برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

????? ?????: ?? 1 ?? 6 ?? 6
dqw
  1. parvizwpf ?????? ??
    parvizwpf
    هوانورد عادی - سرباز یکم
    October 2016
    tehran
    5
    تعداد تشکر : 2
    Thanked 4 Times in 3 Posts

    ??? ??? سوال در مورد ils و کلا فرود

    سلام به دوستان
    من مبتدی هستم و ظاهرا سوالم تکراریست.
    اما میدونم به کمک دوستان قابل حل میباشد.
    من آموزش vor رو از بخش ویدئوها دیدم و واقعا خوب بود و سعی کردم و فهمیدم تقریبا. حالا میتونم به سمت مقصد با اون دستگاه حرکت کنم. مخصوصا از برادر commando خیلی تشکر میکنم.
    حالا چند سوال داشتم :

    1- در نشانگر vor من وقتی فرکانس میدم و فعالش میکنم خب میتونم مسیر ور پیدا کنم حالا برای ILS تنظیمات فرق میکنه؟ یعنی باید در واقع چکار انجام بدم که بتونم نشانه های ILS رو ببینم و طبق اونها حرکت کنم به فرودگاه؟ البته آموزشهای فارسی شده خود lessons چون واقعا گنگ گفته شده سر در نیاوردم . در پی دی اف هم میخونم اما قادر به تنظیمات نشدم حقیقتا.

    2- کلا فرود، آیا در فرود دستگاهی هست که شما رو با تمام محاسبات دقیقا روبروی باند مقصد قرار بده؟ منظورم اینه وقتی من با vor به مقصد نزدیک شدم برای فرود دستگاه یا نشانه ای هست که دقیقا بگه حالا انقد به چپ یا راست یا انقد بالا پایین برو که دقیقا موازی باند قرار بگیری؟ چون گفته شده vor تو رو فقط به سمت مقصد هدایت میکنه و وقتی میرسی میبینی که اصلا موازی با باند نیستی حالا از اینجا به بعد چه باید کرد؟

    3- یکی هم اینکه با تنظیمات و فعال کردن VOR & ILS در هواپیماهای جت مثل bombardier و جتهای بزرگ تر مشکل دارم یعنی اونجا نمیدونم چجوری کار کنم و نشانه هاش چین اونجا . چون آموزشها معمولا با سسنا 172 هست و اونجا نشونگرها عالی و واضح هستند البته شاید من بهشون عادت کردم.
    ?????? ???? parvizwpf : October 28th, 2016 ?? ???? 11:21:11
    #1 ارسال شده در تاريخ October 28th, 2016 در ساعت 11:19:47

  2. The Following 2 Users Say Thank You to parvizwpf For This Useful Post:

    B727 (October 28th, 2016), commando (October 28th, 2016)

  3. B727 ?????? ??
    B727
    هوانورد نیمه فعال-سروان
    December 2012
    بم
    363
    تعداد تشکر : 12,519
    Thanked 945 Times in 317 Posts

    ??? ??? پاسخ : سوال در مورد ils و کلا فرود

    درود...
    دوست خوبم خوش آمدی به جمع ما....

    برای سوالت هم لطفا یه سرچ توی
    انجمن مربوطه بزن،انشاالله که نتیجه بگیری...اگرهم نشد عیبی نداره...درحدمتیم....
    #2 ارسال شده در تاريخ October 28th, 2016 در ساعت 16:06:20

  4. The Following 2 Users Say Thank You to B727 For This Useful Post:

    commando (October 28th, 2016), parvizwpf (October 29th, 2016)

  5. parvizwpf ?????? ??
    parvizwpf
    هوانورد عادی - سرباز یکم
    October 2016
    tehran
    5
    تعداد تشکر : 2
    Thanked 4 Times in 3 Posts

    ??? ??? پاسخ : سوال در مورد ils و کلا فرود

    ممنون برادر . در واقع اول سرچ کردم متاسفانه یکسری ها سطح بالا بود و درک نکردم . و من هم دچار مشکل زبان هستم و فیلمها و اطلاعات خارجی رو با اصطلاحات نمیفهمم . منتظر میمونم دوستان تمایل داشتند توضیح بدن.
    #3 ارسال شده در تاريخ October 28th, 2016 در ساعت 20:13:35

  6. The Following User Says Thank You to parvizwpf For This Useful Post:

    commando (October 28th, 2016)

