برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

???? 1 ?? 4 1234 ??????????
????? ?????: ?? 1 ?? 10 ?? 35
dqw
  1. HIT-LER ?????? ??
    HIT-LER
    هوانورد عادی-استوار دوم
    June 2008
    122
    تعداد تشکر : 0
    Thanked 13 Times in 7 Posts

    new_2 یکی از جامعترین مکانها برای تحصیل در رشته های هوانوردی (غیر نظامی)

    با سلام میخوام یکی از جامع ترین مکانها برای تحصیل در رشته های هوانوردی (غیر نظامی) براتون معرفی کنم...
    ((از عزیزان خواهش می کنم اگر از مطلب در جایی دیگر استفاده کردند حتما به منبع آن نیز اشاره کنند متشکرم))
    ***
    دانشگاه جامع علمی کاربردی
    که دارای رشته هایی همچون ...:
    A&P
    flight attendant
    E&E
    P.P.L
    C.P.L
    -----------------
    a&p=airframe and power plant=maintenance
    که همون رشته ی تعمیر و نگه داری هستش که اگه بخوایم بازش کنیم چندین رشته ی مختلف می شه
    مثلا اگه شما به بخش موتور گرایش داشته باشید و از گروه موتورها بخش موتور جت و مثلا به بخش afterburner گرایش داشته باشید یه چیزی حدود 30 سال فقط در این بخش فعالیت می کنید که البته عموما بعد از 13-15 سال و یا اگر مدرک بالایی داشته باشید (که در ایران حداکثرش لیسانس است) با معدل خیلی خوب بعنوان یک Q.C فعالیت می کنید (=quality control=کنترل کیفت) که به صورت نظارتیست .
    شرایط دوره به صورت آزاد :

    3 سال با مدرک معادل فوق دیپلم
    هزینه = حدود 3,700,000 تومان
    غیر آزاد :

    4 سال با مدرک فوق دیپلم
    هزینه = بیش از 4,000,000 تومان
    -----------------
    flight attendant=stewardess
    که در واقع مهمانداری هستش
    و دوره اصولا به صورت آزاد در دانشگاه و همچنین مراکز آموزش علوم و فنون هوایی در سراسر ایران (به عنوان مثال معراج = در فرودگاه مهرآباد) تدریس میشه مدتش به صورت معمول 8 ماهه ست و مبلغش حدود 800,000 تومان است
    -----------------
    E&E
    شاخه ای از A&P هست با این تفاوت که کار بر روی قطعات (بیشتر کار رویinstrument panel = آلات دقیق است) برقی هواپیماست
    آزاد و غیر آزاد :
    مانند A&P است
    -----------------
    P.P.L و ins
    = flight with instrument panel & private pilot licence
    خلبانی شخصی و مهارت پرواز با آلات دقیق = VFR , IFR
    مدت دوره به صورت آزاد :
    6 الی 8 ماه
    هزینه = 6,000,000 الی 8,000,000 تومان می باشد علت تفاوت آن هم به دانشجو و شانسش بستگی داره ؟؟!
    که اول اینکه تمامی ترم ها را pass کند و منظور از شانس واقعا خود شانسه چرا که به داشنجو اعلام می کنن که فلان روز پرواز داره خب ایشون پولشو میریزه به حساب اما در اون روز مشخص شده به دلیل و علتی خاص اعم از نقص فنی تا شرایط جوی بد باعث میشه که پرواز لغو بشه و برای پرواز جبرانی دانشجو باید دوباره مبلغ پرواز را پرداخت کنه و لازم به ذکر که این یک ایراد یا مشکل نیست چون زمانی که برای شما مشخص می شه آموزشگاه هزینه ی یک پرواز رو به صورت کامل پرداخت میکنه ولی این بدشانسی شماست
    از زمانی که روز مشخص میشه استاد خلبان flight plan می نویسه مقدار سوخت مشخص میشه روت پرواز ثبت می شه و .........
    و اما شرایط غیر آزاد :
    بیش از یکسال (=نزدیک به دو سال) که این = با هزینه ای بیش از 9,000,000 تومان
    ------------------
    و اما C.P.L
    Comercial pilot licence / co pilot
    که مدرک خلبانی تجاری یا کمک خلبان می باشد
    شرایط آزاد :
    مدت بیش از یکسال (=نزدیک به دو سال)
    هزینه بیش از 18,000,000 تومان
    غیر آزاد :
    مدت نزدیک به 3 سال
    مدرک لیسانس
    هرینه بیش از 20,000,000 تومان
    -----------------
    لازم به ذکر که بگم بیشتر شرکتها در سراسر دنیا ( به جز آمریکا و کانادا اون هم چون تحت سازمان F.A.A هستند و نه I.C.A.O ) به licence شما احتیاج دارن نه به مدرک دانشگاهی اون مدرک دانشگاهی بیشتر حکم یک نوع اضافه کاری در نتیجه حقوقی بیشتر رو داره
    -----------------
    آماده پاسخ به سوالات شما عزیزان هستم
    مدرک و رشته ی خودم :
    دیپلم هوانوردی از هنرستان دانش پرواز مشهـــد
    دانشجوی رشته ی A&P دانشگاه علمی کاربردی مرکز علوم و فنون هوایی مشهد


