برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

????? ?????: ?? 1 ?? 2 ?? 2
dqw
  1. SKY MAN ?????? ??
    SKY MAN

    رئیس سایت
    August 2007
    none
    7,234
    تعداد تشکر : 19,755
    Thanked 20,850 Times in 3,722 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 9

    ??? ??? "ايران‌اير" ترمز وزارت..............................

    [size=medium]"ايران‌اير" ترمز وزارت راه[/size]




    "ايران‌اير" ترمز وزارت راه در اجراي اصل 44

    خبرگزاري فارس:با مهيا نشدن زمينه واگذاري هما به عنوان يكي از بزرگترين زير مجموعه هاي وزارت راه ، اين وزارتخانه در انتهاي صف سازمانها و وزارتخانه هاي اجرا كننده اصل 44 قرار گرفت.


    به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس، با ابلاغ بند ج سياست‌هاي كلي اصل 44 قانون اساسي توسط مقام معظم رهبري تمامي نهادها و شركت‌هاي دولتي مشمول اين سياستها، موظف به آماده‌سازي ساختاري خود براي ورود به بورس شدند.
    در اين راستا وزارت راه و ترابري نيز موظف به معرفي و آماده سازي شركت‌هاي مشمول اصل 44 شد كه در نهايت شركت هواپيمايي ايران اير و شركت آزمايشگاه مكانيك خاك براي واگذاري به بورس معرفي شدند.

    * وزارت راه، دومين وزارتخانه كند در اجراي اصل 44

    بنابراين گزارش، با گذشت بيش از 2 سال از ابلاغ سياست‌هاي كلي اصل 44 و پيشگامي برخي نهادها و وزارتخانه‌هاي دولتي در آخرين گزارشي كه توسط علي آقامحمدي عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام درمورد عملكرد دستگاه ها و وزارتخانه‌هاي مختلف تهيه و ارائه شد، مشخص شد در زمينه واگذاري شركت هاي صدر اصل 44 وزارت صنايع بيشترين واگذاري را انجام داده است. بر اين اساس، وزارتخانه‌هاي جهاد كشاورزي، راه وترابري و وزارت نيرو به ترتيب در اين حوزه‌ها از همه عقب تر هستند.

    * تكليف هما براي آماده‌سازي ورود به بورس طي يك سال

    محمد رحمتي وزير سابق راه در تبيين نحوه واگذاري هما به بورس گفته بود: اين شركت پس از تصويب واگذاري آن در دولت موظف شد ظرف مدت يك سال خود را براي ورود به بورس يا مزايده آماده نمايد. در اين راستا ايران اير مكلف شد 5 شركت اقماري در اين مدت تأسيس كرده و برخي بخش‌هاي خود نظير كيترينگ، هندلينگ و غيره را به اين شركتها منتقل نمايد.
    از سوي ديگر اسماعيل غلامي معاون آماده سازي و امور شركت‌هاي سازمان خصوصي سازي نيز خبر از راهي شدن ايران اير به بورس در نيمه دوم امسال داده و گفته است: بر اساس مصوبه هيأت عالي واگذاري و هيأت دولت اين شركت هواپيمايي از طريق بورس و در سال 87 سهام آن واگذار مي‌شود.

    * هشدار داودي به هما

    اين گزارش حاكي است: پرويز داوودي معاون اول رئيس جمهور در مراسم توديع و معارفه رحمتي اعلام كرده بود: هيچ سستي در خصوصي سازي شركت‌هاي دولتي مشمول واگذاري پذيرفته نيست و شركت هما نيز بايد براي واگذاري به بخش خصوصي آماده شود.
    با اين تفاسير، اظهارنظر وزير راه و ترابري در اين خصوص نيز خالي از لطف نيست.
    وي در تشريح اقدامات وزارت راه براي خروج از انتهاي صف اجراكنندگان اصل 44 مشكل اصلي پيش روي واگذاري هما را زيانده بودن و تعداد بالاي پرسنل آن اعلام كرده و مي‌گويد: مشغول بررسي گزينه‌هاي مختلف در اين زمينه هستيم.

    * زيان 80 ميليارد توماني ايران اير در 3 سال گذشته


    بنابراين گزارش، شركت هواپيمايي جمهوري اسلامي يا همان ايران اير در سال‌هاي 1384، 85 و 86 به ترتيب 40، 28 و 20 ميليارد تومان زيان داشته است.
    جالب آنكه عليرغم تمامي تأكيدهاي صورت گرفته از سوي مسئولين و مقامات عاليرتبه در خصوص اهميت اجراي اصل 44 در كشور مديرعامل شركت هما معتقد است: با شرايط فعلي هنوز نمي‌توان زمان دقيقي براي ورود اين شركت به بورس تعيين كرد.
    همه اين سخنان در شرايطي مطرح مي‌شود كه سال گذشته شاهد برپائي چندين سمينار و همايش براي اجراي اصل 44 در وزارت راه بوديم.

