برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

???? 1 ?? 2 12 ??????????
????? ?????: ?? 1 ?? 10 ?? 12
dqw
  1. Hesam7e7 ?????? ??
    Hesam7e7

    کارشناس هوانوردی
    January 2008
    Tehran
    1,140
    تعداد تشکر : 3,041
    Thanked 4,631 Times in 891 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 5

    ??? ??? هواپيماي ايران 140 يا آنتونف 140

    اين هواپيما يك هواپيماي مسافربري كوتاه برد با دو موتور توربو پراپ مي‌باشد.
    سازنده اين هواپيما كشور اوكراين مي‌باشد.
    دهانه بال: 25.51 متر

    طول: 22.61 متر

    ارتفاع: 8.23 متر

    مساحت بال: 4/105 متر مربع

    تاریخچه

    آنتونوف An-140 یک هواپیمای مسافربری منطقه‌ای با دو موتور توربوپراپ با طراحی کاملاً جدید است که به منظور جایگزینی هواپیمای قدیمی An-24 ساخته شده است.

    شرکت آنتونوف برنامه ساخت An-140 را در سال 1993 اعلام کرد. اولین پیش نمونه An-140 در 6 ژوئن 1997 از خط تولید کارخانه کیف خارج شد و در 17 سپتامبر همان سال برای اولین بار پرواز کرد. دومین پیش نمونه پروازی در اواخر سال 1998 تکمیل شد و اولین An-140 استاندارد تولیدی، در 11 اکتبر 1999 پرواز کرد.

    An-140 دارای طراحی و ساخت متعارف است و علاوه بر گواهینامه صلاحیت پرواز روسیه و کشورهای مستقل مشترک‌ المنافع (CIS) قصد دارد گواهینامه‌های صلاحیت پروازی آمریکایی و اروپایی را نیز اخذ نماید. نوع پایه این هواپیما با دو موتور موتورسیج AI-30 که در اصل همان موتور کلیموف TV3-117VMA-SBM1 ساخته شده تحت لیسانس در اوکراین است، پیش رانده می‌شود، اما امکان استفاده از موتورهای PW-127A ساخت Pratt & Whitney کانادا نیز وجود دارد.

    کابین خلبان دارای آلات دقیق متعارف است و در کابین مسافران 52 صندلی با چیدمان 4 صندلی در هر ردیف در نظر گرفته شده است. در عقب که برای مسافرین در نظر گرفته شده است دارای پله‌های سرخود می‌باشد و یک در بزرگتر نیز در سمت چپ جلوی هواپیما وجود دارد که برای حمل بار به کار می‌رود. در انتهای کابین مسافران یک آشپزخانه، یک دستشویی و محلی برای قرار دادن البسه وجود دارد.

    در سال 2003، مدل An-140-100 جایگزین نمونه پایه An-140 شد. این مدل دارای بالی با دهانه 1 متر بیشتر، حداکثر وزن برخاست بالاتر و 300 کیلومتر برد بیشتر است. سایر مدلهای آینده عبارتند از An-140A برای آئروفلوت با موتورهای PW127A ، An-140T که نمونه باربری خواهد بود و احتمالاً یک در بزرگ در سمت چپ انتهای بدنه برای بارگیری خواهد داشت،An-140TK که نوع مسافربری قابل تبدیل به باربری است، An-140VIP و An-142با رمپ بارگیری عقب. ساخت نمونه نظامی نیز جزء برنامه می‌باشد.

    تولید سری An-140 توسط KhGAPP در خارکف اوکراین و Aviacor در سارامای روسیه انجام می‌شود. چند فروند اول به Odessa Airlines، Aeromost، موتورسیچ و Illich Avia تحویل داده شده‌اند.

    در سال 1996، آنتونوف قراردادی با هسای ایران منعقد نمود که طبق آن An-140 تحت لیسانس و با نام ایران-140 (فراز) در یک کارخانه جدید در اصفهان مونتاژ ‌شود. اولین نمونه‌ها با استفاده از کیتهای وارداتی مونتاژ شده و سپس به تدریج سهم ایران در ساخت قطعات افزایش می‌یابد. اولین ایران-140 در فوریه 2001 پرواز کرد و در حال حاضر شرکت هواپیمایی سفیران دو فروند از این هواپیما را در اختیار دارد.


    تعداد خلبانان: 2 نفر

    مسافر: 52 نفر

    پیشرانه

    دو موتور توبوپراپ AI-30 سری 1 (کلیموف TV-3-117 ساخته شده تحت لیسانس) با توان 1839 کیلو وات (2466 اسب بخار) با ملخهای 6 پره یا دو موتور Pratt & Whitney با توان 1864 کیلو وات (2500 اسب بخار).

