برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

???? 1 ?? 2 12 ??????????
????? ?????: ?? 1 ?? 10 ?? 11
dqw
  1. سجیل ?????? ??
    سجیل

    كارشناس هوانوردي
    July 2008
    کره زمین
    6,739
    تعداد تشکر : 8,194
    Thanked 7,817 Times in 3,110 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 825

    ??? ??? Aviadvigatel PD-14 قلب تپنده هواپیماهای اینده روسیه

    این موتور پیشرفته ترین موتور ساخت روسیه است که توان رقابت با موتوهای CFM LEAP-1A و PW1400G را دارد .



    و توان صادرات و نصب روی هواپیماهای غربی را هم دارد .

    این موتور برای جایگزینی با موتور
    PS-90A طراحی و تولید شده است البته موتور ps-90 هم اکنون در خط تولید است .

    نمونه ها :


    • PD-14 is the initial variant for MC-21-300. It is rated nominally at 137.3 kN (14,000 Kgf; 30,865 lbf) thrust.
    • PD-14A is a throttled model of turbofan for MC-21-200, rated nominally at 122.6 kN (12,500 Kgf; 27,558 lbf) thrust.
    • PD-14M is a boosted model of turbofan for MC-21-400, rated nominally at 153 kN (15,600 Kgf; 34,392 lbf) thrust. The LP turbine is expanded to 5-stages.


    Derivative models:



    • PD-7 is a derated model, rated nominally at 78 kN (8,000 Kgf; 17,500 lbf) thrust.( سوپر جت 100 و انتونف 148 فمیلی )
    • PD-10 is a derated model of turbofan for SSJ-130, rated nominally at 108 kN (11,000 Kgf; 24,300 lbf) thrust.
    • PD-18R is a geared turbofan model, rated nominally at 177 kN (18,000 Kgf; 39,800 lbf) thrust.( توپولف 214 و MC-21-500 و ایلیوشن 300-96 و ایلیوشن 400-96)





    البته موتورهای
    ایلیوشن 214 و ایلیوشن 476 و ایلیوشن 78M هم از موتورهای فوق خواهد بود .

    البته پروژه
    ایلیوشن 106 هم است که از موتور PD-18R و پرقدرت تر از ایلیوشن 76 و تو کلاس
    C-17 Globemaster III است .

    البته مدل خاصی از
    PD-14 هم در حال توسعه برای بالگرد میل 26 است .تبدیل به موتور توربوشافت خواهد شد .

    قیمت این موتور 5.5 میلیون دلار است.

    وزن موتورهای PD-14 حدود 2870 تا 2970 کیلوگرم است و بعضا از موتورهای غربی سبک تر و پرقدرت تر است .

    برداشت با ذکر نام تهیه کننده عباس مروتی و ذکر http://www.aerocenter.ir/forum/forum.php مجاز است .


    ?????? ???? سجیل : September 10th, 2016 ?? ???? 12:16:05


    #1 ارسال شده در تاريخ September 10th, 2016 در ساعت 12:11:37

  2. The Following 4 Users Say Thank You to سجیل For This Useful Post:

    arvand flight (October 9th, 2016), B727 (January 11th, 2017), MAMN (September 13th, 2016), mehdi19792010 (August 20th, 2019)

  3. hereley ?????? ??
    hereley
    هوانورد عادی - سرباز صفر
    October 2011
    shiraz
    2
    تعداد تشکر : 0
    تعداد تشکر : Thanked 1 Time in 1 Post

    ??? ???

    دوستان کسی اطلاعاتی در مورد روند اخذ استانداردهای بین المللی و مجوز تاسیس شرکت در زمینه تعمیرات و نگهداری قطعات و سیستمهای هواپیما داره ؟ ممنون میشم جواب بدهید
    #2 ارسال شده در تاريخ October 2nd, 2016 در ساعت 21:40:32

  4. The Following User Says Thank You to hereley For This Useful Post:

    سجیل (October 3rd, 2016)

  5. سجیل ?????? ??
    سجیل

    كارشناس هوانوردي
    July 2008
    کره زمین
    6,739
    تعداد تشکر : 8,194
    Thanked 7,817 Times in 3,110 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 825