    * اهمال مسئولان ايران اير در تهيه و ارائه مستندات مورد نياز بورس

    به نظر مي‌رسد علت اصلي عقب ماندگي وزارت راه وترابري در اجراي اين بند از قانون، كندي و سستي اين شركت هواپيمائي در آماده‌سازي و ورود به بورس باشد كه نتيجه آن، دامن وزارتخانه را نيز گرفته است. شاهد اين مدعا نيز سخنان معاون آماده سازي و امور شركت‌هاي سازمان خصوصي سازي است كه معتقد است: عليرغم گذشت بيش از يك سال از تصويب واگذاري هما در بورس، مسئولان و مديران مجموعه هنوز حداقل اطلاعات مورد نياز را ارائه نكرده‌اند.

    * خصوصي سازي و اجراي اصل 44 تنها راه نجات از شرايط كنوني

    بنابراين گزارش، يكي از مهم‌ترين نكاتي كه در مورد عملكرد بهتر و برتر ساير شركت‌هاي هواپيمائي اعلام مي‌شود، خصوصي بودن و ارائه خدمات بهتر و رقابتي در جهت جذب مسافران بيشتر و هواپيماهاي مدرن‌تر است. اين نكته به عنوان يك اصل اساسي و غير قابل خدشه در تمام دنيا پذيرفته شده است. در اين شرايط، اصرار بر دولتي ماندن و كندي در تهيه مقدمات خصوصي سازي در واقع يك بازگشت به عقب محسوب مي‌شود كه ثمره آن تنها نارضايتي مردم و مسافران و عقب ماندن از آخرين پيشرفت هاي علمي و فني دنيا به بهانه دولتي ماندن است.
    #1 ارسال شده در تاريخ September 29th, 2008 در ساعت 02:35:38

  2. SKY MAN ?????? ??
    SKY MAN

    رئیس سایت
    August 2007
    none
    7,234
    تعداد تشکر : 19,755
    Thanked 20,850 Times in 3,722 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 9

    ??? ??? RE: "ايران‌اير" ترمز وزارت..................

    [size=medium]مديران "هما" اطلاعات نمي‌دهند [/size]




    [size=small]خبرگزاري فارس: معاون آماده سازي و امور شركت‌هاي سازمان خصوصي سازي با اشاره به عدم ارائه اطلاعات مورد نياز از سوي مديران شركت ايران‌اير به بورس گفت: بعيد است هما در سال جاري وارد بورس شود.


    اسماعيل در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس در خصوص آخرين وضعيت آماده شدن ايران‌اير براي ورود به بورس اظهار داشت: شركت هواپيمايي ايران‌اير، جزو شركتهاي صدر اصل 44 است و بايد از طريق بورس واگذار شود.
    وي افزود: اين شركت در حال حاضر زيان‌ده بوده ولي مسئولان و مديران آن نيز در جهت اجراي اصل 44 كمتر همت كردند. به هر حال بايد اطلاعات مورد نياز بورس را ارائه مي‌كردند و فعاليت بيشتري در اين زمينه انجام مي‌دادند پس از آن معلوم مي‌شد كه آيا اين شركت شرايط پذيرش به بورس را دارد يا خير.
    به گفته وي، اخيراً با صحبتهايي كه در زمينه كندي وزارت راه در اجراي اصل 44 از سوي برخي مسئولان عنوان شده، پيگيريها قدري بيشتر شده ولي عليرغم تمامي اين اقدامات، بعيد است هما در سال جاري وارد بورس شود.
    غلامي در ادامه تصريح كرد: البته اين امر بستگي به همت و خواستن مديران مجموعه دارد زيرا از قديم گفته‌اند: خواستن توانستن است. اگر مديران بخواهد تحقق اين امر در سال جاري امكانپذير است، در غير اين صورت و با توجه به صدر اصل 44 بودن شركت مذكور، واگذاري آن در بورس محقق نخواهد شد.
    معاون سازمان خصوصي‌سازي افزود: اگر در هر بخشي از كار مشكلي وجود دارد، مديران بايد شفاف به ما بگويند كه اين اشكالات و موانع در ميسر وجود دارد. در اين مدت حداقل مي‌توانستند اطلاعات مورد نياز را به بورس بدهند و متوجه شوند كه چه اقداماتي براي ورود و پذيرش به بورس بايد انجام دهند.
    به گفته وي، متأسفانه اقدامات اوليه را نيز در اين زمينه انجام نداده و اطلاعات مورد نياز را به بورس ارائه نكرده‌اند. [/size]
    #2 ارسال شده در تاريخ September 29th, 2008 در ساعت 02:38:49

????? ????? ??? ?????

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0