برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

????? ?????: ?? 1 ?? 2 ?? 2
dqw
  1. admin ?????? ??
    admin

    رئیس سایت
    August 2007
    ----
    52
    تعداد تشکر : 131
    Thanked 131 Times in 50 Posts

    ??? ??? پشت پرده مجوز ویژه امريكا به بوئینگ و حذف ایرباس از همكاري با ايران

    رقبای کمپانی های آمریکایی چگونه تار و مار می شوند؟/ پشت پرده مجوز ویژه به بوئینگ و حذف ایرباس

    کاخ سفید برای عقب راندن رقبای کمپانی های آمریکایی در همکاری با ایران از ابزار تهدید به جریمه های مالی استفاده می کند در واقع اروپایی ها را می ترساند تا جاده برای شرکت های آمریکایی باز شود.


    به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، خرید هواپیما از کمپانی های بزرگ بین المللی طی روزهای اخیر برای چندمین بار از زمان اجرای برجام تا کنون در کانون توجه قرار گرفته است. این توجه ناشی از تغییری است که به نظر می رسد در شرکا یا به عبارت بهتر فروشندگان هواپیما به ایران اتفاق خواهد افتاد.


    نشانه های این تغییر با انتشار اخباری مبنی بر نهایی شدن مذاکرات میان کمپانی آمریکایی بوئینگ و ایران بیشتر آشکار شد؛ شرکت بوئینگ در بیانیه‌ای اعلام کرده است" پس از آنکه برای مذاکره با ایران درخصوص ارزیابی نیازهای این کشور به خرید هواپیما از دولت آمریکا مجوز گرفت، این مذاکرات با طرف ایرانی نهایی و احتمالا به خرید تعدادی از محصولات این شرکت منتهی خواهدشد ".


    بنا بر آنچه بوئینگ اعلام کرده و از طرف مسئولان ایرانی نیز تأیید شده در واقع دولت آمریکا به شرکت بوئینگ مجوز داده است " نیازهای ایرلاین‌های ایرانی مورد تایید دولت آمریکا به هواپیماهای مسافربری" را ارزیابی کند. اگر چه در این مجوز همچنان قید "مورد تأیید دولت آمریکا" وجود دارد ولی در هر حال اعطای این مجوز کمک بسیار بزرگی به بوئینگ برای پیشی گرفتن از رقبای به خصوص ایرباس است.


    مرور بیانیه بوئینگ نشان می دهد که دقیقا همین دغدغه یعنی عقب افتادن از رقبا، دولت آمریکا را به صدور چنین مجوزی برای این کمپانی هواپیماسازی وادار کرده است؛


    " ایرباس، رقیب شرکت ما، در حال پیشبرد منافع خود در بازار ایران است و کانادا نیز اخیرا اعلام کرد که به شرکت بمباردیر اجازه دسترسی به بازار ایران را خواهد داد".


    اگرچه مدیران بوئینگ همچنان نهایی شدن قرارداد خود را با ایران مستلزم صدور مجوز وزارت خزانه داری آمریکا می دانند ولی شواهد و قرائن نشان می دهد احتمالا مشکلی پیش نخواهد آمد خصوصا اینکه دستورالعملی که اخیرا وزارت خزانه داری آمریکا در رابطه با همکاری با ایران منتشر کرده با استقبال شرکت ها و سرمایه گذاران مواجه شده است.


    این تحولات پس از آن آشکار شد که طی دو هفته گذشته اخبار بدی از پیشرفت مذاکرات ایران و ایرباس برای عملیاتی کردن قرارداد خرید 118 فروند از هواپیماهای این کمپانی به ارزش 27 میلیارد دلار منتشرشد.


    روزنامه وال‌استریت ژورنال از قول یکی از مدیران ارشد ایرباس گزارش داده "نگرانی‌ها از تجارت با ایران" مانع نهایی کردن قرارداد فروش هواپیماهای مسافربری به ایران است و به همین خاطر قرارداد این شرکت برای فروش هواپیما به ایران کندتر از آنچه که انتظار می رفت، پیش می رود".


    اگرچه "جان لهی" از مدیران ارشد ایرباس در امور مشتریان گفته "به دنبال یافتن راهی برای خارج کردن پول از ایران از طریق نظام بانکی هستیم" اما به نظر می رسد قرارداد ایرباس با همان مانعی روبروست که سایر همکاری های ایران با طرف های اروپایی در تمام بخش ها گرفتار آن هستند یعنی ترس از تنبیهات آمریکا!


    اسعدی‌سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در این باره گفته است" به دنبال برخی از تحریم‌های اعمال شده از سوی آمریکا، ایران نمی‌تواند معامله دلاری با شرکت‌های این کشور داشته باشد و بخشی از سهام ایرباس هم متعلق به آمریکا است، اما گروه مذاکره‌کننده در تلاش هستند که پایه پولی این معامله را تغییر دهند".


    دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی به نقش "اوفک" یا همان دفتر کنترل سرمایه گذاری های خارجی آمریکا درباره صدور در فروش هواپیما به ایران توسط ایرباس هم اشاره کرده و گفته است" براساس توافقات برجام به طور قطع اوفک نمی تواند مانعی برای قرارداد فروش هواپیماهای ایرباس به ایران ایجاد کند و از همه مهم تر اینکه در حال حاضر ممنوعیتی برای فروش هواپیما به ایران وجود ندارد".


    وی تاکید کرده است" این تعللی هم در انعقاد قرارداد نهایی با ایرباس و ورود هواپیماهای جدید صورت گرفته غیر منطقی است".


    از کنار هم قرار دادن این مسائل تنها می توان به یک نتیجه رسید؛ دولت آمریکا در واقع به عنوان یار غیررسمی کمپانی های این کشور در انعقاد قراردادهای کلان اقتصادی با ایران عمل می کند. به این ترتیب که از یک سو به صورت تلویحی و با رفتار دوگانه کمپانی های اروپایی، آسیایی و... را از همکاری با ایران می ترساند و چوب تنبیه را دائما بالای سر آنان نگه داشته است اما از سوی دیگر برای کمپانی های آمریکایی یا به عبارت دقیق تر برای کمپانی های "بیشتر آمریکایی" مجوزهای ویژه ای صادر می کند که مسیر همکاری با ایران را برایشان هموارتر می سازد.


    البته این رفتار دولت آمریکا واقعیت پنهانی نیست و اروپایی ها از آن آگاهند ولی ظاهرا راه حلی برای نجات از این مخمصه ندارند چنانچه بانکدار های اروپایی بارها وقتی در برابر تشویق های ظاهری مقامات آمریکا برای برقراری ارتباط مالی و بانکی با ایران قرار گرفته اند، گفته اند دولت آمریکا ما را به کاری تشویق می کند که بانک های خود آن کشور از آن منع شده اند.


    دلیل اصرار آمریکایی ها برای برقرار ارتباط بانک های اروپایی با ایران نیز مشخص است؛ دولت آمریکا بانک های اروپایی را به کاری تشویق می کند که می داند تا حدود زیادی نشدنی است چرا که ایران همچنان مشمول تحریم های دلاری است و این یعنی دایره ای بسیار محدود از تعاملات برای هر دو طرف هم بانک های اروپایی و هم ایران.
    #1 ارسال شده در تاريخ June 18th, 2016 در ساعت 01:07:14

  2. The Following 4 Users Say Thank You to admin For This Useful Post:

    Ali Pilot (June 18th, 2016), MAMN (June 18th, 2016), nd_blacky (June 21st, 2016), سجیل (June 18th, 2016)

  3. سجیل ?????? ??
    سجیل

    كارشناس هوانوردي
    July 2008
    کره زمین
    6,764
    تعداد تشکر : 8,196
    Thanked 7,817 Times in 3,110 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 827

    ??? ??? پاسخ : پشت پرده مجوز ویژه امريكا به بوئینگ و حذف ایرباس از همكاري با ايران

    البته بیشتر نیاز هواپیماهای ایران به هواپیماهای دوربرد و پهن پیکر بر میگردد.
    به طوری که بیش از 70 درصد قرار داد خرید ایرباس را هواپیماهای دوربرد و اقیانوس پیما و پهن پیکر تشکیل میدهند.

    در مورد امریکا 2 بحث وجود دارد .

    1- خرید هواپیمای دست دوم که بعضا خرید ان از خرید هواپیماهای نو مشکل تر است (تعمیر و نگه داری و مشکل در تعداد خرید و گارانتی و نوع موتورهای ان و ...)
    2 -خرید نو که تو هواپیماهای دوربرد به 788 و 789 و 773ER و 748 بر میگردد.

    در هر صورت سفارشات فعلی ایرباس کمی بهتر و معقول تر است .
    ( الان هم ماهان روی موتورهای رولز رویس ایرباس 346 سرمایه گزاری کرده و برخی هم به ایرباس 330 تمایل داشته و حتی یک فروند هم وارد شده )
    ?????? ???? سجیل : June 19th, 2016 ?? ???? 13:06:32


    #2 ارسال شده در تاريخ June 18th, 2016 در ساعت 18:14:08

  4. The Following User Says Thank You to سجیل For This Useful Post:

    nd_blacky (June 21st, 2016)

??????? ?????

  1. هواپيمايي ايران بالاتر از آمريكا در گزارش رسمي ايكائو
    ???? Yasser_Maximus ?? ????? اخبار سازمانهای جهانی هوانوردی
    ????: 11
    ????? ?????: January 15th, 2014, 23:27:19
  2. ????: 0
    ????? ?????: April 15th, 2010, 18:05:42
  3. ????: 1
    ????? ?????: January 6th, 2010, 10:20:45
  4. ????: 0
    ????? ?????: January 6th, 2010, 10:15:48
  5. ????: 1
    ????? ?????: January 6th, 2010, 00:00:47

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0