برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

???? 1 ?? 14 1234567891011 ... ??????????
????? ?????: ?? 1 ?? 10 ?? 140
dqw
  1. pilotmen ?????? ??
    pilotmen
    هوانورد عادی-استوار دوم
    April 2009
    تهران
    107
    تعداد تشکر : 7
    Thanked 127 Times in 37 Posts

    ??? ??? تاپیک جامع آموزشگاه خلباني آرتا كيش / معرفی , بررسی , تحقیق




    همان طور كه اشاره كردم دست تقدير و روزگار مرا به سوي آموزشگاهي كشاند كه پيش از آن فقط تعريف اش رو شنيده بودم . قضيه از اين قرار بود كه وقتي به مجله " پرواز " براي همكاري دعوت شدم ، ابتدا كليه مطالبي كه از قبل در آرشيو موجود بود بررسي نمودم . خب طبيعي است براي پويايي نشريه دوستاني رو دعوت به همكاري نمودم . در همين رفت و آمد هاي روزانه ، از وضعيت آموزشگاه ها جويا شده و مترصد آن بودم تا يكي از آن ها رو براي گزارش ويژه انتخاب نمايم . در اين گير و دار متوجه شدم كه آموزشگاه ‌" آرتا كيش " اخيرآ رشد قابل توجه اي داشته است . از اون جا كه در مطالب ويژه بيشتر به دنبال علل رشد و پيشرفت و همچنين شاخص هاي مديريتي هستم ، اين بود تصميم گرفتم به جاي فرستادن خبرنگار ، خود شخصآ براي تهيه گزارش اون جا برم . اين رو هم بگم كه اصلآ نمي دونستم جناب دادپي در رآس امور هستند . و تنها نام كاپيتان جلالي رو به عنوان مديرعامل آموزشگاه شنيده بودم .

    قرارمون براي ساعت ۵ بعد از ظهر بود . با عكاس مجله و آقاي آرمان بيات كه افتخار همكاري با او را در نشريه دارم راهي شهرك اكباتان شديم . از در كه وارد شديم مسئول اطلاعات كه جوانكي مودب بود پرسيد با كي كار داريد ؟ قبل از اين كه من پاسخ او را بدهم ، آرمان بيات گفت با كاپيتان جلالي قرار ملاقات داريم .. جوان پشت ميز ما را به طبقه اول دفتر مدير عامل دعوت نمود . چون هنوز تا ساعت ۵ بعدازظهر دقايقي مونده بود ، به ناچار براي اتلاف وقت حس ژورناليستي ام گل كرده و با دقت مشغول بررسي محيط اون جا شدم . به قول بنگاهي ها به چشم خريدار مشغول نگاه كردن اطراف شدم ! اولين چيزي كه نظرم رو جلب نمود ، برگه اي بود كه روي يكي از ستون ها نصب شده بود . در ورقه ليست ملزوماتي كه هر دانشجو بعد از ثبت نام بايد دريافت نمايد قيد شده بود ... شايد باورتون نشه همين جوري كه داشتم اقلام رو كه شامل كت ، شلوار ، پيراهن ، كراوات ، ساعت ، كيف دستي ، كفش ،Pilot CR3 ، ماشين حساب ، كتاب هاي مربوطه و ... مي خوندم ، خود به خود رفتم به عالم جووني ...

    ياد اون ايامي افتادم كه تازه به آمريكا وارد شده بودم .. يه بچه روستايي چشم و گوش بسته كه به دنياي مدرني وارد گشته ...!! مسئول آمريكايي به محض ورود همراه با كليد اتاق ام ، كل ملزومات مورد نياز رو تحويل ام داد . و من مث بچه ها از دريافت اون همه وسايل و تجهيزات ذوق زده شده بودم ! مخصوصآ در ميان اجناسي كه تحويل گرفتم يك باروني سرمه اي بلند بود كه وقتي جمع مي شد تو مشت جا مي گرفت !! آخه از شما چه پنهون تو تگزاس هوا هيچ وقت معلوم نمي كنه ... يهو مي ديدي تو گرماي آفتاب ، هوا ابري شده و باران سيل آسايي شروع به باريدن مي گرفت . و اين باراني ها خيلي كارايي داشت ! از كجا به كجا پريدم ..! ولي الحق و انصاف تجهيزاتي كه آرتا به دانشجويانش مي دهد خيلي كامل تر از آموزشگاه هاي آمريكايي است . خدا كنه جوون هاي ما قدر اين ايام رو بدونند .

