برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

???? 1 ?? 2 12 ??????????
????? ?????: ?? 1 ?? 10 ?? 11
dqw
  1. Eshghe Parvaz ?????? ??
    Eshghe Parvaz

    کارشناس هوانوردی
    December 2008
    ايران
    1,312
    تعداد تشکر : 8,798
    Thanked 6,109 Times in 1,045 Posts

    ??? ??? پروازهاي آنلاين چيست -2- ؟؟! (قسمت 4)/آشنايي اوليه با نرم افزار مراقبت پرواز/

    به نام آقريننده آسماني ها


    با سلام خدمت دوستان ، در ادامه مباحث پروازهاي آنلاين ، در اين بخش به موضوع مراقبت پرواز در شبكه پروازهاي آنلاين ايوائو مي پردازيم .

    مراقبت پرواز سیستمی است که برای جلوگیری از تصادفات و ایجاد بستری مناسب و کارآمد برای حرکت روان ترافیک (عبور و مرور) هوایی، راهنمایی های لازم را به کلیه یگانهای پروازی (هواگردها) ارائه می‌‌دهد.

    در شبكه ايوائو ، از طريق برنامه IvAc - IVAO virtual ATC client مي توان به امر مراقبت پرواز هواپيماهاي آنلاين پرداخت .

    قبل از همه شما بايد در ايوائو ثبت نام كنيد . توضيحات كامل ثبت نام در اينجا .

    بعد از ثبت نام نوبت به دريافت برنامه IvAc مي رسد . لازم به ذكر است كه اين برنامه دقيقاً‌ منطبق بر رادار مراقبت پرواز فرودگاه آمستردام نوشته شده است .



    دريافت برنامه از سايت ايوائو :

    http://ivao.aero/softdev/IvAc/home.asp


    حالا براي اينكه بتوانيد يك فرودگاه يا منطقه را تحت پوشش قرار دهيد نياز به سكتور آن فرودگاه يا منطقه و چارت هاي آن داريد .

    دانلود سكتور فايل فرودگاه هاي ايران :

    "حجم 238 كيلوبايت"

    http://www.4shared.com/file/14193143...VAO-IvAc_.html


    دانلود چارت هاي فرودگاه هاي ايران :

    "حجم 14 مگابايت"

    http://www.4shared.com/file/10993424...ran_chart.html



    توجه : اين فايل ها حاوي سكتورهاي 17 فرودگاه و چارت 57 فرودگاه ايران مي باشد كه توسط آقاي طوافيان در ديويژن ايران تهيه شده است .

    همچنين استفاده از چارت ها به دليل به روز آوري در هر ماه به هيچ عنوان در پروازهاي Real توصيه نمي شود .



    ادامه دارد ...



    روزخوش
    ?????? ???? Eshghe Parvaz : November 7th, 2009 ?? ???? 15:40:49


    «اللهم عجل لوليك الفرج والعافيه و النصر و جعلنا من خير اعوانه و انصاره و من المستشهدين بين يديه»


    #1 ارسال شده در تاريخ November 7th, 2009 در ساعت 15:38:59

  2. The Following 12 Users Say Thank You to Eshghe Parvaz For This Useful Post:

    CANADAIR (November 21st, 2009), forood (November 13th, 2009), iq-boy (February 27th, 2010), khabardad (January 22nd, 2014), Mahan (April 17th, 2010), mohamadbaha (December 12th, 2013), SKY MAN (November 7th, 2009), NightVision (November 7th, 2009), Nima Amini (March 9th, 2012), pilotrelative (March 17th, 2015), W mahan 5 (January 12th, 2010), داوديان (March 5th, 2010)

  3. Eshghe Parvaz ?????? ??
    Eshghe Parvaz

    کارشناس هوانوردی
    December 2008
    ايران
    1,312
    تعداد تشکر : 8,798
    Thanked 6,109 Times in 1,045 Posts

    ??? ??? پاسخ : پروازهاي آنلاين چيست -2- ؟؟! (قسمت 2)/مراقبت پرواز-آشنايي با قوانين/

    به نام آفريننده آسماني ها

    سلام ، خب قسمت دوم بخش مراقبت پرواز در ايوائو رو با موضوع آشنايي با قوانين ادامه ميديم :

