برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

????? ?????: ?? 1 ?? 2 ?? 2
dqw
  1. SKY MAN ?????? ??
    SKY MAN

    رئیس سایت
    August 2007
    none
    7,234
    تعداد تشکر : 19,755
    Thanked 20,851 Times in 3,723 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 9

    hot بازديد از مجموعه هواپيمايي ماهان در كرمان / مصاحبه با مدير مركز شبيه ساز پرواز ماهان

    ایران قطب آموزش مهارت‌‌های خلبانی در منطقه

    تقاضای کشورهای خارجی برای آموزش در شبیه‌ساز‌های پرواز ایرانمراکز شبیه‌ساز پرواز (سیمولاتور) و دانشگاه علمی‌-کاربردی آموزش خلبانی که در کرمان راه‌اندازی شده است، تنها مراکز تخصصی-علمی آموزش خلبانی در سطح منطقه است که در کنار تربیت خلبانان ماهر ایرانی، تقاضای آموزش مهارت‌‌های خلبانی از طرف کشورهای منطقه را دارد.

    بازدید اصحاب رسانه از فرودگاه کرمان و همچنین آشیانه‌‌ تعمیر و نگهداری، مرکز آموزش خلبانی، مرکز شبیه‌ساز پرواز (سیمولاتور) و دانشگاه علمی کاربردی آموزش فنون هوانوردی ماهان در کرمان، ‌انجام شد.


    در ‌ابتدای این بازدید مدیر مرکز شبیه ساز پرواز (سیمولاتور) ماهان، اظهار داشت: در زمینه آموزش خلبانی، پتانسیل مناسبی در کشور وجود دارد، ضمن آنکه ایرانیان از نظر تبحر در خلبانی، در رتبه بالایی قرار دارند.


    * خرید 6 فروند هواپیمای آموزشی جدید برای آموزش خلبانان کشور


    حاتمی اظهار داشت: در حال حاضر به‌روز ترین مرکز آموزش خلبانی و نیز شبیه‌ساز پرواز در کشور و منطقه، در استان کرمان قرار دارد که وجود بسیاری از خلبانان ماهر امروز در کشور، حاصل برگزاری دوره‌‌های تخصصی در همین مرکز است.


    ‌مدیر مرکز شبیه‌ساز پرواز (سیمولاتور) ماهان با بیان اینکه ‌هواپیمایی ماهان در راستای آموزش مهارت‌‌های خلبانی 6 فروند هواپیمای کوچک 2 تا 4 نفره‌ به‌روز خریداری کرده است، اظهار داشت: ‌این هواپیماها از تایپ‌های مختلف ‌(نظیر دایموند «الماس») خریداری شد تا برای آموزش هر چه بهتر خلبانی در کشور بکار گرفته شود.


    ‌* آموزش خلبانی با 3 شبیه‌ساز پرواز‌/نصب سیمولاتور ایرباس 340 تا آذرماه امسال/هزینه هر سیمولاتور تا 25 میلیون دلار

    حاتمی با اشاره به اینکه‌ سیمولاتور ‌همه رفتارهای یک هواپیما در آسمان را برای خلبان شبیه‌سازی می‌کند، گفت: حتی فشار هیدرولیک روی جک‌ها نیز به دقت انجام می‌شود که این موجب خواهد شد همه رفتارهای یک هواپیما در پرواز برای خلبان تداعی شود، حتی حالت کنده شدن از باند و نیز نشستن روی باند و ضربات احتمالی، همه‌ برای خلبان شبیه‌سازی ‌می‌شود تا پس از این آموزش، بتواند با تجربه کافی و به راحتی پرواز انجام دهد.
    وی بیان کرد: در حال حاضر شبیه‌ساز هواپیماهای ایرباس 600-300 و نیز هواپیمای RG که جزو آخرین مدل‌های شبیه‌ساز پرواز در دنیا است، در کرمان داریم، ضمن آنکه شبیه‌ساز ایرباس 340 نیز در آذرماه امسال نصب می‌شود.


    حاتمی با اشاره به اینکه شبیه‌ساز پرواز (سیمولاتور) ایرباس 600-300، تایپ ایرباس 310 را هم پوشش می‌دهد، گفت: همچنین 2 شبیه‌ساز پرواز دیگر نیز به زودی نصب خواهد شد و تایپ آموزش خلبانی ماهان در کشور کامل می‌شود.

    مدیر مرکز شبیه‌ساز پرواز ماهان با اشاره به وجود متقاضیان خارجی برای آموزش از طریق این شبیه‌ساز‌ها افزود: سالانه 30 درصد وقت این شبیه‌سازهای پرواز توسط نیروهای شرکت‌هایی خارج از ماهان و حتی متقاضیان کشورهای همسایه ایران استفاده می‌شود.