    عملکرد

    An-140 با موتور AI-30

    حداکثرسرعت سیر: 575 کیلومتر بر ساعت

    سرعت سیر اقتصادی: 520 کیلومتر بر ساعت

    برد با 52 مسافر: 2100 کیلومتر

    برد با محموله 6000 کیلوگرم و با سرعت 520 کیلومتر بر ساعت: 900 کیلومتر

    وزنها

    An-140

    حداکثر وزن Take-Off: 19150 کیلوگرم

    An-140-100

    وزن خالی: 12810 کیلوگرم

    حداکثر وزن Take-Off: 21500 کیلوگرم
    #1 ارسال شده در تاريخ September 21st, 2008 در ساعت 16:29:14

  2. سجیل ?????? ??
    سجیل

    كارشناس هوانوردي
    July 2008
    کره زمین
    7,142
    تعداد تشکر : 8,236
    Thanked 7,822 Times in 3,114 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 869

    ??? ??? RE: هواپيماي ايران 140 يا آنتونف 140

    قیمت این هواپیما در حدود 7 تا 8 میلیون دلار است و شرکت اوکراینی یک نمونه هم برای گشت دریایی ارائه داده است


    #2 ارسال شده در تاريخ September 22nd, 2008 در ساعت 13:33:14

  3. SKY MAN ?????? ??
    SKY MAN

    رئیس سایت
    August 2007
    none
    7,234
    تعداد تشکر : 19,755
    Thanked 20,851 Times in 3,723 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 9

    ??? ??? RE: هواپيماي ايران 140 يا آنتونف 140

    من به این هواپیما هیچ اعتمادی ندارم......
    ما با این کارها به جایی نمیرسیم در صنعت هوایی.......
    #3 ارسال شده در تاريخ September 22nd, 2008 در ساعت 19:53:48

  4. The Following User Says Thank You to SKY MAN For This Useful Post:

    ams (October 20th, 2012)

  5. Mohammad Tomcat ?????? ??
    Mohammad Tomcat

    عضو ارشد شورا هوانوردی
    September 2007
    esfahan
    1,115
    تعداد تشکر : 10,394
    Thanked 2,470 Times in 662 Posts

    ??? ??? RE: هواپيماي ايران 140 يا آنتونف 140

    هواپیمای ایران 140 هواپیمای خوبیه.
    تنها راه پیشرفت ما اتکا به متخضضین داخلی نه مونتاژ این هواپیما و نه هیچ هواپیمای دیگه
    #4 ارسال شده در تاريخ September 22nd, 2008 در ساعت 21:12:00

  6. Hesam7e7 ?????? ??
    Hesam7e7

    کارشناس هوانوردی
    January 2008
    Tehran
    1,140
    تعداد تشکر : 3,041
    Thanked 4,631 Times in 891 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 5

    ??? ??? RE: هواپيماي ايران 140 يا آنتونف 140

    به نظر من ما هيچ نيازي به تولد و ساخت هواپيما نداريم.وقتي قرار هست در انجام اين امر حداقل 50 سال عقبتر از روز باشيم پس چرا بايد بيخود سرماه‌مملكت را صرف چنين كاري كنيم؟سرمايه را بايد خرج چيزي كرد كه حرفي براي گفتن داشته باشد.
    اين هم شده داستان پيكان و پژو405 كه هيچكدام ديگر نه در انگلستان و نه در فرانسه توليد نميشوند ولي در ايران .............
    واقعا جاي تاسف داره.
    يعني يك روزي مجبوريم سوار آنتنوف 140 بشيم در حالي كه سوسمار خورهاي منطقه با ارباس 380 سفر مي كنند؟
    #5 ارسال شده در تاريخ September 23rd, 2008 در ساعت 11:13:12

  7. The Following 2 Users Say Thank You to Hesam7e7 For This Useful Post:

    amir.fly (July 16th, 2012), ANADOLU (October 10th, 2009)

  8. سجیل ?????? ??
    سجیل

    كارشناس هوانوردي
    July 2008
    کره زمین
    7,142
    تعداد تشکر : 8,236
    Thanked 7,822 Times in 3,114 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 869

    ??? ??? RE: هواپيماي ايران 140 يا آنتونف 140

    ما انتخاب دیگه ای نداریم که بخواهیم انتخاب کنیم بعضی از هواپیماها هم با توجه به شرایط اب و هوایی کشورمان نمی توانندپرواز کنند .
    یک پیشنهاد
    اگر بشود موتور توربوپراپ این هواپیما را با موتور توربوفن عوض کرد هم سرعت هواپیما و هم بردش بالا میرود وخیلی هم قشنگ و هواپیمای به روزی می شود


    #6 ارسال شده در تاريخ September 23rd, 2008 در ساعت 15:27:15

  9. Irani ?????? ??
    Irani
    هوانورد عادی - سرباز یکم
    September 2008
    6
    تعداد تشکر : 0
    Thanked 2 Times in 2 Posts

