:03

  10. سجیل ?????? ??
    سجیل

    كارشناس هوانوردي
    July 2008
    کره زمین
    7,161
    تعداد تشکر : 8,236
    Thanked 7,822 Times in 3,114 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 869

    ??? ??? ???? : پاسخ : تبدیل 777 مسافربری به 777F

    ??? ??? ????? ???? ???? سجیل ????? ??? ??
    البته تا اواخر 2017 :

    نمونه 772 معمولی و 772ER و 772LR


    1995
    1996 1997 1998 1999 2000 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 Total
    777-200
    13
    32 11 10 3 9 3 1 2 3 1 88
    777-200ER 48 50 63 42 55 41 29 22 13 23 19 3 4 3 3 4 422
    777-200LR - 2 10 11 16 9 6 1 1 3 59

    Operators
    777-200
    777-200ER
    777-200LR
    Total
    Abu Dhabi Amiri Flight

    1 1
    Aeroméxico 3 3
    Air Canada 6 6
    Air China 3 3
    Air France 25 25
    Air India 3 3
    Air New Zealand 8 8
    Alitalia 11 11
    All Nippon Airways 11 12 23
    American Airlines 47 47
    Asiana Airlines 11 11
    Austrian Airlines 5 5
    Biman Bangladesh Airlines 2 2
    British Airways 3 43 46
    Cathay Pacific 5 5
    Ceiba 1 1
    China Southern 2 2
    Crystal Cruises 1 1
    Delta Air Lines 8 10 18
    El Al 6 6
    Emirates 10 10
    Ethiopian Airlines 6 6
    Etihad Airways 5 5
    EuroAtlantic Airways 1 1
    Iraqi Airways 1 1
    Japan Airlines 12 11 23
    Jin Air 4 4
    KLM 15 15
    Korean Air 14 14
    Med-View Airlines
    operated by
    EuroAtlantic
    1 1
    Mid East Jet 1 1
    NokScoot 3 3
    Nordwind Airlines 3 3
    Omni Air International 2 2
    Pakistan International Airlines 6 2 8
    Privilege Style 1 1
    Qatar Airways 9 9
    Saudia 23 23
    Singapore Airlines 11 12 23
    TAAG Angola Airlines 3 3
    Thai Airways 6 6 12
    Turkmenistan Airlines 2 2
    United Airlines 19 55 74
    Total 72 343 56 471

    البته از این 471 فروند تعدادی زمینگیر و اکتیو نیستند

    همچنین 336 فروند در اختیار 11 ایرلاین شامل یونایتد ایرلاینز امریکا با 88 فروند و امریکن ایرلاین با 47 فروند و ایرفرانس با 25 فروند و
    ژاپن ایرلاینز با

    23 فروند و
    سنگاپور با 23 فروند و سعودی با 23 فروند و ال نیپون ژاپن با 23 فروند و دلتا با 18 فروند و کی ال ام با 15 و کره ایرلاینز با 14 و تای ایرویز

    با 14 فروند است .

    و مابقی در اختیار ایرلاینهای دیگر با 1 تا 11 فروند است .

    همچنین نمونه 773 معمولی و 773ER

    1998
    1999 2000 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 Total
    777-300
    14
    17 4 3 6 9 2 4 1 - 60
    777-300ER
    10 20 39 53 47 52 40 52 60 79 83 79 88 56 758