    نویسنده: HIT-LER
    استفاده از این مطلب با ذکر نام www.Aerocenter.ir مانعی ندارد
    #1 ارسال شده در تاريخ September 4th, 2008 در ساعت 02:11:14

  2. The Following 5 Users Say Thank You to HIT-LER For This Useful Post:

    Britney (May 26th, 2016), SKY MAN (April 19th, 2010), shahriargalaxy (August 10th, 2010), بهرام 0098 (September 13th, 2009), سجیل (May 28th, 2016)

  3. Mohammad Tomcat ?????? ??
    Mohammad Tomcat

    عضو ارشد شورا هوانوردی
    September 2007
    esfahan
    1,115
    تعداد تشکر : 10,394
    Thanked 2,470 Times in 662 Posts

    ??? ??? RE: یکی از جامع ترین مکانها برای تحصیل در رشته های هوانوردی (غیر نظا?

    ما میتونیم با گواهینامه ی ppl مسافر سوار کنیم؟
    کلاً محدودیت گواهینامه ی ppl چیه؟
    منظور از آزاد و غیر آزاد چیه؟
    #2 ارسال شده در تاريخ September 4th, 2008 در ساعت 11:47:09

  4. The Following User Says Thank You to Mohammad Tomcat For This Useful Post:

    سجیل (May 28th, 2016)

  5. Hesam7e7 ?????? ??
    Hesam7e7

    کارشناس هوانوردی
    January 2008
    Tehran
    1,140
    تعداد تشکر : 3,041
    Thanked 4,631 Times in 891 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 5

    ??? ??? RE: یکی از جامع ترین مکانها برای تحصیل در رشته های هوانوردی (غیر نظا?

    نحوه حضور در اين دانشگاه به چه صورتي هستش؟
    #3 ارسال شده در تاريخ September 4th, 2008 در ساعت 12:17:39

  6. HIT-LER ?????? ??
    HIT-LER
    هوانورد عادی-استوار دوم
    June 2008
    122
    تعداد تشکر : 0
    Thanked 13 Times in 7 Posts

    ??? ??? RE: یکی از جامع ترین مکانها برای تحصیل در رشته های هوانوردی (غیر نظا?

    ??? ??? ????? ???? ???? mohammad tomcat
    ما میتونیم با گواهینامه ی ppl مسافر سوار کنیم؟
    کلاً محدودیت گواهینامه ی ppl چیه؟
    منظور از آزاد و غیر آزاد چیه؟
    -
    گواهینامه ی P.P.L نوعی مقدمه و آمادگی برای گرفتن مدرک C.P.L است
    کسی که دارای این گواهینامه است می تواند در Type های مختلف هواپیماهای یک موتوره (پیستونی) با حداکثر 4 سرنشین پرواز داشته باشد
    یه مثال راحت تر ... فرض کنید که شما می خواهید راننده ی اتوبوس بشید باید اول گواهینامه ی پایه 2 بگیرید تا بتونید پایه 1 بگیرید ...

    و اما منظور از آزاد و غیر آزاد ....
    غیر آزاد علمی کاربردی = وابسته به دولت
    آزاد علمی کاربردی = وابسته به بخش خصوصی مانند : آرتا کیش ، ماهان ، سما پران ، مراکز آموزش علوم و فنون هوایی ...

    زمانی که غیر آزاد هست ((پرواز ها)) توسط مراکز آموزش فنون هوایی صورت می گیرد و تفاوت آن مدرک دانشگاهی است و یکی از دلایل اصلی که باعث افزایش هزینه ها می شود همین مدرک دانشگاهیست چون اخذ این مدرک برابر است با افزایش مدت دوره

    اما در حالت آزاد تمامی فواصل آموزشی شما در همان آموزشگاه طی می شود و دانشگاه علمی کاربردی حکم یک معرف را برای شما ایفا میکند که البته خود شما هم می توانید به صورت مستقیم در زمانهای مشخص شده ی این آموزشگاه ها ثبت نام کنید و چون اصولا متقاضی زیاد است از این رو بدین طریق به راحتی به نتیجه نمی رسید
    امیدوارم به پاسختون رسیده باشید
    #4 ارسال شده در تاريخ September 4th, 2008 در ساعت 15:05:39

  7. The Following User Says Thank You to HIT-LER For This Useful Post:

    سجیل (May 28th, 2016)

  8. HIT-LER ?????? ??
    HIT-LER
    هوانورد عادی-استوار دوم
    June 2008
    122
    تعداد تشکر : 0
    Thanked 13 Times in 7 Posts

    ??? ??? RE: یکی از جامع ترین مکانها برای تحصیل در رشته های هوانوردی (غیر نظا?

