برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

????? ?????: ?? 1 ?? 7 ?? 7
dqw
  1. A380 ?????? ??
    A380
    هوانورد نیمه فعال-ستوان دوم
    October 2008
    ایران
    259
    تعداد تشکر : 0
    Thanked 72 Times in 35 Posts

    ??? ??? «جایگاه هما»در بین شرکت های هواپیمایی جهان

    شرکت هواپیمایی «هما» در سطح بین المللی رده مهمی ندارد به طوری که در میان ۵۰ شرکت برتر هواپیمایی جهان نیز نامی از «هما» در لیست انجمن حمل و نقل بین المللی هوایی یافت نمی شود.
    سعید حسامی مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه بغض سیاسی دشمنان، توسعه حمل و نقل هوایی ایران در سطح بین المللی را با مشکل روبه رو کرده است، این طور به اعتماد توضیح می دهد؛ براساس گزارش انجمن حمل و نقل بین المللی هوایی (یاتا) شرکت «هما» جزء ۵۰ شرکت هواپیمایی اول جهان قرار ندارد، از این رو رتبه ایران در سطح بین المللی بالا نیست.او می افزاید؛ «یاتا» تنها نام ۵۰ شرکت برتر را معرفی می کند و آماری از کشورهایی که در سطح پایین تری قرار دارند ارائه نمی دهد.او معتقد است؛ «رتبه پایین ایران در سطح بین المللی ارتباط به عملکرد مدیریت شرکت هما ندارد، بلکه مانع تراشی سفارت کشورهای خارجی و عدم صدور ویزا برای ایرانیان امکان افزایش جابه جایی مسافر را فراهم نمی کند.»
    حسامی به رتبه ایران از نظر جابه جایی مسافر در سطح داخلی نیز اشاره می کند و می گوید؛ براساس گزارش «یاتا» ایران در میان شرکت های هواپیمایی از نظر تعداد جابه جایی مسافر داخلی در رتبه ۳۵ جهان قرار دارد.او تصریح می کند رتبه اول تا سوم به شرکت های امریکایی اختصاص دارد و کشور امارات نیز در سطح بالاتری از ایران قرار دارد.
    مدیرعامل شرکت هما همچنین به ضررهای انباشته این شرکت که سوال دیگر اعتماد بود ابتدا به سال ۸۴ و ضرر ۴۳ میلیارد تومانی اشاره می کند و سپس درباره سال های ۸۵ و ۸۶ آماری ارائه می دهد. حسامی زیان شرکت هما در سال ۸۵ را ۲۸ میلیارد تومان و در سال ۸۶ ، ۲۴ میلیارد تومان اعلام کرد. به گفته حسامی با وجود ثابت بودن درآمد شرکت هواپیمایی «هما»، ضرردهی این شرکت رو به کاهش بوده است اما در سال جاری با توجه به افزایش قیمت سوخت در ابتدای سال و بحران جهانی، میزان زیان دهی شرکت افزایش خواهد داشت.
    او در ادامه درآمد شرکت هما را حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیارد تومان اعلام می کند و به سوال دیگر اعتماد درباره عملکرد این شرکت در کاهش زیاندهی پاسخ می دهد.حسامی درباره خصوصی سازی هما با گلایه از تحریم و محدودیت های ایران برای توسعه حمل و نقل هوایی توضیح می دهد؛ برای واگذاری هما، باید یکسری مقررات را تعیین و به سازمان خصوصی سازی ارائه کنیم که این مقررات طی دو سه ماه آینده نهایی می شود. پس از آن باید شرکت را سودده کنیم. او صندوق بازنشستگی را یکی از عوامل زیاندهی شرکت می داند و می گوید؛ در سال جاری ۵۰ میلیارد تومان به این صندوق پرداخت شده است که طی پنج شش سال آینده این میزان به ۱۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید. اگر این صندوق از دوش ما برداشته شود بخشی از هزینه ها کاهش خواهد یافت. او تصریح می کند؛ بخش عمده یی از عوامل زیاندهی در اختیار هما نیست که صندوق بازنشستگی یکی از این موانع است. اگر سازمان تامین اجتماعی صندوق بازنشستگی را از ما تحویل بگیرد، این هزینه که به عنوان زیان محسوب می شود به حاشیه سود ما تغییر خواهد کرد و سودده خواهیم شد.
