برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

???? 1 ?? 2 12 ??????????
????? ?????: ?? 1 ?? 10 ?? 13
dqw
  1. arash_khanbashi ?????? ??
    arash_khanbashi
    هوانورد نیمه فعال-استوار یکم
    September 2007
    175
    تعداد تشکر : 0
    Thanked 141 Times in 65 Posts

    ??? ??? بحث-پرسش-پاسخ 3

    دوستان عزیز من با استناد به مطلب بسیار خوبی که دوست عزیزم falcon در تالار خلبانی تحت عنوان "جزوه آیرودینامیک" گردآوری کرده اند، در این قسمت سوالاتی رو مطرح می کنم تا دوستان علاقه مند ما در باره مطالب ایشون کمی تامل کنند و از موارد ریز به سادگی نگذرند.
    همکاری شما در این زمینه باعث خوشحالی بنده و تراوت به این تالار خواهد شد
    پیشاپیش از همکاری همه علاقمندان سپاسگزارم
    #1 ارسال شده در تاريخ May 29th, 2009 در ساعت 02:17:38

  2. The Following User Says Thank You to arash_khanbashi For This Useful Post:

    Esmaiel_F4 (January 26th, 2013)

  3. arash_khanbashi ?????? ??
    arash_khanbashi
    هوانورد نیمه فعال-استوار یکم
    September 2007
    175
    تعداد تشکر : 0
    Thanked 141 Times in 65 Posts

    ??? ??? RE: بحث-پرسش-پاسخ 3

    با توجه به قسمت Lift:
    1- با توجه به بیشتر بودن سطح بالایی نسبت به سطح پایینی ایرفویل، چه دلیلی وجود داره که مولکول بالایی مسیر رو با سرعت بیشتری طی کنه؟ و یا به بیان دیگر اصل زمانهای مساوی (Equal Transition Times) رو چه طور توجیه می کنید؟

    2- چرا به جای بال نمیتوان از یه ورق با زاویه حمله مناسب استفاده کرد؟ به هر حال ورق هم در اثر فشار دینامیکی اختلاف فشار ایجاد میکند!
    #2 ارسال شده در تاريخ May 29th, 2009 در ساعت 02:26:19

  4. The Following 2 Users Say Thank You to arash_khanbashi For This Useful Post:

    alex66 (May 19th, 2012), Esmaiel_F4 (January 26th, 2013)

  5. Mohammad Tomcat ?????? ??
    Mohammad Tomcat

    عضو ارشد شورا هوانوردی
    September 2007
    esfahan
    1,115
    تعداد تشکر : 10,394
    Thanked 2,470 Times in 662 Posts

    ??? ??? RE: بحث-پرسش-پاسخ 3

    برای سوال دوم:
    ما در طراحی بالها و کلاً ایرودینامیک سعی میکنیم لایه ی مرزی را کوچکتر کنیم و در بدترین حالت جدایش است که باید این جدایش را هرچه بیشتر به عقب برد.
    در یک صفحه نقطه ی جدایش خیلی نزدیک به لبه ی صفحه اتفاق میوفته که باعث افت فشار شدید و نیروی فشاری زیاد در جلو و پشت ورق میشه که در واقع همون درگ هست.
    برای سوال اول هم فکر کنم (مطمئن نیستم) اگه سرعت سطح بالایی مساوی سطح پایینی باشه معادله ی پیوستگی نقض میشه.
    امیدوارم درست پاسخ داده باشم
    #3 ارسال شده در تاريخ May 29th, 2009 در ساعت 10:02:56

  6. The Following User Says Thank You to Mohammad Tomcat For This Useful Post:

    Esmaiel_F4 (January 26th, 2013)

  7. arash_khanbashi ?????? ??
    arash_khanbashi
    هوانورد نیمه فعال-استوار یکم
    September 2007
    175
    تعداد تشکر : 0
    Thanked 141 Times in 65 Posts

    ??? ??? RE: بحث-پرسش-پاسخ 3

    محمد جان من فعلا اظهار نظر نمیکنم تا بقیه دوستان هم باهم وارد مناظره بشن
    در ضمن شما که استادی ما قبولت داریم
    خواستم جوونترها رو هم وارد بحث کنم :-دی
    ازت ممنونم
    #4 ارسال شده در تاريخ May 30th, 2009 در ساعت 01:08:12

  8. The Following User Says Thank You to arash_khanbashi For This Useful Post:

    Esmaiel_F4 (January 26th, 2013)

  9. Mohammad Tomcat ?????? ??
    Mohammad Tomcat

    عضو ارشد شورا هوانوردی
    September 2007
    esfahan
    1,115
    تعداد تشکر : 10,394
    Thanked 2,470 Times in 662 Posts

    ??? ??? RE: بحث-پرسش-پاسخ 3

    در مورد سوال اول اشتباه گفتم
    بر میگرده به قانون برنولی و خطوط جریان
    #5 ارسال شده در تاريخ May 30th, 2009 در ساعت 21:26:00

  10. The Following 2 Users Say Thank You to Mohammad Tomcat For This Useful Post:

    alex66 (May 19th, 2012), Esmaiel_F4 (January 26th, 2013)

