برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

???? 1 ?? 2 12 ??????????
????? ?????: ?? 1 ?? 10 ?? 16
dqw
  1. SKY MAN ?????? ??
    SKY MAN

    رئیس سایت
    August 2007
    none
    7,234
    تعداد تشکر : 19,755
    Thanked 20,851 Times in 3,723 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 9

    ??? ??? طراحی سامانه جلوگیری از سقوط هواپیما

    جوان مبتكر مرندی موفق به طراحی سامانه ای برای جلوگیری از سقوط هواپیما شد.
    به گزارش تیک آف از شبکه خبر؛ حسن اكبری لایق گفت: این سامانه استوانه ای شكل در زیر هواپیما و بال های آن نصب می شود و هنگام از كار افتادن موتور روشن شده و خلبان مسیر و سرعت هواپیما را با استفاده از این سامانه تعیین می كند.

    این جوان مبتكر افزود: خلبان با استفاده از این سامانه قادر است پس از خاموش شدن موتور هواپیما را تا یك ساعت و 24 دقیقه كنترل و در مكان مناسب بنشاند.

    اكبری لایق گفت: جنس این سامانه فولادی و سوخت آن هیدروژن مایع است و در طراحی آن از قوانین فیزیك مثل ترمودینامیك، حالت گازها و طراحی هواپیما ستفاده شده است.

    وی پیش بینی كرد؛ با حدود 40 میلیون تومان بتوان این سامانه را ساخت. اکبری لایق وزن و حجم كم، نداشتن آلودگی، قابل استفاده بودن در تمام مناطق جغرافیایی، نداشتن مشابه داخلی و خارجی را از ویژگی های این سامانه خواند.

    وی دانشجوی حسابداری است و تحقیقات خود را در زمینه طراحی این سامانه از 3 سال پیش و پس از سقوط هواپیمای سی 130 حامل خبرنگاران آغاز كرده است.

    این طرح پس از مطالعه و بررسی از سوی كارشناسان جشنواره خوارزمی،استادان فیزیك و مكانیك دانشگاه ها و كارشناسان سازمان هواپیمایی كشوری تایید و به شماره 47879 در اداره كل شركت ها و مالكیت صنعتی كشور ثبت شده است.
    #1 ارسال شده در تاريخ December 25th, 2008 در ساعت 18:58:13

  2. The Following User Says Thank You to SKY MAN For This Useful Post:

    Djmerikhi (October 16th, 2009)

  3. pooyan ?????? ??
    pooyan
    هوانورد فعال-سرهنگ
    December 2007
    where you cant find
    906
    تعداد تشکر : 19
    Thanked 557 Times in 233 Posts

    ??? ??? RE: طراحی سامانه جلوگیری از سقوط هواپیما

    جالبه....اين همه عزيزاني كه در رشته هاي مرتبط درس مي خوانند در كل جهان طي سالها تحقيق به اين چيزي كه اين عزيز كه دانشجوي حسابداريه نرسيدند...بزرگنمايي است.بدون شك.يه شبه نميشه ره صد ساله رفت.
    وي‍‍‍ژگي هاي جالبي هم داره....نداشتن الودگي.
    لا اقل ميگفت براي چه طياره هايي هست؟براي سنگين ها هم هست؟
    #2 ارسال شده در تاريخ December 25th, 2008 در ساعت 20:19:13

  4. The Following User Says Thank You to pooyan For This Useful Post:

    Djmerikhi (October 16th, 2009)

  5. SKY MAN ?????? ??
    SKY MAN

    رئیس سایت
    August 2007
    none
    7,234
    تعداد تشکر : 19,755
    Thanked 20,851 Times in 3,723 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 9