    ● ما با یک تلفن جابه جا می شویم
    حسامی در ادامه به سیستم مدیریتی شرکت هما پرداخت و به سوال پی درپی خبرنگاران درباره روند کند واگذاری پاسخ داد. او با تاکید بر اینکه شرکت هما دارای برند پرچم ایران است و نمی توان به سادگی آن را واگذار کرد، گفت؛ تصمیمات شرکت هما باید در مجمع به تصویب برسد و پس از آن اجرا شود و انتصاب مدیر نیز توسط این مجمع صورت می گیرد. به گفته او؛ ما برخلاف مدیران شرکت های خصوصی با یک تلفن جابه جا می شویم. در حالی که مدیران خصوصی چندین سال بر یک شرکت مدیریت می کنند. حسامی با بیان اینکه من تنها یک مدیر هستم و هر کسی در مجمع تصمیم بگیرد من اجرا می کنم، ادامه می دهد؛ من نیز موافق خصوصی سازی هما هستم و هیچ فرقی ندارد که سازمان تامین اجتماعی، آستان قدس رضوی و... به عنوان اعضای مجمع تصمیم بگیرند. مهم این است که برای ما مصوب شده که باید وارد بورس شویم.او ادامه می دهد؛ مدیران خصوصی به راحتی می توانند برای ساخت یک کارگاه یا هر چیز دیگری با نظارت هیات مدیره اقدام کنند اما من اگر پاداشی به خلبانم بدهم ،دیوان محاسبات تخلف محسوب می کند. بنابراین مدیران دولتی گرفتار مقررات دولتی هستند، از این رو فروش هما با توجه به مسائلی خارج از اختیارات من است و ربطی به بنده ندارد.
    ● قرارداد ۲۰۰ میلیون تومانی با مشاورخارجی
    مدیرعامل شرکت هما در راستای واگذاری هما به قرارداد ۲۰۰ میلیون تومانی با یک مشاور خصوصی در یک سال و نیم گذشته جهت مطالعه روی خصوصی سازی در ایرلاین های دنیا اشاره و بیان می کند؛ این مشاور مطالعات اساسی را برای آماده سازی شرکت هما و عبور از مدیریت دولتی انجام داده که تغییرات ساختاری در هما یکی از این بررسی ها به شمار می رود. وی ادامه می دهد؛ تغییرات ساختاری در شرکت هما ممکن است هزینه بر باشد، به این جهت طی دو سه ماه گذشته با یک مشاور داخلی و خارجی قرارداد بستیم تا ساختار هما را تغییر بدهیم و امیدواریم تا شش ماه آینده ساختار جدید هما ایجاد شود.
    ● قیمت گذاری بلیت ارتباطی به سازمان حمایت ندارد
    پرونده سازی سازمان حمایت از مصرف کنندگان درباره افزایش قیمت بلیت هواپیما و مهلت یک هفته یی این سازمان به سازمان هواپیمایی کشوری نیز از جمله سوالاتی بود که مطرح شد و حسامی با انتقاد از این سازمان این طور پاسخ می دهد؛ افزایش ۱۵ درصدی قیمت بلیت هواپیما از اختیارات شورای عالی هواپیمایی است و به سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ربطی ندارد. او تصریح می کند؛ این شورا براساس ملاحظاتی افزایش ۱۵ درصدی را تصویب کرده که این امر ممکن است نظر شرکت های هواپیمایی را تامین نکند، چرا که این میزان با لحاظ تاثیرپذیری افزایش قیمت روی سایر محصولات انتخاب شده است. او با بیان اینکه مشتریان هم خواهان افزایش قیمت بلیت هواپیما هستند، می گوید؛ اگر قرار است خصوصی شویم، پس باید قیمت بلیت هواپیما آزاد تعیین شود چرا که نرخ باید در بازار تعیین و ارائه شود.