    بله مي گفتم... همين جوري كه غرق نگاه كردن به ورقه بودم ، گويا زنگ تفريح كلاس ها خورده بود ! و ديدم دانشجويان با نظم و ترتيب همه كروات زده وارد سالن ورودي شدند ... حضور دختر خانم ها در ميان اون ها چشم گير تر بود .. به قول بر و بچه هاي نيروي هوايي " عين خارج بود " !! و اين جا بود كه به ياد حرف دوست عزيزم كاپيتان " غبرايي " افتادم كه از نظم و انضباطي كه آقاي جلالي در آموزشگاه بر قرار كرده است سخن گفته بود . در ميان اين همه جوون پيرمردي مثل من كج و معوج با شكمي گنده و موهاي ريخته واقعآ تابلو بود ! ديگه كم كم عقربه ها ساعت ۵ بعد از ظهر رو نشون مي داد . اين بود كه راهي طبقه اول شديم . راستي اين رو هم اضاقه كنم كه از دوستان همراه ام خواهش نموده بودم مطلقآ اسمي از گذشته من به ميان نياورند .. و تنها به واژه خبرنگاري اشاره نمايند ! مي خواستم كاپيتان جلالي رو به قول فرنگي ها سورپرايز نمايم ! چون شنيده بودم از اون مديراني است كه در كلام كم نمي آورد !
    وقتي وارد دفتر جناب جلالي شديم ، با خوشرويي از حضور ما استقبال كرد . اين مطلب رو ياد آوري كنم كه هر خبرنگاري براي مجاب نمودن طرف مقابل و حرف كشيدن از او شيوه هايي داره ... روش من هم به اين صورت است كه ابتدا با نگاه منتقدانه آن چه به نظرم انتقاد مي آيد رو مسلسل وار بيان نمايم و تا طرف مقابل بخواهد پاسخ دهد ، انتقاد بعدي رو آغاز نمايم ..! در اين شيوه نا جوانمردانه مصاحبه شونده اگه يك سر سوزن اعصابش مثل من خراب باشه ، يا اعتماد به نفس نداشته باشه ، سريع داغ كرده و در شرايط نامتعادل اون چيزهايي كه دلم مي خواهد از زبان اش بيرون مي آيد ! با اين شيوه خيلي از مديران و معاونان وزير رو قبلآ به حرف آورده بودم . اما راستش رو بخواهيد من هيچ نقطه ضعفي از مديريت كاپيتان جلالي نداشتم . تنها بخشي انتقاد از سيستم پيش از او رو به دست آورده بودم .

    از قديم مي گن كه ذات آدم ها رو در چالش هاي شديد مي شه فهميد . من هم در چند دقيقه اول گفتگو خيلي زود متوجه اين موضوع شدم علي رغمي كه كاپيتان با تجربه و خوش برخورد ما هيچ نقطه ضعف مديريتي نداره و حتي بر عكس خيلي هم توانايي در اداره آموزشگاه بزرگي چون آرتا رو داره ، اما به دليل تعصب و عرقي كه نسبت به كارش احساس مسئوليت مي كنه ، خيلي حرفه اي و عالي داره از مديريتي كه خود در آن نقشي نداشته جانانه دفاع مي نمايد . خب اين جا بود كه فهميدم با چه انسان فهميده اي دارم صحبت مي كنم . ولي نمي شد شيوه محك زدن رو نصفه كاره رها نمود !! براي همين صبر كردم تا او دفاع هايش رو انجام بده . در همين هنگام همراهان ام كه متعجبانه شاهد اين نوع موضع گيري از سوي من بودند ، با دادن ياداشتي پنهاني جوياي قضيه شدند ! و آمدن سيني چاي بهانه اي براي ترك مخاصمه بود !!

    طفلك جلالي كه غافل از ترفند من ، صادقانه به دفاع برخواسته بود ، در خلال پذيرايي با لبخند گفتم كاپيتان جون .. بابا شوخي كردم .. من اومدم از اين همه تغيراتي كه در اين مدت كوتاه به وجود آوردي سوال نمايم . براي همين هم خودم آمده و خبرنگار نفرستادم ... احساس آرامش رو در چهره اش خوندم . و در حالي كه ته دلم شجاعت و مرام او را تحسين مي كردم به نوشيدن چاي خوش طعم كاپيتان خودم رو مشغول كردم . بعد از دقايقي رفتم بر سر اصل مطلب ... و اين در حالي بود كه از نظر شخصيتي خيلي راحت پي به مرام و درون اش بردم . براي آغاز گفتگو ابتدا ازش خواستم مختصري از خودش برام بگويد ...

