برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

????? ?????: ?? 1 ?? 9 ?? 9
dqw
  1. سجیل ?????? ??
    سجیل

    كارشناس هوانوردي
    July 2008
    کره زمین
    7,161
    تعداد تشکر : 8,236
    Thanked 7,822 Times in 3,114 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 869

    ??? ??? بررسی کوتاه بوئینگ 737 کلاسیک ( سری 300 و 400 و 500 )

    بوئینگ 737 کلاسیک برای جایگزینی با ام دی 82 و 83 و 88 و فوکر 100 و BAE-146 و بوئینگ 727 وارد کشور شد .

    ( البته خود ام دی هم در سالهای گذشته به اجبار و بعد از زمینگیری تعداد زیادی از توپولف 154 به تعداد بالا وارد کشور شد )

    بوئینگ 737 کلاسیک بین سالهای 1985 تا 1999 وارد تولید تجاری شد .

    737-300 ( 733 )

    737-400 ( 734 )

    737-500 ( 735 )

    سری 300



    ( البته 2 فروند هم در سال 2000 تولید شد )

    1998 فروند تولید که 930 فروند اکتیو و در حال پرواز است که شامل :

    1113 فروند سری 300 که 480 فروند اکتیو و در حال پرواز است .

    486 فروند سری 400 که 255 فروند اکتیو و در حال پرواز است .

    389 فروند سری 500 که 190 فروند اکتیو و در حال پرواز است .



    مشخصات:


    Variant
    737-300 737-400 737-500
    Cockpit crew Two
    2-class 126 (8F@36" 118Y@32") 147 (10F@36" 137Y@32") 110 (8F@36" 102Y@32")
    1-class 140 159 122
    Exit limit 149 188 145
    Overall length
    33.4 m 36.4 m 31 m
    Fuselage width
    3.76 m
    Cabin height 84.2in / 213.9cm
    Maximum Takeoff Weight 138,500lb / 62,820kg 150,000lb / 68,040kg 133,500lb / 60,550kg
    Maximum landing weight 116,600lb / 52,880kg 124,000lb / 56,240kg 110,000lb / 49,890kg
    Operating empty weight
    72,360lb / 32,820kg 76,760lb / 34,820kg 70,440lb / 31,950kg
    Fuel capacity 5,311USgal / 20,100L 5,311USgal / 20,100L 5,311USgal / 20,100L
    Service ceiling
    11,278 m
    Cruise Mach 0.745 (430 kn; 796 km/h)
    MMO
    Mach 0.82 (473 kn; 876 km/h)
    Range 2,255 nmi (4,200 km) 2,060 nmi (4.200 km) 2,375 nmi (4,444 km)
    Engine x2 CFM International CFM56-3C-1
    Takeoff thrust x2 22,000 lbf (98 kN) 23,500 lbf (105 kN) 20,000 lbf (89 kN)

    سری 400


    با اینحال برخی مدلها دارای شارلکت است .



    ولی از 930 فروند اکتیو و در حال پرواز که سن حدود 17 تا 26 سال دارند .

    تمام ایرلاینها در حال فروش و تبدیل به وی ای پی و کارگو هستند .

    نمونه کارگو :



    حدود 19000 کیلوگرم توان حمل دارد .

    نمونه 500


    نمونه وی ای پی :

    نمونه وی ای پی هم با 20 مسافر برد حدود 8000 کیلومتر دارد .



    کشورمان :

    ایرلاینهای کشومان هم با توجه به برد مناسب و بیشتر نسبت به BAE 146 و ام دی 82 و فوکر 100 و ظرفیت مناسب نسبت به سایر هواپیماها و

    در دسترس بودن و موتور قابل اطمینان و کاهش هزینه ها تا خرید مدلهای 737 ان جی و 737 مکس با اقبال مناسبی مواجه شده است .

    ( البته سری 500 با شارلکت از نظر برد با ام دی 83 و 87 و 88 برابر است .)

    قیمت :

    با توجه به سن 17 تا 25 سال حدود 1 میلیون تا 4 میلیون دلار است .
    ?????? ???? سجیل : February 14th, 2017 ?? ???? 14:08:09


    #1 ارسال شده در تاريخ February 14th, 2017 در ساعت 13:32:20

  2. The Following User Says Thank You to سجیل For This Useful Post:

    B727 (February 17th, 2017)

  3. سجیل ?????? ??
    سجیل

    كارشناس هوانوردي
    July 2008
    کره زمین
    7,161
    تعداد تشکر : 8,236
    Thanked 7,822 Times in 3,114 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 869

    ??? ??? پاسخ : بررسی کوتاه بوئینگ 737 کلاسیک ( سری 300 و 400 و 500 )

    سری 300 و 500 از نظر اندازه و گنجایش ( به جز برد ) مشابه بوئینگ 736 و 737 سری 700 و بوئینگ 717 و امبرائر 195 و ایرباس 318 و 319 و

    بمباردیر سی سریز 100 و سوپر جت 100 نئو هستند .

