برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

???? 1 ?? 2 12 ??????????
????? ?????: ?? 1 ?? 10 ?? 20
dqw
  1. سجیل ?????? ??
    سجیل

    كارشناس هوانوردي
    July 2008
    کره زمین
    7,067
    تعداد تشکر : 8,232
    Thanked 7,822 Times in 3,114 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 862

    ??? ??? روسیه پیشنهاد می کند بنادر هند از طریق ایران به بنادر خزر متصل شوند

    روسیه به هند پیشنهاد کرد بنادر هند با گسترش مسیر های لوژستیکی در چارچوب کریدورهای "شمال ـ جنوب"

    از طریق بنادر ایران به بنادر روسیه در آستراخان متصل شوند.



    به گزارش اسپوتنیک، دنیس مانتوروف، وزیر صنعت و تجارت روسیه در همایش روسیه و هند در بمبئی این پیشنهاد را مطرح کرده است .




    و خاطرنشان ساخت آستراخان مرکز لوژستیکی کلیدی در کریدور حمل و نقل شمال ـ جنوب است.

    مانتوروف در راس یک هیئت اقتصادی در حال بازدید از چهار ایالت هند است.
    ?????? ???? سجیل : October 14th, 2016 ?? ???? 19:13:08


    #1 ارسال شده در تاريخ October 14th, 2016 در ساعت 18:42:46

  2. The Following 2 Users Say Thank You to سجیل For This Useful Post:

    arvand flight (October 14th, 2016), B727 (October 15th, 2016)

  3. سجیل ?????? ??
    سجیل

    كارشناس هوانوردي
    July 2008
    کره زمین
    7,067
    تعداد تشکر : 8,232
    Thanked 7,822 Times in 3,114 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 862

    ??? ??? پاسخ : روسیه پیشنهاد می کند بنادر هند از طریق ایران به بنادر خزر متصل شوند

    عربستان و کشورهای عربی و چند کشور دیگر هم انتقال و کانال بین خلیج فارس و دریای سرخ را دنبال میکنند .



    #2 ارسال شده در تاريخ October 14th, 2016 در ساعت 18:44:01

  4. The Following User Says Thank You to سجیل For This Useful Post:

    B727 (October 15th, 2016)

  5. سجیل ?????? ??
    سجیل

    كارشناس هوانوردي
    July 2008
    کره زمین
    7,067
    تعداد تشکر : 8,232
    Thanked 7,822 Times in 3,114 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 862

    ??? ??? پاسخ : روسیه پیشنهاد می کند بنادر هند از طریق ایران به بنادر خزر متصل شوند

    البته جایی خوندم سه راه وجود دارد .

    1- از شرق دریای خزر و سمنان و مناطق کویری و دریای عمان




    2- از غرب دریای خزر و انتقال به دریاچه ارومیه و رودهای زرینه رود و سیمینه رود و رود کرخه و کارون و اروند رود و خلیج فارس

    3 -مرکز دریای خزر و انتقال از مرکز ایران و حوالی تنگه هرمز


    هر سه طرح عبور از رودها و دریاچه ها و مناطق پست را مد نظر دارند تا طول کانالهای احداث شده بین 600 تا 1000 کیلومتر باشد .

    ?????? ???? سجیل : October 14th, 2016 ?? ???? 19:01:44


    #3 ارسال شده در تاريخ October 14th, 2016 در ساعت 19:00:32

  6. The Following User Says Thank You to سجیل For This Useful Post:

    arvand flight (October 14th, 2016)

  7. سجیل ?????? ??
    سجیل

    كارشناس هوانوردي
    July 2008
    کره زمین
    7,067
    تعداد تشکر : 8,232
    Thanked 7,822 Times in 3,114 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 862

    ??? ??? پاسخ : روسیه پیشنهاد می کند بنادر هند از طریق ایران به بنادر خزر متصل شوند

    البته خود به خود با توجه به بالا امدن اب دریاها و اقیانوسها این مسیر بوجود می اید .

    در غیر این صورت در اینده برخی استانهای شمال کشور و جنوب کشور تمام و یا قسمتی زیر اب خواهند رفت .

    و در اینده نزدیک شاید برای مسافرتهای داخلی و کشورهای منطقه کشتی های مسافربری لوکس و کارگو جای قطارها و اتوبوسها و کامیون ها را بگیرد.

