برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

????? ?????: ?? 1 ?? 6 ?? 6
dqw
  1. SKY MAN ?????? ??
    SKY MAN

    رئیس سایت
    August 2007
    none
    7,234
    تعداد تشکر : 19,755
    Thanked 20,850 Times in 3,722 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 9

    new_1 تاكيد بر خريد و ورود هواپيماهاي روسي علي رغم نگراني مردم

    به بهانه سقوط سومين هواپيماي روسي در 7 ماه اخير:
    تاكيد بر خريد و ورود هواپيماهاي روسي علي رغم نگراني مردم


    خبرگزاري فارس: در حالي كه مسئولان وزارت راه و ترابري و سازمان هواپيمايي كشوري بر ضرورت خريد هواپيماهاي نوي شرقي تأكيد مي‌كنند، تنها شركتهايي قادر به كسب مجوز فعاليت در خطوط هوايي مي‌شوند كه حداقل پنج فروند هواپيماي غربي ملكي در ناوگان خود داشته باشند.

    ‌به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبري فارس، در ايران طي يك تقسيم‌بندي كلي، هواپيماهاي موجود درناوگان هوايي كشور بر دو نوع هواپيماهاي غربي و شرقي تقسيم مي‌شوند، اين در حالي است كه پس از وقوع سوانح هوايي چند ماه گذشته، اين ذهنيت در بين مردم جا افتاد كه هواپيماهاي نوع غربي ايمن‌تر و مطمئن‌‌تر هستند.
    به گزارش فارس به دنبال وقوع سوانح هوايي اخير در كشور كه اغلب اين حوادث مربوط به هواپيماهاي شرقي و يا همان هواپيماهاي روسي بود، ترسي پنهان از اين نوع هواپيما در ذهن علاقه‌مندان به سفر‌هاي هوايي كشور رخنه كرد.
    سقوط يك فروند توپولف 154 و كشته شدن هر 168 مسافر آن پرواز در قزوين، حادثه هواپيماي ايلوشن در فرودگاه مشهد و جان‌باختن 12 نفر از كادر پرواز و مسافران و به دنبال آن بروز سانحه در توپولف تابان‌اير روي باند فرودگاه شهيد‌هاشمي‌نژاد مشهد و مجروح شدن حدود 40 نفر از مسافران، كه همگي طي تنها هفت ماه اخير رخ داد، استقبال از پرواز با هواپيماهاي شرقي را به شدت در بين مردم كاهش داده است.
    به گزارش فارس اين در حالي است كه ‌مسئولان صنعت هوانوردي كشور معتقدند توپولوف‌ها به دليل قدرت بالاي موتوري نسبت به برخي هواپيماهاي ديگر از ايمني بالاتري برخوردار هستند و ايمني اين هواپيماها تاييد شده است.
    ‌به گفته مسئولان صنعت هوانوردي كشور توپولوف‌ها موتور بسيار قوي دارند و تنها تفاوت هواپيماي شرقي و غربي در طراحي آنها، راحتي صندلي‌ها و فضاي داخلي و زيبايي هواپيما است.