    بعد از اينكه موارد مورد نياز براي كار با برنامه IvAc و مراقبت پرواز ( برنامه IvAc ، سكتور ، چارت) رو دانلود كرديد حال وقت آن رسيده كه با قوانين عمومي واحد مراقبت پرواز ايوائو آشنا بشيم . براي اين منظور به آدرس زير رفته و قوانين را حتماً (با تأكيد) مطالعه بفرماييد :

    http://ivao.aero/atcops/ --> ATC Ops. R&R
    General
    Voice
    Vehicles/Follow me

    مطالعه كرديد !!
    بريم سر مطلب بعدي Rating ها در واحد مراقبت پرواز ايوائو :

    شما وقتي در شبكه ايوائو ثبت نام كرده و گزينه ATC را به عنوان مراقب پرواز و كنترلر در كنار گزينه Pilot انتخاب مي كنيد مي توانيد به امر مراقبت پرواز بپردازيد . اين كار مستلزم توانايي ، دانش و تجربه لازم است . براي اين منظور شبكه ايوائو درجه بندي هايي را بر اساس تجربه و ميزان دانش و توانايي افراد انجام داده است كه در زير خواهد آمد . در بدو ورود ريت شما S1 هست كه با پر كردن ساعت در جايگاه كنترلر و موفقيت در آزمون هاي تئوري و عملي ايوائو اين ريت افزايش مي يابد . ترتيب ريت ها و نحوه گذراندن هر كدام در تصوير زير آمده است :




    S1 : ريت شما موقع ثبت نام تا 10 ساعت كه در جايگاه كنترلر باشيد .

    S2 : از 10 ساعت تا 25 ساعت كه در جايگاه كنترلر باشيد .

    S3 : از 25 ساعت به بالا و موفقيت در آزمون تستي (20 تست) كه از منوال IvAc هم هست و مربوط به قوانين عمومي و نحوه كار با IvAc هست . (هر تست 5% ، بدون امتياز منفي و حداقل امتياز 75% ، مدت زمان آزمون 45 دقيقه)

    C1 : از 50 ساعت به بالا ، موفقيت در آزمون تستي و موفقيت در آزمون عملي كه قوانين مخصوص به خود را دارد .

    .
    .
    .

    *قوانين آزمون هاي ايوائو را در اينجا ببينيد .

    *****

    حالا شما مي خواهيد در يك فرودگاه به عنوان كنترلر عمل كنيد . بايد قبل از اين كار بدانيد كه انجام مراقبت پرواز با ريت شما در كدام فرودگاه ها و جايگاه ها امكان پذير است . (يعني مثلاً با ريت S1 در كدام قسمت و كدام فرودگاه مي توانيد كنترلر بايستيد) . به اين منظور ليستي تهيه شده كه تعيين نموده هر فرودگاهي در ساعات مشخص نياز به چه ريت هايي دارد :

    فرودگاه هاي ايران با حروف **OI مشخص شده اند .

    ديدن ليست :



    تصوير نمونه از ليست بالايي :



    در ليست بالا بعضي فرودگاه ها در يك واحد با يك ريت و واحد ديگر با ريت ديگر قابليت كنترل دارند . مثلاً در تاور تبريز (OITT_TWR) شما بايد ريت S3 داشته باشيد و در واحد اپروچ آن (OITT_APP) بايد ريت شما C1 باشد .

    بعضي فرودگاه در ساعاتي از روز با يك ريت و ساعاتي ديگر با ريت بالاتر قابل كنترل هستند . مثلاً در واحد ديپارچر دبي (OMDB_DEP) از ساعت 12 ظهر تا 00 بامداد (ساعت جهاني) بايد با ريت C1 در اينجا بود و از ساعت 00 تا 12 ظهر (ساعت جهاني) مي شود با ريت S3 نيز واحد ديپارچر دبي را هدايت كرد .

    در بعضي ديگر نيز شما به ريت هاي ديگري نياز داريد . مثل : OKAJ_TWR . كه علاوه بر C3 نياز به ريت هاي پايلوت و وويس داريد .