    او در باره خودش چنين گفت : مسعود جلالي چهارمحالي هستم . متولد ۱۳۳۲ صادره از ملاير . سال ۱۳۵۲ وارد دانشكده افسري نيروي زميني شدم . سه سال بعد با مدرك ليسانس علوم از اين دانشكده فارغ التحصل گشتم .در سال ۱۳۵۵ به نيروي هوايي پيوستم . يك سال بعدش براي طي دوره خلباني به آمريكا اعزام شده و با هواپيماهاي تي - ۳۷ و تي - ۳۸ آموزش ديدم . در سال ۱۳۵۸ وارد گردان سي - ۱۳۰ شدم . و بعد از مدتي با انواع هواپيماها از قبيل " سسنا ۱۷۲ " ، " پي سي -۶ " و جت فالكون در مقام معلم خلبان پرواز انجام دادم . يه مدتي در پايگاه اميديه به عنوان مسئول عمليات خدمت نموده و همچنين مدتي در دوشان تپه در مقام فرمانده گردان حضور داشتم . در ادامه ايامي را هم در " كيش اير " پرواز مي نمودم . متآهل هستم . و به كار پرواز عشق مي ورزم . به طوري كه اگه يك بار ديگه به دنيا بيايم ، باز مي روم سراغ خلباني ... كاپيتان جلالي با اقتدار هم چنان از گذشته اش مي گفت ..
    واقعآ از اعتماد به نفس بالايي بر خوردار بود . خيلي شيوا سخن مي گفت . از اون دسته آدم هايي است كه راحت و بي پروا حرف مي زند .... اما اين رو بگم ، خدا نكنه شيطنت خبرنگاري گل بكنه .. از شما چه پنهون وقتي ديدم كاپيتان عزيز ما خيلي راحت مثل بلبل داره حرف مي زنه ، ترفند ديگري كه معمولآ خبرنگاران اين جور مواقع براي اين كه مصاحبه شونده " دور و ميدان " رو در دست نگيره و به اصطلاح متكلم الوحده نباشه ، به كار بردم ... تا اسير كلمات شيرين او نشوم . همان گونه كه در بالا اشاره كردم به كاپيتان خوش سخن نگفته بودم كه من هم در نيروي هوايي يا آمريكا بودم . و هدفم از اين كار دقيقآ براي اجراي اين شيوه ام بود !


    بله همين جوري كه جناب جلالي عزيز قدم به قدم از آمريكا و دوره هاي اون جا سخن مي گفت ، براي تآئيد سخن اش ، يه تيكه من هم از اون جا مي گفتم . يا از نشانه اي از آن ديار به زبان مي آوردم ..! مثلآ وقتي او مي گفت با تي - ۳۸ دوره مي ديدم ... من اين گونه سخن او رو تصديق مي كردم كه همون هايي كه بهش " راكت سفيد " مي گفتند ! ؟ !! اولش آقاي جلالي دوزاري اش نيفتاد كه يك خبرنگار چه گونه اين اطلاعات آموزشي آمريكايي ها رو مي دونه ؟ طفلك حق داشت چون شب و روز با خلبان ها سر و كار داره و از طرفي كمتر خبرنگاري اين چنين با او به گفتگو ي فني پرداخته بود . لذا اول متوجه نشد .

    بعد از مدتي كه به قول قديمي ها سخنان اش گل انداخته بود ، تازه متوجه داده هاي آماري من شد . و در اواسط راه طافت نياورده و پرسيد ... شما اين اطلاعات رو از كجا مي دوني ؟ و من در حالي كه خونسردي ام رو حفظ نموده بودم ، خيلي طبيعي به عرض رسوندم ... قربان كسي كه در نشريه تخصصي " پرواز " قلم مي زنه ، معلومه كه اين مسايل رو بايد بدونه ! و به اين ترتيب سعي كردم فضاي مصاحبه رو دو طرفه نمايم . كاپيتان جلالي با حوصله به همين ترتيب در باره آرتا و برنامه هايش سخن مي گفت .. ولي اين رو بگم كه من پاسخ پرسش خويش را كه همانا راز موفقيت آموزشگاه بود ، متوجه شده بودم . حقيقت رو بخواهيد من بيشتر دنبال اين موضوع بودم كه چه رازي در مديريت اين مرد نهفته است كه در كمترين زمان اعتبار آموزشگاهي كه در مديريت گذشته خدشه دار شده و به عبارتي زير سوال رفته بود ، بهبود يافته و جايگاه حقيقي خويش را باز يافته است . و پاسخ خيلي ساده بود .. صداقت ، تلاش ، تعصب ، نظم و صميميت . اين عوامل راز موفقيت اين مدير باتجربه بود . از آقاي جلالي در مورد شرايط استخدام پرسيدم او گفت : داراي ديپلم رسمي تابعيت ايراني يا خارجي سلامت كامل با تآئيد استاندارد پرواز گذراندن امتحان ورودي زبان براي آقايان معافيت غير پزشكي يا دارا بودن پايان خدمت براي خانم ها كليه موارد فوق غير از معافي