    * نارضايتي مردم از هواپيماهاي روسي

    بنابراين گزارش ‌محمد حسن كرماني رييس انجمن صنفي دفاتر خدمات مسافرت هوايي و جهانگردي چندي پيش در اين باره گفته بود: پس از وقوع سوانح هوايي اخير، استقبال از سفرهاي هوايي با هواپيماهاي روسي كاهش چشم‌گيري داشته است.
    به عقيده كرماني با توجه به اينكه ميزان سوانح هواپيماهاي روسي بسيار بيشتر از هواپيماهاي ديگر است و نشست و برخاست اين نوع هواپيما در فرودگاه‌هاي كشورهاي اروپايي و آمريكايي از جمله لندن، فرانكفورت، پاريس و از اين قبيل ممنوع است، سفر با اين‌گونه هواپيماها عقلاني به نظر نمي‌رسد.
    كرماني مقرون به صرفه نبودن قيمت بليت به ويژه در پروازهاي داخلي را عامل اصلي استفاده از هواپيماهاي ارزان قيمت روسي توسط شركت‌ها هواپيمايي براي جابه‌جايي مسافران اعلام كرده بود.
    بر اساس اين گزارش در حالي كه هواپيماهاي روسي تقريبأ در هيچ جاي دنيا استفاده نمي‌شود و حتي روس‌ها كه خود توليد‌كننده اين نوع هواپيما هستند از هواپيماهاي غربي در ناوگان هوايي خود استفاده مي‌كنند، استفاده و استقبال از هواپيماهاي روسي توسط دولت ايران تأمل برانگيز است.
    به گزارش فارس اين در حالي است كه پايين بودن قيمت سوخت هواپيما و يارانه تخصيصي به آن از طرف دولت و از سوي ديگر واقعي نبودن قيمت بليت هواپيما موجب شده است كه شركت‌هاي هواپيمايي به دليل توجيه مالي نامطلوب كنوني، به سمت ‌ورود هواپيماهاي ارزان‌قيمت، فرسوده و پر مصرف روسي متمايل شوند.

    * توجه بي‌حد و حصر مسئولان به هواپيماهاي شرقي

    به گزارش فارس در اثبات اين جمله كه "مسئولان صنعت هوانوردي كشور بي‌تمايل به خريد هواپيماهاي روسي نيستند " مي‌توان به حضور مديران ارشد صنعت حمل و نقل هوايي ايران‌ به همراه وزير راه و ترابري در تاريخ 31 مردادماه سال جاري در كشور روسيه اشاره كرد كه منجر به ايجاد تفاهم‌نامه‌‌هايي در خصوص خريد هواپيماهاي شرقي از آن كشور شد كه تشريح فعاليت‌هاي برخي از اين مديران در كشور روسيه براي خريد هواپيماهاي روسي، به اختصار بيان مي‌شود:

    * بهبهاني: آماده خريد تعداد زيادي هواپيماي روسي هستيم

    بنابراين گزارش در اواخر مردادماه سال جاري "ايگور لويتين " وزير حمل و نقل فدراسيون روسيه در مسكو با "حميد بهبهاني " وزير راه و ترابري جمهوري اسلامي ايران ديدار كرد كه بهبهاني در اين ديدار اظهار كرده بود ‌طرف ايراني آماده بررسي امكان خريد جديدترين هواپيماهاي سوخوي سوپرجت از كشور روسيه است.
    همچنين در اين ديدار دو طرف اوضاع پيرامون توسعه هواپيمايي را بررسي كردند و بهبهاني بر آمادگي بررسي قرارداد خريد تعداد زيادي هواپيماي سوخوي سوپرجت تأكيد كرد.

    * حسامي: قرارداد ايلوشن فاينانس پي‌گيري شد

    اين گزارش حاكي است سعيد حسامي مديرعامل سابق شركت هواپيمايي جمهوري اسلامي ايران (هما) كه اواخر مرداد‌ماه سال جاري هيئت ايراني را در بازديد از نمايشگاه هوا و فضاي مسكو، همراهي مي‌كرد، در حاشيه بازديد از هواپيماي مسافربري سوخو سوپرجت 100، از عملكرد روس‌ها در عمل به وعده‌هاي خود جهت تحويل هواپيما انتقاد و از پيگيري قرارداد ايلوشن فاينانس در اين سفر خبر داده بود.

    * منتظر دريافت توپولف‌هاي 204 هستيم

    بنابراين گزارش محمدرضا كاظمي‌پور مديركل سابق دفتر مهندسي و قابليت پرواز سازمان هواپيمايي كشوري چندي پيش به فارس گفته بود: طبق اعلام محمد‌علي ايلخاني، سرپرست سابق سازمان هواپيمايي كشوري، ‌پس از وقوع سانحه توپولف قزوين تنها هواپيماهاي كاملأ نو شرقي به كشور وارد خواهد شد و سازمان هواپيمايي منتظر تحويل هواپيماهاي توپولف 204 از كشور روسيه است كه اين هواپيماها همگي نو هستند.