    بالا امدن اب دریاها و ادعاهای بچه گانه کشورهای عربی نسبت به خلیج بزرگ فارس
    ?????? ???? سجیل : October 14th, 2016 ?? ???? 19:33:36


    #4 ارسال شده در تاريخ October 14th, 2016 در ساعت 19:18:14

  8. The Following 2 Users Say Thank You to سجیل For This Useful Post:

    B727 (October 15th, 2016), MAMN (October 14th, 2016)

  9. سجیل ?????? ??
    سجیل

    كارشناس هوانوردي
    July 2008
    کره زمین
    7,067
    تعداد تشکر : 8,232
    Thanked 7,822 Times in 3,114 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 862

    ??? ??? پاسخ : روسیه پیشنهاد می کند بنادر هند از طریق ایران به بنادر خزر متصل شوند

    پیوست دادن دریای خزر با خلیج فارس توسط کانال، ایدۀ جسور و با جرأتی اواخر قرن هفده بود .

    که امروز بازهم بحث داغ و جان گرفته اقتصاددانان،زیست شناسان و کارشناسان علوم سیاسی شده است.

    اولین دفعه مفکوره عملی کردن پروژه در مرز قرون نوزده و بیست ظهور کرد.

    تحلیلگر آلکساندر فیرسوف خاطر نشان کرده است که "بر اساس کار بزرگ تحقیقی امپراتری روسیه و ایران وقت به نتیجه رسیدند که کندن و

    کشیدن 700 کیلومتر راه آبی،واقعبینانه و عملی است

    ولی طرفین نتوانستند بر سر وضعیت حقوقی آن به توافق برسند. مذاکرات با بن بست روبروشده و بحران طولانی سیاسی ایران را تا سال 1925 با سقوط

    سلسله قاجار و با کسب قدرت سلطنت پهلوی فرا گرفت".

    آشکار است که پروژه دو باره زنده شده ای که توسط کارشناسان 7 میلیارد دلار تخمین زده می شد،

    بر منافع همه کشورهای همجوار دریای خزر ارتباط دارد و برخورد آنان با این موضوع یکسان نیست.

    سلطانبِک سلطانقالیوف، کارشناس علوم سیاسی جمهوری قزاقستان در سایت ZAKON.kz قید می کند که "الحاق قزاقستان به پروژه ساخت کانال

    دریای خزر و خلیج فارس پیش از همه میتوان به عنوان پیروزی دستگاه دیپلماسی ایران در حوزه سیاست خارجی ارزیابی کرد




    زیرا دولت ایران برای نمایش شفافیت در بخش همکاری بین المللی نیازمند این پروژه است.

    با در نظر داشت امکانات ورود سریع برای همه کشورهای همجوار دریای خزر به بازار عظیم شبه جزایر عربستان و هندوستان که امروز و در دورنمای

    میان مدت روابط دوستانه با ایران خواهند داشت، ظرفیت اقتصادی کانال ماورای قاره بی اندازه است".

    ولی از سوی دیگر، ایلگار ولیزاده، رئیس انجمن کارشناسان علوم سیاسی موسوم به "قفقاز جنوبی" بیشتر به ساخت کانال تردید و مشکوک است.

    وی تذکر می گردد که باید زیان و ضرر احتمالی به طبیعت منطقه از عملی ساختن پروژه فراموش نشود. آقای ولیزاده تأکید می نماید که در صورت کاهش

    چند متری سطح دریای خزر، امکان جدا و خشک شدن خلیج کارا بوگاز گُل پیش بینی می شود.

    همزمان گسترش نمکهای کارا بوگاز گُل توسط باد به مساحت بزرگ امکان پذیر است. وضع اکولوژی هم در منطقه خزر و هم در فرامنطقه به صورت چشمگیر

    وخیم و بر وضعیت جانداران تأثیر گذار شود، جاهای پرورش و تخم ریزی گونه های پرقیمت ماهی مورد تهدید قرار بگیرد.

    طبق ارزیابی چنگیز اسمایلوف،رئیس کرسی "برنامه ریزی و مدیریت توصعه ثابت"، دانشکده مدیریت دولتی نزد ریاست جمهوری آذربایجان،

    کانال مذکور باید دارای پهن بیش از 100 متر و حد اقل عمق آن 5 متر باشد.

    فعالیت چنین کانال در صورت دارا بودن حد اقل 10% جریان آب رودخانه ولگا که 85% خوراندن دریای خزر را تأمین می نماید امکان پذیر است.