    سری 400 هم از نظر اندازه و گنجایش (به جز برد ) مشابه بوئینگ 738 و ایرباس 320 و بمباردیر سی سریز 300 و سوپر جت 130 و C-919 است.


    بوئینگ 500-737 گزینه ارزان و مناسب برای چند سال اینده


    #2 ارسال شده در تاريخ February 14th, 2017 در ساعت 13:54:03

  4. The Following User Says Thank You to سجیل For This Useful Post:

    B727 (February 17th, 2017)

  5. سجیل ?????? ??
    سجیل

    كارشناس هوانوردي
    July 2008
    کره زمین
    7,161
    تعداد تشکر : 8,236
    Thanked 7,822 Times in 3,114 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 869

    ??? ??? پاسخ : بررسی کوتاه بوئینگ 737 کلاسیک ( سری 300 و 400 و 500 )

    احتمال خرید بوئینگ 737 ان جی و 737 مکس باعث شده است تمایل ایرلاینهای ایران برای خرید 733 و 734 و 735 افزایش یابد .



    این هواپیما نسبت به خانواده ام دی 82 و ام دی 83 و ام دی 83 مصرف سوخت کمتر و برد مشابه و حتی بیشتر دارد .

    و حدود 10 تا 20 درصد صرفه بیشتر در کنار اینده بهتر و رقابتی تر دارد .
    ?????? ???? سجیل : May 26th, 2017 ?? ???? 08:30:16


    #3 ارسال شده در تاريخ May 26th, 2017 در ساعت 08:19:49

  6. The Following User Says Thank You to سجیل For This Useful Post:

    B727 (May 29th, 2017)

  7. سجیل ?????? ??
    سجیل

    كارشناس هوانوردي
    July 2008
    کره زمین
    7,161
    تعداد تشکر : 8,236
    Thanked 7,822 Times in 3,114 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 869

    ??? ??? پاسخ : بررسی کوتاه بوئینگ 737 کلاسیک ( سری 300 و 400 و 500 )

    با اینحال در سال 2017 تعداد 737 کلاسیک در حال پرواز کاهش یافته است که دلیل ان وارد خدمت شدن هواپیماهای جدید ایرباس و بوئینگ و سوخوی

    و انتونف و بمباردیر و امبرائر است .

    به طوری که از حدود 1988 فروند تولید شده حدود 600 تا 700 فروند تا اواخر 2017 در حال پرواز و اکتیو است .


    Deliveries

    Type
    Total
    2000 1999
    1998 1997
    1996
    1995
    1994 1993 1992 1991 1990 1989 1988 1987 1986 1985
    1984
    737-300
    1113

    29
    52 65 37
    52
    54
    54 57 69 67 89 141 137 120 83 7
    737-400 486 2 9
    33
    33 21 13 32 68 82 56 63 57 17



    737-500 389
    4 31 34 18 24
    35 30
    79 90
    44





    Total 1988
    2 42 116 132 76 89 121
    152
    218 215 174 146 158 137 120 83 7

    که شامل :

    حدود 300 فروند سری 733

    و حدود 200 فروند سری 734

    و حدود 150 فروند سری 735

    است .که هر سال تعداد ان کمتر میشود
    ?????? ???? سجیل : August 14th, 2017 ?? ???? 08:40:02


    #4 ارسال شده در تاريخ August 14th, 2017 در ساعت 08:32:44

  8. The Following User Says Thank You to سجیل For This Useful Post:

    B727 (August 15th, 2017)

  9. سجیل ?????? ??
    سجیل

    كارشناس هوانوردي
    July 2008
    کره زمین
    7,161
    تعداد تشکر : 8,236
    Thanked 7,822 Times in 3,114 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 869

    ??? ??? پاسخ : بررسی کوتاه بوئینگ 737 کلاسیک ( سری 300 و 400 و 500 )

    البته در سال 2018 حدود 230 فروند بویینگ 733 و133 فروند بویینگ 734 و 116 فروند بویینگ 735 اکتیو و در حال پرواز است که هر سال تعداد ان به شدت کاهش میابد. حدود 22 فروند هر 3 مدل هم در کشور ما اکتیو و در حال پرواز است.
    ?????? ???? سجیل : March 15th, 2018 ?? ???? 14:45:36


