برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

????? ?????: ?? 1 ?? 1 ?? 1
dqw
  1. Babi Renjer ?????? ??
    Babi Renjer
    هوانورد عادی-استوار دوم
    August 2009
    Canes Venatici
    105
    تعداد تشکر : 54
    Thanked 238 Times in 97 Posts

    ??? ??? « بَدِ یعُ السَّمَوَتِ وَ الأَ َرضِ وَ إِذَا قَضَی أ َمَراً فَإِنَّمَا یَقُولُ لَهُ کُن فَیَکُونُ »

    هستی بخش آسمانها و زمین اوست وهنگامیکه فرمان وجود چیزی را صادر میکند میگوید موجود باش وآن موجود میشود.<آیه ی 117 سوره س بقره>


    « بَدِ یعُ السَّمَوَتِ وَ الأَ َرضِ وَ إِذَا قَضَی أ َمَراً فَإِنَّمَا یَقُولُ لَهُ کُن فَیَکُونُ »
    <آیه ی 117 سوره س بقره>
    هستی بخش آسمانها و زمین اوست وهنگامیکه فرمان وجود چیزی را صادر میکند میگوید موجود باش وآن موجود میشود.

    این آیه دلالت بر اراده تکوینی خدا دارد. کلمه بدیع از ماده ی بدع به معنی به وجود آوردن چیزی بدون سابقه است البته مانندی که ذهن بدان آشنا باشد و این میرساند که خداوند آسمانها و زمین را بدون هیچ ماده و نمونه قبلی به وجودآورده است.معنی کن فیکون :موجود باش و سپس آن هم فوراً موجود میشود.و این بدان معنی نیست که آن موجود گوش دارد و حرف بشنود و موجود میباشد . بلکه بین اراده ی خدا و پیدایش فاصله ای نخواهد بود منظور این است که هر گاه اراده او به وجود چیزی خواه کوچک باشد خواه بزرگ ، خواه ساده باشد خواه پیچیده ، خواه به اندازه یک اتم و خواه به اندازه مجموعه آسمانها و زمین تعلق گرفت ، بدون نیاز به هبچ علت دیگری این اراده جامه عمل به خود میپوشد.و اگر اراده کند آسمانها و زمین را در شش دوران به وجود آورد و مسلماً بدون کم و زیاد در همین مدت موجود خواهند شد و اگر اراده کند که تمام دوران تکاملی خود را کمتر از یک هزارم ثانیه طی کند مسلماً بدون کم وکاست در همان مدت موجود میشود.

    سئوالی که ممکن پیش بیاید این است که چگونه ممکن است چیزی از عدم به وجود آید؟ عدم که نقیض وجود میباشد چگونه میتواندعلت و منشا وجود باشد .در پاسخ به این سئوال باید گفت هر موجود از دو جنبه تشکیل یافته است ماهیت و وجود ماهیت عبارت از اعتباری است که نسبت آن به وجود و عدم مساوی است . به عبارت دیگری قدر مشترکی که از ملاحظه وجود و عدم چیزی بدست میاید همان ماهیت است.مثلا چهره ای که قبلا روی بوم نقاشی وجود نداشته و حالا نفری آن را کشیده است.
    بنابراین معنی اینکه خداوند عالم را از عدم به وجود آورد این است که عالم پس از آنکه به حال عدم بود موجود شد و به عبارت دیگر ماهیت را از حال عدم به حال وجود آورد. پس هر موجودی بدیع الوجود است یعنی بدون اینکه قبلا از خودش نظیری داشته باشد و یا مانندی از آن معهود در نظرصانعش باشد وجود یافته، در نتیجه خدای سبحان مبتدع و بدیع السموت و الارض است.

    نوشته شده توسط فاطمه شکرچی نویسنده parssky
    Sorry for those who think that know, but the donkey is less understood.
    #1 ارسال شده در تاريخ October 1st, 2009 در ساعت 12:25:55

  2. The Following 9 Users Say Thank You to Babi Renjer For This Useful Post:

    akbar e&e (December 1st, 2010), ANOUSHIRAVAN (October 1st, 2009), Eshghe Parvaz (October 1st, 2009), Hesam7e7 (October 1st, 2009), iman-ir (October 18th, 2009), modelshopiran (July 18th, 2010), SKY MAN (October 5th, 2009), Mohammad Tomcat (October 1st, 2009), Nima Amini (October 1st, 2009)

????? ????? ??? ?????

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0