    نكته : اين ريت هايي كه در جدول هست ، حداقل مورد نياز براي آن واحد مي باشد . مثلاً جايي كه نياز به S2 براي مراقبت دارد ، شخصي كه S3 و به بالا هست ، مي تواند در آنجا نيز به عنوان كنترلر باشد .

    به طور كلي براي فرودگاه هاي ايران به غير از واحدهاي سنتر و كليه اپروچ ها كه نياز به ريت C1 هست ، واحد هاي ديگر بسته به ميزان اهميت و ترافيك از S1 تا S3 تقسيم بندي شده اند كه در جدول مي توانيد ملاحظه كنيد .



    در قسمت هاي بعدي نحوه كار با برنامه IvAc را با هم خواهيم آموخت...


    ادامه دارد...



    Safety is First
    روزخوش


    «اللهم عجل لوليك الفرج والعافيه و النصر و جعلنا من خير اعوانه و انصاره و من المستشهدين بين يديه»


    #2 ارسال شده در تاريخ November 24th, 2009 در ساعت 15:24:46

  4. The Following 10 Users Say Thank You to Eshghe Parvaz For This Useful Post:

    AIPK (January 15th, 2010), iq-boy (February 5th, 2010), Mahan (April 17th, 2010), mohamadbaha (December 12th, 2013), SKY MAN (February 28th, 2010), NightVision (November 24th, 2009), Nima Amini (March 9th, 2012), W mahan 5 (January 12th, 2010), بهرام 0098 (November 26th, 2009), داوديان (March 5th, 2010)

  5. iq-boy ?????? ??
    iq-boy
    هوانورد عادی - گروهبان دوم
    January 2010
    ahan
    47
    تعداد تشکر : 195
    Thanked 271 Times in 46 Posts

    ??? ??? پاسخ : پروازهاي آنلاين چيست -2- ؟؟! (قسمت 2)/مراقبت پرواز-آشنايي با قوانين/

    Eshghe Parvaz عزیز این تاپیک رو ادامه نمیدید؟ فکر می کنم خیلی از دوستان علاقمند باشند تا بعنوان ATC در دیویژن فعال باشن، اما منابع اطلاعاتی محدودی برای شروع وجود داره. تو دیویژن 3 تا فایل در مورد ATC وجود داره، اما در مورد مراحل ابتدایی کانکت شدن (مثل ورود به شیوه Observer ، چگونگی استفاده از Channel، ایجاد یک Channel و...) هیچ چیزی پیدا نمیشه. فایل صوتی کلاس ATC هم هنوز نیومده. اگر این تاپیک رو ادامه بدید لطف بزرگی کردید.

    الان برای یک S1 مثل من، این سوالات مطرح هست : چطور بصورت Observer در فرودگاهی مثل مهرآباد آنلاین بشم.
    با ریت S1 میشه در فرودگاه بندرعباس و کیش بصورت واحد GND آنلاین شد. اما چطور بعد از آنلاین شدن باید کانال مربوط برای تیم اسپیک رو انتخاب کنیم و احیانا هواپیما های درون فرودگاه رو هدایت کنیم.
    #3 ارسال شده در تاريخ February 28th, 2010 در ساعت 01:09:52

  6. The Following 6 Users Say Thank You to iq-boy For This Useful Post:

    Eshghe Parvaz (March 3rd, 2010), Mahan (April 17th, 2010), mohamadbaha (December 12th, 2013), SKY MAN (March 7th, 2010), NightVision (February 28th, 2010), داوديان (March 5th, 2010)

  7. Eshghe Parvaz ?????? ??
    Eshghe Parvaz

    کارشناس هوانوردی
    December 2008
    ايران
    1,312
    تعداد تشکر : 8,798
    Thanked 6,109 Times in 1,045 Posts

    ??? ??? پاسخ : پروازهاي آنلاين چيست -2- ؟؟! (قسمت 3)/آشنايي اوليه با نرم افزار IvAc/

    به نام آفريننده آسماني ها

    سلام و وقتتون بخير

    بالاخره بعد از مدت ها و پيرو نظر دوستان به اميد خدا اين بخش از آموزش را با كمك همديگر تمام خواهيم كرد .

