برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

????? ?????: ?? 1 ?? 7 ?? 7
dqw
  1. سجیل ?????? ??
    سجیل

    كارشناس هوانوردي
    July 2008
    کره زمین
    7,207
    تعداد تشکر : 8,236
    Thanked 7,822 Times in 3,114 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 879

    ??? ??? ایلیوشن 86 - Ilyushin Il-86

    ایلیوشن 86 یک هواپیمای پهن پیکر 4 موتور است که در دوران شوروی ساخته شد .

    این هواپیما در سال 1976 اولین پرواز خود را انجام و تا سال 1995 حدود 106 فروند تولید و به چند کشور صادر شد .



    این هواپیما یکی از زیباترین و بهترین هواپیمای دوران خود بود .

    این هواپیما و این پلتفرم هیچ مشابه خارجی در دوران خود نداشت .



    ( هواپیماهای l-1011 و md-10 و md-11 سه موتوره بودند و 747 که متفاوت و 707 هم با 4 موتور باریک پیکر بود )

    ایرباس 342 و 343 هم حدود 1992 وارد بازار شدند.

    ظرفیت :

    چیدمان صندلی های این هواپیما 3+3+3 بود .

    و در یک کلاس تا 350 نفر با فاصله صندلی 84 سانتی متر و در 3 کلاس 320 نفر شامل 18 نفر فرست و 56 نفر بیزینس و 246 نفر اکونومی حمل میکند.

    ماکسیمم هم تا 450 مسافر توان حمل دارد .



    کرو :

    3 نفر برای کابین خلبان و حدود 11 مهماندار



    موتور :

    4 موتور
    توربوفن Kuznetsov NK-86 با قدرت هر کدام 127.5KN

    البته در ان زمان موتور
    Soloviev D-30 که روی توپولف 154 و ایلیوشن 62 و 76 نصب شده و موتور Lotarev D-18T که روی انتونف 124 نصب شده هم کاندید بودند که موتور کوزنتسف انتخاب شد .


    برد :


    حدود 5000 کیلومتر و ماکسیمم 8200 کیلومتر

    طول و وزن :

    طول حدود 60.21 متر و ماکسیمم وزن 217000 کیلوگرم

    دارندگان :



    ارمنستان و گرجستان و روسیه و قزاقستان و چین و پاکستان و ازبکستان و اوکراین و به صورت اجاره در چند کشور دیگر .

    (
    صحبتهایی مبنی بر خرید و یا اجاره توسط کشورمان چند سال پیش بود. )

    نمونه ها :

    برای زمان خود و ان زمان هواپیمایی محبوب و ایمن و با طراحی معقول داشت و باعث شده بود طرحهایی با موتورهای اروپایی و امریکایی برای ان ارائه شود

    البته با تولید ایلیوشن 96 به تاریخ پیوست .

    نمونه ای با موتورهای
    RB211-22 که در سال 1980 معرفی شد و برد حدود 9000 کیلومتر داشت .

    نمونه 450 مسافر با موتور
    RB211-524G

    در سال 1991 موتور اروپایی و امریکایی CFM56-5C2 برای ان مد نظر بود .

    همچنین در سال 1995 موتورهای اروپایی V2500هم برای ان مد نظر بود .

    اینده :


    این هواپیما تا سال 1991 حدود 106 فروند تولید شد و با اینکه بیش از 40 فروند دیگر سفارش داشت خط تولید ان بسته و تولید ایلیوشن 96 اغاز شد .

    هواپیمای پست فرماندهی :

    این نمونه ایلیوشن 80 نام دارد . و هم اکنون اکتیو و در اختیار ارتش روسیه است .

    تا در صورت جنگ هسته ای به عنوان مقر فرماندهی هوایی روسیه ماهواره ها و تجهیزات موشکی و هسته ای و زیردریایی ها و ناوها و تجهیزات زمینی را هماهنگ و دستورات لازم را بدهد .







    هم اکنون 4 فروند به عنوان هواپیمای پست فرماندهی در اختیار ارتش روسیه است که قرار است با ایلیوشن 400-96 جایگزین شود .