    وی اظهار داشت: فعلاً با وجود این 3 شبیه‌ساز پرواز‌، 9 هزار ساعت آموزش به خلبانان می‌دهیم که این امر مانع خروج مقادیر زیادی ارز از کشور می‌شود.
    حاتمی با بیان اینکه از کشورهای روسیه، اوکراین، عراق و برخی دیگر از همسایگان خارجی تقاضای آموزش خلبانی داریم، گفت: هر سمیلاتور سالانه 3 هزار ساعت آموزش می‌دهد.

    مدیر مرکز شبیه‌ساز پرواز ماهان اظهار داشت: هر خلبان باید 60 ساعت آموزش ببیند و هر شش ماه نیز 8 ساعت آموزش ضمن‌خدمت در بخش سیمولاتور داشته باشد که نرخ این آموزش‌ها در خارج کشور بدون استاد 500 دلار و با استاد ساعتی 700 دلار است اما با خرید این دستگاه‌ها، مانع خروج ارز از کشور شده‌ایم.
    حاتمی اظهار داشت: دوره‌های لازم برای اخذ مهارت خلبانی برای افراد مختلف بسته به هوش و ذاکاوت، متفاوت است، اما به طور متوسط بین چهارده‌ ماه تا سه سال به طول می‌انجامد؛ یک متقاضی باید حدود 120 تا 150 میلیون تومان هزینه کند تا به تایپ پروازی مورد نظر برسد.

    وی بیان کرد: یک شبیه‌ساز پرواز (سیمولاتور) که از قطعات اصلی هواپیما باشد حدود 25 میلیون دلار قیمت دارد و برخی از آنها ارزان‌تر و تا 15 میلیون دلار ارزش دارند.

    حاتمی اظهار داشت: آتش گرفتن موتور، باز نشدن چرخ هواپیما، شرایط بارش برف، وزش باد‌‌های شدید و بوران، همه در سیمولاتورها برای خلبان آموزشی، شبیه‌سازی می‌شود.

    وی افزود: آموزش خلبانی برای رنج سنی 18 سال تا‌ 28 سال در نظر گرفته می‌شود، متقاضی با سیمولاتور 60 ساعت آموزش می‌بیند و سپس‌ در گام‌های بعدی کمک‌خلبان شده و پس از انجام پروازهای دیگر‌ با افزایش ساعت فعالیت، کاپیتان می‌شود.
    وی با بیان اینکه امروز خلبان‌های جوان زیادی در ماهان پرواز می‌کنند، گفت: به عنوان مثال‌ یکی از خلبان‌های ایرباس ماهان حدود 27 سال سن دارد که به سرعت دوره‌های مهارت را در همین مرکز گذرانده است.

    مدیر مرکز شبیه‌ساز پرواز ماهان با بیان اینکه امروز 2 نفر کمک‌خلبانِ خانم در پروازهای ماهان پرواز می‌کنند، گفت: شرکت هواپیمایی ماهان هفته‌ای 760 پرواز انجام می‌دهد‌.



    * تقاضای کشورهای خارجی برای دریافت آموزش خلبانی در ایران‌


    بنا‌بر‌این گزارش همچنین رئیس مرکز علمی کاربردی آموزش خلبانی ماهان در حاشیه بازدید اصحاب رسانه از این مرکز اظهار داشت: تلاش برای توسعه پایدار در سطح کشور انجام شده‌ و تمرکززدایی از تهران به خوبی در حال انجام است.
    نقوی گفت: در استان کرمان، هواپیمایی ماهان فعالیت‌هایی تحت پوشش مؤسسه مولی‌الموحدین انجام داده است تا استان کرمان را در اجرای پروژه‌های اقتصاد مقاومتی توسعه دهیم.


    نقوی با اشاره به فعالیت دانشگاه علمی کاربردی آموزش خلبانی ماهان برای تربیت خلبان و متخصصان فنی هواپیما، بیان کرد: در کنار شبیه‌ساز پرواز، مرکز آموزش تخصصی مهماندار در کرمان راه‌اندازی شد‌ که در کنار آموزش مهمانداری، کرو (گروه) پروازی موجود ماهان را آموزش ضمن خدمت می‌دهد که در شرایط اضطراری، آتش گرفتن موتور هواپیما، فرود هواپیما در دریا و از این قبیل، آموزش‌های لازم به عنوان ضمن‌خدمت ‌ببینند.
    ‌وی ادامه داد: ‌رشته‌های خلبانی، مهمانداری، تعمیرات هواپیما، اویونیک هواپیما (برق و الکترونیک) و زبان انگلیسی تخصصی، در آموزشگاه علمی کاربردی ماهان تدریس می‌شود.