    * توافق ايران و روسيه براي توليد 60 فروند هواپيماي آنتونوف 148

    ‌بنابراين گزارش "ماكسيم نيكولاي ويچ ميناشكين " معاون سرطراح شركت هواپيمايي توپولف و مسئول غرفه اين شركت در نهمين نمايشگاه بين‌المللي هوا و فضاي مسكو گفته بود "بر اساس ارزيابي‌هاي صورت گرفته محصولات اين شركت‌ به لحاظ راحتي مسافر، مصرف سوخت و ايمني با هواپيماهاي غربي هم تراز است و شركت توليد كننده توپولف برخلاف غربي‌ها آمادگي كامل براي معامله با ايران را دارد و از طرف ايراني انتظار دارد تصميم خود را زودتر اتخاذ كند تا تكليف اين شركت سازنده هواپيما هم در اين رابطه مشخص شود ".
    بر اساس اين گزارش چندي پيش طراح مجتمع علمي - فني هواپيمايي آنتونوف نيز از توافق جديد ايران و روسيه براي توليد 60 فروند هواپيماي آنتونوف 148 در اصفهان خبر داده بود.
    ‌ "دميتري كيوا " با تأييد راه‌اندازي توليد انبوه آنتونوف - 148 (آن - 148) در ايران، گفته بود: مذاكرات انجام شده و توافقنامه در اينباره به امضاء رسيده است، ايران به اين هواپيما، از جمله مدل آن - 158 كه طول بيشتري دارد، علاقمند است.

    *‌ تناقض در گفتار و رفتار

    به گزارش فارس تمايل به خريد انواع هواپيماهاي روسي در حالي بين مسئولان كشور رخنه كرده است كه طبق دستورالعمل سازمان هواپيمايي كشوري، شركت هواپيمائي جديد التأسيس لازم است در بدو شروع، حداقل داراي پنج فروند هواپيماي غربي ملكي از يك نوع (Same Type) باشند كه تنها دو فروند ازپنج فروند، مي تواند اجاره‌اي باشد.
    همچنين لازم است حداكثر 10 سال از صدور اولين گواهينامه قابليت پرواز همان هواپيما نگذشته باشد، سرمايه شركت براي خريد هواپيما، تأسيسات‌، فضاي كار و ساير اقلام بايد حداقل 250 ميليارد ريال بصورت ضمانت نامه بانكي قابل ارائه باشد و پيش بيني الزامات كيترينگ براي حداقل پنج فروند هواپيما در نظر گرفته شود.‌
    بنابراين گزارش الزام شركت‌هاي هواپيمايي به داشتن هواپيماهاي غربي ملكي بسيار پسنديده و بخصوص پس از سوانح هوايي اخير مورد نظر مردم ايران است، اما تناقض در رفتار و گفتار مديران هوايي كشور تأمل برانگيز است.
    وقتي طبق دستورالعمل سازمان هواپيمايي كشوري تمامي شركت‌ها هواپيمايي لازم است در بدو شروع، حداقل داراي پنج فروند هواپيماي غربي باشند، تمايل به سمت خريد هواپيماهاي روسي و امضاء توافقنامه با اين كشور در خصوص خريد هواپيماهاي شرقي از سوي مسئولان، ابهام برانگيز است،اما اين تناقض گفتار و رفتار زماني آشكارتر مي‌شود كه مسئولان در عين حال كه به غربي بودن هواپيماهاي جديد ايرلاين‌ها تأكيد دارند، مدعي هستند : "شرقي و غربي بودن هواپيما تأثيري بر ايمني آن ندارد زيرا يك هواپيمايي كه قرار است توليد شود بايد تمامي استانداردهاي جهاني را داشته باشد. پس از توليد نيز مراحل مختلف را سپري ‌كند و پس از تأييد مراجع ذي ربط اجازه پرواز بگيرد؛ لذا تا مادامي كه هواپيماي از لحاظ ايمني تأييد نشده باشد اجازه پرواز نمي‌گيرد؛ از اين رو هواپيماي شرقي هواپيماي‌هاي ايمني هستند كه متأسفانه در ايران تصور غلطي از اين هواپيماها وجود دارد ".
    به گزارش فارس اين در حالي است كه رييس سازمان هواپيمايي كشوري درباره خروج ناوگان روسي از كشور، گفته است: سازمان هواپيمايي كشوري مصمم است از ورود ملكي هواپيماهاي توپولوف 154 جلوگيري كند.‌
    ‌بنابراين گزارش اصرار مسئولان كشور در خريد هواپيماهاي شرقي، الزام ايرلاين‌ها جديد‌التأسيس به دارا بودن حداقل پنج فروند هواپيماي غربي ملكي از يك نوع و تأكيد بر يكسان بودن ميزان ايمني هواپيماهاي غربي و شرقي، برخوردهاي متناقضي است كه شركت‌هاي هواپيمايي و مسافران حمل و نقل هوايي را دچار نوعي سردرگمي كرده است و نمي‌دانند بالأخره هواپيماهاي روسي و در صدر آنها توپولف از لحاظ ايمني در چه جايگاهي قرار دارند.