    بخش سوم ، آشنايي اوليه با نرم افزار IvAc نرم افزار مراقبت پرواز (كنترلري) :

    نرم افزار IvAc برنامه اي است براي امر مراقبت پرواز و كنترل پرواز ها و همچنين رصد كردن پرواز ها در شبكه پروازهاي آنلاين ايوائو . اين نرم افزار بر اساس رادار مراقبت پرواز فرودگاه آمستردام نوشته شده است .

    بعد از نصب برنامه آن را اجرا مي كنيم . ابتدا پيغامي را دريافت مي كنيم به اين مضمون كه هنوز هيچ فايل سكتوري اجرا نشده است .



    براي اينكه بتوانيم يك منطقه را تحت پوشش كنترلي قرار بدهيم بايد ابتدا سكتور آن منطقه را داشته باشيم . سكتورها رو كه قبلاً از پست هاي بالا دريافت كرده ايد !

    براي اجراي يك سكتور فرودگاه مثلاً فرودگاه كيش ابتدا به تب PVD رفته و گزينه Load Sector را كليك مي كنيم .



    پس از آن فايل سكتور فرودگاه كيش را به نام OIBK_APP.sct را انتخاب كرده و Open مي كنيم .



    مي بينيم كه نماي بالايي از فرودگاه كيش به نمايش در مي آيد .



    سكتور فرودگاه كيش در زوم هاي مختلف


    حال مي خواهيم به عنوان كنترلر تاور (برج مراقبت) در فرودگاه كيش باشيم . براي اين منظور به تب CONNECT مي رويم . پنجره اي با نام IVAO Network Connect باز مي شود .





    1. Callsign : نام واحدي كه مي خواهيم باشيم را به اينصورت وارد مي كنيم . ابتدا كد چهار حرفي ايكائو فرودگاه ، underline و نام واحد بصورت مخفف 3 حرفي . مثلاً كيش تاور : OIBK_TWR

    واحدهاي ديگر به اينصورت نوشته مي شوند :

    OIBK_GND گراند - OIBK_APP اپروچ - OIBK_OBS آبزرور - OIIX_CTR تهران سنتر


    2.
    Real Name : نام خود را وارد مي كنيد .

    3.
    VID : كد شش رقمي پرسنلي خود را در اين قسمت وارد مي كنيد .

    4.
    Password : پسووردي كه براي شما ايميل شده است را در اينجا وارد مي كنيد . IVAN پسوورد كه مجموع 8 حرف و رقم هست .

    5.
    Server Address : سرور را انتخاب مي كنيد . ترجيحاً سرور EU6 يورو 6 .

    6.
    Voice : سرور صوتي هم براي هماهنگي بيشتر هماني كه براي آدرس انتخاب كرده ايد ، انتخاب كنيد . ترجيحاً EU6V . يورو6 وي.

    نكته :‌ براي استفاده اوليه از برنامه سرورها به صورت ترينينگ مي باشند كه بعد از مدت كوتاهي سرورهاي اصلي اجرا مي شوند .


    حالا دكمه Connetct را بزنيد و به شبكه متصل شويد . /




    توجه : اين تصاوير بالا با اعمال تغييرات به اين رنگ و مدل در آمده است و گرنه مدل default خود برنامه IvAc به شكل ديگري هست .




    تا اينجا اگر سؤالي هست در خدمتم


    «اللهم عجل لوليك الفرج والعافيه و النصر و جعلنا من خير اعوانه و انصاره و من المستشهدين بين يديه»


    #4 ارسال شده در تاريخ March 5th, 2010 در ساعت 11:49:06

  8. The Following 11 Users Say Thank You to Eshghe Parvaz For This Useful Post:

    iq-boy (March 5th, 2010), m.boostani (March 6th, 2010), Mahan (April 17th, 2010), mohamadbaha (December 12th, 2013), SKY MAN (March 7th, 2010), NightVision (March 5th, 2010), Nima Amini (March 9th, 2012), orasess (March 5th, 2010), Pilot7 (June 5th, 2010), بهرام 0098 (March 6th, 2010), داوديان (March 5th, 2010)

  9. Eshghe Parvaz ?????? ??
    Eshghe Parvaz

    کارشناس هوانوردی
    December 2008
    ايران
    1,312
    تعداد تشکر : 8,798
    Thanked 6,109 Times in 1,045 Posts