    #5 ارسال شده در تاريخ March 15th, 2018 در ساعت 14:40:10

  10. سجیل ?????? ??
    سجیل

    كارشناس هوانوردي
    July 2008
    کره زمین
    7,161
    تعداد تشکر : 8,236
    Thanked 7,822 Times in 3,114 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 869

    ??? ??? پاسخ : بررسی کوتاه بوئینگ 737 کلاسیک ( سری 300 و 400 و 500 )

    بویینگ 733 تا سال 99 و بویینگ 734 تا سال 2000 و بویینگ 735 تا سال 99 تولید شد . و بویینگ 733 اتا محصول 97 و 98 و بویینگ 733 ساها محصول 97 و 98 و بویینگ 733 سپهران محصول 99 و همچنین بویینگ 734 تابان محصول 98 و بویینگ 735 کاسپین محصول 98 و بویینگ 735 کیش ایر محصول 98 و بویینگ 735 اتا محصول 98 جز اخرین تولیدات بویینگ 733/734/735 هستند .
    ?????? ???? سجیل : June 20th, 2018 ?? ???? 14:00:12


    #6 ارسال شده در تاريخ June 20th, 2018 در ساعت 13:51:30

  11. سجیل ?????? ??
    سجیل

    كارشناس هوانوردي
    July 2008
    کره زمین
    7,161
    تعداد تشکر : 8,236
    Thanked 7,822 Times in 3,114 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 869

    ??? ??? پاسخ : بررسی کوتاه بوئینگ 737 کلاسیک ( سری 300 و 400 و 500 )

    ??? ??? ????? ???? ???? سجیل ????? ??? ??
    البته در سال 2018 حدود 230 فروند بویینگ 733 و133 فروند بویینگ 734 و 116 فروند بویینگ 735 اکتیو و در حال پرواز است که هر سال تعداد ان به شدت کاهش میابد . حدود 22 فروند هر 3 مدل هم در کشور ما اکتیو و در حال پرواز است.
    البته از این تعداد چند ده فروند کارگو و وی ای پی هستند و تعداد مسافربری کارگو کمتر از این تعداد است .


    #7 ارسال شده در تاريخ July 17th, 2018 در ساعت 15:57:42

  12. سجیل ?????? ??
    سجیل

    كارشناس هوانوردي
    July 2008
    کره زمین
    7,161
    تعداد تشکر : 8,236
    Thanked 7,822 Times in 3,114 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 869

    ??? ??? ???? : پاسخ : بررسی کوتاه بوئینگ 737 کلاسیک ( سری 300 و 400 و 500 )

    ??? ??? ????? ???? ???? سجیل ????? ??? ??
    بویینگ 733 تا سال 99 و بویینگ 734 تا سال 2000 و بویینگ 735 تا سال 99 تولید شد . و بویینگ 733 اتا محصول 97 و 98 و بویینگ 733 ساها محصول 97 و 98 و بویینگ 733 سپهران محصول 99 و همچنین بویینگ 734 تابان محصول 98 و بویینگ 735 کاسپین محصول 98 و بویینگ 735 کیش ایر محصول 98 و بویینگ 735 اتا محصول 98 جز اخرین تولیدات بویینگ 733/734/735 هستند .
    ??? ??? ????? ???? ???? سجیل ????? ??? ??
    البته در سال 2018 حدود 230 فروند بویینگ 733 و133 فروند بویینگ 734 و 116 فروند بویینگ 735 اکتیو و در حال پرواز است که هر سال تعداد ان به شدت کاهش میابد. حدود 22 فروند هر 3 مدل هم در کشور ما اکتیو و در حال پرواز است.




    در سال 2019

    190 فروند بوئینگ 733

    105 فروند بوئینگ 734

    90 فروند بوئینگ 735 مسافربری اکتیو هستند



    #8 ارسال شده در تاريخ June 29th, 2019 در ساعت 18:09:09

  13. سجیل ?????? ??
    سجیل

    كارشناس هوانوردي
    July 2008
    کره زمین
    7,161
    تعداد تشکر : 8,236
    Thanked 7,822 Times in 3,114 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 869

    ??? ??? ???? : بررسی کوتاه بوئینگ 737 کلاسیک ( سری 300 و 400 و 500 )

    در سال 2020

    135 فروند بوئینگ 733



    95 فروند بوئینگ 734



    80 فروند هم بوئینگ 735 در حال پرواز هستند



    که بیشترشان زمینگیر هستند کرونا هم که ......


    #9 ارسال شده در تاريخ June 10th, 2020 در ساعت 19:25:15

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0