    ‌* روس‌ها هم توپولف را از گردونه حمل و نقل خود خارج كردند

    به گزارش فارس استقبال از خريد هواپيماهاي روسي در حالي بين مسئولان وزارت راه و ترابري و سازمان هواپيمايي كشوري رواج يافته است كه چند روز پيش روس‌ها اين هواپيما را از گردونه حمل‌ و نقل خود خارج كردند، اما كماكان توپولف در ايران جايگاهي ويژه در خطوط هوايي دارد در حالي كه مدام سانحه مي‌آفريند.‌
    به گزارش فارس از سال 1971 تا سال 2009 ميلادي، بالغ بر 30 فروند هواپيماي توپولوف در جهان سقوط كرده‌ است.
    اين گزارش حاكي است در تاريخ حمل و نقل هوايي ايران يك‌هزار و 530 سانحه هوايي ثبت شده‌ كه حدود 60 سانحه آن مرگبار بوده‌ است و بر اساس اطلاعات شبكه ايمني هوانوردي كشور، تاكنون بيش از يك‌هزار و 610 نفر بر اثر سوانح هوايي در ايران جان باخته‌اند.
    ‌به گزارش فارس ناوگان هوايي كشور از 25 فروند در ابتداي انقلاب اسلامي به 193 فروند هواپيما در سال جاري افزايش يافته كه حدود 30 فروند از اين تعداد از نوع هواپيماهاي شرقي و مابقي از نوع هواپيماي غربي است.


    ‌گزارش از سعيد مؤذني

    http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=8811060867
    #1 ارسال شده در تاريخ January 29th, 2010 در ساعت 17:46:10

  2. The Following 4 Users Say Thank You to SKY MAN For This Useful Post:

    Eshghe Parvaz (January 29th, 2010), Hamid Etemadi (February 13th, 2010), Mahan (January 30th, 2010), Mohammad Tomcat (February 16th, 2010)

  3. canadianpilot ?????? ??
    canadianpilot
    هوانورد عادی - گروهبان سوم
    October 2009
    canada
    31
    تعداد تشکر : 0
    Thanked 158 Times in 28 Posts