    ??? ??? پاسخ : پروازهاي آنلاين چيست -2- ؟؟! (قسمت 4)/آشنايي اوليه با نرم افزار مراقبت پرواز/

    به نام آفريننده آسماني ها

    سلام مجدد به دوستان عزيز

    در پست قبلي تا مرحله كانكت شدن پيبش رفتيم . حال ما مثلاً به عنوان تاور فرودگاه كيش آنلاين هستيم . در ابتداي امر بايد چند كار را انجام بدهيم . اول از همه تنظيم فركانس صحيح برج كيش (119.600) . براي اين كار ابتدا به پنجره COMMBox مي رويم و تبي را كه عدد نوشته شده در آن را انتخاب مي كنيم . در لاين پايين فركانس را به اينصورت تايپ مي كنيم : 119.600// و بعد اينتر كرده و فركانس را تغيير مي دهيم .



    حالا فركانس ما تصحيح مي شود :




    كار بعدي كه بايد انجام دهيم تنظيم صحيح و درست ATIS ، اطلاعات هواشناسي و آب و هوايي فرودگاه مي باشد . براي اين منظور از تب هاي بالا گزينه ATIS را انتخاب مي كنيم تا پنجره اي مطابق تصوير زير باز شود :



    پنجره General :

    در قسمت ATC Position ، منطقه اي را كه تحت پوشش داريم وارد مي كنيم . در اينجا OIBK_TWR .
    گزينه وويس را انتخاب كرده و سرور مورد نظر را بر ميگزينيم (!) .


    پنجره Airspace :

    ارتفاع Transition Level را از داخل چارت پيدا كرده و وارد مي كنيم . براي فرودگاه كيش 3000 .

    ارتفاع Transition Altitude را نيز بر اساس QNH و ارتفاع ترانزيشن بدست مي آوريم و وارد مي كنيم .

    براي بدست آوردن اين ارتفاع از برنامه ساده زير استفاده كنيد :

    TransLevel (حقوق براي سازنده محفوظ است. گرفته شده از اوسيم)


    پنجره Airport :


    در قسمت تيك آف و لندينگ بر اساس ميزان باد ، وجود دستگاه هاي ناوبري و ... باند هاي فعال جهت نشست و برخاست را مشخص مي كنيم .


    پنجره Other :

    در اينجا هر مطلبي و توضيحي كه لازم است در ATIS بيايد و گفته نشده را وارد مي كنيد .



    در انتها براي اينكه اطلاعات درج شده را ببينيم روي دكمه Preview كليك كرده و اين اطلاعات را مي بينيم . اين مطالب كه در ATIS Preview مي آيد عيناً براي خلباناني كه روي فركانس شما مي آيند به عنوان اطلاعات آب و هوايي فرودگاه در پنجره IvAp شان نمايش داده مي شود .




    پس از چك كردن مطالب وارد شده ، OK مي كنيم . حالا مي توانيم عمليات مراقبت پرواز را انجام دهيم .


    توجه داشته باشيد پر كردن صحيح و كامل گزينه هاي پنجره ATIS بسيار مهم هست .


    نكته : براي پيدا كردن Transition Level و همچنين فركانس فرودگاه ها چارت آن فرودگاه را باز كرده . در صفحات در يك پنجره مثل تصوير زير اين اطلاعات نمايش داده شده اند :




    خب از اين مبحث تنها چند مورد كوچك راجع به تنظيم تيم اسپيك و چنل صوتي هست كه انشاالله در پست بعدي آنها را بيان خواهم كرد .

    ضمناً مطالعه فايل هاي Manual نرم افزار IvAc با اهميت و مهم است . اين مطالب ، تنها جهت شروع كار و آشنايي مقدماتي با اين نرم افزار هست . جزئيات كار با اين نرم افزار ، قواعد و قوانين مربوطه هم هر وقت فايل هاي صوتي كلاس هاي آموزشي حاضر شد جهت اطلاع شما دوستان در اينجا قرار خواهيم داد . چون كلاسهاي آموزشي اين نرم افزار قبلاً توسط آقاي طوافيان برگزار شده .


    سؤالي اگر هست بنده در خدمتم...