    در تمام طول مصاحبه براي اين كه بدون دغدغه به سوالات ما پاسخ بده ، دستور داد تا كسي وارد دفتر نشده . وي حتي براي رهايي از دست تماس هاي پياپي تلفني ، مجبور به كشيدن سيم تلفن از پريز شد و موبايل خويش را هم خاموش نمود . راستي يادم رفت بگم ، به اعتقاد من راز اصلي موفقيت كاپيتان جلالي در احترام گذاشتن به همكاران و اساتيد آموزشگاه است . كه با اخلاص و بدون هيچ غل و غشي تمام موفقيت ها رو مديون تك تك همكارانش بود . وي خيلي اصرار داشت تا نام هيچ يك از همكارانش از قلم نيفتد . از كاپيتان مي پرسم از چه تاريخي به آرتا كيش پيوستي ؟ او در پاسخ مي گويد :

    از بدو تآسيس آرتا با اين آموزشگاه همكاري داشته ام . از سال ۱۳۸۰ به عنوان استاد " آئروديناميك " به دانشجويان خلباني آموزش مي دادم . حدود چهار ماهي هم است كه به عنوان مدير عامل مشغول به كار هستم . و به خاطر ديني كه به مردم كشور و فرزندان جوان اين مرز و بوم دارم ، از هيچ تلاشي براي موفقيت و پيشرفت آموزشگاه كوتاهي نمي نمايم . زيرا معتقدم " من با پول اين مردم خلبان شده ام نه جيب بابام " در همين هنگام كاپيتان " محمد حسين جاويد پور " ، رئيس آموزش كل با ليوان چايي در دست وارد اتاق مي شود .

    مردي وارسته با درجه كاپيتاني و قامتي كشيده بر روي مبل مقابل من مي نشيند . جلالي در باره كاپيتان جاويد پور مي گويد : او پيش از اين خلبان نيروي هوايي بوده است كه با هواپيماي اف - ۵ پرواز مي نمود . وي مدتي هم در مقام معلم خلبان با هواپيماي ايلوشين مي پريده است . همچنين يك مدتي هم معلم خلبان هواپيماهاي " پي سي - ۶ " بوده است . آخرين سمت وي قبل از بازنشستگي ، كاپيتان هواپيماي " اير باس ۳۰۰ " در ماهان بوده است . از آقاي جلالي در باره دوره ها و مداركي كه به فارغ التحصيلان اهداء مي كنند مي پرسم . و او به طور كامل هر يك از دوره ها را تشريح مي نمايد .

    براي گريز از طولاني شدن ، پاسخ اين پرسش را كامل در پست قبلي و در مطلب خانم " نيكو سادات جلالي " كه هيچ نسبتي هم با كاپيتان ما ندارد ! آورده شده است . مدير عامل آرتا كيش در باره جايگاه فعلي آموزشگاه هم قاطعانه گفت : در حال حاضر آرتا به دليل داشتن تعداد بالاي هواپيما ، آموزش و ايجاد پايگاه در مراكز استان ها شايد بزرگترين مدرسه خلباني در خاور ميانه باشد . وي در مورد چشم انداز آينده اين آموزشگاه ، خواسته و برنامه اش را چنين برشمرد : اميدوارم با برنامه ريزي دقيق بتوانيم در آينده نزديك با جذب دانشجو از ساير كشور ها همچنين راه اندازي و ايجاد آموزش از طريق نت ، اين رشته مورد علاقه جوان ها را گسترش دهيم . همچنين خيلي دلم مي خواهد در آينده نزديك خانم هاي خلبان هم جذب سيستم كار شوند . ما همين الان سه تا دختر خانم داريم كه معلم خلبان شده اند . و آرزو دارم روزي به عنوان مسافر در هواپيمايي كه مسئوليت هدايت اش بااين عزيزان است مسافرت نمايم .

    آقاي جلالي بعد از پايان گفت و گو از من و همراهانم خواست تا بازديدي از كلاس ها داشته باشيم . اولين كلاس متعلق به استاد جاويد پور بود . بچه ها با نظم در كلاس ها نشسته بودند . كاپيتان جاويد پور سرگرم تدريس زبان انگليسي بود . در كتاب هايي كه دست شاگردان ديدم ، آن ها سرگرم فراگيري اصطلاحات و واژه هاي تخصصي پرواز بودند . كلاس بعدي درس هواشناسي تدريس مي شد . كاپيتان جلالي با حوصله و اشتياق خاصي من را به درون هر يك از كلاس ها برد تا با نحوه آموزش و سطح كيفي آن آشنا بشوم .

