ایروسنتر,بزرگترین مرکز هوافضا و هوانوردی ایران
برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است. ادامه مطلب ...

نمایش نتایج: از 1 به 8 از 8
dqw
  1. Hesam7e7 آواتار ها
    Hesam7e7

    کارشناس هوانوردی
    January 2008
    Tehran
    1,140
    تعداد تشکر : 3,041
    تشکر شده : 4,620 بار در 891 پست
    ارسال هاي وبلاگ : 5

    پیش فرض هواپيماهاي A300 و A310

    [size=medium]يادآوري كنم كه A300 وA310دو هواپيماي جداگانه از يك خوانواده هستند.دو هواپيما با بدنه عريض و قابليت حمل چيزي در حدود 300 مسافر.
    دارا ي 2 موتور جت.
    مشخصات A300:طول 2 سر بال 44/84م.ارتفاع از سطح زمين 16/54م. طول هواپيما
    54/10م.قطر بدنه هواپيما 5/64م.
    مشخصات A310:طول دو سر بال م43/90.ارتفاع از سطح زمين15/80م.طول هواپيما
    46/66م. قطر بدنه هواپيما 5/64م.
    لازم به ذكر مي‌دونم بگم اكثر هواپيما هاي ارباس داخل كشور از دو مورد فوق هستند.
    اين 2 مدل هواپيما در واقع پيرترين نوع هواپيماهاي ارباس هستند.
    شركت ارباس تاكنون 821 عدد از اين هواپيما ها را توليد كرده.
    اولين مدل A300 در ماه مي سال 1969 ساختش شروع شد و در مي 1974 وارد بازار حمل و نقل هوايي گشت.اين اولين هواپيماي دو موتوره پهن بود.
    در سال 1978 مدل A310 در دست توليد قرار گرفت و در سال 1983 وارد خطوط هوايي شد.كه شركت لوفت‌هانزا اولين شركت بود كه از آن استفاده مي‌كرد.
    اين هواپيما داراي 3 خلبان مي‌باشد(خلبان يكم.كمك خلبان و مهندس پرواز)
    80 شركت هوايي از اين مدل هواپيما در سراسر دنيا استفاده مي‌كنند كه در ايران شركت هاي ماهان و ايران اير هم جزو اين 80 شركت هستند.
    اين انتظار مي‌رود كه اين مدل هواپيما عمرش به بالاي سال2025 برسد.و دليل آن ايمني بالا مرغوبيت نوع هواپيماست.
    [/size]
    منبع اين مطلب پايگاه اينترنتي شركت ارباس مي‌باشد و منبع ترجمه شده آن مجله پرواز پايگاه اينترنتي iran-iran با ترجمه hesam7e7 است.
    #1 ارسال شده در تاريخ July 9th, 2008 در ساعت 15:15:30

  2. pooyan آواتار ها
    pooyan
    هوانورد فعال-سرهنگ
    December 2007
    where you cant find
    906
    تعداد تشکر : 19
    تشکر شده : 542 بار در 222 پست

    پیش فرض RE: هواپيماهاي A300 و A310

    در ایرباس 300 و 310 از موتورهای توربوفن جنرال الکتریک CF6 و پرات اند ویتینی PW4000 و JT9D استفاده شده که هرکدام از این موتورها دارای مدلهای مختلفی هستند.
    #2 ارسال شده در تاريخ July 9th, 2008 در ساعت 16:09:54

  3. سجیل آواتار ها
    سجیل

    كارشناس هوانوردي
    July 2008
    ايران
    2,113
    تعداد تشکر : 6,826
    تشکر شده : 5,495 بار در 1,494 پست
    ارسال هاي وبلاگ : 185

    پیش فرض RE: هواپيماهاي A300 و A310

    البته با ورود100تا150فروندتوپولف204و214و 334فكر نكنم ديگه به اين نوع از هواپيماهاي ايرباس وبويينگ نياز داشته باشيم.
    اگه لاي اين100تا150فروند20تاهم ايليويشن96ميدادن خيلي خوب ميشد.
    #3 ارسال شده در تاريخ July 10th, 2008 در ساعت 15:07:01

  4. prestij آواتار ها
    prestij
    هوانورد عادی - گروهبان دوم
    March 2008
    48
    تعداد تشکر : 0
    تشکر شده : 14 بار در 5 پست

    پیش فرض RE: هواپيماهاي A300 و A310

    سلام
    جریان 100 تا 150 فروند چیه؟
    مگه قراره هواپیما بیارن؟
    فکر میکنید تا کی 100 فروند تحویل ایران بشه؟
    #4 ارسال شده در تاريخ July 11th, 2008 در ساعت 21:25:03

  5. pooyan آواتار ها
    pooyan
    هوانورد فعال-سرهنگ
    December 2007
    where you cant find
    906
    تعداد تشکر : 19
    تشکر شده : 542 بار در 222 پست