    لئونید لویتسکی، تحلیلگر روسی در مجله "فدراسیون روسیه امروز" می نویسد:"روسیه به ابعاد هجومی رشد اقتصادی نیازمند است. طی سه قرن،

    دریای خزر که بزرگترین دریاچه نمکی در جهان می باشد

    توسط کانالهای ولگا-دُن و بِلومورسک-بالتیک تا دریاهای شمالی و شمالگان رسیده است.







    یعنی با کشتی میشود از خلیج فارس و دریای عمان تا مسکو و سنت پترزبورگ و تا قطب شمال رفت.

    یک جریان کشتی خنجری به وجود آمده که منطقه روسیه را از شمال به جنوب به شکل عمودی شکاف نموده است. چیزی نمانده که راه آب تا خلیج فارس

    و اقیانوس هند تمدید شود.

    چنین راه دو برابر کوتاه تر، پس در قیاس مسیر سنتی ترکی با تنگه هایش به مراتب ارزان تر خواهد بود.

    اقتصادی بودن پروژه ساخت کانال فعلاً مبهم است. مشروع سازی تأیید شده فنی و اقتصادی توسط تهران هنوز بیان نشده است.

    طول کانال 700 کیلومتر می باشد.

    که از جمله 450 کیلومتر آن از طریق رودخانه های قابل کشتیرانی می گزرد.



    فقط 250 کیلومتر باید کنده شود


    که کیلومترهای آن از کوه ها می گزرند.



    دریای خزر 27-29 متر پایین تر از سطح اقیانوس جهان قرار گرفته نیازی به سیستم دروازه های متصل دارد.

    علاوه بر این فرصت خوبی را برای شرکتهای کشتی سازی و ماشین سازی مثل ماشن الات حفاری و کانال سازی و ... دو کشور قرار داده است.

    ?????? ???? سجیل : October 21st, 2016 ?? ???? 15:02:38


    #5 ارسال شده در تاريخ October 21st, 2016 در ساعت 13:42:31

  10. سجیل ?????? ??
    سجیل

    كارشناس هوانوردي
    July 2008
    کره زمین
    7,067
    تعداد تشکر : 8,232
    Thanked 7,822 Times in 3,114 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 862

    ??? ??? پاسخ : روسیه پیشنهاد می کند بنادر هند از طریق ایران به بنادر خزر متصل شوند

    علاوه بر کشورمان و روسیه و قزاقستان و دو کشور دیگر اذربایجان و ترکمنستان دراین پروژه سهیم خواهند بود

    احتمال پیوستن گرجستان و ارمنستان و ازبکستان و پاکستان و عراق و هند و افغانستان و چین به این طرح وجود دارد .



    به هر حال بهتر است خودمان بر اساس منافع خود قدم برداریم چون تکنولوزی های جدید در اینده و شرایط سیاسی و جغرافیایی و اقتصادی متفاوت خواهد بود .


    بالا امدن اب دریاها و ادعاهای بچه گانه کشورهای عربی نسبت به خلیج بزرگ فارس
    ?????? ???? سجیل : October 21st, 2016 ?? ???? 18:59:39


    #6 ارسال شده در تاريخ October 21st, 2016 در ساعت 18:42:16

  11. The Following 2 Users Say Thank You to سجیل For This Useful Post:

    B727 (October 22nd, 2016), F-35 (October 21st, 2016)

  12. F-35 ?????? ??
    F-35
    هوانورد نیمه فعال-ستوان سوم
    August 2010
    اصفهان
    186
    تعداد تشکر : 1,858
    Thanked 413 Times in 159 Posts

    ??? ??? پاسخ : روسیه پیشنهاد می کند بنادر هند از طریق ایران به بنادر خزر متصل شوند

    باید به اثرات زیست محیطی خوب توجه بشه در دراز مدت همینطور در مسیر پایگاههای نظامی نباشه
    #7 ارسال شده در تاريخ October 21st, 2016 در ساعت 23:21:31

  13. The Following 2 Users Say Thank You to F-35 For This Useful Post:

    B727 (October 22nd, 2016), سجیل (October 22nd, 2016)

  14. سجیل ?????? ??
    سجیل

    كارشناس هوانوردي
    July 2008
    کره زمین
    7,067
    تعداد تشکر : 8,232
    Thanked 7,822 Times in 3,114 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 862

    ??? ??? پاسخ : روسیه پیشنهاد می کند بنادر هند از طریق ایران به بنادر خزر متصل شوند

    به هر حال از گرد و خاک و ریز گردها راحت میشیم .

