برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

????? ?????: ?? 1 ?? 1 ?? 1
dqw
  1. SKY MAN ?????? ??
    SKY MAN

    رئیس سایت
    August 2007
    none
    7,234
    تعداد تشکر : 19,755
    Thanked 20,851 Times in 3,723 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 9

    ??? ??? پنج دليل اصلي وقوع سوانح هوايي در ايران

    خبرگزاري فارس: يك كارشناس صنايع هواپيماسازي گفت: عدم وجود مديران با تجربه در سيستم‌هاي مديريتي ارگان‌هاي هوايي، سن بالاي خلبان در ايران، عدم استقرار سيستم‌هاي نوين ايمني پرواز در ايرلاين‌ها، واقعي نبودن قيمت بليت هواپيما و شرايط ويژه تحريم توسط دولت آمريكا از دلايل اصلي وقوع سوانح هوايي در ايران است.

    [align=center][/align]

    جواد مقيمي، كارشناس صنايع هواپيماسازي در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبري فارس «توانا»، اظهار داشت: در وقوع سوانح هوايي اخير، چندين عامل مؤثر بود كه در اين ميان، نقش اعمال تحريم توسط دولت آمريكا مبني بر عدم اجازه ورود قطعات هواپيما به كشور نيز نمايان بود.

    * "تجربه " و "تخصص " شرط اول احراز مديريت ارگان‌هاي هوايي

    مقيمي با اشاره به مقوله‌هاي "تجربه " و "تخصص " به عنوان شرط اول احراز مديريت ارگان‌هاي هوايي، ‌تصريح كرد: نظام‌هاي مديريتي كه در صنايع هوايي ديگر كشور‌ها استقرار پيدا مي‌كنند، حائز شرايط ويژه‌اي نظير تخصص و تجربه هستند و اين در حالي است كه در كشور ايران، انتخاب مديران صنايع هوايي، از بين افرادي صورت مي‌گيرد كه به سيستم‌هاي مديريتي آن ارگان، تخصص‌ها و موارد فني‌، آشنايي چنداني ندارند.
    وي اظهار داشت: وقوع چندين سانحه هوايي در مدت زمان كمتر از 10 روز، به مواردي نظير نقص فني يا اشكال در سيستم هدايت خلبان مربوط نمي‌شود، بلكه اين تعدد وقوع حوادث، به ناهماهنگي و بي‌تجربه‌اي در نظام مديريت بازمي‌گردد.

    *متوسط سن خلباني در كشور ايران بالا است

    مقيمي با اشاره به مقوله "عدم رعايت استانداردها " در پروازهاي شركت‌هاي هوايي، تصريح كرد: لازم است‌ پس از ورود هر هواپيما به ايران‌، چندين كارشناس در رابطه با موارد فني و ساير مشخصات آن هواپيما آموزش بينند و در كنار آن، تجهيزات تعمير و نگهداري هواپيما، به روز و نوين شود.
    اين كارشناس صنايع هواپيماسازي با اشاره به سن بالاي خلبانان در كشور ايران، گفت: در حال حاضر اغلب خلبان‌هايي كه هدايت ناوگان هوايي كشور را برعهده دارند، افراد داراي متوسط سن بالا و يا بازنشسته در ارگان‌هايي نظير نيروي هوايي، هستند.
    مقيمي اظهار داشت: متوسط سن خلبانان در دنيا حدود 35-30 سال است و خلبانان بالاي 45 سال اجازه پرواز با هواپيماهاي مسافربري و نظامي را ندارند، زيرا اين نگرش وجود دارد كه خلبان‌هايي كه سن آنها از 45 سال فراتر رفت، تمركز لازم براي انجام چندين عمل توأمان در كابين خلبان را ندارند.

    *فرسودگي ناوگان حمل و نقل هوايي

    مقيمي با اشاره به سن بالاي ناوگان حمل و نقل هوايي كشور، تصريح كرد: فرسوده بودن هواپيماهاي موجود در كشور و هزينه بالاي تعمير و نگهداري آن نيز از ديگر معضلات صنعت حمل و نقل هوايي است كه اين خود يكي از دلايل وقوع سوانح هوايي نيز است.
    وي همچنين تحريم اعمال شده از طرف دولت آمريكا مبني بر عدم اجازه ورود هواپيما و قطعات آن به ايران را از ديگر دلايل وقوع حوادث هواپيمايي در كشور برشمرد و افزود: عدم تجهيز فرودگاه‌هاي ايران به آخرين فن‌آوري‌هاي روز صنعت حمل و نقل هوايي نيز يكي ديگر از دلايل كاهش امنيت در اين نوع حمل و نقل ‌است.
    اين كارشناس صنايع هواپيماسازي در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبني بر اينكه با وجود شرايط تحريم آمريكا،‌ دليل عدم خريد هواپيماهاي اروپايي توسط كشور ايران چيست، اظهار داشت: دولت آمريكا با ايجاد شرايط تحريم عليه ايران، تمامي كشورهاي اروپايي را نيز به همسويي با سياست‌هاي خود دعوت كرده است و اروپائي‌ها نيز در جهت موازي با اهداف سلطه‌طلبانه آمريكا حركت مي‌كنند.
    وي با اشاره به اينكه هم‌اكنون در كشور روسيه اغلب از هواپيماهاي بلوك شرق استفاده مي‌شود، اظهار داشت: لازم است كشور ايران نيز در جهت افزايش ناوگان از هواپيماهاي نو و مدرن شرقي استفاده كند تا اينكه براي كاهش هزينه‌ها، اقدام به خريد هواپيماهاي كار كرده و فرسوده با عمر بالا كند.