    نكته جالب در فاصله بازديد ها اتفاقي بود كه چيزي نمانده بود دست ما براي كاپيتان زرنگ و موفق آموزشگاه رو شود . و آن زماني بود كه جناب جلالي در حال نشان دادن بوفه و امكانات رفاهي آموزشگاه بود ... كه ناگهان يكي از دانشجويان خوش تيپ از فرصت استفاده نموده و خود رو به من رسوند و گفت قربان ببخشيد شما همون آقاي " Old Pilot " خودمون نيستيد ؟!! نفهميدم با چه عجله اي خودم رو به اين عزيز كنجكاو رسونده و آهسته گفتم ... هيس صداش رو در نيار ... البته مي دونستم هويت من امروز فردا براي آقاي جلالي رو خواهد شد ... ولي هدف من آن بود كه روز اول به دلايلي كه گفتم متوجه نشود ...!!

    جالب اين كه فرداي آن روز كه براي دريافت عكس رفتم ديدم آقاي جلالي عكس ام رو از صفحه اول سايت به صورت بزرگ كپي كرده و روي ميز كارش قرار داده است ... ! و در حالي كه مي خنديد گفت حالا براي ما فيلم بازي مي كني ؟ گفتم نه والله ... فقط مي خواستم يك چند تا ترفند خبرنگاري رو اجرا كنم كه موفق هم شدم ... ! كاپيتان جلالي واقعآ اصرار داشت كه حتمآ اسم تمام همكاران و اساتيدي كه با او همكاري مي كنند رو بياورم . و من هم قول مساعد به او دادم .. ولي ماشاالله يكي دوتا نيستند ..!! من بايد در يك پست مستقل تمام اين عزيزان رو معرفي نمايم ! به هرحال سعي مي كنم برخي چهره ها رو نام ببرم

    راستي ، مدير عامل آرتا كيش در ميان حرف هاي خود به موضوع جالبي اشاره نموده و آن اين بود كه تصميم داره اولين جشن بزرگ فارغ التحصيلي دانشجويانش رو با حضور خانواده ها و ميهمانان ويژه به زودي بر گزار نمايد . با شنيدن اين خبر خيلي خوشحال شدم و به عمق احساسات اين مدير خلاق پي بردم ... نكته جالب ديگري كه در حين بازديد ها متوجه شدم ، برخورد خيلي صميمي جلالي با دانشجويان بود .. از نگاه شاگردان يكرنگي و عشق را به خوبي حس مي كردم . و واقعآ در دل درايت اين مدير رو تحسين مي نمودم

    در پايان بازديد آقاي جلالي اسامي اساتيد آموزشگاه رو در اختيارم قرار داد . و همان طور كه گفتم اصرار عجيبي داشت كه هيچ كس از قلم نيفتد .

    اساتيد زميني عبارت اند از :
    كاپيتان مسعود جلالي
    كاپيتان محمد حسين جاويد پور
    كاپيتان حسين نيك خواه
    كاپيتان مسعود نيكو نژاد
    استاد سبحان
    جناب مهندس نياركي

    اساتيد پروازي عبارت اند از :
    كاپيتان مهدي شريفيان البرزي
    كاپيتان آرش جهاني
    كاپيتان عباس درگاهي
    كاپيتان اضغر وطن خواه
    كاپيتان خسرو غفاري
    كاپيتان محمد حسين علي حيدري
    كاپيتان پويا ايزد پناه
    كاپيتان علي غني پور
    كاپيتان مجيد يوسفي مهر
    كاپيتان ايمان زمانيان
    كاپيتان حسين نيك خواه
    كاپيتان داوري پژو
    كاپيتان داود تيباري
    كاپيتان امير حسن زاده
    كاپيتان حميد رضا فروتن
    كاپيتان سونيا كاشف
    كاپيتان آزاده فلاح نژاد
    كاپيتان محرمه ابهري
    كاپيتان ياشار فاضلي

    وي همچنين از كاپيتان مهدي شريفيان به عنوان رئيس عمليات همچنين كاپيتان آرش جهاني مدير عمليات نام برد . در ميان ساير همكاران فعال و زحمتكش آرتا اين اسامي به چشم مي خورد :
    آقاي احمد منصوري : رئيس امور اداري
    آقاي زارعي : رئيس امور مالي
    خانم مريم رضايي : مسئول سيملاتور
    خانم فائزه حسن زادگان : ديسپچر
    خانم جاوداني : هماهنگ كننده

    در پايان به عرض مي رسانم اگر نام و تصوير عزيزي از قلم افتاده يا اشتباهي درج شده است ، مقصر بنده هستم كه هنوز عادت به خواندن خط اطباء نكرده ام !!

