برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

????? ?????: ?? 1 ?? 9 ?? 9
dqw
  1. سجیل ?????? ??
    سجیل

    كارشناس هوانوردي
    July 2008
    کره زمین
    7,073
    تعداد تشکر : 8,232
    Thanked 7,822 Times in 3,114 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 866

    ??? ??? رولز رویس ار بی 211- Rolls-Royce RB211

    این موتور در سال 1969 تولید شد و قدرت 165 تا 270 کیلونیوتن داشت .



    و محصول انگلستان است .


    Engine Static thrust Basic engine weight Length (in) Fan diameter Entry into service Applications
    RB211-22B 42,000 lbf (190 kN) 9,195 lb (4,171 kg) 119.4 84.8 in (2.15 m) 1972 Lockheed L-1011-1, Lockheed L-1011-100
    RB211-524B2 50,000 lbf (220 kN) 9,814 lb (4,452 kg) 119.4 84.8 in (2.15 m) 1977 Boeing 747-100B, Boeing 747-200, Boeing 747SP
    RB211-524B4 53,000 lbf (240 kN) 9,814 lb (4,452 kg) 122.3 85.8 in (2.18 m) 1981 Lockheed L-1011-250, Lockheed L-1011-500
    RB211-524C2 51,500 lbf (229 kN) 9,859 lb (4,472 kg) 119.4 84.8 in (2.15 m) 1980 Boeing 747-200, Boeing 747SP
    RB211-524D4 53,000 lbf (240 kN) 9,874 lb (4,479 kg) 122.3 85.8 in (2.18 m) 1981 Boeing 747-200, Boeing 747-300, Boeing 747SP
    RB211-524D4-B 53,000 lbf (240 kN) 9,874 lb (4,479 kg) 122.3 85.8 in (2.18 m) 1981 Boeing 747-200, Boeing 747-300,
    RB211-524G 58,000 lbf (260 kN) 9,670 lb (4,390 kg) 125 86.3 in (2.19 m) 1989 Boeing 747-400
    RB211-524H 60,600 lbf (270 kN) 9,670 lb (4,390 kg) 125 86.3 in (2.19 m) 1990 Boeing 747-400, Boeing 767-300
    RB211-524G-T 58,000 lbf (260 kN) 9,470 lb (4,300 kg) 125 86.3 in (2.19 m) 1998 Boeing 747-400, Boeing 747-400F
    RB211-524H-T 60,600 lbf (270 kN) 9,470 lb (4,300 kg) 125 86.3 in (2.19 m) 1998 Boeing 747-400, Boeing 747-400F, Boeing 767-300ER
    RB211-535C 37,400 lbf (166 kN) 7,294 lb (3,309 kg) 118.5 73.2 in (1.86 m) 1983 Boeing 757-200
    RB211-535E4 40,100 lbf (178 kN) 7,264 lb (3,295 kg) 117.9 74.1 in (1.88 m) 1984 Boeing 757-200, Boeing 757-300, Tupolev Tu-204
    RB211-535E4B 43,100 lbf (192 kN) 7,264 lb (3,295 kg) 117.9 74.1 in (1.88 m) 1989 Boeing 757-200, Boeing 757-300, Tupolev Tu-204

    و علاوه بر هواپیماهای پهن پیکر روی هواپیماهای باریک پیکر 757 سری 200 و 300 و توپولف 204 نصب شد .



    با توجه به نیاز بازار و کشش بازار به هواپیماهای مفهومی جدید که محدوده 250 تا 400 نفر و باریک پیکر و دوربرد هستند

    مثل 757 مکس و توپولف 204 نئو و ایرباس 321 نئو بدنه کشیده تر و حتی 739 مکس بدنه کشیده تر و ....

    احتمال معرفی نمونه کم مصرف تر و بهینه تر این موتور برای دهه های اینده وجود دارد .

    برداشت با ذکر نام تهیه کننده عباس مروتی و ذکر
    http://www.aerocenter.ir/forum/forum.php مجاز است .
    ?????? ???? سجیل : November 13th, 2016 ?? ???? 13:00:44


    #1 ارسال شده در تاريخ November 12th, 2016 در ساعت 15:25:06

  2. The Following User Says Thank You to سجیل For This Useful Post:

    MAMN (November 12th, 2016)

  3. سجیل ?????? ??
    سجیل

    كارشناس هوانوردي
    July 2008
    کره زمین
    7,073
    تعداد تشکر : 8,232
    Thanked 7,822 Times in 3,114 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 866

    ??? ??? پاسخ : رولز رویس ار بی 211- Rolls-Royce RB211

    این موتور تقریبا میشود گفت پدر تمام موتورهای هواپیماهای باریک پیکر بزرگ و پهن پیکر در اروپا و حتی امریکا است .

