برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

???? 1 ?? 3 123 ??????????
????? ?????: ?? 1 ?? 10 ?? 28
dqw
  1. mhn0341 ?????? ??
    mhn0341
    هوانورد نیمه فعال-استوار یکم
    September 2007
    140
    تعداد تشکر : 0
    Thanked 24 Times in 16 Posts

    ??? ??? عکس های سه نما از هواپیما های باریک پیکر

    با سلام خدمت دوستان :
    یک تعدادی قیافه ی سه نما از هواپیما های تک راهروهه که برای درس طراحی هواپیما از روی اینترنت جمع اوری کرده بودیم .داشتم گفتم بزارم شاید بدرد بقیه بخوره . همه را یکدفعه نمی گذارم . طی چند روز می گذارم.
    #1 ارسال شده در تاريخ February 24th, 2008 در ساعت 00:32:42

  2. mhn0341 ?????? ??
    mhn0341
    هوانورد نیمه فعال-استوار یکم
    September 2007
    140
    تعداد تشکر : 0
    Thanked 24 Times in 16 Posts

    ??? ??? RE: عکس های سه نما از هواپیما های باریک پیکر

    B737-300





    B737-400


    B737-500


    B-737-600-700-800
    #2 ارسال شده در تاريخ February 24th, 2008 در ساعت 00:38:52

  3. spiderman ?????? ??
    spiderman
    هوانورد نیمه فعال-ستوان سوم
    September 2007
    203
    تعداد تشکر : 0
    Thanked 90 Times in 30 Posts

    ??? ??? RE: عکس های سه نما از هواپیما های باریک پیکر

    منتظریم عکسها هستیم mhn0341 عزیز
    پیشاپیش تشکر میکنم
    #3 ارسال شده در تاريخ February 24th, 2008 در ساعت 00:39:38

  4. mhn0341 ?????? ??
    mhn0341
    هوانورد نیمه فعال-استوار یکم
    September 2007
    140
    تعداد تشکر : 0
    Thanked 24 Times in 16 Posts

    ??? ??? RE: عکس های سه نما از هواپیما های باریک پیکر

    هواپیمای COMET : این هواپیما از اولین های مسافربری است که اگر به ان نگاه کنید . 4 تا موتور را توی روت بال جا داده است. که بعد ها از این فرم دیگر استفاده نشد. و موتور ها از بدنه فاصله گرفتند. یکی از دلایل ان ورود صدای موتور ها به داخل کابین بود که برای مسافربری همچین جالب نیست.البته از لحاظ سازه ی بال این مدل از همه بهتر است.چون باعث سبکتر شدن سازه ی بال می شود. تا اینکه موتوراز بدنه فاصله بگیرد
    #4 ارسال شده در تاريخ February 24th, 2008 در ساعت 00:54:54

  5. mhn0341 ?????? ??
    mhn0341
    هوانورد نیمه فعال-استوار یکم
    September 2007
    140
    تعداد تشکر : 0
    Thanked 24 Times in 16 Posts

    ??? ??? RE: عکس های سه نما از هواپیما های باریک پیکر

    این هم که خانواده ی A320 رقیب بزرگ B737 .

    A318-319



    هواپیمای پایه A320



    و A321

    #5 ارسال شده در تاريخ February 24th, 2008 در ساعت 01:04:10

  6. mhn0341 ?????? ??
    mhn0341
    هوانورد نیمه فعال-استوار یکم
    September 2007
    140
    تعداد تشکر : 0
    Thanked 24 Times in 16 Posts

    ??? ??? RE: عکس های سه نما از هواپیما های باریک پیکر

    انتونوف 148: این هواپیما از نوع HIGH WING (بال بالا) اگرچه بال بالا باعث پایداری بیشتر هواپیما می شود. ولی امروزه در مسافربری های جدید دیگر از بال بالا استفاده نمی شود. یکی از دلایل فقط برای این است که موتور هواپیما توی چشم مسافر نباشه . و مسافر انرا دایم نبیند.از بال بالا همانجور که همه می دانید در هواپیماهای حمل بار استفاده می شود.
    #6 ارسال شده در تاريخ February 24th, 2008 در ساعت 01:09:43

  7. mhn0341 ?????? ??
    mhn0341
    هوانورد نیمه فعال-استوار یکم
    September 2007
    140
    تعداد تشکر : 0
    Thanked 24 Times in 16 Posts

    ??? ??? RE: عکس های سه نما از هواپیما های باریک پیکر

    هواپیمای B-707 : این هواپیما دارای 4 موتور می باشد. امروزه با موتورهای پیشرفته جدید سعی می شود حتی برای هواپیما های پهن پیکر نیز از دو موتور استفاده بشود. چه برسد به باریک پیکر.
    #7 ارسال شده در تاريخ February 24th, 2008 در ساعت 01:12:52

  8. mhn0341 ?????? ??
    mhn0341
    هوانورد نیمه فعال-استوار یکم
    September 2007
    140
    تعداد تشکر : 0
    Thanked 24 Times in 16 Posts

    ??? ??? RE: عکس های سه نما از هواپیما های باریک پیکر

    هواپیما ی ARJ : یکی از نکات مهم درباره ی این هواپیما وجود موتور در عقب ان است > اگر به قیافه ی هواپیما دقت شود. عقب رفتن موتور باعث شده است تا دم افقی در بالای دم عمودی به شکل T قرار بگیرد. در ضمن باعث شده است بال هواپیما هم عقب تر بیاید. که این باعث می شود مساحت دم افقی هم زیاد تر بشود.البته در این حالت اگر یکی از موتورها از دست برود گشتاور کمتری وارد می کند.تا مدل موتور زیر بال. یکی از مشکلات این مدل هواپیما تعمیر و نگهداری دم ان است که به نسبت سخت تر از مدل هایی است که موتور در زیر بال قرار می گیرد. از فرم موتور عقب در هواپیما های مسافربری جدید استفاده نمی شود. مگر برای هواپیما های با ظرفیت کم، حتی REGIONAL JET ها ی برد کوتاه هم به سمت موتور زیر بال رفته اند. که در پست های بعدی قیافه های ان ها را می گذارم.(مشابه این مدل در پست های بعدی نیز می بیند.)

    #8 ارسال شده در تاريخ February 24th, 2008 در ساعت 01:23:07

  9. mhn0341 ?????? ??
    mhn0341
    هوانورد نیمه فعال-استوار یکم
    September 2007
    140
    تعداد تشکر : 0
    Thanked 24 Times in 16 Posts

    ??? ??? RE: عکس های سه نما از هواپیما های باریک پیکر

    caravelle12
    #9 ارسال شده در تاريخ February 24th, 2008 در ساعت 23:12:18

  10. mhn0341 ?????? ??
    mhn0341
    هوانورد نیمه فعال-استوار یکم
    September 2007
    140
    تعداد تشکر : 0
    Thanked 24 Times in 16 Posts

    ??? ??? RE: عکس های سه نما از هواپیما های باریک پیکر

    BAC 111 -British Aircraft Corporation
    #10 ارسال شده در تاريخ February 24th, 2008 در ساعت 23:14:42

???? 1 ?? 3 123 ??????????

????? ????? ??? ?????

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0