برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

????? ?????: ?? 1 ?? 6 ?? 6
dqw
  1. سجیل ?????? ??
    سجیل

    كارشناس هوانوردي
    July 2008
    کره زمین
    7,142
    تعداد تشکر : 8,236
    Thanked 7,822 Times in 3,114 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 869

    ??? ??? تحویل و به اب اندازی اولین کشتی تحقیقاتی اقیانوس پیمای ایران

    خیلج فارس نخستین کشتی اقیانوس پیمای ایران

    این کشتی تحقیقاتی، 900 تن وزن، 50 متر طول، 10متر عرض و 12 متر ارتفاع دارد و قادر است با آب و سوخت کامل به مدت ۴۵ روز در خلیج‌فارس، دریای

    عمان و شمال اقیانوس هند تحقیقات میدانی انجام دهد.



    بالاخره بعد از قول‌های فراوان، کشتی تحقیقاتی با نام کاوشگر خلیج فارس، 26 بهمن 1395 با حضور وزیر علوم به آب‌های خلیج فارس انداخته شد.

    طرح اولین کشتی تحقیقاتی اقیانوس‌پیمای ساخت داخل برای شناخت بیشتر خلیج فارس و دریای عمان، انجام تحقیقات دریایی و ورود به پروژه‌های تحقیقاتی

    دریایی در سال ۸۸ از سوی پژوهشگاه اقیانوس‎شناسی به معاونت وقت علمی‌وفناوری ریاست جمهوری پیشنهاد شد.

    در نهایت عملیات ساخت آن در موافقت‎نامه‌ای بین این معاونت و وزارت علوم از اردیبهشت سال ۹۰ در سازمان صنایع دریایی آغاز و پژوهشگاه ملی اقیانوس‌

    شناسی و علوم جوی به عنوان مجری طرح تعیین شد.





    این کشتی تحقیقاتی، 900 تن وزن، 50 متر طول، 10متر عرض و 12 متر ارتفاع دارد و قادر است با آب و سوخت کامل به مدت ۴۵ روز در خلیج‌فارس، دریای

    عمان و شمال اقیانوس هند تحقیقات میدانی انجام دهد



    توانایی دریانوردی این کشتی پیشرفته تحقیقاتی حدود 3 هزار مایل دریایی و سرعت آن 15 گره دریایی است و برای نمونه‌برداری تا عمق 3 هزار متری از

    رسوبات کف دریاها و اقیانوس‌ها قابل بهره‌برداری است.

    «کاوشگر خلیج‌فارس» مجهز به 5 آزمایشگاه و انواع تجهیزات، امکانات و دستگاه‌های پیشرفته مطالعات دریایی و اقیانوسی است که برای ساخت آن

    27 میلیارد تومان از منابع ملی هزینه شد؛ ولی 40 درصد صرفه‌جویی ارزی برای کشور به همراه دارد.

    ( قیمت حدود 8.5 میلیون دلار )

    آینده مبارک کاوشگر خلیج فارس

    دکتر ناصر حاجی‌زاده ذاکر، رئیس پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی در گفت‌وگو با ایسنا با تاکید بر اینکه این کشتی تحقیقاتی اولین شناور

    تحقیقاتی اقیانوس شناسی کشور با نام «کاوشگر خلیج فارس» است.

    اظهار کرد: این شناور با حضور دکتر فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و دکتر وحید احمدی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم به آب انداخته می‌شود.

    به گفته وی، این کشتی تحقیقاتی مجهز به آزمایشگاه‌ها و تجهیزات اندازه‌گیری در زمینه فیزیک دریا، شیمی، زیست شناسی، زمین شناسی، هواشناسی

    و نقشه برداری دریا است که توسط متخصصان و محققان پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی طراحی و پیاده سازی شده است.

    به آب اندازی کشتی تحقیقاتی

    بنا به اعلام پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی این کشتی با حضور وزیرعلوم و مقامات عالی رتبه استان هرمزگان پس از تحویل از سازمان صنایع

    دریایی ایران امروز سه شنبه 26 بهمن در خلیج فارس به بهره‌برداری رسید.

    این کشتی تحقیقاتی قرار بود از دو سال گذشته به آب انداخته شود که هر بار به دلایل فنی و مالی به آب‌اندازی آن به تعویق افتاد.

    با شروع به کار این شناور توانایی‌های تحقیقاتی دریایی ایران در آب‌های کشور، منطقه و جهان به نحو قابل ملاحظه‌ای افزایش خواهد یافت.

    رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: نخستین کشتی تحقیقاتی اقیانوس‌پیمای کشورمان با بهره‌گیری از ۱۶ محقق

    کشورمان و صرف ۱۰ هزار نفر ساعت نیرو در صنایع کشتی‌سازی شهید درویشی ساخته‌شده است.



    امیر دریادار رستگاری افزود: ساخت این کشتی برای ۱۰۰ نفر به‌طور مستقیم و هزار و ۲۰۰ نفر به‌طور غیرمستقیم شغل ایجاد کرده است.

    برای ساخت این کشتی بیش از ۱۵۰ مرکز صنعتی، دانشگاهی، تحقیقاتی، شرکت دانش‌بنیان با سازمان صنایع دریایی همکاری داشته‌اند.
    ?????? ???? سجیل : February 15th, 2017 ?? ???? 12:49:47


    #1 ارسال شده در تاريخ February 15th, 2017 در ساعت 12:25:11

  2. #2 ارسال شده در تاريخ February 15th, 2017 در ساعت 12:42:02

  3. سجیل ?????? ??
    سجیل

    كارشناس هوانوردي
    July 2008
    کره زمین
    7,142
    تعداد تشکر : 8,236
    Thanked 7,822 Times in 3,114 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 869

    ??? ??? پاسخ : تحویل و به اب اندازی اولین کشتی تحقیقاتی اقیانوس پیمای ایران

    البته با وزن نهصد تن گزینه مطلوبی برای خلیج و دریا است. ولی برای اقیانوس پیما باید حداقل 8 برابر بزرگتر و حدود 7 هزار تن و بالاتر باشد


    #3 ارسال شده در تاريخ November 10th, 2017 در ساعت 11:22:55

  4. Dream Bird ?????? ??
    Dream Bird

    مدیر انجمن هواپیماهای غیر نظامی
    September 2008
    آسمان ایران
    1,138
    تعداد تشکر : 16,019
    Thanked 6,540 Times in 1,185 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 2

    ??? ??? پاسخ : تحویل و به اب اندازی اولین کشتی تحقیقاتی اقیانوس پیمای ایران

    کاوشگر خلیج فارس ظرفیت اقامت شبانه روزی 27 نفر را دارد که 11 نفر خدمه و 16 محقق هستند. این کاوشگر دارای 2 موتور هزار کیلووات است و 4 آزمایشگاه دارد که تحقیقات در 3 آزمایشگاه شامل آزمایشگاه های خشک و تر صورت می گیرد و آزمایشگاه چهارم تحقیقات انجام شده را آنالیز می کند. منبع : https://www.mashreghnews.ir/news

    نوع و تایپ موتور این کشتی را اگر کسی میداند درج کند .
    ?????? ???? Dream Bird : November 25th, 2017 ?? ???? 07:00:26

    #4 ارسال شده در تاريخ November 25th, 2017 در ساعت 06:54:32

  5. The Following User Says Thank You to Dream Bird For This Useful Post:

    سجیل (November 25th, 2017)

  6. سجیل ?????? ??
    سجیل

    كارشناس هوانوردي
    July 2008
    کره زمین
    7,142
    تعداد تشکر : 8,236
    Thanked 7,822 Times in 3,114 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 869

    ??? ??? پاسخ : تحویل و به اب اندازی اولین کشتی تحقیقاتی اقیانوس پیمای ایران

    2 موتور 1000 کیلووات و یا 1350 اسب بخار به علاوه 2 موتور کمکی و یا الکتریکی که گازوییلی هستن
    ?????? ???? سجیل : November 25th, 2017 ?? ???? 16:32:33


    #5 ارسال شده در تاريخ November 25th, 2017 در ساعت 16:20:21

  7. سجیل ?????? ??
    سجیل

    كارشناس هوانوردي
    July 2008
    کره زمین
    7,142
    تعداد تشکر : 8,236
    Thanked 7,822 Times in 3,114 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 869

    ??? ??? پاسخ : تحویل و به اب اندازی اولین کشتی تحقیقاتی اقیانوس پیمای ایران

    البته بدون پد و یا اشیانه بالگرد زیاد مفید نیست . بهتر بود به جای ساخت این چنین کشتی هایی با دو و یا چند فروند از شناورهای دارای بالگرد حدود 250 تا 280 تنی شهید ناظری استفاده و 1 کشتی چند هزار تنی و 1 کشتی چند ده هزار تنی با پد و اشیانه بالگرد هم میساختند.


    #6 ارسال شده در تاريخ November 25th, 2017 در ساعت 16:44:34

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0