    ??? ??? RE: طراحی سامانه جلوگیری از سقوط هواپیما

    درسته که رشته ایشان حساب داری است ولی نمیشه منکر این شد که ایشان این سیستم را اختراع کرده است...
    الان من کسی را میشناسم که مهندسی کامپیوتر می خواند ولی نزدیک به 10 مدال طلا از مسابقات جهانی اختراعات در کشور های مختلف به خاطر اختراعاتش در زمینه بارور سازی ابرها دریافت کرده....اسم ایشان هم مرتضی قنقره هست .اگر اسم ایشان را در گوگل سرچ کنید مطالب فراوانی درباره ایشان خواهید دید...از دوستان بنده هم هست...
    خلاصه به رشته نمیشه اتکا کرد...افراد نابغه در کشور ما خیلی زیاد است....ولی استفاده درستی از انها نمیکنند...زمینه لازم برای بهره وری از اختراعات این افراد مهیا نیست...
    #3 ارسال شده در تاريخ December 26th, 2008 در ساعت 02:17:53

  6. The Following User Says Thank You to SKY MAN For This Useful Post:

    Djmerikhi (October 16th, 2009)

  7. pooyan ?????? ??
    pooyan
    هوانورد فعال-سرهنگ
    December 2007
    where you cant find
    906
    تعداد تشکر : 19
    Thanked 557 Times in 233 Posts

    ??? ??? RE: طراحی سامانه جلوگیری از سقوط هواپیما

    ببنيد...اومديم اين وسيله رو گذاشتيم زير بال طياره...من اونقدر با سواد نيستم اما عزيزان هوافضايي سايت ميتونن بگن كه چه قدر رو ژرفورمنسش تاثير ميذاره.مگه ميشه زير بال هرچي گذاشت؟؟
    بال سمت چپ با بال سمت راست اختلاف وزن ژيدا نميكنند؟
    بعد همش سه سال تحقيق؟؟
    من فكر ميكنم اين برزگنمايي...
    #4 ارسال شده در تاريخ December 26th, 2008 در ساعت 19:07:24

  8. The Following User Says Thank You to pooyan For This Useful Post:

    Djmerikhi (October 16th, 2009)

  9. ANOUSHIRAVAN ?????? ??
    ANOUSHIRAVAN
    اخراج دائم
    November 2008
    ایـــــــــــــــــــــــــــــــــــــران
    515
    تعداد تشکر : 314
    Thanked 338 Times in 161 Posts

    ??? ??? RE: طراحی سامانه جلوگیری از سقوط هواپیما

    اولا خود هواپيما اگر موتورهاش از كار بيفته يكي دو ساعتي پرواز ميكنه
    اگه اشتباه نكنم 777 ميتونه دو و نيم ساعت بدون موتور تو هوا بمونه
    ثانيا مي تونن اين رو زير 747 سوار كنن
    اصلا اين ميتونه وزن 747 در حال سقوط رو تحمل كنه
    ثالثا اصلا اين وسيله ساخته شده ياقراره با 40 مليون بسازنش؟
    #5 ارسال شده در تاريخ December 27th, 2008 در ساعت 15:28:52

  10. The Following User Says Thank You to ANOUSHIRAVAN For This Useful Post:

    Djmerikhi (October 16th, 2009)

  11. arash_khanbashi ?????? ??
    arash_khanbashi
    هوانورد نیمه فعال-استوار یکم
    September 2007
    175
    تعداد تشکر : 0
    Thanked 141 Times in 65 Posts