    ??? ??? ????? ???? ???? hesam7e7
    نحوه حضور در اين دانشگاه به چه صورتي هستش؟
    و اما نحوه ی حضور بدین شکله که شما باید در آزمون های علمی کاربردی که هر ساله برگزار می شود شرکت کنید از آزمون سال 86 به بعد آزمونها از دروس عمومی است مانند :
    ادبیات و زبان فارسی ، زبان عربی ، ریاضی ، فیزیک و...
    دفترچه های آزمون امسال انشاا... در دی ماه توزیع خواهد شد و خود آزمون در اسفندماه و نتایج هم از اردیبهشت به بعد ...
    و فعلا هم شهرهای تهران ، مشهد ، و کرمان (=Mahan Base) این رشته را (=هوانوردی) دارا هستند .
    توصیه می کنم که اگر می خواهید در چنین رشته هایی ادامه تحصیل بدین حتما پایه ی زبان را تقویت کنید چون اخیرا سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد که تمامی crew پروازی (=که شاغل هستند) باید مدرک IELETS حداقل سطح (= level )
    3 را داشته باشند که البته این متغیر خواهد بود .
    در ایران شرکتهای هواپیمایی بیشتر به مهندس (...,A&P , E&E) احتیاج دارد چون یک هواپیما ی مسافربری حداکثر به 3-4 خلبان احتیاج دارد اما 40 مهندس . (هرچند اینو هم باید بگم که اگر خواستید در رشته ی خلبانی در ایران شاغل بشید اگر یک آشنا در یک شرکت هواپیمایی داشته باشید مشکلی نیست!!!!! ... )
    لازم به ذکر است که رشته ی مهندس پرواز دیگر به هیچ عنوان تدریس نمی شود .
    موفق باشید
    #5 ارسال شده در تاريخ September 4th, 2008 در ساعت 15:29:24

  9. The Following 2 Users Say Thank You to HIT-LER For This Useful Post:

    shahriargalaxy (August 10th, 2010), سجیل (May 28th, 2016)

  10. SALMAN ?????? ??
    SALMAN
    هوانورد عادی - گروهبان دوم
    July 2008
    IRAN
    53
    تعداد تشکر : 145
    Thanked 76 Times in 24 Posts

    ??? ??? RE: یکی از جامع ترین مکانها برای تحصیل در رشته های هوانوردی (غیر نظا?

    دوستان این آموزشگاه ماهان کجاست ؟برای ثبت نام کجا باید رفت؟
    #6 ارسال شده در تاريخ September 4th, 2008 در ساعت 18:26:55

  11. The Following User Says Thank You to SALMAN For This Useful Post:

    سجیل (May 28th, 2016)

  12. HIT-LER ?????? ??
    HIT-LER
    هوانورد عادی-استوار دوم
    June 2008
    122
    تعداد تشکر : 0
    Thanked 13 Times in 7 Posts

    ??? ??? RE: یکی از جامع ترین مکانها برای تحصیل در رشته های هوانوردی (غیر نظا?

    ??? ??? ????? ???? ???? tatalo
    دوستان این آموزشگاه ماهان کجاست ؟برای ثبت نام کجا باید رفت؟
    [align=center]اینبار به صورت مفصل توضیح می دم :
    به دو طریق شما می توانید در رشته خلبانی شرکت کنید...:

    علمی کاربردی
    آزاد

    -----------------
    الف) علمی کاربردی : 1. آزاد 2.دولتی
    ب) آزاد : آموزشگاه های (خصوصی) هوانوردی
    -----------------

    الف)1.=از طریق مراکز این دانشگاه (=دانشگاه جامع علمی کاربردی) به آموزشگاه های آزاد (=خصوصی) معرفی شوید .
    الف)2.=از طریق آزمون دانشگاه جامع علمی کاربردی که دفترچه های آن از اوایل دی در تمامی باجه ها توزیع می شوند رشته ی خلبانی را انتخاب نمایید و پس از طی کردن دوره P.P.L در سری بعد توزیع دفترچه ها لیسانس خلبانی (=C.P.L) را ادامه دهید.

    * * *

    ب)=با آموزشگاه هایی که قبلا گفته شد در تماس باشید تا آنها شما را در لیست (انتظار) دانشجوهایشان وارد کنند تا ظرفیت کلاسهایشان تکمیل گردد و یا اگر آزمونی داشتند تاریخ دقیق این آزمون را اعلام کرده تا شما بتوانید در آن شرکت کنید...