    ??? ??? پاسخ : تاكيد بر خريد و ورود هواپيماهاي روسي علي رغم نگراني مردم

    هواپیمای نو شرقی خوبه . توپولف 204 و توپولف 334 و سوپر جت 100 و ایلیوشن 96 و ... هواپیما های خوبی هستند و 95 درصد نو . مشکل اصلی با توپولف 154 هست نه با کل هواپیما های شرقی . مثلا هواپیمایی مثل سوپر جت 100 یا توپولف 204 با بهترین تکنولوژی روز ساخته شدند و امتحان خودشون رو پس دادند . متاسفانه فقط 154 هست که توی این امتحانات مردود شده . بیش از فکر کنم 5 سقوط در ایران داشته . که البته همش تقصیر این هواپیمای بیچاره نبوده !
    #2 ارسال شده در تاريخ January 29th, 2010 در ساعت 22:55:54

  4. The Following 5 Users Say Thank You to canadianpilot For This Useful Post:

    Eshghe Parvaz (January 29th, 2010), Mahan (January 30th, 2010), SKY MAN (February 1st, 2010), Mohammad Tomcat (February 16th, 2010), nd_blacky (January 30th, 2010)

  5. Ehsan_shirazinia ?????? ??
    Ehsan_shirazinia

    كارشناس هوانوردي
    March 2008
    تهران-شیراز
    341
    تعداد تشکر : 140
    Thanked 1,039 Times in 198 Posts

    ??? ??? پاسخ : تاكيد بر خريد و ورود هواپيماهاي روسي علي رغم نگراني مردم

    مشکل اصلی توپولف های 154 مشکل فنی آنها نیست بلکه قدیمی و مستهلک بودن آن ها می باشد اکثر توپولف هایی که در ناوگان شرکت های ایرانی هستند متولد سال نهایت 93 هستند. که این سن برای یک هواپیمای شرقی بالا می باشد ولی این سوال وجود دارد چرا این همه هواپیمای قدیمی وارد ناوگان می شود چرا سن هواپیماهای ورودی حالا که از نوع شرقی هست این همه بالا می باشد.و 100 چرای دیگر ؟شرکت های ما نمی خواهند پول خرج کنند وگرنه میتوانند هواپیمای توپولوف خوب وارد کنند ولی نمی کنند.آیا تا به حال به شرکت هایی که هواپیماهای توپولوف را از آن ها می گیریم توجه کرده اید؟تا به حال چند فروند توپولف برای مثال از ایروفلوت گرفته ایم؟همش میریم دنبال داغون ترین ها چون ارزان تر هستند.حال که توپولوف می خریم و اجاره می کنیم و اصرار بر ورود ان ها هست برویم چند تا روبراشو از ایروفلوت بگیریم که به تازگی توپولف را بازنشته کرده بگیریم نه اینکه از تاجیکستان و ارمنستان و غیره بخرمیم و با اجاره کنیم.البته تا زمانی که مسولین میگن بویینگ هواپیمای از رده خارجه نباید فکر خروج توپولف های نازنین را بکینم.
    به این عکس نگاه کنید این هواپیما با تمام وجود میگه دست از سر من بردارید ولی خلبان داره اشکاشو پاک می کنه و میگه تازه خریدیمت حالا حالاها باهات کار داریم.این هواپیما برای مثال متولد 1988 هست که ایرتور فکر کنم 20 ماهی هست اونو در اختیار داره و ازش استفاده میکنه با ریجستر EP-MCN البته الان نمی دونم در ناوگان هست یا نه؟خیلی وقته نیدیدمش.
    البته تفلکی هواپیمای خوبی هست پارسال یک پرواز از مشهد به شیراز باهاش داشتم خیلی خوب بود.