    ● ساعتی ۳۴ هزار تومان
    حسامی به قیمت بلیت هواپیما در سایر کشورها نیز اشاره می کندو توضیح می دهد؛ هم اکنون در اروپا برای هر ساعت پرواز ۱۰۰ یورو پول می گیرند و کمترین قیمت بلیت ۶۰ دلار است در حالی که در ایران ما ساعتی ۳۰ هزار تومان برای هر پرواز می گیریم که با افزایش ۱۵ درصدی قیمت بلیت، به حدود ۳۴ هزار تومان می رسد. مدیرعامل شرکت هواپیمایی هما همچنین درباره تاثیر اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها بر افزایش قیمت ها نیز توضیحات کوتاهی ارائه کرد. او با تاکید بر اینکه اجرای این طرح روی قیمت بلیت هواپیما تاثیر می گذارد، بیان می کند؛ اگر سوخت هواپیما افزایش یابد، بنا بر محاسبه انجام شده حدود هشت هزار تومان به قیمت بلیت افزوده خواهد شد. مدیرعامل شرکت هواپیمایی هما همچنین به محدودیت های بین المللی ایران نیز گریزی زد. او می گوید؛ خیلی از توانمندی های شرکت های ایرانی را به دلیل فشارهای بین المللی نمی توانیم مطرح کنیم و باید کانال هایی که از آنها کمک دریافت می کنیم را مخفی نگه داریم.
    ● هما نمی تواند هواپیما بخرد
    مدیرعامل شرکت «هما» درباره خرید هواپیما از ماهان نیز بیان می کند؛ ما برای خرید هواپیما هر کاری می کنیم. اگر لازم باشد حاضریم از ماهان هواپیما بخریم. البته کار مشترکی را با این شرکت هواپیمایی شروع کرده ایم و به زودی تحولی را در ناوگان هوایی شاهد خواهیم بود. حسامی شرایط ایران برای خرید هواپیما را با توجه به تحریم ایران بسیار خاص می داند و ادامه می دهد؛ بخش عمده یی از وقت ما صرف خرید هواپیما می شود. البته ما به عنوان تنها شرکت هواپیمایی دولتی نمی توانیم مستقیم برای خرید هواپیما اقدام کنیم، اما سایر هواپیماهای خصوصی می توانند با ایرباس قرارداد ببندند. حسامی در بخش دیگری به خرید توپولف ۲۰۴ از روسیه که سوال یکی از خبرنگاران حاضر در جلسه بود این طور پاسخ می دهد؛ همه کارهای قانونی برای تحویل این توپولف ها انجام شده و ان شاءالله طبق برنامه تا پایان سال ۲۰۰۹ یک فروند توپولف و تا پایان سال ۲۰۱۰ سایر توپولف ها تحویل ایران خواهد شد.
    ● یک ساعت میانگین تاخیر حجاج
    حسامی درباره تاخیرات ورود حجاج نیز می گوید؛ سال گذشته هنگام رفت ۹ دقیقه تاخیر داشتیم که امسال این تاخیر به ۱۰ دقیقه رسید و در برگشت با توجه به اینکه برنامه ریزی در دست ما نبود میانگین تاخیر به یک ساعت رسید. او همچنین به خرید سه فروند هواپیمای کارگو اشاره و تصریح می کند؛ برای نوسازی تجهیزات خدمات فرودگاهی طی سال گذشته و امسال ۵۰ میلیون دلار سرمایه گذاری کردیم و خرید انجام شد که طبق برنامه ۱۳۰ میلیون دلار تجهیزات ظرف دو الی سه سال آینده خریداری و تمام تجهیزات خدمات فرودگاهی نوسازی خواهند شد.

