برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

????? ?????: ?? 1 ?? 4 ?? 4
dqw
  1. devil.mrsz ?????? ??
    devil.mrsz

    هوانورد عادی - گروهبان یکم
    September 2009
    ahvaz
    61
    تعداد تشکر : 4
    Thanked 162 Times in 49 Posts

    ??? ??? موتورجنرال الكتريك 90

    موتور جنرال الکتریک 90 موتورتوربوفنی بسیار پیشرفته با کنارگذر بسیار بالا بوده که برای هواپیمای دوموتوره بویینگ 777 طراحی شده است. GE 90 موتوری کاملا توربوفن است که رکورددار بالاترین نیروی پیشران در میان موتورهای جت است که نیروی پیشران 115,000 پوند را برای آن در نظر گرفته اند. بر روی میز تست Thrust 127,900 پوند از این موتور گرفته شده است که نشان دهنده ضریب بازدهی/اطمینان عالی این موتور است.


    این موتور با نسبت فشار 1 به 45 دارای بالاترین رکورد نسبت فشار کمپرسور میان موتورهای هواپیمایی است. چنانچه که فشار هوا در خروج از کمپرسور و ورود به combustion chamber چیزی در حدود 45 bar یا 661 psi می باشد.


    با داشتن نیروی پیشران بالا و مصرف سوخت پایین specific fuel consumption , ایده آلی است تا جایی که SFC این موتور به اندازه یک موتور دیزلی معمولی بزرگ است. بازدهی خوب این موتور از بالا بودن نسبت فشار هوا , بالا بودن دمای ورودی توربین و ضریب کنارگذری بالا (High By-pass Ratio) می باشد که بیشتر انرژی گازهای داغ خروجی را به قدرت محوری برای چرخاندن فن بزرگ موتور با دور کم , می گیرد که بیشترین درصد نیروی پیشران را برای GE 90 پدید می آورد.


    پره های تمام کامپوزوتی فن 128 اینچی موتور هوا را به درون موتور می کشاند. قطر فن و nacelle این موتور به اندازه قطر بدنه Boeing 737 است. پره های فن یک طبقه ای این موتور که کاملا از کامپوزیت های کربن ساخته شده اند دارای انحنای زیبایی است که خود در افزایش راندمان نقش به سزایی دارد. فن تنها با دور 2250 دور در دقیقه می چرخد ولی حجم هوایی که به درون خود می کشد به اندازه ای است که نیرویی باور نکردنی را درست کند.


    هوا پس از گذشتن از فن دو دسته می شود. یکی که به وارد کانال کنارگذر رفته و از کنار موتور رد شده و در پایان از موتور بیرون رود. ضریب کنارگذری این موتور 1 به 9 است.




    هوایی که به مسیر کنارگذر نرود نخست با کمپرسور فشار پایین 4 مرحله ای محوری که پره هایی از تیتانیوم دارد و با دور فن می چرخد و در سپس در کمپرسور فشار بالای 9 طبقه ای محوری که به خاطر دمای بالای هوا از جنس آلیاژهای تیتانیوم و فولاد های پایه نیکل است فشرده می شود.


    پره های ثابت متغیرکمپرسور (Variable geometry compressor stators) و دریچه های میانی موتور برای خروج هوا در میان طبقات (compressor air bleed) مکانیزمی به دور از واماندگی در همه رژیم های کاری را رقم می زند.


    هوای فشرده به محفظه احتراق double annular که دارای سوخت پاش های duplex است خورانده می شود. double annular combustor (DAC) ایده نویی از شرکت جنرال الکتریک که برای بهسوزی سوخت و کاهش آسیب های گازهای خروجی است. در قدرتهای پایین سوخت فقط به محفظه سوخت بیرونی تزریق می شود. با افزایش قدرت سوخت به محفظه درونی نیز فزستاده می شود که بهسوزی سوخت را در پی دارد. دمای خنک شده گازهای احتراق 2700 درجه فارنهایت است که به توربین 2 طبقه ای پرفشار وارد می شود. پس از آن توربین کم فشار 6 طبقه ای است.


    سیستم پیشرفته الکترونیکی در پره های توربین با افزایش و کاهش جریان خنک کن ار کمپرسور به توربین tip clearance در پره های توربین را کنترل می کند air sealing و power setting بهتری را فراهم می کند.




    پس از خروج گازها از توربین گازهای داغ با گازهایی که از کنارگذر می آیند مخلوط شده و هوایی با دمای کمتر به بیرون هدایت می شود. با این کار صدای گوش خراش نازل کم می شود.


    بنابر این در موتورهای توربوفن مانند GE 90 بیشتر صدا ناشی از فن است که با انحنا دادن به فن و متمایل کردن پره های آن به عقب (swept back fan blades) صدا را کاهش می دهند.