    #3 ارسال شده در تاريخ January 30th, 2010 در ساعت 03:35:24

  6. The Following 4 Users Say Thank You to Ehsan_shirazinia For This Useful Post:

    Hamid Etemadi (February 13th, 2010), SKY MAN (February 1st, 2010), nd_blacky (January 30th, 2010), بهرام 0098 (January 30th, 2010)

  7. nd_blacky ?????? ??
    nd_blacky
    هوانورد ارشد - سروان
    November 2007
    Germany
    287
    تعداد تشکر : 3,706
    Thanked 457 Times in 128 Posts

    ??? ??? پاسخ : تاكيد بر خريد و ورود هواپيماهاي روسي علي رغم نگراني مردم

    ??? ??? ????? ???? ???? ehsan_shirazinia ????? ??? ??
    مشکل اصلی توپولف های 154 مشکل فنی آنها نیست بلکه قدیمی و مستهلک بودن آن ها می باشد اکثر توپولف هایی که در ناوگان شرکت های ایرانی هستند متولد سال نهایت 93 هستند. که این سن برای یک هواپیمای شرقی بالا می باشد ولی این سوال وجود دارد چرا این همه هواپیمای قدیمی وارد ناوگان می شود چرا سن هواپیماهای ورودی حالا که از نوع شرقی هست این همه بالا می باشد.و 100 چرای دیگر ؟شرکت های ما نمی خواهند پول خرج کنند وگرنه میتوانند هواپیمای توپولوف خوب وارد کنند ولی نمی کنند.آیا تا به حال به شرکت هایی که هواپیماهای توپولوف را از آن ها می گیریم توجه کرده اید؟تا به حال چند فروند توپولف برای مثال از ایروفلوت گرفته ایم؟همش میریم دنبال داغون ترین ها چون ارزان تر هستند.حال که توپولوف می خریم و اجاره می کنیم و اصرار بر ورود ان ها هست برویم چند تا روبراشو از ایروفلوت بگیریم که به تازگی توپولف را بازنشته کرده بگیریم نه اینکه از تاجیکستان و ارمنستان و غیره بخرمیم و با اجاره کنیم.البته تا زمانی که مسولین میگن بویینگ هواپیمای از رده خارجه نباید فکر خروج توپولف های نازنین را بکینم.
    به این عکس نگاه کنید این هواپیما با تمام وجود میگه دست از سر من بردارید ولی خلبان داره اشکاشو پاک می کنه
    سلام دوستان
    به نظر مشگل در قانون هوایی کشور میباشد. اگر قانون به هر کسی اجازه همه چیز دهد بهتر از این نخواهد بود. یک روز اعلام میکنند که ورود هواپیماهای عمر بیش از 15 سال به ایران ممنوع میباشد چند روز بعدش با سن بالای 19 سال وارد میکنند و اعلام میکنند چونکه احتیاج داشتیم مجبور بودیم. یک روز اعلام میکنند ورود هواپیماهای شرقی ممنوع شد چند روز بعد توپولفهای کهنه و فرسوده و به قول دوست عزیز از ممالکی وارد میکنند که کم کسی اسم آنها میشناسد چه برسد به آنکه چه نوع و در چه وضعی.
    اگر راست میگویند و درست عمل میکنند هواپیما از کشورهای درست و حسابی وارد کنند.
    حالا حتما یک سری از تحریم حرف میزنند ولی شما ایران ایر و ماهان را مشاهده فرمایید. آنها خیلی وقته که نه توپولوف و نه از ممالک شرقی هواپیما وارد میکنند.
    تا وقتی که قوانین بین المللی هوایی در ایران اجرا نشود و زیر پا گذاشته شود و با صلوات هواپیما را به پرواز دربیارند بهتر از این نبوده و قالبا خیلی هم بدتر خواهد شد.
    به امید بیداری مسئولین و روزهای بهتر با هواپیماهای نو تر برای شرکتهای ایرانی
    #4 ارسال شده در تاريخ January 30th, 2010 در ساعت 12:48:37

  8. The Following 2 Users Say Thank You to nd_blacky For This Useful Post:

    Hamid Etemadi (February 13th, 2010), SKY MAN (February 1st, 2010)