    زهره کمیزی





    گزارش : روزنامه اعتماد (www.etemaad.ir)
    #1 ارسال شده در تاريخ January 26th, 2009 در ساعت 23:56:05

  2. The Following 2 Users Say Thank You to A380 For This Useful Post:

    Djmerikhi (August 15th, 2010), orasess (August 15th, 2010)

  3. iman08 ?????? ??
    iman08

    هوانورد عادی - گروهبان یکم
    September 2008
    Alman
    79
    تعداد تشکر : 0
    Thanked 60 Times in 19 Posts

    ??? ??? RE: «جایگاه هما»در بین شرکت های هواپیمایی جهان

    ??? ??? ????? ???? ???? A380
    شرکت هواپیمایی «هما» در سطح بین المللی رده مهمی ندارد به طوری که در میان ۵۰ شرکت برتر هواپیمایی جهان نیز نامی از «هما» در لیست انجمن حمل و نقل بین المللی هوایی یافت نمی شود.
    سعید حسامی مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه بغض سیاسی دشمنان، توسعه حمل و نقل هوایی ایران در سطح بین المللی را با مشکل روبه رو کرده است، این طور به اعتماد توضیح می دهد؛ براساس گزارش انجمن حمل و نقل بین المللی هوایی (یاتا) شرکت «هما» جزء ۵۰ شرکت هواپیمایی اول جهان قرار ندارد، از این رو رتبه ایران در سطح بین المللی بالا نیست.او می افزاید؛ «یاتا» تنها نام ۵۰ شرکت برتر را معرفی می کند و آماری از کشورهایی که در سطح پایین تری قرار دارند ارائه نمی دهد.او معتقد است؛ «رتبه پایین ایران در سطح بین المللی ارتباط به عملکرد مدیریت شرکت هما ندارد، بلکه مانع تراشی سفارت کشورهای خارجی و عدم صدور ویزا برای ایرانیان امکان افزایش جابه جایی مسافر را فراهم نمی کند.»
    حسامی به رتبه ایران از نظر جابه جایی مسافر در سطح داخلی نیز اشاره می کند و می گوید؛ براساس گزارش «یاتا» ایران در میان شرکت های هواپیمایی از نظر تعداد جابه جایی مسافر داخلی در رتبه ۳۵ جهان قرار دارد.او تصریح می کند رتبه اول تا سوم به شرکت های امریکایی اختصاص دارد و کشور امارات نیز در سطح بالاتری از ایران قرار دارد.
    مدیرعامل شرکت هما همچنین به ضررهای انباشته این شرکت که سوال دیگر اعتماد بود ابتدا به سال ۸۴ و ضرر ۴۳ میلیارد تومانی اشاره می کند و سپس درباره سال های ۸۵ و ۸۶ آماری ارائه می دهد. حسامی زیان شرکت هما در سال ۸۵ را ۲۸ میلیارد تومان و در سال ۸۶ ، ۲۴ میلیارد تومان اعلام کرد. به گفته حسامی با وجود ثابت بودن درآمد شرکت هواپیمایی «هما»، ضرردهی این شرکت رو به کاهش بوده است اما در سال جاری با توجه به افزایش قیمت سوخت در ابتدای سال و بحران جهانی، میزان زیان دهی شرکت افزایش خواهد داشت.
    او در ادامه درآمد شرکت هما را حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیارد تومان اعلام می کند و به سوال دیگر اعتماد درباره عملکرد این شرکت در کاهش زیاندهی پاسخ می دهد.