    پیش فرض RE: هواپيماهاي A300 و A310

    کدوم 100 تا هواپیما؟؟!!!
    قراره از سال 2009 10 فروند توپولف 204 به ایرتور تحویل بشه.
    در مجله صنایع هوایی شماره 167(اردیبهشت 84) خبری تحت عنوان ((جزییات خرید 5 فروند توپولف 204 از روسیه)) در مورد این قرار داد یه توضیحاتی داده (در مورد قیمت و موتور و...) که وقتی ادم می خونه به همین هواپیماهای قدیمی راضی میشه...
    اگه خواستید متن خبر رو براتون می ذارم.
    #5 ارسال شده در تاريخ July 11th, 2008 در ساعت 21:36:48

  6. سجیل آواتار ها
    سجیل

    كارشناس هوانوردي
    July 2008
    ايران
    2,113
    تعداد تشکر : 6,826
    تشکر شده : 5,495 بار در 1,494 پست
    ارسال هاي وبلاگ : 185

    پیش فرض RE: هواپيماهاي A300 و A310

    طبق توافقاتي كه در جريان سفر ولادمير پوتين به ايران انجام شده وبا توجه به اينكه تاچند سال اينده بايدبيش از50درصد هواپيماهامون را از رده خارج كنيم(وگرنه روي سر خودمون مي فته)صحبت هايي مبني بر هم خريد هواپيماي توپولف204وهم توليد اين هواپيمادرايران شده است.وحتي بعضي از مقامات روسي از مركز توليد قطعات هواپيما در تهران واصفهان ديدن كرده اند.
    قرار است در صورت توافق طرفين 20تا30فروند خريداري ودر طي 10سال سالي 10فروند در ايران توليد شود.
    البته اگر روسها مثل نيروگاه اتمي بوشهر بد قولي نكنند .
    در ضمن در جريان سفر مدير عامل سازمان صنايع هوايي نيروهاي مسلح ايران به روسيه وبازديداز نمايشگاها انجينز2008به قرار داد ساخت 100فروند يا تامين 20000صندلي اشاره شده است.خرداد1387 مجله صنايع هوايي شماره204 .
    در ضمن با توجه به استفاده غير نظامي هواپيماها اگر بعضي كشورهامخالفت بي جا نكنند بعيداست قراردادلغو شود و با كمي پرداخت پول بيشتر هم ميتوانيم صاحب هواپيماي نو شد وهم به تكنولوژي ساخت وتعمير انها در اينده نزديك شد نمونه اين كار را چين سالهاست دارد انجام مي دهد.مثل ميگ19يااف6 وميگ21 يااف7 واگر اشتباه نكنم سوخو 27ياجي11وهواپيماهاي توربوپراپ روسي كه با نامهاي مختلف درچين هستند ودر انواع مختلف باري مسافري وترابري نظامي مشغول فعاليت هستند.
    #6 ارسال شده در تاريخ July 11th, 2008 در ساعت 23:45:58

  7. SALMAN آواتار ها
    SALMAN
    هوانورد عادی - گروهبان دوم
    July 2008
    IRAN
    53
    تعداد تشکر : 145
    تشکر شده : 75 بار در 24 پست

    پیش فرض RE: هواپيماهاي A300 و A310

    البته این توپولف های 204 هواپیماهای خوب و ایمنی هستند لااقل از ارباسهای 35 30 ساله بهتر هستند .این هواپیما قابلیت فنی بالایی دارد امیدوارم این 204 ها رو به ایران تحویل بدن
    #7 ارسال شده در تاريخ July 13th, 2008 در ساعت 00:49:28

  8. Mahan آواتار ها
    Mahan

    رئیس سایت
    August 2007
    دبی
    2,717
    تعداد تشکر : 10,099
    تشکر شده : 8,415 بار در 1,304 پست

    پیش فرض RE: هواپيماهاي A300 و A310

    مسلما اگر این توپولف ها وارد بشن واقعا تاثیر زیادی رو ناوگان میزارن...
    ناوگان هوایی ما نیاز زیادی به ورود این هواپیماها داره...چون پرواز با بعضی از هواپیماها در حال حاضر داره با ریسک انجام میشه...
    کارایی این توپولف ها خوبه و در این شرایط میتونه ما رو کمک کنه...
    امیدوارم هر چه زود تر این هواپیما ها وارد بشن...
    #8 ارسال شده در تاريخ July 15th, 2008 در ساعت 00:08:53

موضوعات مشابه

  1. EASA requires A300, A310 pilot seat deactivation
    توسط Hamed26_avia در انجمن English corner
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: April 11th, 2009, 13:06:48
  2. A310 جدید ماهان پینت شد
    توسط bluesky در انجمن خطوط مسافربری ایران
    پاسخ: 7
    آخرين نوشته: January 23rd, 2009, 13:48:51
  3. نقص فنی در A310 ماهان
    توسط SKY MAN در انجمن سوانح غیر نظامی
    پاسخ: 2
    آخرين نوشته: December 18th, 2008, 00:59:14
  4. Airbus A310-300
    توسط Galaxy در انجمن English corner
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: October 11th, 2007, 17:01:24

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  

Designed With Cooperation

Of AEROCENTER