    General Electric GE90-115B High Bypass Turbofan
    • Type: Ultra High Bypass Ratio Dual Shaft Turbofan
    • Bypass Ratio: 9:1
    • Low Pressure Compressor: Single Stage fan, followed by 4 stage axial booster
    • High Pressure Compressor: 9 stage axial flow compressor
    • Burner: Double annular through-flow combustor
    • Turbine: Dual spool, 2 stage axial high pressure turbine, 6 stage axial low pressure turbine
    • Exhaust: Coaxial core and bypass jet exhaust
    • Thrust Rating: 115,300 lbs. of thrust
    • Weight: 18,260 lbs.
    • Thrust/weight: 6.3:1
    • Air mass flow: Approximately 3,000 lbs/sec
    • Fan Pressure Ratio: 2:1
    • Overall Pressure Ratio: 42:1
    • Maximum Turbine Inlet Temperature: 2,700F+
    • Specific Fuel Consumption: .25 lb/lbt/hr
    • Fuel Burn at takeoff: 3,750 gallons/hr
    منبع :http://www.turbokart.com/about_ge90.htm
    ?????? ???? devil.mrsz : January 14th, 2010 ?? ???? 22:15:10
    #1 ارسال شده در تاريخ January 14th, 2010 در ساعت 22:08:35

  2. The Following 8 Users Say Thank You to devil.mrsz For This Useful Post:

    AIPK (January 15th, 2010), B727 (January 12th, 2017), carol (November 13th, 2010), Eshghe Parvaz (January 14th, 2010), irufo (January 16th, 2010), SKY MAN (January 14th, 2010), Mohammad Tomcat (January 15th, 2010), سجیل (January 11th, 2017)

  3. سجیل ?????? ??
    سجیل

    كارشناس هوانوردي
    July 2008
    کره زمین
    7,161
    تعداد تشکر : 8,236
    Thanked 7,822 Times in 3,114 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 869

    ??? ??? پاسخ : موتورجنرال الكتريك 90

    انواع :




    Modell
    Schubkraft
    (Max. Continuous)
    Zulassung Flugzeugtyp Anmerkungen
    GE90-76B 335 kN 2. Februar 1995 Boeing 777-200
    GE90-77B 342 KN 2. Juli 1996 Boeing 777-200
    GE90-85B 361 kN 2. Februar 1995 Boeing 777-200ER
    GE90-90B 403 kN 2. Juli 1996 Boeing 777-200ER
    GE90-92B 409 kN 2. Juli 1996 777-300-, 777-200ER
    Zulassung erloschen am 26. Juni 2000
    GE90-94B 403 kN 9. Juni 2000 Boeing 777-200ER, 777-300 440KN
    GE90-110B1 489 kN 30. Juli 2003 Boeing 777-200LR, 777F Der Startschub beträgt 492 kN
    GE90-115B 489 kN 30. Juli 2003 Boeing 777-200LR, 777-300ER, 777F Der Startschub beträgt 514 kN

    نوع پیشرفته تر GE9X روی 777X8/9/10 نصب میشود.

    و 470KN قدرت دارد .


    ?????? ???? سجیل : January 12th, 2017 ?? ???? 17:35:46


    #2 ارسال شده در تاريخ January 11th, 2017 در ساعت 18:53:09

  4. The Following User Says Thank You to سجیل For This Useful Post:

    B727 (January 12th, 2017)

  5. سجیل ?????? ??
    سجیل

    كارشناس هوانوردي
    July 2008
    کره زمین
    7,161
    تعداد تشکر : 8,236
    Thanked 7,822 Times in 3,114 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 869

    ??? ??? پاسخ : موتورجنرال الكتريك 90

    پر قدرت ترین نوع این موتور 513 کیلو نیوتن قدرت دارد و روی بویینگ 772F و بویینگ 772LR و بویینگ 773ER نصب است که تولید بویینگ 772LR متوقف و فقط تولید بویینگ 772F و بویینگ 773ER ادامه دارد . جنرال با این موتور شد سمبل بویینگ


    #3 ارسال شده در تاريخ May 3rd, 2018 در ساعت 11:02:35

  6. سجیل ?????? ??
    سجیل

    كارشناس هوانوردي
    July 2008
    کره زمین
    7,161
    تعداد تشکر : 8,236
    Thanked 7,822 Times in 3,114 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 869

    ??? ??? پاسخ : موتورجنرال الكتريك 90

    با فسخ برجام و ممنوعیت فروش بویینگ قرارداد خرید بویینگ 773ER هم لغو شد بویینگ 773ER از 2 موتور جی یی 90- 115بی استفاده که 513 کیلونیوتن قدرت و پرقدرت ترین نوع جی یی 90 و پرقدرت ترین موتور فعلی جهان است و باید به فکر سرمایه گزاری روی موتور ترنت 700/7000 و ترنت ایکس دبلیو بی و پی دی 18/30/35 باشیم .


    #4 ارسال شده در تاريخ May 13th, 2018 در ساعت 18:35:32

??????? ?????

  1. ????: 18
    ????? ?????: January 4th, 2012, 09:59:15

????? ????? ??? ?????

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0