    و بعد نمونه توسعه بافته این موتور ترنت 700 است که روی 333 و 332 نصب شد ( و بعد هم با کمی ارتقا ترنت 7000 روی 330 نئو نصب شد )

    و نمونه ترنت 1000 تولید که که برای بوئینگ 788 و 789 و 10-787 تولید شد .

    و مدتی بعد نمونه توسعه یافته ترنت 500 برای ایرباس 345 و 346 تولید شد .( و این نمونه جای خود را به ترنت 900 و ایرباس 380 داد )


    و نمونه توسعه یافته ترنت 900 برای ایرباس 380 تولید شد .

    موتور ترنت 700/7000- Rolls-Royce Trent 700/7000


    رولزرویس و Trent 1000

    موتور ترنت 500 رولزرویس

    موتور رولز رویس ترنت 900 هواپیمای ایرباس 380







    ?????? ???? سجیل : October 30th, 2017 ?? ???? 12:07:58


    #2 ارسال شده در تاريخ October 30th, 2017 در ساعت 12:04:18

  4. سجیل ?????? ??
    سجیل

    كارشناس هوانوردي
    July 2008
    کره زمین
    7,073
    تعداد تشکر : 8,232
    Thanked 7,822 Times in 3,114 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 866

    ??? ??? پاسخ : رولز رویس ار بی 211- Rolls-Royce RB211

    نمونه توسعه یافته با قدرت بیشتر موتور رولز رویس ار بی 211 هم برای بوئینگ 777 و ایرباس 350 تولید شد .

    ترنت 800 روی بوئینگ 772 معمولی با قدرت 343 تا 360 کیلو نیوتن نصب و روی 772ER با قدرت 377 تا 410 کیلو نیوتن نصب شد .

    و روی بوئینگ 773 معمولی با قدرت 400 تا 420 کیلو نیوتن نصب شد .

    و تولید ترنت 800 متوقف شد .


    رولز رویس ترنت 800 و بوئینگ 777




    #3 ارسال شده در تاريخ October 30th, 2017 در ساعت 12:18:52

  5. سجیل ?????? ??
    سجیل

    كارشناس هوانوردي
    July 2008
    کره زمین
    7,073
    تعداد تشکر : 8,232
    Thanked 7,822 Times in 3,114 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 866

    ??? ??? پاسخ : رولز رویس ار بی 211- Rolls-Royce RB211

    البته نمونه توربین گازی بر گرفته و توسعه یافته رولز رویس ار بی 211 و ترنت 800 تولید شد .

    ای موتور کم مصرف و با ساعات کارکرد زیاد و راندمان بالا است که 25 تا 40 مگاوات ( 34000 تا 54000 اسب بخار ) قدرت دارد .

    و روی ناوهای هواپیمابر و ناوها بالگردبر و ناوهای پشتیبانی و ناوشکن ها و رزم ناوها نصب شده است .

    نمونه ای هم با نام ترنت 60 تولید شده که این توربین گازی بین موتور ترنت 800 و ترنت 700 است .

    این توربین گازی 52 تا 66 مگاوات (70000 اسب بخار تا 90000 اسب بخار ) قدرت دارد .





    نمونه توسعه یافته ترنت 60 هم FPP130 نام دارد که 116 تا 132 مگاوات ( 155000 تا 180000 اسب بخار ) قدرت دارد .
    ?????? ???? سجیل : October 30th, 2017 ?? ???? 13:04:10


    #4 ارسال شده در تاريخ October 30th, 2017 در ساعت 12:38:05

  6. سجیل ?????? ??
    سجیل

    كارشناس هوانوردي
    July 2008
    کره زمین
    7,073
    تعداد تشکر : 8,232
    Thanked 7,822 Times in 3,114 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 866

    ??? ??? پاسخ : رولز رویس ار بی 211- Rolls-Royce RB211

    البته این موتور روی بزرگترین هواپیمای باریک پیکر 2 موتور یعنی بوئینگ 752 و 753 و توپولف 204 هم نصب شده است که 166 تا 195 کیلونیوتن قدرت و

    جلوتر از زمان و موفق بود .

    و بر همین اساس پروژه 757 مکس و توپولف 204 نئو و ایرباس 322 نئو باعث شده که نمونه ارتقا یافته ان در برنامه تولید باشد .
    ?????? ???? سجیل : October 30th, 2017 ?? ???? 13:06:21


    #5 ارسال شده در تاريخ October 30th, 2017 در ساعت 12:41:03

  7. سجیل ?????? ??
    سجیل

    كارشناس هوانوردي
    July 2008
    کره زمین
    7,073
    تعداد تشکر : 8,232
    Thanked 7,822 Times in 3,114 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 866

    ??? ??? پاسخ : رولز رویس ار بی 211- Rolls-Royce RB211

    نمونه مدرنتر و با قدرت بیشتر هم برای ایرباس 350 تولید شد .