  7. commando ?????? ??
    commando
    هوانورد نیمه فعال-استوار یکم
    April 2015
    OIMM
    142
    تعداد تشکر : 376
    Thanked 219 Times in 108 Posts

    new_2 پاسخ : سوال در مورد ils و کلا فرود

    ??? ??? ????? ???? ???? parvizwpf ????? ??? ??
    سلام به دوستان
    من مبتدی هستم و ظاهرا سوالم تکراریست.
    اما میدونم به کمک دوستان قابل حل میباشد.
    من آموزش vor رو از بخش ویدئوها دیدم و واقعا خوب بود و سعی کردم و فهمیدم تقریبا. حالا میتونم به سمت مقصد با اون دستگاه حرکت کنم. مخصوصا از برادر commando خیلی تشکر میکنم.
    حالا چند سوال داشتم :

    1- در نشانگر vor من وقتی فرکانس میدم و فعالش میکنم خب میتونم مسیر ور پیدا کنم حالا برای ILS تنظیمات فرق میکنه؟ یعنی باید در واقع چکار انجام بدم که بتونم نشانه های ILS رو ببینم و طبق اونها حرکت کنم به فرودگاه؟ البته آموزشهای فارسی شده خود lessons چون واقعا گنگ گفته شده سر در نیاوردم . در پی دی اف هم میخونم اما قادر به تنظیمات نشدم حقیقتا.

    2- کلا فرود، آیا در فرود دستگاهی هست که شما رو با تمام محاسبات دقیقا روبروی باند مقصد قرار بده؟ منظورم اینه وقتی من با vor به مقصد نزدیک شدم برای فرود دستگاه یا نشانه ای هست که دقیقا بگه حالا انقد به چپ یا راست یا انقد بالا پایین برو که دقیقا موازی باند قرار بگیری؟ چون گفته شده vor تو رو فقط به سمت مقصد هدایت میکنه و وقتی میرسی میبینی که اصلا موازی با باند نیستی حالا از اینجا به بعد چه باید کرد؟

    3- یکی هم اینکه با تنظیمات و فعال کردن VOR & ILS در هواپیماهای جت مثل bombardier و جتهای بزرگ تر مشکل دارم یعنی اونجا نمیدونم چجوری کار کنم و نشانه هاش چین اونجا . چون آموزشها معمولا با سسنا 172 هست و اونجا نشونگرها عالی و واضح هستند البته شاید من بهشون عادت کردم.

    سلام

    من یه سری موارد رو اشاره میکنم ، اگر اشتباهی داخلش بود دوستان تصحیح خواهند کرد.

    فرض رو بر استفاده از هواپیماهای پیش فرض شبیه ساز می گیریم :

    VOR رو که مشخص شد ، برای ILS باید فرکانس مورد نظر رو در قسمت nav 1 وارد کنید و کورس مورد نظر رو هم در بخش
    CRS وارد کنید ؛ برای وارد کردن هم معمولا با زدن دکمه های ترکیبی Shift + 2 میتونید این کار رو انجام بدید ( تصویر اول )



    زمانی که ILS رو فعال کنید مانند تصویر زیر ( داخل دایره های قرمز رنگ ) دو نشانه روی صفحه ظاهر خواهند شد که پایینی مربوط به لوکولایزر هست که اگر سمت راست بود باید به سمت راست حرکت کنید و اگه سمت چپ بود باید به سمت چپ حرکت کنید تا در مرکز قرار بگیرد ، اگر در وسط بود یعنی اینکه دارید مسیری رو طی می کنید که دقیقا روی خط وسط باند قرار می گیرد.
    سمت راستی هم مربوط به گلاید اسلوپ هست و زمانی که در مرکز باشه نشون دهنده ی این هست که نرخ نزول ثابتی رو برای فرود حفظ کرده اید ، در صورتی که پایین تر از مرکز بود یعنی اینکه باید ارتفاع رو کم کنید ( تا مجددا در مرکز قرار بگیرد ) و اگر بالاتر بود باید کمی بالاتر بروید.
    زمانی که کنترلر دستوری به شما میده که همچین متنی رو در انتهای اون میبینید ( Until Established On Localizer....... ) بعد از انجام دستورات دکمه APP رو فعال کنید تا به صورت خودکار ، عملیات بالا انجام بشه.





