برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

???? 1 ?? 2 12 ??????????
????? ?????: ?? 1 ?? 10 ?? 14
dqw
  1. javadabedi ?????? ??
    javadabedi
    هوانورد عادی - سرباز یکم
    October 2008
    8
    تعداد تشکر : 0
    Thanked 0 Times in 0 Posts

    ??? ??? سوال

    بسم الله الرحمن الرحیم
    سلام علیکم
    در مورد داکتد فن اطلاعات دارید؟
    #1 ارسال شده در تاريخ December 5th, 2008 در ساعت 06:29:26

  2. payamss ?????? ??
    payamss
    هوانورد فعال-سرگرد
    September 2007
    teh
    313
    تعداد تشکر : 7
    Thanked 294 Times in 110 Posts

    ??? ??? RE: سوال

    سوالتو کاملتر بگو منظورت داکت در موتوره که در واقع با متعلقاتش بهش میگن افتر برنز ؟
    #2 ارسال شده در تاريخ December 5th, 2008 در ساعت 13:06:00

  3. payamss ?????? ??
    payamss
    هوانورد فعال-سرگرد
    September 2007
    teh
    313
    تعداد تشکر : 7
    Thanked 294 Times in 110 Posts

    ??? ??? RE: سوال

    منظورت از فن چیه ؟
    فن پرنتر میر منظورته ؟؟
    فن پرنتر میر در صورتی که فشار خروجی توربین از فشار هوای بیرون کمتر بشه رخ میده در واقع اگر
    pe-pa<0 تراست ممکن نیست چون یک جریان مکشی از هوا به داخل موتور رخ میده ولی همونطور که میدونیم تراست مونتومی هم علاوه بر تراست فشاری هست پس ما تراست داریم درنتیجه چطور میتونیم مکش رو توجیح کنیم ؟ با فن پرنتر میر جریان خروجی از توربین به گوشه ها کشیده می شود به این پدیده فن پرنتر میر میگویند
    #3 ارسال شده در تاريخ December 5th, 2008 در ساعت 13:12:34

  4. payamss ?????? ??
    payamss
    هوانورد فعال-سرگرد
    September 2007
    teh
    313
    تعداد تشکر : 7
    Thanked 294 Times in 110 Posts

    ??? ??? RE: سوال

    در مورد افتر برنر یک داکت (کانال) است مه یه سری انژکتور داخلش میکنن گاز داغ خروجی از توربین توسط سوخت ناشی از انژکتور مشتعل میشه و پر انرژی تر میشه در واقع یه محفظه احتراق دوم ایجاد میکنیم این امر باعث میشه تراستمون وحشتناک زیاد شه
    اما زیاد کارایی نداره فقط مانوریه چون سوخت شدیدی احتیاج داره و سوخت هواپیما محدوده
    #4 ارسال شده در تاريخ December 5th, 2008 در ساعت 13:16:36

  5. javadabedi ?????? ??
    javadabedi
    هوانورد عادی - سرباز یکم
    October 2008
    8
    تعداد تشکر : 0
    Thanked 0 Times in 0 Posts

    ??? ??? RE: سوال

    ??? ??? ????? ???? ???? payamss
    سوالتو کاملتر بگو منظورت داکت در موتوره که در واقع با متعلقاتش بهش میگن افتر برنز ؟
    بسم الله الرحمن الرحیم
    سلام علیکم
    منظور موتور {داکتد} فن است .
    #5 ارسال شده در تاريخ December 6th, 2008 در ساعت 06:58:46

  6. javadabedi ?????? ??
    javadabedi
    هوانورد عادی - سرباز یکم
    October 2008
    8
    تعداد تشکر : 0
    Thanked 0 Times in 0 Posts

    ??? ??? RE: سوال

    ??? ??? ????? ???? ???? payamss
    منظورت از فن چیه ؟
    فن پرنتر میر منظورته ؟؟
    فن پرنتر میر در صورتی که فشار خروجی توربین از فشار هوای بیرون کمتر بشه رخ میده در واقع اگر
    pe-pa<0 تراست ممکن نیست چون یک جریان مکشی از هوا به داخل موتور رخ میده ولی همونطور که میدونیم تراست مونتومی هم علاوه بر تراست فشاری هست پس ما تراست داریم درنتیجه چطور میتونیم مکش رو توجیح کنیم ؟ با فن پرنتر میر جریان خروجی از توربین به گوشه ها کشیده می شود به این پدیده فن پرنتر میر میگویند
    بسم الله الرحمن الرحیم
    سلام علیک
    منظور موتوراز نوع فن است.
    #6 ارسال شده در تاريخ December 6th, 2008 در ساعت 07:05:38