    -----------------

    از طریق 118 می توانید آموزشگاههای دانشگاه علمی کاربردی را در شهر خود پیدا کنید
    همچنین مراکز آموزش خصوصی همچون :
    مرکز آموزش علوم و فنون هوایی (که در همه شهرها در فرودگاه قرار دارد)
    هما
    ماهان
    آرتا کیش
    سماپران
    ...

    ----------------

    انشاا... پاسختونو گرفته باشید ...[/align]
    #7 ارسال شده در تاريخ September 4th, 2008 در ساعت 19:34:01

  13. The Following 2 Users Say Thank You to HIT-LER For This Useful Post:

    shahriargalaxy (August 10th, 2010), سجیل (May 28th, 2016)

  14. HIT-LER ?????? ??
    HIT-LER
    هوانورد عادی-استوار دوم
    June 2008
    122
    تعداد تشکر : 0
    Thanked 13 Times in 7 Posts

    ??? ??? RE: یکی از جامع ترین مکانها برای تحصیل در رشته های هوانوردی (غیر نظا?

    منتظر سوالات دیگر شما دوستان هستم (هرچند فکر نکم دیگه جای بحثی مونده باشه!!)
    #8 ارسال شده در تاريخ September 4th, 2008 در ساعت 19:35:43

  15. Arshid ?????? ??
    Arshid
    هوانورد عادی - سرباز صفر
    September 2008
    2
    تعداد تشکر : 0
    تعداد تشکر : Thanked 1 Time in 1 Post

    ??? ??? RE: یکی از جامع ترین مکانها برای تحصیل در رشته های هوانوردی (غیر نظا?

    پرسش
    دوست گرانقدر با درود به شما،
    با سپاس از مطالب ارزنده که در فروم داشتید.
    خواستم جویا بشوم که شرایط پی پی ال و سپس سی پی ال در ایران چگونه است؟ آیا برای کسب آی تی پی ال نیازی به پاس کردن دروس تئوری پرواز که در اروپا چهارده کتاب میباشد، وجود دارد؟ از نوع امتحانات تئوری و رفرنسهای آن لطفا اگر لینکی دارید به آگاهی من برسانید

    پاینده ایران آزاد با آسمان آزادترش
    آرشید
    #9 ارسال شده در تاريخ September 5th, 2008 در ساعت 00:53:02

  16. The Following User Says Thank You to Arshid For This Useful Post:

    سجیل (May 28th, 2016)

  17. HIT-LER ?????? ??
    HIT-LER
    هوانورد عادی-استوار دوم
    June 2008
    122
    تعداد تشکر : 0
    Thanked 13 Times in 7 Posts

    ??? ??? RE: یکی از جامع ترین مکانها برای تحصیل در رشته های هوانوردی (غیر نظا?

    ??? ??? ????? ???? ???? Arshid
    پرسش
    دوست گرانقدر با درود به شما،
    با سپاس از مطالب ارزنده که در فروم داشتید.
    خواستم جویا بشوم که شرایط پی پی ال و سپس سی پی ال در ایران چگونه است؟ آیا برای کسب آی تی پی ال نیازی به پاس کردن دروس تئوری پرواز که در اروپا چهارده کتاب میباشد، وجود دارد؟ از نوع امتحانات تئوری و رفرنسهای آن لطفا اگر لینکی دارید به آگاهی من برسانید

    پاینده ایران آزاد با آسمان آزادترش
    آرشید
    1.منظورتون از شرایط چیه؟؟
    2.اگر منظورتون از "دروس تئوری" همون کتابهای Annex هست باید بگم که برای مقطع P.P.L بیشترین و کاربردی ترین Annex 3,Annex6,Annex11 (اگر اشتباه نکرده باشم) است
    ولی این بدین معنا نیست که برای این مقاطع (=P.P.L , C.P.L , A.T.P.L) این کتابها کافیست بلکه باید تمامی کتابها را Pass کنید همچنین reference آن براحتی پیدا نمیشه و معمولا خود آموزشگاه کتابها را در اختیارتان قرار می دهد .
    درضمن باید متذکر بشم که :
    اروپا ایران یا افغانستان فرق نمی کنه تمامی اینها تحت نظارت سازمان بین المللی هواپیمایی کشوری (=I.C.A.O) هستند تمام دنیا به جز آمریکا و کانادا (=همینطور که قبلا گفته شد) این دو کشور نیز تحت نظارت سازمان F.A.A هستند.
    #10 ارسال شده در تاريخ September 5th, 2008 در ساعت 17:48:03

  18. The Following User Says Thank You to HIT-LER For This Useful Post:

    سجیل (May 28th, 2016)

???? 1 ?? 4 1234 ??????????

????? ????? ??? ?????

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0