    Operators
    777-300
    777-300ER Total
    Abu Dhabi Amiri Flight

    1 1
    Aeroflot 16 16
    Air Austral 3 3
    Air Canada 19 19
    Air China 26 26
    Air France 43 43
    Air India 12 12
    Air New Zealand 7 7
    Alitalia 1 1
    All Nippon Airways 7 22 29
    American Airlines 20 20
    Biman Bangladesh Airlines 4 4
    British Airways 12 12
    Cathay Pacific 12 53 65
    China Airlines 10 10
    China Eastern Airlines 20 20
    China Southern 10 10
    EgyptAir 6 6
    Emirates 3 125 128
    Ethiopian Airlines 4 4
    Etihad Airways 19 19
    EVA Air 34 34
    Garuda Indonesia 10 10
    Iran Air _ 15 order --
    Japan Airlines 4 13 17
    Jet Airways 10 10
    KLM
    14 14
    Korean Air 4 22 26
    Kuwait Airways 9 10
    LATAM Brasil 10 10
    Nordwind Airlines
    2 2
    Pakistan International Airlines
    4 4
    Philippine Airlines 8 8
    Qatar Airways
    36 36
    Saudia 35 35
    Singapore Airlines 5 27 32
    Swiss International Air Lines
    operated by Swiss Global Air Lines
    6+2 order 6
    TAAG Angola Airlines 4 4
    Thai Airways 6 14 20
    Turkish Airlines 33 33
    United Airlines
    14+4 order 14
    Virgin Australia 5 5
    Total 41 743 784

    البته از این 784 فروند تعدادی زمینگیر و اکتیو نیستند .

    و حدود 558 فروند در اختیار 14 ایرلاین شامل امارات با 128 فروند و کتی پاسیفیک با 65 فروند و ایر فرانس با 43 فروند و قطر ایرویز با 36 فروند و

    سعودی با 35 فروند و سنگاپور با 34 فروند و اوا ایر با 34 فروند و ترکیش با 33 فروند و ال نیپون با 29 فروند و ایر چینا با 26 فروند و کره با 26 فروند

    و تای با 20 فروند و
    امریکن با 29 فروند و چینا ایسترن ایرلاینز با 20 فروند است .

    و مابقی در اختیار ایرلاینهای دیگر با 1 تا 19 فروند است .

    ( البته علت حضور موفق و فروش بهتر بوئینگ 789 که جانشین 772ER و 777X9/10 که جانشین 773ER خواهد شد .)
    از این تعداد

    120 تا 130 فروند بوئینگ 772 و 772ER و 773 موتور پی دبلیو 4000



    130 تا 140 فروند بوئینگ 772 و 772ER و 773 موتور ترنت 800



    110 تا 120 موتور جنرال جی ئی 90 با قدرت 350 تا 370 کیلونیوتن روی 772 و 400 تا 440 کیلونیوتن روی 772ER

    1000 تا 1100 فروند جنرال جی ئی 90 با قدرت 513 کیلونیوتن روی 772LR و 772F و 773ER دارد .



    ?????? ???? سجیل : April 20th, 2019 ?? ???? 09:46:58


    #8 ارسال شده در تاريخ April 20th, 2019 در ساعت 09:42:58

  11. سجیل ?????? ??
    سجیل

    كارشناس هوانوردي
    July 2008
    کره زمین
    7,161
    تعداد تشکر : 8,236
    Thanked 7,822 Times in 3,114 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 869

    ??? ??? ???? : تبدیل 777 مسافربری به 777F

    Omni Air International امریکا اولین سری بوئینگ 772er را در برنامه دارد .


    Aircraft Total Orders Passengers Notes
    c y total
    Boeing 767-200ER 2 0 18 195 213 Wet-leased to Air Canada
    Boeing 767-300ER 5 0 22 224 246
    Boeing 777-200ER 1 0 0 380 380
    Boeing 777-200ER 1 1 CARGO
    Total 10 0

    ?????? ???? سجیل : August 17th, 2019 ?? ???? 18:29:51


    #9 ارسال شده در تاريخ August 17th, 2019 در ساعت 18:25:00

  12. سجیل ?????? ??
    سجیل

    كارشناس هوانوردي
    July 2008
    کره زمین
    7,161
    تعداد تشکر : 8,236
    Thanked 7,822 Times in 3,114 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 869

    ??? ??? ???? : تبدیل 777 مسافربری به 777F

    با بیماری همه گیر کرونا 100 تا 150 بوئینگ 772ER و 100 تا 200 بوئینگ 773ER زمینگیر و در استانه اوراق هستند .





    و شاید جایگزینی با ام دی 11 و ایرباس 306 و 763 کارگو و بوئینگ 744


    #10 ارسال شده در تاريخ April 16th, 2020 در ساعت 12:36:52

???? 1 ?? 2 12 ??????????

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0