    ??? ??? پاسخ : Aviadvigatel PD-14 قلب تپنده هواپیماهای اینده روسیه

    راحت ترین و بهترین و اینده دار ترین راه همکاری با شرکت سازنده هواپیما و قطعات ان است .
    ?????? ???? سجیل : October 3rd, 2016 ?? ???? 13:18:57


    #3 ارسال شده در تاريخ October 3rd, 2016 در ساعت 13:02:22

  6. The Following User Says Thank You to سجیل For This Useful Post:

    MAMN (October 3rd, 2016)

  7. سجیل ?????? ??
    سجیل

    كارشناس هوانوردي
    July 2008
    کره زمین
    6,739
    تعداد تشکر : 8,194
    Thanked 7,817 Times in 3,110 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 825

    ??? ??? پاسخ : Aviadvigatel PD-14 قلب تپنده هواپیماهای اینده روسیه

    با توجه به نیاز بازار و کشش بازار به هواپیماهای مفهومی جدید که محدوده 250 تا 400 نفر و باریک پیکر و دوربرد هستند

    مثل توپولف 204 نئو و توپولف 234 و ام اس 213 و 214 و 215 .

    احتمال معرفی نمونه کم مصرف تر و بهینه تر این موتور برای دهه های اینده وجود دارد .
    ?????? ???? سجیل : November 13th, 2016 ?? ???? 14:36:15


    #4 ارسال شده در تاريخ November 12th, 2016 در ساعت 17:23:09

  8. The Following 2 Users Say Thank You to سجیل For This Useful Post:

    B727 (January 11th, 2017), MAMN (May 11th, 2017)

  9. سجیل ?????? ??
    سجیل

    كارشناس هوانوردي
    July 2008
    کره زمین
    6,739
    تعداد تشکر : 8,194
    Thanked 7,817 Times in 3,110 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 825

    ??? ??? پاسخ : Aviadvigatel PD-14 قلب تپنده هواپیماهای اینده روسیه

    نمونه جدید این موتور با نام PD-30 با قدرت حدود 300 کیلونیوتن اماده تولید است .

    و میتوان در هواپیمایی مثل ایلیوشن 96 تعداد 2 عدد و ایلیوشن 476 هم 2 عدد نصب شد .



    #5 ارسال شده در تاريخ January 14th, 2017 در ساعت 18:02:57

  10. سجیل ?????? ??
    سجیل

    كارشناس هوانوردي
    July 2008
    کره زمین
    6,739
    تعداد تشکر : 8,194
    Thanked 7,817 Times in 3,110 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 825

    ??? ??? پاسخ : Aviadvigatel PD-14 قلب تپنده هواپیماهای اینده روسیه

    این موتور با قدرت 78 تا 110 کیلو نیوتن و نمونه پر قدرت 122 تا 195 کیلو نیوتن موتور مطمئن برای هواپیماهای صد نفر و باریک پیکر بیش از 200 نفر

    و هواپیماهای مافوق صوت باریک پیکر ( در اینده بدون پس سوز ) است .

    همچنین با نصب پس سوز 140 تا 200 کیلو نیوتن و در مدل پیشرفته 200 تا 300 کیلو نیوتن به تمام نیازهای جنگنده نسل 5 و 6 و 7 و بمب افکن رادار گریز

    و هواپیمای باریک پیکر مافوق صوت جواب میدهد .

    ( البته قبلا هواپیمای مسافربری توپولف 154 بدون پس سوز نزدیک سرعت صوت و هواپیمای مسافربری کنکورد و توپولف 144 با پس سوز مافوق صوت

    پرواز میکردند و تا اینده .....)
    ?????? ???? سجیل : January 14th, 2017 ?? ???? 23:04:01


    #6 ارسال شده در تاريخ January 14th, 2017 در ساعت 22:57:28

  11. سجیل ?????? ??
    سجیل

    كارشناس هوانوردي
    July 2008
    کره زمین
    6,739
    تعداد تشکر : 8,194
    Thanked 7,817 Times in 3,110 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 825

    ??? ??? پاسخ : Aviadvigatel PD-14 قلب تپنده هواپیماهای اینده روسیه

    خانواده موتورهای PD-14 موتورهایی با قدرت 79 تا 180 کیلونیوتن تقریبا بیشتر نیاز هواپیماهای مسافربری و کارگو را پوشش میدهد .