  7. payamss ?????? ??
    payamss
    هوانورد فعال-سرگرد
    September 2007
    teh
    313
    تعداد تشکر : 7
    Thanked 294 Times in 110 Posts

    ??? ??? RE: سوال

    شایداین تعاریف و تو سایت های دیگه دیده باشی من اولین بار بود میشنیدم به این اصطلاح
    چیزی که تو سایت های فارسی دیدم اینه
    دسته بندی هواپیماهای مدل از نظر نوع موتور:
    1- هواپیمای مدل موتور پیستونی(Piston Engine Airplane)
    هواپیمای مدلی که از موتورهای پیستونی اعم از دو زمانه ، چهار زمانه ، الکلی و بنزینی استفاده می نماید.
    2- هواپیمای الکتریک (Electric Airplane)
    هواپیمای مدلی که از موتورهای الکتریکی استفاده می نماید.
    3- هواپیمای داکتد فن (Ducted fan Airplane)
    هواپیمای مدلی که از موتورهای داکتد فن نیرو می گیرد.
    توضیح: موتور داکتد فن موتور پیستونی است که به جای ملخ از فن استفاده نموده و در یک داکت یا مجرای استوانه ای قرار می گیرد تا نقش موتور جت را ایفا کند.
    4- هواپیمای جت (Jet Airplane)
    هواپیمای مدلی که از موتورهای مینی جت استفاده می کند.
    #7 ارسال شده در تاريخ December 6th, 2008 در ساعت 12:29:20

  8. payamss ?????? ??
    payamss
    هوانورد فعال-سرگرد
    September 2007
    teh
    313
    تعداد تشکر : 7
    Thanked 294 Times in 110 Posts

    ??? ??? RE: سوال



    Bell X-22 on the tarmac



    A General Electric GE90-115B, currently the most powerful turbofan engine in the world.
    #8 ارسال شده در تاريخ December 6th, 2008 در ساعت 12:30:29

  9. payamss ?????? ??
    payamss
    هوانورد فعال-سرگرد
    September 2007
    teh
    313
    تعداد تشکر : 7
    Thanked 294 Times in 110 Posts

    ??? ??? RE: سوال

    نمونه های تولید شده سطح بالا این موتور هاور کرافت است
    از هواپیما ها میشه Lockheed Martin F-35 Lightning II نام برد
    #9 ارسال شده در تاريخ December 6th, 2008 در ساعت 12:35:07

  10. payamss ?????? ??
    payamss
    هوانورد فعال-سرگرد
    September 2007
    teh
    313
    تعداد تشکر : 7
    Thanked 294 Times in 110 Posts

    ??? ??? RE: سوال

    مزایا این موتور :
    نسبت به موتورملخی عادی راندمان تراست بیشتری دارد (بعلت استفاده از فن به جای ملخ)
    با بازی با سایز کانال هوا داکتد و تنظیم سرعت ورودی هوا طراح میتواند راندمان بالاتری نسبت به ملخ بگیرد
    برای یک تراست معین وثابت داکتد قطر کمتری نسبت به ملخ آزاد میگیرد
    داکتد آرامتر از ملخ است: نویز کمتری دارد
    داکتد قابلیت thrust vectoring به معنای بردار تراست و به مفهوم تغییر بردار تراست در جهت دلخواه و داره در صورتی که ملخی جز در حالت tilt rotor این قابلیت و نداره
    برای اطلاعات بیشتر در مورد tilt rotor
    http://en.wikipedia.org/wiki/Tiltrotor
    تراست وکتورینگ
    http://en.wikipedia.org/wiki/Thrust_vectoring
    #10 ارسال شده در تاريخ December 6th, 2008 در ساعت 12:58:01

???? 1 ?? 2 12 ??????????

????? ????? ??? ?????

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0