    *سيستم مديريت ايمني (S.M.S)

    مقيمي با تأكيد بر اينكه لازم است مديران سازمان هواپيمايي و صنايع هوايي، از بين افراد مجرب و متخصص انتخاب شوند، افزود: در تمامي كشورهاي اروپايي شرايط احراز مديران شركت‌هاي هواپيمايي و ارگان‌هاي هوايي، به تفصيل تعريف شده است و طبعأ انتخاب مديران، براساس ضوابط تعيين شده انجام مي‌شود.
    مقيمي تصريح كرد: در حال حاضر سيستم مديريتي نويني به نام (S.M.S) يا (Safety Manangment System) ‌كه نوعي سيستم مديريتي ايمني نظير "ايزو 9001 " است، در ناوگان هوايي اغلب كشورهاي توسعه يافته استفاده مي‌شود.
    وي اظهار داشت: سازمان بين‌المللي هواپيمايي (ايكائو)، تمامي كشورهاي دنيا را ملزم كرده است كه تا سال 2007، سيستم S.M.S را در ناوگان هوايي خود استقرار ‌دهند.
    وي تصريح كرد: با اشاره به اينكه در حال حاضر هيچ‌كدام از شركت‌هاي هواپيمايي ايراني سيستم مذكور را استقرار نداده‌اند، افزود: دارا بودن اين سيستم نوين بدين معني است كه سطح مديريت ايمني ايرلاين، در حد مطلوبي است.
    وي در توضيح سيستم "S.M.S " اظهار داشت: در سيستم‌هاي نظير "ايزو 9001 " بر فرآيندهايي نظير مسائل عمومي مديريتي تأكيد مي‌شود؛ اما در سيستم S.M.S بر ايمني شركت‌هاي هواپيمايي و مديريت استاندارد‌ها تأكيد مي‌شود، بدين ترتيب كه با انجام پاره‌اي فعاليت‌ها در سيستم مديريت، ايمني لازم در صنعت هواپيمايي و هوايي برقرار شود.

    * كاهش ايمني پرواز در نتيجه كاهش درآمد ايرلاين‌ها

    اين كارشناس صنايع هواپيما سازي تصريح كرد: زماني كه هزينه تمام شده يك شركت هواپيمايي در مدت زمان پرواز مشخص، بيش از ميزان درآمد كسب شده باشد، طبعأ اين شركت‌ها به سمت استفاده، خريد و يا اجاره هواپيماهاي فرسوده كه هزينه چنداني لازم ندارند، متمايل مي‌شوند و ناخود‌آگاه ناوگان هوايي كشور به سمت نوعي فرسودگي پيش خواهد رفت.
    مقيمي تصريح كرد: كاهش درآمد ايرلاين‌ها به كاهش ميزان آموزش پرسنل، عدم توانايي خريد قطعات هواپيما، عدم توانايي اجاره هواپيمايي مدرن و از اين قبيل مي‌انجامد و در واقع ضرر و زيان شركت‌هاي هواپيمايي در كاهش ايمني پرواز مؤثر است.
    وي تصريح كرد: در حال حاضر كسب مجوز پرواز براي برخي هواپيماهاي فرسوده بعضي از شركت‌هاي هواپيمايي، از حالت ضوابط خارج شده است و از طريق روابط و بدون رعايت استاندارد‌هاي ايمني، مجوز پرواز صادر مي‌شود.

    *تلاش دولت و مجلس براي از بين بردن موانع موجود

    اين كارشناس صنايع هواپيماسازي در پايان تأكيد كرد: عدم وجود مديران با تجربه در سيستم‌هاي مديريتي ارگان‌هاي هوايي، سن بالاي خلبان در ايران، فرسودگي ناوگان حمل و نقل هوايي، عدم استقرار سيستم‌هاي ايمني پرواز نوين در ايرلاين‌ها، واقعي نبودن قيمت بليت هواپيما و در مرحله بعد اعمال شرايط ويژه تحريم توسط دولت آمريكا و عدم اجازه ورود قطعات هواپيما به ايران، از دلايل اصلي وقوع سوانح هوايي در ايران است كه لازم است دولت و مجلس با همكاري يكديگر به دنبال راه‌حلي براي از بين بردن موانع موجود در حمل و نقل هوايي باشند.
    #1 ارسال شده در تاريخ August 2nd, 2009 در ساعت 00:00:06

  2. The Following User Says Thank You to SKY MAN For This Useful Post:

    sepide98 (September 18th, 2013)

????? ????? ??? ?????

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0