    تولد ایلیوشن 96 :

    همین هواپیما طول ان چند متر کوتاه تر و سکان افقی ان بزرگتر و وینگلت به بالهای ان اضافه و موتورهای پیشرفته تر PS-90 روی ان اضافه و ایلیوشن 96 متولد شد .



    مزایا :


    اولین هواپیمایی است که به صورت استاندارد چیدمان 3-3-3 داشت البته بوئینگ 777 سالها بعد چیدمان 3-3-3 داشت .

    ( البته 747 بود ولی 2 طبقه بود )

    همچنین پلکان داخلی داشت که ان را از خدمات فرودگاهی بی نیاز میکرد .








    برداشت با ذکر نام تهیه کننده عباس مروتی و ذکر http://www.aerocenter.ir/forum/forum.php مجاز است .
    ?????? ???? سجیل : September 11th, 2016 ?? ???? 19:02:34


    #1 ارسال شده در تاريخ September 11th, 2016 در ساعت 18:55:29

  2. The Following User Says Thank You to سجیل For This Useful Post:

    arvand flight (September 11th, 2016)

  3. arvand flight ?????? ??
    arvand flight

    هوانورد عادی - گروهبان یکم
    October 2012
    oimm
    83
    تعداد تشکر : 651
    Thanked 127 Times in 73 Posts

    ??? ??? پاسخ : ایلیوشن 86 - Ilyushin Il-86

    ایلیوشین 86 در رقابت با ایرباس 300 اروپا ساخته شد . قسمت دماغه آن شبیه ارباس 300 است و خیلی زیباست
    اون اوایل که پروازهای آسیای میانه راه اندازی شد پروازهای مشهد -آلماتی که هنوز اون موقع پایتخت قزاقستان بود توسط ایلیوشین 86 هواپیمای قزاقستان انجام می شد /تنها هواپیمای پهن پیکر مسافری دوران شوروی بود .هواپیمای قشنگی است
    #2 ارسال شده در تاريخ September 11th, 2016 در ساعت 21:49:43

  4. The Following 2 Users Say Thank You to arvand flight For This Useful Post:

    B727 (September 13th, 2016), سجیل (September 12th, 2016)

  5. سجیل ?????? ??
    سجیل

    كارشناس هوانوردي
    July 2008
    کره زمین
    7,207
    تعداد تشکر : 8,236
    Thanked 7,822 Times in 3,114 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 879

    ??? ??? پاسخ : ایلیوشن 86 - Ilyushin Il-86

    کار طراحی روی ایلیوشن 86 از سال 1960 تا 1967 در جریانه بود.و دماغه ان شبیه به انتونف 22 است که کار طراحی روی ان از سال 1956 بود.

    قرار بود نمونه کامل 2 طیقه انتونف 22 با 724 مسافر ساخته شود در حالی که 747 که طبقه دوم ان کمتر از نصف است 400 تا 500 مسافر را در ان زمان حمل میکرد .

    و ایرباس 300 بیشتر دماغه ان به MD-10 و L-1011 شبیه است .


    دماغه ایلیوشن 86



    انتونف 22




    ایلیوشن 96



    نکته جالب اینجاست که ایرباس بعد از تولید ایرباس 300 و مدل 306R و مدل ایرباس 313 سراغ پلتفرم ایلیوشن 86 رفت .

    و خانواده ایرلاس 340 را تولید کرد.

    (ایرباس 330 و 340 همزمان تولید شدند ولی بعدا از حدود 11 سال تا 2005 و تولید حدود 300 فروند تولید ایرباس 340 رو به کاهش یافت و

    تا 7 سال بعد ان 2012 حدود 77 فروند دیگر ساخته و به تاریخ پیوست )

    و سرمایه گزاری روی پلتفرم ایرباس 313 و ایرباس 330 و 330 نئو و 350 اغاز شد.