    نقوی با بیان اینکه فعلاً 700 دانشجو در این آموزشگاه آموزش می‌بینند، گفت:‌ البته از کشورهای خارجی هم متقاضیانی داریم که در حال آماده‌سازی زیرساخت‌ها برای حضور این دانشجویان ‌هستیم.


    رئیس مرکز علمی کاربردی آموزش خلبانی ماهان با تأکید بر اینکه ‌برخی از‌ دانشجویان این مرکز در واحد نیروی انسانی شرکت‌های هواپیمایی داخلی دیگر استخدام می‌شوند، اظهار داشت: جذب دانشجو از طریق آزمون‌های ورودی که در شهریورماه و اسفندماه برگزار می‌شود، انجام می‌شود.


    * احداث ترمینال جدید مسافری فرودگاه کرمان با اعتبار 1800 میلیارد تومان در قالب BLT‌

    نقوی همچنین با اشاره به طرح توسعه فرودگاه کرمان اظهار داشت: فرودگاه کرمان در حال توسعه است و ما به دنبال ایجاد شرایط برای اجرای تعمیرات چک A هواپیما در کرمان هستیم.


    وی با بیان اینکه پتانسیل فرودگاهی در کشور ما مناسب است، ‌‌گفت: قرار است ترمینال جدید مسافری فرودگاه کرمان با الگوی روز دنیا قابل گسترش به صورت خطی در 22 هزار متر زیربنای مسافری و 42 هزار مترمربع پارکینگ و اپرون ساخته شود.

    نقوی یادآور شد: در این پروژه 1800 میلیارد تومان در قالب BLT سرمایه‌گذاری می‌شود و ظرفیت جابه‌جایی مسافر در فاز جدید 10 میلیون مسافر خواهد بود.
    بنابراین گزارش اصحاب رسانه در این بازدید از بخش‌های مختلف فرودگاه کرمان بازدید کردند ضمن آنکه در شبیه‌ساز پرواز هواپیمای RG از نزدیک با نحوه کنترل هواپیما هنگام بروز سوانح نظیر آتش گرفتن موتور و فرود هواپیما با موتورِ آتش گرفته روی باند و نیز عملکرد مهمانداران در خروج سریع مسافران از هواپیما در شرایط اضطراری آشنا شدند.



    ٩٥/٠٦/١٩
    #1 ارسال شده در تاريخ September 9th, 2016 در ساعت 20:33:13

  2. The Following 4 Users Say Thank You to SKY MAN For This Useful Post:

    B727 (January 26th, 2017), Danial P (September 9th, 2016), mehdi8822 (September 10th, 2016), سجیل (September 9th, 2016)

  3. سجیل ?????? ??
    سجیل

    كارشناس هوانوردي
    July 2008
    کره زمین
    6,896
    تعداد تشکر : 8,227
    Thanked 7,820 Times in 3,112 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 838

    ??? ??? پاسخ : بازديد از مجموعه هواپيمايي ماهان در كرمان / مصاحبه با مدير مركز شبيه ساز پرواز ماهان

    به نظر بنده سرمایه گزاری روی شبیه ساز ایرباس 306 و ایرباس 313 و ایرباس 343 و 346 و RJ کاملا بیهوده است .

    15 تا 25 میلیون دلار قیمت یک سیمولاتور و یا شبیه ساز است بهتر است پول یک شبیه ساز را برای خرید هواپیمای واقعی برای اموزش کنار بگزاریم.

    سیمولاتور ایرباس 320 و 321 را هم در کشور داشته باشیم بد نیست .

    بهتره از الان شبیه ساز ایرباس 333 و 332 را خریداری و روی ان سرمایه گزاری کنیم .

    ( چون پایه ای برای ایرباس 330 نئو و ایرباس 350 هم است )
    ?????? ???? سجیل : September 9th, 2016 ?? ???? 21:28:59


    #2 ارسال شده در تاريخ September 9th, 2016 در ساعت 21:22:14

  4. The Following User Says Thank You to سجیل For This Useful Post:

    B727 (January 26th, 2017)

??????? ?????

  1. ????: 0
    ????? ?????: May 15th, 2012, 14:04:51
  2. ????: 0
    ????? ?????: July 25th, 2011, 10:04:49
  3. ????: 0
    ????? ?????: June 5th, 2011, 09:31:32
  4. ????: 6
    ????? ?????: March 10th, 2011, 18:56:25

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0