    با تشكر و احترام :

    بهروز مدرسي

    به نقل از یاداشت های 1 خبرنگار.
    ایام به کام

    ----------------------------

    شماره تماس دفتر اموزشگاه خلبانی ارتا کیش مستقر در شهرک اکباتان تهران:

    009821-44669935
    009821-44669937

    نشانی:تهران-بلوار اصلی اکباتان، روبروی ورودی A1 شهرک اکباتان، ساختمان بنیاد خیریه ابوفاضل، پلاک36

    .
    #1 ارسال شده در تاريخ May 27th, 2009 در ساعت 02:15:57

  2. The Following 11 Users Say Thank You to pilotmen For This Useful Post:

    Amiralikarimi (November 9th, 2011), arra (July 22nd, 2010), irufo (September 12th, 2009), misha (December 15th, 2009), modela (January 12th, 2010), SKY MAN (November 12th, 2009), mohammadnt (January 29th, 2011), ms-pilot (April 19th, 2012), NightVision (November 19th, 2009), shahryar_bp (February 21st, 2010), سينا حمزانلويي (February 6th, 2014)

  3. magas ?????? ??
    magas

    هوانورد عادی - گروهبان یکم
    December 2008
    tehran
    62
    تعداد تشکر : 66
    Thanked 66 Times in 32 Posts

    ??? ??? RE: اين جا آموزشگاه خلباني آرتا كيش است !

    درود
    به نظرم آرتا از لحاظ سطح اموزشی باید جای خوبی باشد اما ایمنی آن مشکل دارد
    #2 ارسال شده در تاريخ May 27th, 2009 در ساعت 10:22:05

  4. The Following User Says Thank You to magas For This Useful Post:

    shahryar_bp (February 21st, 2010)

  5. falcon ?????? ??
    falcon
    هوانورد عادی - گروهبان سوم
    April 2009
    esfehan
    34
    تعداد تشکر : 2
    Thanked 86 Times in 20 Posts

    ??? ??? RE: اين جا آموزشگاه خلباني آرتا كيش است !

    اینجوریام نیست زیاد بزرگش کردی
    #3 ارسال شده در تاريخ May 27th, 2009 در ساعت 11:16:51

  6. The Following User Says Thank You to falcon For This Useful Post:

    shahryar_bp (February 21st, 2010)

  7. Ali Pilot ?????? ??
    Ali Pilot

    عضو شورا هوانوردی
    July 2009
    TEHRAN
    5,035
    تعداد تشکر : 11,640
    Thanked 31,849 Times in 5,065 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 2

    ??? ??? پاسخ : اين جا آموزشگاه خلباني آرتا كيش است !

    لطفا" يك توضيحي درمورد شرايط پذيرش تلفن هاي ارتباط و...بدهيد
    #4 ارسال شده در تاريخ September 12th, 2009 در ساعت 08:41:51

  8. The Following User Says Thank You to Ali Pilot For This Useful Post:

    shahryar_bp (February 21st, 2010)

  9. AIPK ?????? ??
    AIPK

    کارشناس هوانوردی
    November 2009
    تهران
    172
    تعداد تشکر : 301
    Thanked 1,078 Times in 168 Posts

    ??? ??? پاسخ : اين جا آموزشگاه خلباني آرتا كيش است !

    من الان دارم می رم آرتا کیش
    با وجود پایپرهای 30 ساله این موسسه تا حالا این موسسه خدا رو شکر کشته نداده !!!!
    #5 ارسال شده در تاريخ November 12th, 2009 در ساعت 17:16:57

  10. The Following 2 Users Say Thank You to AIPK For This Useful Post:

    irufo (November 17th, 2009), shahryar_bp (February 21st, 2010)

  11. CANADAIR ?????? ??
    CANADAIR

    هوانورد عادی - گروهبان یکم
    November 2009
    OISS
    97
    تعداد تشکر : 178
    Thanked 330 Times in 99 Posts

    ??? ??? پاسخ : اين جا آموزشگاه خلباني آرتا كيش است !

    ??? ??? ????? ???? ???? pixar ????? ??? ??
    من الان دارم می رم آرتا کیش
    با وجود پایپرهای 30 ساله این موسسه تا حالا این موسسه خدا رو شکر کشته نداده !!!!
    آرتا تا الان کشته نداده ؟ !

    سال 85-86 یادم هست توی تابستون 3 تا سانحه داد که واسه یه مدت خیلی کم درش رو تخته کردند !