    ??? ??? RE: طراحی سامانه جلوگیری از سقوط هواپیما

    راستش من به درستی متوجه نشدم که این وسیله چی هست و دقیقا به چه شکل مانع از سقوط هواپیما میشه
    من از صحبتهای جناب IRSKY اینطور برداشت کردم که این وسیله شبیه یک موتور کمکیست.
    پیرو فرمایشات دوست خوبم آقای sariuniversity باید عرض کنم که هواپیماهای مسافربری (که معمولا برای امنیت بیشتر دارای بیش از یک موتور هستند) از جمله ملزومات امنیتیشون اینه که بتونن با از دست رفتن یک موتور به پرواز خود ادامه بدن(حال نه یک پرواز با کارایی مطلوب بلکه حتی الامکان پرواز با ایمنی بیشتر تا هنگام فرود).
    با از دست رفتن موتور خلبان قدرت لازم برای افزایش ارتفاع رو نداره و این کار چندان ایمن به نظر نمیاد چون خطر stall وجود دارد. لذا در اولین فرصت باید به جست و جوی نزدیکترین فرودگاه پرداخت.
    در این حالت قابلیت مانوری کاهش زیادی پیدا میکنه چون خلبان با استفاده از حرکت Rudder به جهت موتور از دست رفته، باید گشتاور ناشی از یک موتور را خنثی کند. بنابراین چرخش به سمتی که موتور سالم وجود دارد سخت تر است. همچنین ممکن است هواپیما در صورت وجود باد جانبی با مشکلات فراوانی رو به رو شود.
    نکته دیگری که همکار محترمم جناب پویان اشاره کردند بسیار قابل توجه می باشد.
    باید عرض کنم که نمیشود بعد از ساخته شدن یک هواپیما (که بر اساس اطلاعات بسیار دقیق طراحی شده) چندان به بخشهای مختلف آن دست برد و در آن تغییرات ایجاد کرد. بالاخص اگر این عضو، بال هواپیما باشد که مهمترین عضو در ایجاد Lift در هواپیماست.
    چون علاوه بر به هم زدن توزیع فشار زیر و روی بال، و در نتیجه کاهش Lift باعث تغییراتی در Drag (افزایش آن) می شود.
    در هرصورت بحث راجع به این وسیله ابداع شده و قضاوت راجع به آن مستلزم در دست داشتن اطلاعات بیشتریست.
    با تشکر
    #6 ارسال شده در تاريخ January 3rd, 2009 در ساعت 23:05:07

  12. The Following User Says Thank You to arash_khanbashi For This Useful Post:

    Djmerikhi (October 16th, 2009)

  13. ANOUSHIRAVAN ?????? ??
    ANOUSHIRAVAN
    اخراج دائم
    November 2008
    ایـــــــــــــــــــــــــــــــــــــران
    515
    تعداد تشکر : 314
    Thanked 338 Times in 161 Posts

    ??? ??? RE: طراحی سامانه جلوگیری از سقوط هواپیما

    حالا ساختنش يا نه؟
    #7 ارسال شده در تاريخ January 4th, 2009 در ساعت 11:05:11

  14. The Following User Says Thank You to ANOUSHIRAVAN For This Useful Post:

    Djmerikhi (October 16th, 2009)

  15. edmond ?????? ??
    edmond

    هوانورد عادی - گروهبان یکم
    November 2008
    70
    تعداد تشکر : 0
    Thanked 23 Times in 11 Posts

    ??? ??? RE: طراحی سامانه جلوگیری از سقوط هواپیما

    1- سقوط نیز جزیی از ماهیت پرواز است . لذا سامانه جلوگیری از سقوط معنی ندارد.هرازگاهی سامانه هایی ساخته می شوند که خطاهای منجر به سقوط را کاهش دهند .
    2- پس از از کار افتادن موتورها ، زمان و طول گلاید به عوامل بسیاری بستگی دارد نظیر شکل ایرفویل طول بالها وزن باد جانبی دما و .... لذا این سامانه چه تایپی را یک ساعت و 24 دقیقه در هوا نگه می دارد؟ مثلا . سرعت استال 747 را در یک ساعت و 24 دقیقه ضرب کنید مسافت پیموده شده بدست می آید آنهم با هیدروژن مایع.!! چند تن هیدروژن مایع
    3-دز طول یکصد سال پروازاین موضوع به فکر مخترعان صنعت هوایی نرسیده بود ، الحمدالله در مرند به ثبت رسید
    4-اگر یادتان باشد یک دانش آموز در قابلمه آشپزخانه شان در مرند انرژی اتمی را تولید کرده بود.
    5-برایشان آرزوی موفقیت داریم.
    #8 ارسال شده در تاريخ January 5th, 2009 در ساعت 16:43:29