    ?????? ???? سجیل : September 12th, 2016 ?? ???? 12:36:25


    #3 ارسال شده در تاريخ September 12th, 2016 در ساعت 10:34:36

  6. The Following 2 Users Say Thank You to سجیل For This Useful Post:

    arvand flight (September 12th, 2016), B727 (September 13th, 2016)

  7. arvand flight ?????? ??
    arvand flight

    هوانورد عادی - گروهبان یکم
    October 2012
    oimm
    83
    تعداد تشکر : 651
    Thanked 127 Times in 73 Posts

    ??? ??? پاسخ : ایلیوشن 86 - Ilyushin Il-86

    دماغه ایرباس 300 از نیمرخ شبیه دلفین است و ایلیوشین 86 شبیه کوسه
    #4 ارسال شده در تاريخ September 13th, 2016 در ساعت 08:22:38

  8. The Following User Says Thank You to arvand flight For This Useful Post:

    سجیل (September 13th, 2016)

  9. سجیل ?????? ??
    سجیل

    كارشناس هوانوردي
    July 2008
    کره زمین
    7,207
    تعداد تشکر : 8,236
    Thanked 7,822 Times in 3,114 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 879

    ??? ??? پاسخ : ایلیوشن 86 - Ilyushin Il-86

    دماغه و شکل ان به برد هواپیما و ارتقاع پرواز و کارایی ان بستگی دارد .

    تو سرعتهای مافوق صوت دماغه ها نوک تیز است و در سرعتهای مادون صوت تقریبا بیضی شکل است .

    البته دماغه ایرباس 313 و 777 هم بی شباهت به ایلیوشن 86 و 96 نیست
    ?????? ???? سجیل : September 13th, 2016 ?? ???? 09:09:05


    #5 ارسال شده در تاريخ September 13th, 2016 در ساعت 09:07:15

  10. The Following User Says Thank You to سجیل For This Useful Post:

    B727 (September 13th, 2016)

  11. سجیل ?????? ??
    سجیل

    كارشناس هوانوردي
    July 2008
    کره زمین
    7,207
    تعداد تشکر : 8,236
    Thanked 7,822 Times in 3,114 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 879

    ??? ??? ???? : ایلیوشن 86 - Ilyushin Il-86



    ایلیوشین 86 تقریبا با انواع مختلف بوئینگ 772ER/772 و 789 برابر است . طول و قطر کابین

    نسبت به ایرباس 333 و 343 و 333 نئو هم طول تقریبا برابر و قطر کابین بیشتر دارد .






    و جای خود را در اینده به ایلیوشین 964 و 964 با 2 موتور و ایلیوشین 196 و پک تا خواهد داد .


    #6 ارسال شده در تاريخ April 22nd, 2019 در ساعت 11:21:02

  12. سجیل ?????? ??
    سجیل

    كارشناس هوانوردي
    July 2008
    کره زمین
    7,207
    تعداد تشکر : 8,236
    Thanked 7,822 Times in 3,114 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 879

    ??? ??? ???? : ایلیوشن 86 - Ilyushin Il-86

    ایلیوشین 86 به تعداد 106 فروند



    ایلیوشین 80 هم 4 فروند

    ایلیوشین 964 هم 6 تا 15 فروند طول 3 متر بیشتر هنوز تولید میشود



    ایلیوشین 963 هم 30 تا 45 فروند هنوز تولید میشود



    #7 ارسال شده در تاريخ April 5th, 2020 در ساعت 10:34:08

??????? ?????

  1. Ilyushin Il-96 به روایت تصویر
    ???? IR Blue SKY ?? ????? تصاویر غير نظامي از منابع معتبر
    ????: 17
    ????? ?????: January 27th, 2013, 22:08:35
  2. در خواست ilyushin il 76 براي ايكس
    ???? amirata ?? ????? الحاقی های سری X
    ????: 1
    ????? ?????: July 26th, 2012, 14:22:43
  3. Ilyushin Il-76 به روایت تصویر
    ???? IR Blue SKY ?? ????? گالری تصاویر هواپیما های ترابری خارجی
    ????: 9
    ????? ?????: June 27th, 2011, 23:01:51
  4. سقوط يك فروند Ilyushin T-103 در كره جنوبي
    ???? Ali Pilot ?? ????? سوانح غیر نظامی
    ????: 0
    ????? ?????: June 22nd, 2011, 15:53:55

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0