  9. tomcata14 ?????? ??
    tomcata14
    هوانورد عادی - گروهبان دوم
    November 2009
    tehran-zanjan
    41
    تعداد تشکر : 100
    Thanked 211 Times in 47 Posts

    ??? ??? پاسخ : تاكيد بر خريد و ورود هواپيماهاي روسي علي رغم نگراني مردم

    با سلام
    من نمی دانم ایا کسی از بستگان اعضاء در حوادث اخیر فوت شده یا نه ولی پسر عمه ی من یکی از 168قربانی توپولف کاسپین بود بنابراین من باید عصبانی ترین فرد انجمن باشم اما باید کمی هم واقع بین باشیم وقتی هواپیمایی(البته انطور که من شنیدم ومطمعن نیستم)با سرعت200نات پس از رد کردن 3/1 باند اقدام به فرود می کند و reversهم نمی کند چه انتظاری می توان داشت؟؟مردم باید بدانند نوع هواپیما مقصر خطای انسانی نیست.
    #5 ارسال شده در تاريخ January 31st, 2010 در ساعت 21:06:59

  10. The Following 2 Users Say Thank You to tomcata14 For This Useful Post:

    Hamid Etemadi (February 13th, 2010), SKY MAN (February 1st, 2010)

  11. Hamid Etemadi ?????? ??
    Hamid Etemadi
    هوانورد عادی - سرباز یکم
    February 2010
    Tehran
    7
    تعداد تشکر : 22
    Thanked 20 Times in 7 Posts

    ??? ??? پاسخ : تاكيد بر خريد و ورود هواپيماهاي روسي علي رغم نگراني مردم

    با سلام
    1- برداشت من از سوانح هوایی گذشته اینست که در اکثر آنها مقصر اصلی نیروی انسانی بوده است .
    2- اینکه مسئولین کشور کار بلد نیستند و ناهماهنگ هم هستند براحتی از لابلای مصاحبه ها و گفته هایشان آشکار می باشد.
    3- هواپیمایی ماهان حدود 4 سال پیش از توپولف 204 استفاده کرد . چرا از جربیات آنها استفاده نمی شود.
    4- چرا ماهان هواپیماهای جدید وارد میکند (چه اجاره ای و چه ملکی) ولی دیگران بخصوص ایران ایر نمی توانند؟!!
    5- چرا اکثر شرکت های هواپیمایی برای اجاره هواپیما فقط ترکیه و اکراین را میشناسند؟
    6- بدلیل قوانین جدید هواپیمایی کشوری چ.ا.ا. در خصوص هواپیماهای شرقی ، تعدادی از شرکتهای هواپیمایی ایرانی بسراغ اجاره هواپیماهای md رفته اند که نه تنها بهتر از توپولف نیست ، بلکه در بعضی موارد از آنها بدتر هم میباشد.
    #6 ارسال شده در تاريخ February 13th, 2010 در ساعت 10:23:59

  12. The Following User Says Thank You to Hamid Etemadi For This Useful Post:

    SKY MAN (February 14th, 2010)

??????? ?????

  1. ????: 1
    ????? ?????: June 30th, 2011, 11:12:06
  2. سانحه توپولف كيش اير در مشهد
    ???? omnia001 ?? ????? سوانح غیر نظامی
    ????: 11
    ????? ?????: September 3rd, 2010, 03:13:21
  3. ????: 0
    ????? ?????: June 6th, 2010, 14:37:55
  4. كيش؛ فرودگاه داخلي پرتردد كشور در نوروز
    ???? Ali Pilot ?? ????? اخبار غیر نظامی
    ????: 0
    ????? ?????: April 12th, 2010, 15:36:40
  5. تأخير چهار و نيم ساعته در پرواز كيش - تهران
    ???? بهرام 0098 ?? ????? تاخیر و لغو پرواز
    ????: 1
    ????? ?????: February 24th, 2010, 23:41:29

????? ????? ??? ?????

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0