برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

????? ?????: ?? 1 ?? 2 ?? 2
dqw
  1. سبحان ?????? ??
    سبحان
    هوانورد نیمه فعال-ستوان سوم
    January 2009
    187
    تعداد تشکر : 0
    Thanked 109 Times in 32 Posts

    ??? ??? "شرکت میتسوبیشی"، صنعت هوافضای ژاپن را احیا خواهد کرد

    میتسوبیشی مصمّم است که خود و در نهایت کشورش را به عنوان یکی از طرّاحان و سازندگان هواپیماهای تجاری در دنیا مطرح کند. این شرکت قصد دارد تا پایان سال 2012 میلادی هواپیمای محلّی برد کوتاه و متوسّطی را بسازد که بدون نیاز به همکاری و مشارکت شرکت های هواپیماسازی آمریکایی و کانادایی به اجرا درآمده است. پروژه ی "MRJ" نام این پروژه است:

    شرکت صنایع میتسوبیشی، بزرگترین واحد صنعتی ژاپن در بخش هوافضا می باشد. این شرکت به عنوان شریک سرمایه گذاری صنایع بزرگی چون "بوئینگ" (Boeing)، "بمبردیر" (Bombardier)، "لاکهیدمارتین" (Lockheed Martin) و دیگر شرکت های سازنده ی جت های جنگنده (Fighter)، تجاری (Business & Commercial)، محلّی (Regional) و ... در ژاپن شناخته شده است. امّا، غیر از آخرین تلاش این کارخانه در مورد ساخت یک هواپیمای توربو پراپ (Turboprop)_ نوعی هواپیمای ملخی _که ضرر فراوانی را به اقتصاد این کشور زد، میتسوبیشی، هیچ هواپیمایی به تنهایی نساخته است.

    اکنون میتسوبیشی مصمّم است که خود و در نهایت کشورش را به عنوان یکی از طرّاحان و سازندگان هواپیماهای تجاری در دنیا مطرح کند. سخنگوی میتسوبیشی تضمین نموده است که مدیریت این شرکت، واحد تجاری هوافضای شرکت را برای ارائه ی هواپیمای محلّی میتسوبیشی (MRJ _ Mitsubishi Regional Jet) به خطوط هوایی تقویت و حمایت کند.
    "تودا" اضافه کرد: "دولت ژاپن یک قسمت اساسی مخارج این پروژه را که حدود 1/9 میلیون دلار (17000. میلیون ریال) است را خواهد پرداخت. سهم زیادی از این مبلغ مورد توافق میتسوبیشی و دولت ژاپن قرار گرفته است."

    اوایل همین ماه، مجموعه ی تویوتا موتور ژاپن نیز، خواهان سهم عمده ای از مشارک در این پروژه بوده است. این درحالی است که میتسوبیشی با شرکت های متفاوتی برای مشارکت در این طرح مذاکر کرده است.
    طبق برنامه ریزی های انجام شده، پروازهای آزمایشی این هواپیما تا اواخر سال 2011 انجام خواهد شد و کسب مجوّزهای لازم و ارائه ی رسمی آن در اوایل سال 2013 پیش بینی شده است.
    این هواپیما قرار است که در دو اندازه ی 70 نفره (MRJ70) و 90 نفره (MRJ90) ارئه گردد. مشخصات این دو هواپیما به شرح زیر است:
    MRJ70:
    تعداد مسافر: 70-80
    طول/ عرض/ ارتفاع: 32/83 - 30/87 - 10 متر
    قدرت موتور: 7,044/29 کیلوگرم
    حداکثر وزن برخاست: 36,832 کیلوگرم (اس تی دی) / 38,192 کیلوگرم (ای آر) / 40,188 کیلوگرم (LR)
    حداکثر وزن فرود: 36,196 کیلوگرم
    رنج پروازی: 1,704 کیلومتر (اس تی دی) / 2,593 کیلومتر (ای آر) / 3,630 کیلومتر (LR)
    سرعت کروز (بیشترین سرعت): 125/66 کیلومتر بر ساعت
    فاصله ی برخاست: 1/30 کیلومتر (اس تی دی) / 1/4 کیلومتر (ای آر) / 1/53 کیلومتر (LR)
    فاصله ی فرود: 1/39 کیلومتر