    هواپیماهاشم از نزدیک بری ببینی می ترسی
    البته شنیدم الان وضعش نسبت به قبل خیلی بهتر شده.اما یه موقعی وضعش خیلی داغون بود(جوری که می گفتن بنزین سوپر میریزن تو هواپیماهاشون ).
    #6 ارسال شده در تاريخ November 17th, 2009 در ساعت 18:24:14

  12. The Following User Says Thank You to CANADAIR For This Useful Post:

    irufo (November 17th, 2009)

  13. AIPK ?????? ??
    AIPK

    کارشناس هوانوردی
    November 2009
    تهران
    172
    تعداد تشکر : 301
    Thanked 1,078 Times in 168 Posts

    ??? ??? پاسخ : اين جا آموزشگاه خلباني آرتا كيش است !

    ??? ??? ????? ???? ???? _Pilot_ ????? ??? ??
    آرتا تا الان کشته نداده ؟ !

    سال 85-86 یادم هست توی تابستون 3 تا سانحه داد که واسه یه مدت خیلی کم درش رو تخته کردند !

    هواپیماهاشم از نزدیک بری ببینی می ترسی
    البته شنیدم الان وضعش نسبت به قبل خیلی بهتر شده.اما یه موقعی وضعش خیلی داغون بود(جوری که می گفتن بنزین سوپر میریزن تو هواپیماهاشون ).
    سانحه رو مطمئنن داشته همونطور که اغلب شرکت ها دارن ولی کشته تا حالا خدا رو شکر نداده .
    تازه بعد از تحقیقات بیشتر متوجه شدم که پایپر تو دنیا اصلا تا حالا کشته نداده .( بزنیم به تخته )
    تازه این چند تا سانحه رو باید با توجه به تعداد هواپیماها و تعداد زیاد دانشجویان و سورت ها و ... در نظر گرفت که در اون صورت واقعا آرتا عالی محصوب می شه .
    هواپیمای زیر هم که می بینید یکی از همون هاست
    با این ویژگی که هر دو سرنشینش هم اکنون در کمال تعجب زنده هستند و هر دو در ایرلان مشغول کار هستند و تازه دانشجویی هم که توش بوده الان تو ماهان کار می کنه و برای گرفتن مدرک دانشگاهی اش هم الان همکلاسی منه ..!!!!!!!!!!!!
    علاوه بر همه اینها ... اینی که الان این زیر می بینی رو یه کم سر هم کردن گذاشتن تو حیاط دانشگاهمون تا هر روز ببینیم و روحیه بگیریم !!!!!!
    ?????? ???? AIPK : November 17th, 2009 ?? ???? 21:20:33
    #7 ارسال شده در تاريخ November 17th, 2009 در ساعت 20:05:42

  14. The Following 4 Users Say Thank You to AIPK For This Useful Post:

    Eshghe Parvaz (November 18th, 2009), irufo (November 17th, 2009), misha (December 15th, 2009), Morpheus (November 18th, 2009)

  15. safaeian ?????? ??
    safaeian
    هوانورد نیمه فعال-ستوان سوم
    August 2009
    Tehran
    217
    تعداد تشکر : 261
    Thanked 715 Times in 212 Posts

    ??? ??? پاسخ : اين جا آموزشگاه خلباني آرتا كيش است !

    جالب هست بدونید که این هواپیما بعلت بی توجهی حادثه دیده و اونقدر پایین پرواز میکرده که خورده به یه ساختمون و صندلی معلم هم کنده شده و پرت شده بیرون ولی جفتشون خدارو شکر زنده موندن
    یکی دیگه از حوادثش هم این بوده که یه سولویی سر خود داشته از زیره یه سیم رد میشده که سکان عمودیش گیر میکنه و کنده میشه
    هي فلاني زندگي شايد همين باشد
    #8 ارسال شده در تاريخ November 17th, 2009 در ساعت 21:47:44

  16. The Following 6 Users Say Thank You to safaeian For This Useful Post:

    CANADAIR (November 17th, 2009), ANADOLU (November 17th, 2009), Eshghe Parvaz (November 18th, 2009), irufo (November 17th, 2009), misha (December 15th, 2009), AIPK (November 18th, 2009)

  17. canadianpilot ?????? ??
    canadianpilot
    هوانورد عادی - گروهبان سوم
    October 2009
    canada
    31
    تعداد تشکر : 0
    Thanked 158 Times in 28 Posts

    ??? ??? پاسخ : اين جا آموزشگاه خلباني آرتا كيش است !

    به نظر آموزشگاهی خوبی می یاد ولی خوب یه خرده بیش از حد تعریفش می دین و اونطور ها هم نیست که جزو بهترین ها در خاورمیانه باشه . هم اکنون شرکت های بزرگ هوایی مثل امارات ، قطر ایرویز و همچنین در کشور اسرائیل بهترین دروس و اموزشگاه های خلبانی رو ارائه می دن که آرتا کیش حرف زیادی برای گفتن نداره .

