برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

????? ?????: ?? 1 ?? 1 ?? 1
dqw
  1. airbus f21 ?????? ??
    airbus f21
    هوانورد ارشد -سرهنگ دوم
    December 2008
    Iran-OIMY
    800
    تعداد تشکر : 935
    Thanked 3,275 Times in 649 Posts

    ??? ??? رئيس سازمان هواپيمايي کشوري: ايمني هوايي قانع‌كننده نيست

    صنعت هوايي كشور، در حال حاضر به لحاظ ايمني در شرايط حداقلي قرار دارد و اقدام‌هاي اساسي صورت گرفته در دو سال گذشته در حوزه ايمني هوايي قانع‌كننده نبوده است.

    به گزارش ايرنا، رضا نخجواني معاون وزير راه و رئيس سازمان هواپيمايي كشوري در مراسمي به مناسبت روز جهاني هواپيمايي كشوري كه با حضور رئيس دفتر رياست جمهوري، مديران عامل شركت‌هاي هواپيمايي و فعالان صنعت هوايي كشور برگزار شد ضمن اعلام اين مطلب افزود بخش هوايي كشور به زودي در حوزه ايمني، مورد بازرسي سازمان جهاني هواپيمايي كشوري (ايكائو) قرار خواهد گرفت و اميدواريم با اتخاذ تدابير لازم، اين بازرسي را با موفقيت پشت سرگذاريم.

    وي سپس با بيان اينكه در حال حاضر صنعت هوايي كشور به لحاظ ايمني در شرايط حداقلي قرار دارد، اظهار داشت: وظيفه داريم با اتخاذ راهكارهاي مناسب از شرايط حداقلي به سمت شرايط حداكثري در بحث ايمني حركت كنيم. نخجواني در ادامه، اجراي برنامه مديريت ايمني در شركت‌هاي هواپيمايي را نخستين گام براي رسيدن به شرايط حداكثري برشمرد و گفت: در حوزه ارتقاي ايمني بايد بحث نوسازي ناوگان در اولويت برنامه‌ها قرار گيرد و در سه بخش برنامه‌هاي كوتاه، ميان و بلند مدت به اجرا درآيد.

    رئيس سازمان هواپيمايي كشوري همچنين افزود: نسل سوم هواپيماهاي مبتني بر فناوري اطلاعات بايد در ناوگان هوايي كشور مورد استفاده قرار گيرد، چرا كه هم اكنون ساير كشورهاي جهان براي كاهش مخاطرات (ريسك) عمليات پروازي از اين نوع هواپيماها بهره لازم را مي‌برند و هم اكنون اين ضعف در پروازهاي كشور وجود دارد.

    نخجواني در ادامه به ضرورت ايجاد بسترهاي اقتصادي براي حمل و نقل هوايي تاكيد كرد و گفت: در حال?حاضر فعاليت‌هاي اقتصادي صنعت هوايي كشور جوابگوي سرمايه‌گذاري ضروري اين صنعت نيست.وي افزود: ما نگران ادامه وضع موجود هستيم، چرا كه ادامه آن مي‌تواند تهديدكننده ايمني پروازها باشد.

    نخجواني سپس وضع بخش هوايي به لحاظ امنيت پروازي را خوب توصيف كرد و گفت: در اين حوزه حمل و نقل هوايي كشور از وضع خوبي برخوردار است، هرچند با تلاش‌ها و هماهنگي‌ بين دست‌اندركاران، بخش امنيتي پرواز نيز بايد ارتقا يابد.وي اجراي آزادسازي قيمت‌گذاري در صنعت هوايي را از جمله اقدام‌هاي اساسي و محوري در حوزه اقتصاد هوانوردي اعلام كرد و گفت: از دولت تقاضا داريم به اين خواست صنعت هوايي كشور توجه ويژه شود. وي افزود: در حال حاضر بازيگران اصلي صنعت هوايي كه همان شركت‌هاي هواپيمايي هستند، توانايي اداره خود به لحاظ منابع درآمدي را ندارند به گونه‌اي كه هم اكنون همه اين شركت‌ها به بخش سوخت‌رساني، امنيت و شركت فرودگاه‌هاي كشور بدهي به صورت انباشته دارند.