    عصر بخير



    «اللهم عجل لوليك الفرج والعافيه و النصر و جعلنا من خير اعوانه و انصاره و من المستشهدين بين يديه»


    #5 ارسال شده در تاريخ March 5th, 2010 در ساعت 17:42:51

  10. The Following 8 Users Say Thank You to Eshghe Parvaz For This Useful Post:

    iq-boy (March 5th, 2010), Mahan (April 17th, 2010), mohamadbaha (December 12th, 2013), NightVision (March 5th, 2010), Nima Amini (March 9th, 2012), orasess (March 5th, 2010), بهرام 0098 (March 6th, 2010), داوديان (March 5th, 2010)

  11. iq-boy ?????? ??
    iq-boy
    هوانورد عادی - گروهبان دوم
    January 2010
    ahan
    47
    تعداد تشکر : 195
    Thanked 271 Times in 46 Posts

    ??? ??? پاسخ : پروازهاي آنلاين چيست -2- ؟؟! (قسمت 4)/آشنايي اوليه با نرم افزار مراقبت پرواز/

    خیلی ممنون و متشکر از توضیحات خوبتون. فقط چند تا سوال ساده برای روشن شدن بعضی چیزها :
    1- QNH چیست؟
    2- تفاوت Transition ALt و Transition Level چیست ؟

    (در مورد برنامه IVai هم اگر توضیح مختصری بفرماییدن ممنون میشم)
    #6 ارسال شده در تاريخ March 5th, 2010 در ساعت 18:47:25

  12. The Following 5 Users Say Thank You to iq-boy For This Useful Post:

    Eshghe Parvaz (March 5th, 2010), Mahan (April 17th, 2010), mohamadbaha (December 12th, 2013), SKY MAN (March 7th, 2010), بهرام 0098 (March 6th, 2010)

  13. Eshghe Parvaz ?????? ??
    Eshghe Parvaz

    کارشناس هوانوردی
    December 2008
    ايران
    1,312
    تعداد تشکر : 8,798
    Thanked 6,109 Times in 1,045 Posts

    ??? ??? پاسخ : پروازهاي آنلاين چيست -2- ؟؟! (قسمت 4)/آشنايي اوليه با نرم افزار مراقبت پرواز/

    ??? ??? ????? ???? ???? iq-boy ????? ??? ??
    خیلی ممنون و متشکر از توضیحات خوبتون. فقط چند تا سوال ساده برای روشن شدن بعضی چیزها :
    1- QNH چیست؟
    2- تفاوت Transition ALt و Transition Level چیست ؟

    (در مورد برنامه IVai هم اگر توضیح مختصری بفرماییدن ممنون میشم)
    سلام ، ممنونم .

    چند تا جواب ساده براي روشن شدن بعضي چيزها! :

    1. QNH ميزاني است كه ارتفاع شما را از سطح دريا نشان مي دهد . شما وقتي QNH منطقه اي را ست مي كنيد در گيج ارتفاع سنج شما ميزان ارتفاع فرودگاه از سطح دريا نشان داده مي شود .

    2. TA ميزان ارتفاعي است كه براي هر فرودگاه بر اساس مكان جغرافيايي آن مشخص شده است . هواپيما بايد موقع پرواز QNH محلي رو در قسمت مربوطه ست كند . اين ميزان QNH تا رسيدن به اين ارتقاع بايد حفظ شود . بعد از عبور از اين ارتفاع و صعود به بالا ، همه هواپيماها QNH خود رو روي 1013 (2992) ست مي كنند . اين ميزان استاندارد براي همه هواپيما هست كه در ارتفاع هاي بالاي TA ، ارتفاع درست نشان داده شود .
    TL ميزاني هست كه موقع اپروچ و نزول بايد درنظر گرفته شود و بالاتر از TA هست كه بر اساس ميزان QNH و TA توسط كنترلر مشخص ميگردد . هواپيما موقع اپروچ بايد بعد از عبور از ارتفاع TL ميزان QNH خود را از 1013 به QNH محلي تغيير دهد .