حسامی درباره خصوصی سازی هما با گلایه از تحریم و محدودیت های ایران برای توسعه حمل و نقل هوایی توضیح می دهد؛ برای واگذاری هما، باید یکسری مقررات را تعیین و به سازمان خصوصی سازی ارائه کنیم که این مقررات طی دو سه ماه آینده نهایی می شود. پس از آن باید شرکت را سودده کنیم. او صندوق بازنشستگی را یکی از عوامل زیاندهی شرکت می داند و می گوید؛ در سال جاری ۵۰ میلیارد تومان به این صندوق پرداخت شده است که طی پنج شش سال آینده این میزان به ۱۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید. اگر این صندوق از دوش ما برداشته شود بخشی از هزینه ها کاهش خواهد یافت. او تصریح می کند؛ بخش عمده یی از عوامل زیاندهی در اختیار هما نیست که صندوق بازنشستگی یکی از این موانع است. اگر سازمان تامین اجتماعی صندوق بازنشستگی را از ما تحویل بگیرد، این هزینه که به عنوان زیان محسوب می شود به حاشیه سود ما تغییر خواهد کرد و سودده خواهیم شد.
    ● ما با یک تلفن جابه جا می شویم
    حسامی در ادامه به سیستم مدیریتی شرکت هما پرداخت و به سوال پی درپی خبرنگاران درباره روند کند واگذاری پاسخ داد. او با تاکید بر اینکه شرکت هما دارای برند پرچم ایران است و نمی توان به سادگی آن را واگذار کرد، گفت؛ تصمیمات شرکت هما باید در مجمع به تصویب برسد و پس از آن اجرا شود و انتصاب مدیر نیز توسط این مجمع صورت می گیرد. به گفته او؛ ما برخلاف مدیران شرکت های خصوصی با یک تلفن جابه جا می شویم. در حالی که مدیران خصوصی چندین سال بر یک شرکت مدیریت می کنند. حسامی با بیان اینکه من تنها یک مدیر هستم و هر کسی در مجمع تصمیم بگیرد من اجرا می کنم، ادامه می دهد؛ من نیز موافق خصوصی سازی هما هستم و هیچ فرقی ندارد که سازمان تامین اجتماعی، آستان قدس رضوی و... به عنوان اعضای مجمع تصمیم بگیرند. مهم این است که برای ما مصوب شده که باید وارد بورس شویم.او ادامه می دهد؛ مدیران خصوصی به راحتی می توانند برای ساخت یک کارگاه یا هر چیز دیگری با نظارت هیات مدیره اقدام کنند اما من اگر پاداشی به خلبانم بدهم ،دیوان محاسبات تخلف محسوب می کند. بنابراین مدیران دولتی گرفتار مقررات دولتی هستند، از این رو فروش هما با توجه به مسائلی خارج از اختیارات من است و ربطی به بنده ندارد.
    ● قرارداد ۲۰۰ میلیون تومانی با مشاورخارجی
    مدیرعامل شرکت هما در راستای واگذاری هما به قرارداد ۲۰۰ میلیون تومانی با یک مشاور خصوصی در یک سال و نیم گذشته جهت مطالعه روی خصوصی سازی در ایرلاین های دنیا اشاره و بیان می کند؛ این مشاور مطالعات اساسی را برای آماده سازی شرکت هما و عبور از مدیریت دولتی انجام داده که تغییرات ساختاری در هما یکی از این بررسی ها به شمار می رود. وی ادامه می دهد؛ تغییرات ساختاری در شرکت هما ممکن است هزینه بر باشد، به این جهت طی دو سه ماه گذشته با یک مشاور داخلی و خارجی قرارداد بستیم تا ساختار هما را تغییر بدهیم و امیدواریم تا شش ماه آینده ساختار جدید هما ایجاد شود.
    ● قیمت گذاری بلیت ارتباطی به سازمان حمایت ندارد
    پرونده سازی سازمان حمایت از مصرف کنندگان درباره افزایش قیمت بلیت هواپیما و مهلت یک هفته یی این سازمان به سازمان هواپیمایی کشوری نیز از جمله سوالاتی بود که مطرح شد و حسامی با انتقاد از این سازمان این طور پاسخ می دهد؛ افزایش ۱۵ درصدی قیمت بلیت هواپیما از اختیارات شورای عالی هواپیمایی است و به سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ربطی ندارد. او تصریح می کند؛ این شورا براساس ملاحظاتی افزایش ۱۵ درصدی را تصویب کرده که این امر ممکن است نظر شرکت های هواپیمایی را تامین نکند، چرا که این میزان با لحاظ تاثیرپذیری افزایش قیمت روی سایر محصولات انتخاب شده است. او با بیان اینکه مشتریان هم خواهان افزایش قیمت بلیت هواپیما هستند، می گوید؛ اگر قرار است خصوصی شویم، پس باید قیمت بلیت هواپیما آزاد تعیین شود چرا که نرخ باید در بازار تعیین و ارائه شود.
