ایروسنتر,بزرگترین مرکز هوافضا و هوانوردی ایران

نمایش نتایج 1 تا 9 از 9 مجموع
dqw
  1. #1
    هوانورد فعال-سرگرد

    تاریخ عضویت
    September 2007
    موقعیت
    teh
    ارسالها
    313
    تشکر
    7
    تشکر شده : 282 بار در 101 پست

    پیشفرض بالزدن هوا پیما flutter

    پدیده بالزدن هواپیما یکی از پدیده هایی است که بر اثر نوسانات بال ایجاد میشود در صورتی که این نوسانات میرا شوند که هیچ درغیر این صورت 2 حالت پیش می آید که یکی از آنها پدیده فلاتر است
    ناپایداری دینامیکی ناشی از معادله کوپل سازه و سیال است


    طبق معادله بالا تعریف میشود
    k ثابت فنر هاست
    c ثابت دمپر هاست
    اگر سرعت بالزدن هوا پیما به اندازه ای خاص برسد (سرعت بحرانی) بال می شکند شکستن بال مساوی با از دست دادن هواپیما و ...
    فلاتر در حالت کلی در دو جهت رولینگ و پیچینگ انجام میشه پس 2 تا معادله دیفرانسیل برا حل داریم که بحث خیلی تخصصی ایه اگه کسی سوالی داشت بازم ادامه میدم

  2. 3 کاربر مطلب payamss عزیز را پسندیده اند

    AMIR-MOHAMAD (April 30th, 2013), fmspace (December 18th, 2013), HOSJAN78 (July 12th, 2013)

  3. #2
    هوانورد فعال-سرهنگ

    تاریخ عضویت
    December 2007
    موقعیت
    where you cant find
    ارسالها
    906
    تشکر
    19
    تشکر شده : 513 بار در 216 پست

    پیشفرض RE: بالزدن هوا پیما flutter

    با تشکر از اقا پیام گرامی...
    می خواستم بپرسم دمپر چیه؟
    و اینکه در دبیرستان به این فرمولها اشاره شده؟چون من کامل متوجه نشدم.

  4. 2 کاربر مطلب pooyan عزیز را پسندیده اند

    AMIR-MOHAMAD (April 30th, 2013), HOSJAN78 (July 12th, 2013)

  5. #3
    هوانورد فعال-سرگرد

    تاریخ عضویت
    September 2007
    موقعیت
    teh
    ارسالها
    313
    تشکر
    7
    تشکر شده : 282 بار در 101 پست

    پیشفرض RE: بالزدن هوا پیما flutter

    دمپرو همه جا دیدین فقط توجه ندارین
    دمپر وسیله ای مثله جکه جکای روغنی و دیدین ؟
    سیکل عملکردیش اینجوریه که نیرو به میله وارد میشه میله اونو به یه سیال منتقل میکنه سیال نیرو رو جذب میکنه (چه با دفع حرارتی چه با تغییر حجم) پس موج ما گرفته می شه در واقع در ترکیب ارتعاشات ما 3 عامل داریم
    جرم
    فنر
    دمپر
    جرم که عامل اصلی و جسمونه
    فنر (مدل سازی شده موج ساز)
    دمپر(مدل سازی شده میرا کننده)
    در واقع ما هر پدیده ارتعاشی رو با سیستم جرم - فنر مدل سازی میکنیم تا حل شه
    دمپر در دو نوع
    کولمب = بر اثر اصطکاک ایجاد میشود
    ویسکوز = بر اثر لزجت سیال ایجاد میشود






  6. 3 کاربر مطلب payamss عزیز را پسندیده اند

    AMIR-MOHAMAD (April 30th, 2013), fmspace (December 18th, 2013), HOSJAN78 (July 12th, 2013)

  7. #4
    هوانورد فعال-سرگرد

    تاریخ عضویت
    September 2007
    موقعیت
    teh
    ارسالها
    313
    تشکر
    7
    تشکر شده : 282 بار در 101 پست

    پیشفرض RE: بالزدن هوا پیما flutter

    نه در دبیرستان این فرمولها نیست اینها ریاضیات مهندسی پیشرفته هستند حل معادله فوق در سطح دانشجوی فوق لیسانس هوا فضا است من به شکل ساده معادله رو نوشتم در واقع فرم واقعی معادله به صورت زیر است



    معادله 4 -28 معادله کامل فلاتر در 2 درجه آزادیه یعنی هم با در نظر گرفتن پیچینگ هم رولینگ

  8. کاربر زیر پست payamss عزیز را پسندیده است :

    AMIR-MOHAMAD (April 30th, 2013)

  9. #5
    هوانورد فعال-سرگرد

    تاریخ عضویت
    September 2007
    موقعیت
    teh
    ارسالها
    313
    تشکر
    7
    تشکر شده : 282 بار در 101 پست

    پیشفرض RE: بالزدن هوا پیما flutter

    در این رابطه یک مقاله هم نوشتم امیدوارم مفید باشه
    [برای مشاهده لینک ها شما باید عضو سایت باشید. برای عضویت در سایت بر روی اینجا کلیک بکنید...]