    نخجواني ادامه داد: اين بدهي‌ها سبب شده است شركت‌هاي هواپيمايي در انجام وظايف و رسالت خود دچار محدوديت شوند كه اين ناشي از حلقه مفقوده اقتصاد صنعت هوايي است و اگر حل شود بزرگترين كمك به بخش حمل و نقل هوايي خواهد بود. رئيس سازمان هواپيمايي كشوري تصريح كرد: آزادسازي نرخ‌هاي صنعت هوايي نبايد موكول به مباحث كلي كشور به ويژه بحث هدفمندسازي يارانه‌ها شود. وي افزود: سهم بخش هوايي كشور از مجموعه حمل و نقل كشور فقط 3درصد است و افرادي كه از اين بخش استفاده مي‌كنند، جزو افرادي هستند كه توانايي پرداخت هزينه‌ها را دارند؛ از اين رو براي ارائه خدمات بهتر به مردم نيازمند مشاركت عموم هستيم. نخجواني با بيان اينكه براي اجراي برنامه‌هاي جهاني بخش هوايي به برنامه‌هاي كشورهاي منطقه‌اي بايد توجه كرد، گفت: سفارش ساخت هواپيما در كشورهاي منطقه در سال 2007 حدود 50 ميليارد دلار بود كه معادل 50 درصد كل توليدات هواپيماهاي دنيا است.

    وي افزود: بودجه توسعه فرودگاه‌هاي منطقه حدود 8/36 ميليارد دلار است و روند رشد مسافر در سال 2007 نيز 22 درصد و رشد برنامه‌هاي زيرساختي نيز 50 درصد بوده است، ضمن اينكه پيش‌بيني مي‌شود جابه‌جايي مسافر تا سال 2011 تا چهار برابر افزايش يابد.

    نخجواني ادامه داد: اگر مي‌خواهيم براساس چشم‌انداز بيست ساله حرف نخست را در منطقه بزنيم، بايد توان رقابتي خود را افزايش دهيم كه نخستين گام آن همان بحث آزادسازي نرخ‌ها است.

    رئيس سازمان هواپيمايي كشوري سپس به ارايه آماري از عملكرد پارسال بخش هوايي كشور پرداخت و گفت: پارسال حدود 115 هزار و 605 سورتي پرواز داخلي انجام شد كه نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن حدود 3درصد رشد داشته است.

    وي ادامه داد: شركت‌هاي هواپيمايي داخلي همچنين در مدت يادشده در پروازهاي خارجي بيش از 34 هزار و 930 سورتي پرواز انجام دادند كه متاسفانه از رشد منفي 13 درصدي برخوردار بودند.

    به گفته وي، پارسال به واسطه پروازهاي خارجي، 4 ميليون و 703 هزار نفر مسافر جابه‌جا شدند كه از رشد منفي 4 درصد برخوردار بوده است.

    وي اظهار داشت: حدود يك درصد پروازها پارسال با تاخير انجام شد كه توانستيم به نحو قابل توجهي اين ميزان تاخير را كاهش دهيم.



    استانداردهاي ايكائو

    وزير راه و ترابري در پيامي به مناسبت روز جهاني هواپيمايي كشوري گفت: استانداردها، محور عملكردها و رويكرد سازمان هواپيمايي كشوري بايد استانداردهاي تعريف شده ايكائو باشد.

    به گزارش ايرنا، حميد بهبهاني در اين پيام كه توسط مديركل روابط عمومي وزارت راه و ترابري در مراسم روز جهاني هواپيمايي كشوري قرائت شد، افزود: سازمان جهاني هواپيمايي كشوري (ايكائو) در طول افزون بر 60 سالي كه پا به عرصه گذاشته است، توانسته حدود 10 هزار استاندارد را در صدها موافقتنامه وضع كند و كشورها را ملزم و متقاعد به اجراي آنها كند.


    منبع: روزنامه اطلاعات
    لینک اصلی خبر: http://www.ettelaat.com/new/index.as...20%E4%ED%D3%CA


    همه می پرسند چه کار کنیم؟ من میگویم: بگویید چه کار نکنیم؟ و پاسخ اینست: گناه نکنید. شاه کلید اصلی رابطه با خدا « گناه نکردن » است.

    #1 ارسال شده در تاريخ December 8th, 2009 در ساعت 17:35:16

  2. The Following 2 Users Say Thank You to airbus f21 For This Useful Post:

    Eshghe Parvaz (December 8th, 2009), Morpheus (December 8th, 2009)

??????? ?????

  1. ????: 0
    ????? ?????: May 21st, 2011, 16:44:00
  2. ????: 0
    ????? ?????: July 5th, 2010, 12:00:12
  3. ????: 1
    ????? ?????: January 2nd, 2008, 09:52:07
  4. ????: 0
    ????? ?????: September 12th, 2007, 11:54:17

????? ????? ??? ?????

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0