  11. alex66 ?????? ??
    alex66
    هوانورد عادی - سرباز صفر
    May 2012
    tehran
    1
    تعداد تشکر : 2
    تعداد تشکر : Thanked 1 Time in 1 Post

    ??? ??? پاسخ: بحث-پرسش-پاسخ 3

    سلام دوستان وقت بخیر
    من دانشجوی ارشد کنترل هستم و اطلاعات زیادی از رشته هوا فضا ندارم
    برای درس هدایت و ناوبری احتیاج به 10 تا سوال و جواب (آبدار) در مورد آیرودینامیک دارم
    اگه کمک کنید ممنون میشم
    #6 ارسال شده در تاريخ June 3rd, 2012 در ساعت 18:47:21

  12. The Following User Says Thank You to alex66 For This Useful Post:

    Esmaiel_F4 (January 26th, 2013)

  13. HPAX ?????? ??
    HPAX
    هوانورد عادی - گروهبان دوم
    July 2012
    نايين كاشان
    53
    تعداد تشکر : 18
    Thanked 119 Times in 40 Posts

    ??? ??? پاسخ: بحث-پرسش-پاسخ 3

    در مورد سئوال اول بايد بگم جديد ترين آزمايشات و مشاهدات نشون داده كه بر خلاف اون چيزسي كه گفته ميشه نه تنها هواي بالاي بال همزمان كه حتي در برخي موارد ديرتر به انتهاي بال ميرسه و اين مطلبي هست كه من از نوشته آقاي اندرسن مطرح ميكنم . البته برخي از دوستان فك كردن بنده بدون اطلاعات اين مطلب را در برخي پست ها مطرح ميكنم كه در آينده پستي متشكل از نوشته هاي آقاي اندرسن شامل نتايج آزمايشات و نظريات جديد در توجيه عوامل بوجود آورنده نيروي برا در سايت قرار خواهم داد.
    #7 ارسال شده در تاريخ July 20th, 2012 در ساعت 19:12:35

  14. The Following 2 Users Say Thank You to HPAX For This Useful Post:

    Esmaiel_F4 (January 26th, 2013), Nima Amini (July 20th, 2012)

  15. Nima Amini ?????? ??
    Nima Amini

    عضو شورا هوانوردی
    July 2008
    ایران
    1,673
    تعداد تشکر : 8,296
    Thanked 8,135 Times in 1,642 Posts

    ??? ??? پاسخ: بحث-پرسش-پاسخ 3

    ??? ??? ????? ???? ???? HPAX ????? ??? ??
    ... جديد ترين آزمايشات و مشاهدات نشون داده كه بر خلاف اون چيزسي كه گفته ميشه نه تنها هواي بالاي بال همزمان كه حتي در برخي موارد ديرتر به انتهاي بال ميرسه و اين مطلبي هست كه من از نوشته آقاي اندرسن مطرح ميكنم . ...
    اگر جریان از upper chamber دیرتر از lower chamber به TE برسه در این صورت تعریف عامل های ایجاد نیروی lift و در نتیجه پروسه ی انتخاب wing sections و پروسه ی طراحی ایرفویل و ... زیر سوال نمیره؟
    #8 ارسال شده در تاريخ July 20th, 2012 در ساعت 19:47:35

  16. The Following 3 Users Say Thank You to Nima Amini For This Useful Post:

    Esmaiel_F4 (January 26th, 2013), IR Blue SKY (July 20th, 2012), Mohammadme (July 21st, 2012)

  17. HPAX ?????? ??
    HPAX
    هوانورد عادی - گروهبان دوم
    July 2012
    نايين كاشان
    53
    تعداد تشکر : 18
    Thanked 119 Times in 40 Posts

    ??? ??? پاسخ: بحث-پرسش-پاسخ 3

    چرا دقيقا توضيح عامل ايجاد نيروي برا تغيير ميكنه اما انتخاب بال و در واقع شكل كلي بال و محاسبات با توجه به اينكه كاملا تجربي هستن تغييري نميكنن.در واقع بحث بر سر فيزيك نيروي ليفته نه محاسبات.كه البته بعد از اينكه مطالب را به طور كامل درر سايت قرار بدم جواب خيلي از سوالات ديگه هم داده ميشه.
    #9 ارسال شده در تاريخ July 20th, 2012 در ساعت 19:54:24

  18. The Following 3 Users Say Thank You to HPAX For This Useful Post:

    Esmaiel_F4 (January 26th, 2013), IR Blue SKY (July 20th, 2012), Nima Amini (July 20th, 2012)

  19. buran ?????? ??
    buran
    هوانورد عادی - سرباز صفر
    May 2012
    tehran
    1
    تعداد تشکر : 0
    تعداد تشکر : Thanked 1 Time in 1 Post

    ??? ??? پاسخ: بحث-پرسش-پاسخ 3

    دوستان ممکنه در مورد ground effect در هنگام landing توضیح بدین؟؟؟
    #10 ارسال شده در تاريخ November 1st, 2012 در ساعت 01:06:27

  20. The Following User Says Thank You to buran For This Useful Post:

    Esmaiel_F4 (January 26th, 2013)

???? 1 ?? 2 12 ??????????

????? ????? ??? ?????

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0