    ترنت ایکس دبلیو بی تقریبا تا چند دهه خیال ایرباس و ترنت را از رقابت با بوئینگ راحت میکرد ( بعد از حذف موتورهای ترنت از نصب روی بوئینگ 773ER و 748

    و 777X/10 ) و موقف شدن خط تولید موتور ترنت 800 و همچنین موتور ترنت 500 ایرباس 345 و 346 و کم و بیش در اینده نزدیک ترنت 900 ایرباس 380 بهترین

    کم مصرف ترین و پرقدرت ترین ترنت موتور هواپیمای پهن پیکر ایرباس ترنت ایکس دبلیو بی رونمایی شد .

    این موتور روی 380 نئو و ایرباس 359 و 1000/1100-350 نصب و 375 تا 432 کیلونیوتن قدرت و در نمونه 1100-350 حدود 460 تا 480 کیلونیوتن قدرت دارد .


    موتور Rolls-Royce Trent XWB ایرباس 350

    ?????? ???? سجیل : October 31st, 2017 ?? ???? 16:16:00


    #6 ارسال شده در تاريخ October 30th, 2017 در ساعت 12:49:04

  8. The Following User Says Thank You to سجیل For This Useful Post:

    MAMN (November 9th, 2017)

  9. سجیل ?????? ??
    سجیل

    كارشناس هوانوردي
    July 2008
    کره زمین
    7,073
    تعداد تشکر : 8,232
    Thanked 7,822 Times in 3,114 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 866

    ??? ??? پاسخ : رولز رویس ار بی 211- Rolls-Royce RB211

    تقریبا میشه گفت الگو خوبی برای کشور است .

    تا نمونه ای برای برای هواپیماهای باریک پیکر بزرگ تا پهن پیکر بزرگ بسازیم .

    ( با قدرت 166 و 176 و 192 و 220 و 270 و 300 و 320 و 345 و 360 و 375 و 410 و 420 و 432 و 470 کیلونیوتن )

    تقریبا هر کدام از موتورهای فوق انقلابی در زمان خود و هواپیماهای خود ایجاد کردند .

    و تولید نمونه هایی با قدرت 166 تا 200 کیلونیوتن برای هواپیماهای باریک پیکر بزرگ و 375 تا 470 کیلونیوتن برای پهن پیکر بزرگ دربرنامه اینده نزدیک کشور

    میتواند بسیار مفید باشد .

    ( و حتی نمونه توسعه یافته توربین گازی با قدرت 10 تا 90 مگاوات ( 13000 تا 120000 اسب بخار ) برای اینده نزدیک )
    ?????? ???? سجیل : October 30th, 2017 ?? ???? 12:57:31


    #7 ارسال شده در تاريخ October 30th, 2017 در ساعت 12:55:14

  10. The Following User Says Thank You to سجیل For This Useful Post:

    MAMN (November 9th, 2017)

  11. سجیل ?????? ??
    سجیل

    كارشناس هوانوردي
    July 2008
    کره زمین
    7,073
    تعداد تشکر : 8,232
    Thanked 7,822 Times in 3,114 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 866

    ??? ??? پاسخ : رولز رویس ار بی 211- Rolls-Royce RB211

    در حال حاضر سایر هواپیماهای دارنده موتور رولز رویس ار بی 211 خط تولید انها متوقف شده و فقط خط توپولف 204 و بویینگ 763F ادامه دارد و در صورت سفارش نصب میشود .


    #8 ارسال شده در تاريخ May 3rd, 2018 در ساعت 10:14:52

  12. سجیل ?????? ??
    سجیل

    كارشناس هوانوردي
    July 2008
    کره زمین
    7,073
    تعداد تشکر : 8,232
    Thanked 7,822 Times in 3,114 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 866

    ??? ??? ???? : رولز رویس ار بی 211- Rolls-Royce RB211



    پرقدرت ترین نوع رولز رویس ار بی211 با قدرت 253 تا 265 کیلونیوتن روی بوئینگ 763ER و 744 نصب شده است .



    #9 ارسال شده در تاريخ April 22nd, 2019 در ساعت 10:39:52

??????? ?????

  1. PHOTO: First MC-130J rolls-out of Marietta factory
    ???? Yasser_Maximus ?? ????? English corner
    ????: 0
    ????? ?????: February 8th, 2011, 12:32:34
  2. Rolls-Royce: Trent 800 fix only part of broader icing issue
    ???? Hamed26_avia ?? ????? English corner
    ????: 0
    ????? ?????: March 21st, 2009, 05:01:05

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0