    کاملا برابر و حتی برتر از CFM LEAP و PW1400G است .

    هواپیماهای ساخت روسیه در کنار نمونه های ساخت کشورهای دیگر .




    البته موتور PD-30 هم با قدرت 300 تا 320 کیلونیوتن در دست تولید است .
    ?????? ???? سجیل : May 11th, 2017 ?? ???? 02:30:40


    #7 ارسال شده در تاريخ May 11th, 2017 در ساعت 02:00:15

  12. سجیل ?????? ??
    سجیل

    كارشناس هوانوردي
    July 2008
    کره زمین
    6,739
    تعداد تشکر : 8,194
    Thanked 7,817 Times in 3,110 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 825

    ??? ??? پاسخ : Aviadvigatel PD-14 قلب تپنده هواپیماهای اینده روسیه



    این موتور الگوی خوبی باری کشورما برای 1 قرن بعد میتواند باشد .

    علاوه بر نمونه توربوفن

    نمونه توربوشافت با قدرت 11 هزار تا 13 هزار اسب بخار

    حتی 2 نوع توربین گازی هم در دست توسعه و تولید است .

    اولی با قدرت 8 هزار اسب بخار تا 10 هزار اسب بخار

    دومی با قدرت 15 هزار تا 20 هزار اسب بخار
    ?????? ???? سجیل : May 11th, 2017 ?? ???? 02:25:43


    #8 ارسال شده در تاريخ May 11th, 2017 در ساعت 02:11:10

  13. The Following User Says Thank You to سجیل For This Useful Post:

    MAMN (May 11th, 2017)

  14. سجیل ?????? ??
    سجیل

    كارشناس هوانوردي
    July 2008
    کره زمین
    6,739
    تعداد تشکر : 8,194
    Thanked 7,817 Times in 3,110 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 825

    ??? ??? پاسخ : Aviadvigatel PD-14 قلب تپنده هواپیماهای اینده روسیه

    مسئولان روسیه از تولید موتور PD-35 با قدرت 330 تا 400 کیلونیوتن خبر دادند .

    این موتور علاوه بر نیاز روسیه به چین هم صادر و فروخته خواهد شد .

    این موتور روسیه را قادر میسازد تا با موتورهای توربوفن رولز رویس WXB 84/97 و جنرال GE9X رقابت داشته باشد .
    ?????? ???? سجیل : May 13th, 2017 ?? ???? 19:25:43


    #9 ارسال شده در تاريخ May 13th, 2017 در ساعت 19:20:38

  15. سجیل ?????? ??
    سجیل

    كارشناس هوانوردي
    July 2008
    کره زمین
    6,739
    تعداد تشکر : 8,194
    Thanked 7,817 Times in 3,110 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 825

    ??? ??? پاسخ : Aviadvigatel PD-14 قلب تپنده هواپیماهای اینده روسیه

    با فسخ برجام قراردادهای موتور ساخت امریکا هم لغو شد . و با لغو بویینگ 738 مکس و موتور سی اف ام لیپ و ایرباس 320 نیو با موتور سی اف ام لیپ و پی دبلیو 1100 که توسط ایران ایر و اسمان و کیش ایر و زاگرس و ایران ایر تورز خریداری شده بود احتمالا بزرگترین قرارداد خارجی روسیه با یک کشور خارجی برای این موتور با ایران امضا شود . حدود 110 ام اس 213 حداقل 220 موتور و 130 سوپرجت 100 حداقل 260 موتور پی دی 7 و 60 و یا 114 ایلیوشین 964 و 964 نیو حداقل 250 موتور پی دی 18/30/35 .
    ?????? ???? سجیل : May 13th, 2018 ?? ???? 09:07:13


    #10 ارسال شده در تاريخ May 13th, 2018 در ساعت 09:03:55

???? 1 ?? 2 12 ??????????

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0