    MRJ90:
    تعداد مسافر: 86-96
    طول/ عرض/ ارتفاع: 32/73 - 30/88 - 10 متر
    قدرت موتور: 7.865/29 کیلوگرم
    حداکثر وزن برخاست: 39,598 کیلوگرم (اس تی دی) / 41,458 کیلوگرم (ای آر) / 42,819 کیلوگرم (LR)
    حداکثر وزن فرود: 38,509 کیلوگرم
    رنج پروازی: 1,629 کیلومتر (اس تی دی) / 2,592 کیلومتر (ای آر) / 3,333 کیلومتر (LR)
    سرعت کروز (بیشترین سرعت): 125/66 کیلومتر بر ساعت
    فاصله ی برخاست: 1/45 کیلومتر (اس تی دی) / 1/58 کیلومتر (ای آر) / 1/67 کیلومتر (LR)
    فاصله ی فرود: 1/45 کیلومتر

    منابع: َAviation Week.com
    ، Reuters, mrj-japan.com




    آیا هنوز وقت آن نرسیده که دست ها را به جای ستون چانه ها کردن و نگاه حسرت به فناوری ها و پیشرفت های دیگر کشورها داشتن، دستهایمان را ستون عزم و اراده و خلّاقیت مردمان و جوانان متخصّص کشورمان بکنیم...؟؟؟!!!
    #1 ارسال شده در تاريخ July 10th, 2009 در ساعت 19:11:20

  2. Hamed26_avia ?????? ??
    Hamed26_avia
    هوانورد نیمه فعال-سروان
    September 2007
    tehran
    421
    تعداد تشکر : 28
    Thanked 225 Times in 89 Posts

    ??? ??? RE: "شرکت میتسوبیشی"، صنعت هوافضای ژاپن را احیا خواهد کرد

    با آرزوی موفقیت برای ایران در عرصه ورود به صنعت هواپیماسازی ( خصوصا هواپیماهای پهن پیکر)............حالا این حرفم چه ربطی یه این تاپیک داشت؟
    میخواستم بگم ژاپن با آنهمه پیشرفت علمی و فن آوری بالا و پیشگامی نسبت به ما در خیلی صنایع بتازگی در حال تلاش برای ورود به صنعت هواپیماسازی ( به طور عمده) و مطرح شدن به عنوان یک قطب است...........استراتژی خودشان را هم تعریف کرده اند و گامهای رسیدن به آن را.......یعنی از هدف کوتاه مدت شروع طراحی و ساخت یک هواپیمای جت منطقه ای ( که معمولا این هواپیماها باریک پیکرند) تا احتمالا در نهایت ساخت هواپیمای پهن پیکر.......ولی ما چطور؟ هنوز بر پروژه ایران-140 فائق نیامده ایم که حرف از هواپیمای پهن پیکر میزنیم........آنهم فقط برنامه ریزی برای فراهم آمدن شرایط تعدادی از جلسات برای بررسی آن...........نمی دانم.....خودتان قضاوت کنید.......ولی انشاالله روزی به جایگاه شایسته خود در این صنعت برسیم.........
    یک توضیح دیگر در مورد ژاپن آنکه باید بگویم شاید ژاپن هواپیمای پهن پیکر هم نسازد.......چون همین الان هم حضوری موثر و مشارکتی مهم در پروژه های مهم هوایی جهان از جمله همین مشاوره در طرحهای شرکت بوئینگ و .....دارد و همین کار کنونی را هم میتوانند ادامه دهند ولی شاید با توانمدتر شدنشان این امکان هم وجود داشته باشد که به تنهایی و تنها با مشاوره با چند شرکت خارجی دست به ساخت هواپیمایی پهن پیکر بزنند که مالکیت معنوی آن متعلق به ژاپن باشد.( برای روشنتر شدن معنی مالکیت معنوی شرکتها به عنوان مثال بوئینگ با وجود این که مشاوران و شرکای خارجی بسیاری دارد و بخشی از سهامش هم در اختیار آنهاست ولی مرکز آن و مالکیت معنوی آن متعلق به آمریکا است)
    #2 ارسال شده در تاريخ July 12th, 2009 در ساعت 02:06:18

????? ????? ??? ?????

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0