    ● ساعتی ۳۴ هزار تومان
    حسامی به قیمت بلیت هواپیما در سایر کشورها نیز اشاره می کندو توضیح می دهد؛ هم اکنون در اروپا برای هر ساعت پرواز ۱۰۰ یورو پول می گیرند و کمترین قیمت بلیت ۶۰ دلار است در حالی که در ایران ما ساعتی ۳۰ هزار تومان برای هر پرواز می گیریم که با افزایش ۱۵ درصدی قیمت بلیت، به حدود ۳۴ هزار تومان می رسد. مدیرعامل شرکت هواپیمایی هما همچنین درباره تاثیر اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها بر افزایش قیمت ها نیز توضیحات کوتاهی ارائه کرد. او با تاکید بر اینکه اجرای این طرح روی قیمت بلیت هواپیما تاثیر می گذارد، بیان می کند؛ اگر سوخت هواپیما افزایش یابد، بنا بر محاسبه انجام شده حدود هشت هزار تومان به قیمت بلیت افزوده خواهد شد. مدیرعامل شرکت هواپیمایی هما همچنین به محدودیت های بین المللی ایران نیز گریزی زد. او می گوید؛ خیلی از توانمندی های شرکت های ایرانی را به دلیل فشارهای بین المللی نمی توانیم مطرح کنیم و باید کانال هایی که از آنها کمک دریافت می کنیم را مخفی نگه داریم.
    ● هما نمی تواند هواپیما بخرد
    مدیرعامل شرکت «هما» درباره خرید هواپیما از ماهان نیز بیان می کند؛ ما برای خرید هواپیما هر کاری می کنیم. اگر لازم باشد حاضریم از ماهان هواپیما بخریم. البته کار مشترکی را با این شرکت هواپیمایی شروع کرده ایم و به زودی تحولی را در ناوگان هوایی شاهد خواهیم بود. حسامی شرایط ایران برای خرید هواپیما را با توجه به تحریم ایران بسیار خاص می داند و ادامه می دهد؛ بخش عمده یی از وقت ما صرف خرید هواپیما می شود. البته ما به عنوان تنها شرکت هواپیمایی دولتی نمی توانیم مستقیم برای خرید هواپیما اقدام کنیم، اما سایر هواپیماهای خصوصی می توانند با ایرباس قرارداد ببندند. حسامی در بخش دیگری به خرید توپولف ۲۰۴ از روسیه که سوال یکی از خبرنگاران حاضر در جلسه بود این طور پاسخ می دهد؛ همه کارهای قانونی برای تحویل این توپولف ها انجام شده و ان شاءالله طبق برنامه تا پایان سال ۲۰۰۹ یک فروند توپولف و تا پایان سال ۲۰۱۰ سایر توپولف ها تحویل ایران خواهد شد.
    ● یک ساعت میانگین تاخیر حجاج
    حسامی درباره تاخیرات ورود حجاج نیز می گوید؛ سال گذشته هنگام رفت ۹ دقیقه تاخیر داشتیم که امسال این تاخیر به ۱۰ دقیقه رسید و در برگشت با توجه به اینکه برنامه ریزی در دست ما نبود میانگین تاخیر به یک ساعت رسید. او همچنین به خرید سه فروند هواپیمای کارگو اشاره و تصریح می کند؛ برای نوسازی تجهیزات خدمات فرودگاهی طی سال گذشته و امسال ۵۰ میلیون دلار سرمایه گذاری کردیم و خرید انجام شد که طبق برنامه ۱۳۰ میلیون دلار تجهیزات ظرف دو الی سه سال آینده خریداری و تمام تجهیزات خدمات فرودگاهی نوسازی خواهند شد.