    بهترین دانشکده خلبانی در کانادا ، دانشکده سنکا هست که مدرک اندرگرجوئیت دگری می ده در واقع لیسانس می ده و با 500 ساعت سابقه پروازی فارغ التحصیل می شم . تمام دروس از جمله آی اف آر و وی اف ار و اینستراکتینک ریت هم درش ارائه می شه و ایرلاین های بزرگ هوایی کانادا از داخل همین دانشکده خلبانانشون رو استخدام می کنند چراکه با کیفیت واقعا بالایی در درسو تدریس می شند و در طول کل چهار سال دانشجو با بیش از 4 فروند هواپیما چه تک موتوره و په دو موتوره پرواز خواهد کرد و همچنین فرودگاه این دانشکده به سیستم های ضد یخ هم مجهز هست که البته در کانادا چیز غیر عادی نیست . ولی کلا از شهر های بزرگ مثل ونکوور ، البرتا و همچنین وینیپگ به تورنتو می یاند تا در این دروس تحصیل کنند و واقعا مدرکی که از این دانشکده گرفته بشه ، ارزش واقعی داره .
    #9 ارسال شده در تاريخ November 18th, 2009 در ساعت 00:23:25

  18. The Following 2 Users Say Thank You to canadianpilot For This Useful Post:

    ANADOLU (November 18th, 2009), SKY MAN (January 8th, 2010)

  19. Hesam7e7 ?????? ??
    Hesam7e7

    کارشناس هوانوردی
    January 2008
    Tehran
    1,140
    تعداد تشکر : 3,041
    Thanked 4,631 Times in 891 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 5

    ??? ??? پاسخ : اين جا آموزشگاه خلباني آرتا كيش است !

    ببینید دوستان عزیز سطح امنیتی پرواز در آموزشگاههای ایران به یک اندازه هست.به لحاظ سطح آموزش هم تفاوت چندانی با هم ندارند.برای یک دانشجوی خلبانی بحث امنیت پرواز مسلما خیلی مهم هست اما خوب چیزی که هست دوستان باید با شناخت کافی اقدام کنند حتی اینکه بتوانند از هواپیماهای شرکتها اطلاعات کسب کنند.اما یک موضوع پر اهمیت هم این هست که یک دانشجوی خلبانی باید بتواند سر وقت و با تنظیم زمان پروازهای خود را انجام دهد تا هم ساعت پروازی مورد نیاز را در محدوده زمانی مشخص پر کند و هم تجربیات خود را در زمینه پرواز افزایش دهد و این نیاز مند این است که یک آموزشگاه تعداد کافی هواپیما داشته باشد تا دانشجو معطل نشود و در حال حاضر آرتا در بین آموزشگاههای خلبانی بیشترین تعداد هواپیما را با 11 فروند داراست و از لحاظ داشتن تعداد هواپیما خوب امتایز مثبتی دارد برای گذارندن دوره های آموزشی در این آموزشگاه.اما نمیشه گفت که برترین هست چون به هرحال گذراندن دوره های زمینی هم بسیار مهم هستند که باید دید تیم آموزشی آن در چه حد و اندازه هستند.
    #10 ارسال شده در تاريخ November 18th, 2009 در ساعت 10:17:36

  20. The Following 7 Users Say Thank You to Hesam7e7 For This Useful Post:

    AIR BUS (January 1st, 2012), amir_tara67 (November 29th, 2011), ANADOLU (November 18th, 2009), Captain Mostafavi (March 28th, 2012), SKY MAN (January 8th, 2010), AIPK (November 18th, 2009), Skylight (October 1st, 2011)

???? 1 ?? 14 1234567891011 ... ??????????

??????? ?????

  1. ????: 1
    ????? ?????: June 30th, 2011, 11:12:06
  2. سانحه توپولف كيش اير در مشهد
    ???? omnia001 ?? ????? سوانح غیر نظامی
    ????: 11
    ????? ?????: September 3rd, 2010, 03:13:21
  3. كيش؛ فرودگاه داخلي پرتردد كشور در نوروز
    ???? Ali Pilot ?? ????? اخبار غیر نظامی
    ????: 0
    ????? ?????: April 12th, 2010, 15:36:40
  4. تأخير چهار و نيم ساعته در پرواز كيش - تهران
    ???? بهرام 0098 ?? ????? تاخیر و لغو پرواز
    ????: 1
    ????? ?????: February 24th, 2010, 23:41:29
  5. ????: 5
    ????? ?????: February 13th, 2010, 10:23:59

????? ????? ??? ?????

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0