  10. کاربر زیر پست payamss عزیز را پسندیده است :

    AMIR-MOHAMAD (April 30th, 2013)

  11. #6
    هوانورد فعال-سرهنگ

    تاریخ عضویت
    December 2007
    موقعیت
    where you cant find
    ارسالها
    906
    تشکر
    19
    تشکر شده : 513 بار در 216 پست

    پیشفرض RE: بالزدن هوا پیما flutter

    من يه سوال داشتم...از هوافضا رشته سخت تر وجود داره؟

  12. کاربر زیر پست pooyan عزیز را پسندیده است :

    AMIR-MOHAMAD (April 30th, 2013)

  13. #7
    هوانورد فعال-سرگرد

    تاریخ عضویت
    September 2007
    موقعیت
    teh
    ارسالها
    313
    تشکر
    7
    تشکر شده : 282 بار در 101 پست

    پیشفرض RE: بالزدن هوا پیما flutter

    رسما سوال درستی کردی به شخصه میگم عمرا نیست
    واحد برقی داریم
    واحد عمرانی داریم
    مکانیکی داریم
    تخصصی هوا فضایی داریم !!!!

  14. کاربر زیر پست payamss عزیز را پسندیده است :

    AMIR-MOHAMAD (April 30th, 2013)

  15. #8
    هوانورد نیمه فعال-استوار یکم

    تاریخ عضویت
    September 2007
    ارسالها
    175
    تشکر
    0
    تشکر شده : 136 بار در 64 پست

    پیشفرض RE: بالزدن هوا پیما flutter

    ضمن تشکر از مبحث جالب پیام عزیز با اجازه خواستم یک مقدار مطلب ایشونو تکمیل کنم:
    M,C,K اولی که بدون اندیس هستند، معمولا با اندیس "s" نشان می دهند که بیانگر پارامترهای مربوط به structure می باشد.
    و M,C,K دومی که با A ندشان داده شده اند، معرف پارامترهای Aerodynamics هستند
    اگر Ks-KA<0 شود سیستم دچار ناپایداری استاتیکی شده و با تغییر شکل ناگهانی، دچار شکست می شود. اما اگر Cs-CA<0 شود سیستم دچار ناپایداری دینامیکی شده و شروع به نوساناتی با تشدید دامنه واگرا می کند که این امر نیز در نهایت شکست سازه را در بر دارد. که مقصود پیام جان از Flutter ناپایداری نوع دوم می باشد.
    توجه داشته باشید که Flutter با تشدید یا رزونانس فرق دارد
    درپدیده تشدید پوش منحنی مکان-زمان رشد خطی دارد اما در Flutter این پوش، دارای رشد نمایی می باشد.
    با تشکر خانباشی

  16. کاربر زیر پست arash_khanbashi عزیز را پسندیده است :

    AMIR-MOHAMAD (April 30th, 2013)

  17. #9
    هوانورد عادی - سرباز صفر

    تاریخ عضویت
    July 2013
    موقعیت
    تهران
    ارسالها
    1
    تشکر
    0
    تشکر شده 1 بار در 1 پست

    پیشفرض پاسخ: بالزدن هوا پیما flutter

    ممنون بابته مطالبتون...

  18. کاربر زیر پست arriele70 عزیز را پسندیده است :

    AMIR-MOHAMAD (August 8th, 2013)


 

تگ ( کلمات کلیدی ) این تاپیک / مناسب برای موتورهای جستجو

قوانین ارسال

  • نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • نمی توانید به موضوعات پاسخ دهید
  • نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • نمی توانید نوشته خود را ویرایش کنید
  •  
 
Copyright © 2007 - 2012, Aerocenter.ir. All Rights Reserved.
تمامی حقوق نزد ایروسنتر محفوظ است.
مرکز هوافضا و هوانوردی ایروسنتر