    ??? ??? RE: هواپيماي ايران 140 يا آنتونف 140

    ما واقعا با سوسمار خور ها فرق میکنیم . ما کشور بزرگی هستیم که اهداف بزرگ و منزلت و جایگاه بالایی داریم. استعداد و نبوغ و دیگر ظرفیتها و توانمندی های ما فقط با کشور های بزرگ و پیشرفته دنیا قابل قیاس است . از بد روزگار و غفلت گذشتگان (خصوصا قاجار ) به اینجا رسیده ایم. و باید مسیر جبران را طی کنیم. با تلاش و تحمل سختی و دادن هزینه. دیگران که امروز بر بام صنایع و فناوری هوانوردی دنیا هستند هزینه های سنگینی داده اند و هنوز هم هزینه برتر بودن را میدهند.
    ایران ۱۴۰ از ابتدا بهترین گزینه برای تولید در کشور نبود ولی تاخیر در ساخت تاخیر در تامین منابع مالی حمایت ضعیف ایرلاین های داخلی و وزارت راه و مشتری محور نبودن تولید کننده از عوامل مهم این تجربه تلخ و هزینه بسیار سنگینی است که جامعه هوایی کشور میپردازد. گران شدن بهای سوخت در دنیا باعث رونق بازار توربو پراپ ها در دنیا شد و میتواند روزنه امیدی باشد تا ایران ۱۴۰ هم بتواند راه خود را به بازار داخلی باز کند . ( اگر تولید کننده داخلی خیال نکند این فرصت و این دولت و این سیاست ده سال دیگر هم باقی است و از خواب و رویا بیدار شود و چشم مردم را به پرواز این هواپیما باز کند ).
    #7 ارسال شده در تاريخ September 23rd, 2008 در ساعت 17:17:12

  10. The Following User Says Thank You to Irani For This Useful Post:

    skyhawk (November 24th, 2009)

  11. pooyan ?????? ??
    pooyan
    هوانورد فعال-سرهنگ
    December 2007
    where you cant find
    906
    تعداد تشکر : 19
    Thanked 557 Times in 233 Posts

    ??? ??? RE: هواپيماي ايران 140 يا آنتونف 140

    ??? ??? ????? ???? ???? abbas65
    ما انتخاب دیگه ای نداریم که بخواهیم انتخاب کنیم بعضی از هواپیماها هم با توجه به شرایط اب و هوایی کشورمان نمی توانندپرواز کنند .
    یک پیشنهاد
    اگر بشود موتور توربوپراپ این هواپیما را با موتور توربوفن عوض کرد هم سرعت هواپیما و هم بردش بالا میرود وخیلی هم قشنگ و هواپیمای به روزی می شود
    براي خنده گفتيد اين قضيه تعويض موتورها رو ديگه....؟؟

    يه نگاهي به نامهاي اين پرنده بندازيم...
    AN-140 ايراني ميشه و اسمس ميشه IR.AN-140 بعد ميشه IRAN 140 و در اخر هم فراز.....جالبه....
    در ضمن 6 فروند از اين هواپيماها در ايران ساخته شده....چون امروز كه صنايع هوايي رو خريدم ديدم عكس تبليغي اين هواپيما تغيير كرده و عكس سه تا 140 گذاشته تا سريال 06.
    #8 ارسال شده در تاريخ September 23rd, 2008 در ساعت 18:38:02

  12. khatir_ae ?????? ??
    khatir_ae
    هوانورد عادی - گروهبان سوم
    January 2008
    21
    تعداد تشکر : 0
    تعداد تشکر : Thanked 1 Time in 1 Post

    ??? ??? RE: هواپيماي ايران 140 يا آنتونف 140

    پس این هواپیما هم که فکر می کردیم خودمون ساختیم وداشت دلمون خوش می شد که داریم پیش رفت می کنیم مونتاژه
    ببینم آذرخش و ساعقه هم پس همینجورنا .
    ما باید سرمایه اصلی خودمون را روی تکنولوژی هایی به روزی که دست یابی بهشون (بومی کردن) آسان تر و درآمدزاتر هم هستند قرار بدهیم و بقیه را در پس زمینه کارها قرار بدیم تا بعد از به ثمر رسیدن بقیه را شروع به اجرا کنیم ( که این امرشاید در صنایع دفاعی صادق نباشد). خرج های الکی را هم که برای تکنولوؤی های قدیمی می شود شاید درست نباشد . مثلا تا آنجا که اطلاع دارم صادرات برنامه نویسی در هند از صادرات نفتی ما بیشتر است در صورتی که کار آن ها HighTech است و هیچ آلودگی ندارد ولی نفت بسیار آلودگی دارد و پشتوانه ی خوبی برای آینده نیست . تازه تجاوز آمریکا به عراق هم برای نفت بود (این هم از ضررهای نفت)
    #9 ارسال شده در تاريخ September 25th, 2008 در ساعت 01:20:08

  13. ANOUSHIRAVAN ?????? ??
    ANOUSHIRAVAN
    اخراج دائم
    November 2008
    ایـــــــــــــــــــــــــــــــــــــران
    515
    تعداد تشکر : 314
    Thanked 338 Times in 161 Posts

    ??? ??? RE: هواپيماي ايران 140 يا آنتونف 140

    من واقعا از تغيير موضع بعضي ها متعجبم!!!!!!!!!!
    #10 ارسال شده در تاريخ December 23rd, 2008 در ساعت 13:47:48

???? 1 ?? 2 12 ??????????

????? ????? ??? ?????

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0