    زهره کمیزی





    گزارش : روزنامه اعتماد (www.etemaad.ir)
    ممنون. اتفاقا این جزو دو مهمترین دلایل است!! چتور ماهان با هیچ سابقه یی رشت کرده؟ این همه هواپیمای نو گرفته؟ وقت هما 4-5 تا هواپیما بیشتر نگرفته! بعدش هم این همه تاخیر فقط مال فرسودگی نیست!
    #2 ارسال شده در تاريخ January 27th, 2009 در ساعت 01:27:40

  4. edmond ?????? ??
    edmond

    هوانورد عادی - گروهبان یکم
    November 2008
    70
    تعداد تشکر : 0
    Thanked 23 Times in 11 Posts

    ??? ??? RE: «جایگاه هما»در بین شرکت های هواپیمایی جهان

    در مقاله ای نوشته بود که هما در بین 200 شرکت هواپیمایی جهان (از نظر کیفیت خدمان ،ایمنی، تاخیر و ...)رتبه 131 را داراست که البته جای شکرش باقی است.
    #3 ارسال شده در تاريخ January 27th, 2009 در ساعت 21:14:52

  5. nd_blacky ?????? ??
    nd_blacky
    هوانورد ارشد - سروان
    November 2007
    Germany
    287
    تعداد تشکر : 3,706
    Thanked 457 Times in 128 Posts

    ??? ??? RE: «جایگاه هما»در بین شرکت های هواپیمایی جهان

    سلام دوستان
    با این همه تحریم که تقریبا 30 ساله که روی شرکتهای ایران هست باز جای تشکر از کارکنان فنی ایران ایر هستش که اقلا هنوزهواپیماهای ما قابل پرواز هستند.
    #4 ارسال شده در تاريخ January 28th, 2009 در ساعت 20:30:57

  6. The Following User Says Thank You to nd_blacky For This Useful Post:

    Ali Pilot (August 15th, 2010)

  7. iman08 ?????? ??
    iman08

    هوانورد عادی - گروهبان یکم
    September 2008
    Alman
    79
    تعداد تشکر : 0
    Thanked 60 Times in 19 Posts

    ??? ??? RE: «جایگاه هما»در بین شرکت های هواپیمایی جهان

    ??? ??? ????? ???? ???? nd_blacky
    سلام دوستان
    با این همه تحریم که تقریبا 30 ساله که روی شرکتهای ایران هست باز جای تشکر از کارکنان فنی ایران ایر هستش که اقلا هنوزهواپیماهای ما قابل پرواز هستند.
    شما راست میگویید ولی خیلی از انها میروند (و رفتند) کشورهای عربی به خاطر حقوق و اینها . رفتند پیش سوسمار خورها تا کی فرار مغزها ؟؟؟
    #5 ارسال شده در تاريخ January 29th, 2009 در ساعت 02:51:13

  8. The Following User Says Thank You to iman08 For This Useful Post:

    nd_blacky (October 15th, 2010)

  9. abasza ?????? ??
    abasza
    هوانورد فعال-سرگرد
    August 2010
    استان اصفهان
    578
    تعداد تشکر : 828
    Thanked 2,310 Times in 539 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 1

    ??? ??? پاسخ : «جایگاه هما»در بین شرکت های هواپیمایی جهان

    سلام به دوستان عزيز
    جايگاه بد هما بدليل مديريت بد آن هست واين رو عرض كنم كه منكر تحريم نيستيم
    ولي با هواپيماي Antonov An-140 ساخت ايران نمي توان يك شركت هوايي قوي تري داشت
    مگر يك ايرلاين فقط بايد پرواز خارجي داشته باشد .
    #6 ارسال شده در تاريخ August 15th, 2010 در ساعت 12:04:44

  10. The Following User Says Thank You to abasza For This Useful Post:

    Djmerikhi (August 15th, 2010)

  11. Djmerikhi ?????? ??
    Djmerikhi
    هوانورد نیمه فعال-سروان
    September 2007
    ایران
    367
    تعداد تشکر : 1,295
    Thanked 895 Times in 230 Posts

    ??? ??? پاسخ : «جایگاه هما»در بین شرکت های هواپیمایی جهان

    به نظر ميرسه اين مقاله مربوط به سال 2008 مي باشد زيرا در انتها به توپولوف 204 اشاره كرده كه قراره در 2009 تحويل بشه و باقي قضايا در صورتي كه الان همه مي دانيم به نظر ميرسه قرارداد فوق كنسل شده و متاسفانه در مورد كار مشتركي كه ايشون گفتن با ماهان انجام ميديم و به نتايج مثبت مي رسيم هنوز انجام نشده و ....

    كلا تفاوت هست بين مصاحبه و عمل
    #7 ارسال شده در تاريخ August 15th, 2010 در ساعت 12:33:47

????? ????? ??? ?????

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0