    و چند درجه هوا خنک تر میشود .

    و مسیر هم قبلا رودخانه در جریان بوده است.

    و نفع ان برای کشورمان بیشتر است .

    الان خودمان برای خرید تجهیزات سنگین مثل زیر دریایی و ناو و ..... از روسیه و انتقال ان به خلیج فارس و دریای عمان مشکل داریم

    یا باید از تنگه بسفر و کانال سوئز بگزرد و ..

    و یا تنگه بسفر و تنگه جبل الطارق بگزرد و ..

    یا از سنت پترزبورگ و شمال اروپا و تنگه جبل الطارق و کانال سوئز و ....

    و یا از ولادی وستوک و کره شمالی و شرق و جنوب اسیا بگزرد که زمان و هزینه و اجازه چند کشور و...

    یا از مسیر جدید کشورمان و به جای اجازه از چند کشور ---- قدرت کشورمان بالا و چند کشور از ما اجازه میگیرند .
    ?????? ???? سجیل : October 22nd, 2016 ?? ???? 11:02:52


    #8 ارسال شده در تاريخ October 22nd, 2016 در ساعت 10:58:58

  15. The Following 3 Users Say Thank You to سجیل For This Useful Post:

    B727 (October 22nd, 2016), F-35 (October 23rd, 2016), MAMN (October 23rd, 2016)

  16. arjemandi1357 ?????? ??
    arjemandi1357
    هوانورد نیمه فعال-استوار یکم
    April 2011
    noor_mazandaran
    167
    تعداد تشکر : 163
    Thanked 311 Times in 136 Posts

    ??? ??? پاسخ : روسیه پیشنهاد می کند بنادر هند از طریق ایران به بنادر خزر متصل شوند

    خدا آخر و عاقبت محیط زیست ایران رو ختم به خیر کنه
    #9 ارسال شده در تاريخ October 23rd, 2016 در ساعت 10:10:06

  17. The Following User Says Thank You to arjemandi1357 For This Useful Post:

    سجیل (February 15th, 2017)

  18. سجیل ?????? ??
    سجیل

    كارشناس هوانوردي
    July 2008
    کره زمین
    7,067
    تعداد تشکر : 8,232
    Thanked 7,822 Times in 3,114 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 862

    ??? ??? پاسخ : روسیه پیشنهاد می کند بنادر هند از طریق ایران به بنادر خزر متصل شوند

    ??? ??? ????? ???? ???? arjemandi1357 ????? ??? ??
    خدا آخر و عاقبت محیط زیست ایران رو ختم به خیر کنه

    مگه چیزی از محیط زیست کشورمون مونده

    شیر منقرض شد .

    ببر مازندران هم همینطور و حتی به نمونه روسیه که در قفس بود هم رحم نکردند.

    یوزپلنگ هم چند ده قلاده نمونده است .

    هر از چند گاهی هم کلی حیوان وحشی و اهلی و پرنده و خزنده و .... موقع قاچاق و خارج کردن از کشور میگیرند و دوباره ازاد میکنند.

    حالا اگر این کانال عملی شود میشود حتی فیل هم در کشور به صورت ازاد در حیات وحش داشته باشیم .



    قبلا کشور ما وسیع بود حداقل چند برابر فعلی شاید بشود تعدادی از فیل های هند و میمون و شامپانزه و گوریل و شیر و ببر و طاووس و طوطی و کرگدن و

    خرس قطبی و اسب ابی و شیر دریایی و فوک و گوسفند دریایی و گاو دریایی حتی احیای ماموت با ترکیب دی ان ای ماموت در فیل و ... وارد کشور و با نمونه

    های چند صد سال کشورمان مطابقت داشته باشد .

    و به کشورمان بازگردانیم یک کم هزینه دارد ولی خوب این کانال درامد بالایی خواهد داشت .

    مثلا انتقال تجهیزات نفت و گاز و پتروشیمی از جنوب به شمال و از شمال به جنوب و حتی قطب جنوب
    ?????? ???? سجیل : October 23rd, 2016 ?? ???? 18:01:04


    #10 ارسال شده در تاريخ October 23rd, 2016 در ساعت 14:10:10

???? 1 ?? 2 12 ??????????

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0