  16. The Following User Says Thank You to edmond For This Useful Post:

    Djmerikhi (October 16th, 2009)

  17. arash_khanbashi ?????? ??
    arash_khanbashi
    هوانورد نیمه فعال-استوار یکم
    September 2007
    175
    تعداد تشکر : 0
    Thanked 141 Times in 65 Posts

    ??? ??? RE: طراحی سامانه جلوگیری از سقوط هواپیما

    edmond عزیز بهتره کمی منطقی تر بحث کنیم
    درسته سقوط ماهیت پروازه اما شما خودت از سقوط خوشت میاد؟
    در طول این 100 سال اخیرهم که فرمودی باید به اطلاع برسانم که هرکاری که در زمینه هواپیماهای تجاری یا جنگنده صورت گرفته همه در راستای افزایش ایمنی خلبان و مسافرها بوده..
    نمیدونم تا چه اندازه با طراحی هواپیما آشنایی داری اما اگه مراجعه کنی میبینی یکی از مواردی که در طراحی در نظر گرفته میشه ایمنی هستش.
    اگه قرار باشه هواپیمایی بسازیم که سقوط کنه، بهتره که نسازیم
    درسته سقوط ماهیت پروازه اما جلوگیری از آن امریست اجتناب نا پذیر.
    در کل باید بگم که نسبت گلاید به نسبت Lift/Drag و زاویه گلاید (زاویه هواپیما با زمین) بستگی داره. که سایر پارامترها نظیر باد جانبی و نوع ایرفویل، span, tapered ratio, و هر پارامتری که مربوط به بال و بدنه است در رابطه lift و drag polar, نمود پیدا میکنه.
    من هم صحت مطلب را تصدیق نکردم و گفتم برای اظهار نظر نیاز به اطلاعات بیشتر و دقیقتر داریم که تا حالا چیزی بیشتر از این ارایه نشده.
    با تشکر
    #9 ارسال شده در تاريخ February 2nd, 2009 در ساعت 17:02:32

  18. The Following User Says Thank You to arash_khanbashi For This Useful Post:

    Djmerikhi (October 16th, 2009)

  19. payamss ?????? ??
    payamss
    هوانورد فعال-سرگرد
    September 2007
    teh
    313
    تعداد تشکر : 7
    Thanked 294 Times in 110 Posts

    ??? ??? پاسخ : طراحی سامانه جلوگیری از سقوط هواپیما

    نمی فهمم کجای این سیستم جدیده ؟ هر چیزیو اسمشو اختراع نمیزارن من موشک میبندم زیره هواپیما هر وقت سقوط کرد میگم رورس کار کنه سرعتو بگیره درگ بده تا وایسه این میشه اختراع ؟ اختراع کاریه مثل ساخت موتور ساخت اولین پرنده ساخت ماشین بخار که تحول بده

    در ایرباس ها و بوئینگ ها سیستم SAS
    "Stability Augmentation System"
    نصب شده که کاملتره چون نیاز به دیوایس نداره
    سی 130 جزو هواپیما های سیف هست ولی مشکل ناوگان ما اینه که سی 130 مون ماله سال60 هست و ناوگان پیره با این چیزا هم درست نمیشه
    #10 ارسال شده در تاريخ October 16th, 2009 در ساعت 04:02:42

  20. The Following 4 Users Say Thank You to payamss For This Useful Post:

    ANOUSHIRAVAN (October 22nd, 2009), Djmerikhi (October 16th, 2009), M.Abbasi (October 17th, 2009), SKY MAN (October 16th, 2009)

???? 1 ?? 2 12 ??????????

????? ????? ??? ?????

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0