برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

????? ?????: ?? 1 ?? 1 ?? 1
dqw
  1. mona ?????? ??
    mona

    هوانورد ارشد- مدير سابق
    September 2009
    Iran
    985
    تعداد تشکر : 13,048
    Thanked 4,746 Times in 981 Posts

    ??? ??? cesarکم وزن و کم هزینه

    تحقیقی که در دانشگاه منچستر به منظور بهبود برخی از سیستم های بکار رفته درجت های شخصی و هواپیماهای باربری-برای مسافت کم، صورت گرفته است، می تواند منجر به یک پیشرفت اساسی در ساخت هواپیماهای شخصی ارزان تر، سبک تر و با آلودگی کمتر شود

    با توجه به افزایش تقاضا برای سفر های هوایی، به نظر می رسد که تعداد سفر های هوایی برای مسافت های کوتاه و سفرها با جت های شخصی در حال افزایش است

    این موضوع به خصوص در میان کشور های اروپایی صادق است، به این دلیل که کشور های غربی این قاره برای گسترش تجارت خود به شرق، نیازمند اسبابی برای افزایش پرواز ها بین این ملل هستند

    در حالی که جت های بزرگ نوین، با تکنولوژی سطح بالا، مانند Airbus A380 دارای سیستم های پیشرفته الکتروهیدرولیک و الکترمکانیک برای کنترل تجهیزاتی مانند رادار می باشند، هواپیماهای مسافری کوچک هنوز از سیستم های کنترلی که با تسمه و قرقره کار می کنند بهره می برند با وجود اینکه در طی سال ها هیچ ویژگی فنّی قابل توجهی در آنها دیده نشده است







    با رهبری دکتر نیگل اسکاتفیلد*محققانی از دانشکده ی برق دانشگاه منچستر و گروه مهندسی الکترونیک در تبدیل قدرت، در حال تلاش برای بهبود سیستم هایی الکتریکی هستند که در جنبه ی خارجی کنترل پرواز مورد استفاده قرار می گیرند، مانند رادار، دریچه ی بال ها و تجهیزات فرود. آن ها امید وارند که این طرح هزینه های ایجاد شده، از قبیل هزینه های جاری و هزینه ی تعمیر و نگهداری را در کاهش دهد در حالی که همچنان ایمنی و راحتی مسافران به خوبی کاهش اثرات زیانبار آن بر روی محیط تضمین شده باشد

    کاری که با استفاده از بودجه ی اتحادیه ی اروپا انجام می شود، پروژه ی "هواپیما های کوچک با قیمت رضایت بخش" یا *CESAR است که در سپتامبر گذشته آغاز شده و به مدت سه سال ادامه خواهد داشت. این فعالیت شامل 35 سازمان تجاری و آموزشی از کشور های اتحادیه اروپا می باشد

    به گفته دکتر اسکاتفیلد: کمپانی ها در محدوده های خاصی تخصص دارند و باید در یک پروژه تحقیق و پیشرفت تکنولوژی با یکدیگر همکاری کنند، ما در حال خلق یک هواپیمای جدید از صفر نیستسم بلکه در حال تغییر اکثر قسمت های بکار رفته در آن هستیم. یک کمپانی به تنهایی قادر به چنین کاری نیست و این کار برایش دشوار خواهد بود، بنابراین سرمایه گذاری اتحادیه اروپا می تواند ارتباط خوبی بین شرکت ها بر قرار کند

    هدف از CESAR تولید هواپیماهای معقول دارای 10 تا 50 صندلی می باشد، گروه امید وار است که نمونه ای اولیه از سیستم های کنترلی مورد نظر تا سال 2009 ساخته شود که در این صورت امکان سرمایه گذاری بیشتر فراهم شده و آن ها قادر خواهند بود تا یک نمایش دهنده و شبیه ساز پرواز ارائه کنند

    در پروژه CESAR، تیم منچستر کمک هزینه ای به مبلغ 300000 یورو جهت بررسی روش های مهندسی برق برای کنترل قسمت های متحرک در هواپیما های کوچکتر، دریافت نمود

    محققان می گویند که ستفاده از سیستم های الکترومکانیکی و الکتروهیدرولیکی، جرم را کاهش داده و بهبود قابل توجهی در راندمان انرژی خواهد داشت. بنابراین هزینه ی تولید و استفاده از هواپیما هر دو کاهش خواهند داشت

    تعویض سیستم های بزرگ و حجیم مکانیکی و هیدرولیکی با سیستم هایی که بیشتر بر پایه الکتریسیته هستند علاوه بر موارد فوق به هواپیماهای کوچک اجازه می دهد که با افزایش ظرفیت بار قابل حمل توانایی حمل مسافر بیشتری داشته باشند. اگرچه هواپیماهای CESAR برای این سوال که چگونه امواج پرواز را به میزان قابل توجهی کاهش دهیم جوابی ندارند ولی اثر کربن روی مسافران را کاهش خواهند داد

    به طور مشابه، هواپیماها نیاز به سوخت کمتری دارند و دی اکسید کربن کمتری تولید می کنند

    از سوی دیگر در صنایع هوافضا، تغییری کلی در جهت جایگزینی سیستم های سنتی کنترل با سیستم های مشابه الکتریکی در حال انجام است. با این کار، Airbus با همان هشت جایگاه نزدیک به یک تن از A380 superjumbo سبک تر شده است

    محاسن پیشرفت تکنولوژی سیستم های کنترلی هواپیماهای کوچکتر به صورت جامع قابل تشخیص است

    اسکافیلد می گوید: شرکت های هواپیما سازی در سطح جهان به دنبال سیستم های مشابه هستند، اگر اتحایه اروپا بتواند برای برداشتن گامی دیگر در این زمینه برنامه ریزی کند، یک مزیت تجاری بزرگ برای آن آیجاد خواهد شد

    اگر چه وی اظهار داشت که استفاده از این فناوری جدید افزایش هزینه اولیه را در بر خواهد داشت اما این فناوری بیشتر در مورد صرفه جویی در سوخت مورد توجه است

    وی افزود اگرچه جایگزینی یک سیستم ساده با سیستمی پیچیده ضایعاتی ایجاد می کند،ولی مزایای اقتصادی قابل توجهی را در بر خواهد داشت



    نقل:نشریه افق
    #1 ارسال شده در تاريخ November 22nd, 2009 در ساعت 13:18:25

  2. The Following 2 Users Say Thank You to mona For This Useful Post:

    hesammhd (July 2nd, 2010), orasess (November 22nd, 2009)

????? ????? ??? ?????

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0