    برای استفاده از VOR هم بعد از اینکه فرکانس رو وارد می کنید مانند شکل زیر مواردی رو می بینید که مثلث داخل دایره قرمز رنگ همون نشاندهنده مثلثی شکل هست که کورس رو نشون میده ( نشانه مثلثی شکل ) ، همچنین مثلث داخل دایره زرد رنگ همون Ambiguity Indicator هست که نزدیک شدن یا دور شدن از ایستگاه رو مشخص میکنه ( Ambiguity Indicator ) ، خط سبز متحرکی که داخل مستطیل سفید رنگ قرار گرفته همون CDI هست که باید در مرکز قرار بگیره ( Course Deviation Indicator ) و در اینجا به جای اهرم OBS ( Omnibearing Selector ) باید از CRS استفاده کنیم تا کورس مورد نظر رو انتخاب کنیم.




    نکته اینکه بعضی از ILS های موجود در ایران به صورت صحیح نیستند و ممکنه که اشتباه فرود انجام بشه.
    این ساده ترین حالت ممکن برای توضیح ( البته از نظر من ) بود ، حتما
    این تاپیک و این تاپیک رو مطالعه کنید.
    در پایان اگر اشتباهی هست دوستان لطفا تصحیح کنید.
    ?????? ???? commando : October 28th, 2016 ?? ???? 22:50:36
    #4 ارسال شده در تاريخ October 28th, 2016 در ساعت 22:42:08

  8. The Following 2 Users Say Thank You to commando For This Useful Post:

    Ali Pilot (October 28th, 2016), parvizwpf (October 29th, 2016)

  9. parvizwpf ?????? ??
    parvizwpf
    هوانورد عادی - سرباز یکم
    October 2016
    tehran
    5
    تعداد تشکر : 2
    Thanked 4 Times in 3 Posts

    ??? ??? پاسخ : سوال در مورد ils و کلا فرود

    سلام برادر commando
    من واقعا با آموزشهای عالی شما تا همین جا پیش اومدم در اینجا هم فرصتی هست که صمیمانه تشکر کنم .
    شما یکی از سوالات من رو توضیح دادید خیلی ممنون که چطور توی جت از سیسام فرکانس و رادیو استفاده کنم سپاسگذارم.
    حالا یکی از سوالهای مهم اینه : من با vor نزدیک شدم و ممکنه باند فرود از لحاظ کورس به هر شکلی جلوی من قرار بگیره . تا اونجا که من فهمیدم ILS تمام اطلاعات بالا رو که گفتید بمن میده درست . اما اولین کار برای خلبان اینه که حتی با داشتن اطلاعات ILS خودش رو اولا مستقیم و در راستای باند قرار بگیره و به سمت باند بره. اصل مشکلم اینه توصیحات ILS رو تقریبا توی pdf ها دیده بودم و کمی درک میکردم حالا سوال اصلی اینه حتی با فعال بودن ILS چگونه اول هم راستای باند بشم تا بتونم تازه با glide slope و localizer (اگه صحیح گفته باشم) یعنی همون دو تا لوزی صورتی بتونم تازه شروع کنم ارتفاع و کورسم رو تنظیم کردن . من با هم راستا شدن با باند مشکل دارم.(امیدوارم منظور اصلی رو رسونده باشم => بعنی من میرسم به مقصد و میبینم که مثلا باند بصورت افقی جلومه . کاری که خودم میکنم اینه اول موازی باند میشم و در جهت رادیالش حرکت میکنم و دور میشم و بعد از اینکه دور شدم دوباره در جهت باند دور میزنم و حالا تازه شروع میکنم به استفاده از اطلاعات ILS و فرود)
    سوال بعدی آیا وقتی vor رو روی nav1 مثلا تنظیم کردم و مقصد رو دیدم حالا باید فرکانس ILS رو روی همون NAV1 دوباره ست کنم؟ البته باید در جت تمرین کنم .
    در آخر بازهم از دوستان ممنونم که وقت گذاشتن. خدا خیرتون بده
    #5 ارسال شده در تاريخ October 29th, 2016 در ساعت 10:22:58

  10. parvizwpf ?????? ??
    parvizwpf
    هوانورد عادی - سرباز یکم
    October 2016
    tehran
    5
    تعداد تشکر : 2
    Thanked 4 Times in 3 Posts

    ??? ??? پاسخ : سوال در مورد ils و کلا فرود

    دوستان کسی میتونه کمک کنه؟
    #6 ارسال شده در تاريخ October 31st, 2016 در ساعت 19:31:42

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0