    از اونجايي كه كانكت شدن با 2 برنامه در ايوائو ممنوع هست ، برنامه ي IvAi كمك مي كند به شما كه با يك نام به شبكه وارد شويد و بتوانيد همزمان از سيمولاتور خود نماي برج را داشته باشيد (از طريق IvAp و مدل نماي برج) و هم از طريق برنامه IvAc كنترلر بايستيد . در كل هواپيماهايي را كه هدايت آنها را بر عهده داريد از داخل سيمولاتور مي توانيد ببينيد .



    در مورد توضيحات ، اساتيد اگر جايي اشكال هست بفرماييد .


    شب خوش


    «اللهم عجل لوليك الفرج والعافيه و النصر و جعلنا من خير اعوانه و انصاره و من المستشهدين بين يديه»


    #7 ارسال شده در تاريخ March 6th, 2010 در ساعت 20:14:45

  14. The Following 9 Users Say Thank You to Eshghe Parvaz For This Useful Post:

    iq-boy (March 6th, 2010), m.boostani (March 6th, 2010), Mahan (April 17th, 2010), mohamadbaha (December 12th, 2013), SKY MAN (March 7th, 2010), NightVision (March 6th, 2010), Nima Amini (March 9th, 2012), Pilot7 (June 5th, 2010), بهرام 0098 (March 6th, 2010)

  15. iq-boy ?????? ??
    iq-boy
    هوانورد عادی - گروهبان دوم
    January 2010
    ahan
    47
    تعداد تشکر : 195
    Thanked 271 Times in 46 Posts

    ??? ??? پاسخ : پروازهاي آنلاين چيست -2- ؟؟! (قسمت 4)/آشنايي اوليه با نرم افزار مراقبت پرواز/

    خیلی عالی و کامل بود، ممنون
    #8 ارسال شده در تاريخ March 6th, 2010 در ساعت 22:53:57

  16. The Following 6 Users Say Thank You to iq-boy For This Useful Post:

    amin15 (March 17th, 2011), Eshghe Parvaz (March 6th, 2010), m.boostani (March 6th, 2010), Mahan (April 17th, 2010), mohamadbaha (December 12th, 2013), SKY MAN (March 7th, 2010)

  17. amink69 ?????? ??
    amink69
    هوانورد عادی - سرباز صفر
    January 2012
    mashhad
    2
    تعداد تشکر : 3
    تعداد تشکر :Thanked 4 Times in 1 Post

    ??? ??? پاسخ: پروازهاي آنلاين چيست -2- ؟؟! (قسمت 4)/آشنايي اوليه با نرم افزار مراقبت پرواز/

    سلام
    لینک سکتور فرودگاه های ایران کار نمیکنه
    لطفا دوباره زحمتش رو بکشید
    #9 ارسال شده در تاريخ December 4th, 2013 در ساعت 16:46:51

  18. amink69 ?????? ??
    amink69
    هوانورد عادی - سرباز صفر
    January 2012
    mashhad
    2
    تعداد تشکر : 3
    تعداد تشکر :Thanked 4 Times in 1 Post

    ??? ??? پاسخ: پروازهاي آنلاين چيست -2- ؟؟! (قسمت 4)/آشنايي اوليه با نرم افزار مراقبت پرواز/

    کسی نیست جواب بده ؟!
    #10 ارسال شده در تاريخ December 12th, 2013 در ساعت 03:32:17

???? 1 ?? 2 12 ??????????

??????? ?????

  1. ضريب برا چيه؟؟
    ???? pooyan ?? ????? آیرودینامیک
    ????: 19
    ????? ?????: December 4th, 2013, 18:37:15
  2. پروازهاي آنلاين چيست ؟؟! (قسمت 3) **نحوه ثبت نام** //رجيستري كردن//
    ???? عبدالاحد ?? ????? اموزش شبیه ساز پرواز سری 2004
    ????: 1
    ????? ?????: March 9th, 2012, 14:46:23
  3. ایا زمان جنگ ایران سوخو داشته است ؟؟
    ???? ashkan154 ?? ????? نیروی هوایی ایران
    ????: 25
    ????? ?????: December 18th, 2011, 19:20:22
  4. آیا روسیه هم مثل آمریکا میشود؟؟(هواپیمای مسافربری)
    ???? sadegh-777 ?? ????? هواپیماهای مسافربری
    ????: 13
    ????? ?????: June 9th, 2011, 12:53:50

????? ????? ??? ?????

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0