برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

????? ?????: ?? 1 ?? 1 ?? 1
dqw
  1. Ali Pilot ?????? ??
    Ali Pilot

    عضو شورا هوانوردی
    July 2009
    TEHRAN
    5,035
    تعداد تشکر : 11,640
    Thanked 31,849 Times in 5,065 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 2

    new_2 ضعف در صدور گواهینامه‌های خلبانی


    کارشناس صنعت هوانوردی:

    ضعف در صدور گواهینامه‌های خلبانی


    در صنعت حمل و نقل هوایی نباید دخالت‌ها و مدیریت‌های غیرتخصصی اعمال شود.


    یک کارشناس صنعت هوانوردی با تاکید بر اینکه علت بالا بودن سوانح هوایی ناشی از خطای انسانی به ویژه خلبان، باید مشخص و راهکار برای آن ارائه شود، تصریح کرد: در صنعت حمل و نقل هوایی که صنعتی تخصصی است نباید دخالت‌ها و مدیریت‌های غیرتخصصی اعمال شود که اکنون ضعف‌هایی در این زمینه وجود دارد و اظهارات و مدیریت‌های غیرکارشناسی این بخش در تصمیم‌گیری‌ها و برخوردها دخیل شده است.
    این کارشناس با بیان اینکه در سوانح هوایی نیروی انسانی به تنهایی مقصر نیست و مجموعه‌ای از شرایط باعث بروز سانحه می‌شود، گفت: از سوی دیگر منظور از نیروی انسانی خلبان نیست بلکه نیروی انسانی هوانوردی شامل همه‌ی افراد زنجیره‌ی پرواز از جمله خلبان، کمک‌خلبان، دستگاه‌های نظارتی، مسوولان شرکت‌های هواپیمایی، نهاد صادرکننده‌ی گواهینامه خلبانان، تکنسین‌های پرواز و ... می‌شود.
    وی اظهار کرد: با توجه به اهمیت نیروی انسانی در عملیات پرواز، سازمان هواپیمایی جهانی (ایکائو) نیز برای نیروی انسانی ارزش بالایی قائل است و روش‌ها و آموزش‌های گوناگونی برای به‌روز شدن، افزایش اطلاعات دست‌اندرکاران و همچنین تست آموزشی و پزشکی این افراد سالانه در نظر گرفته است.
    این کارشناس صنعت هوانوردی افزود: علی‌رغم اینکه اغلب سوانح هوایی در کشور ناشی از خطای نیروی انسانی رخ داده است هنوز هیچ راهکاری برای آن ارائه نشده است.
    وی افزود: در این زمینه باید مشکلات مادی، اجتماعی، مشغله ذهنی و روانی دست‌اندرکاران عملیات پرواز به ویژه خلبانان رفع شود چراکه کوچکترین خطای این بخش منجر به بزرگترین حادثه خواهد شد. از سوی دیگر ضروری است در آموزش‌ها، صدور گواهی‌نامه‌ها و تمدید آن دقت و حساسیت بیشتری شود و مکانیزم مناسب‌تری در انجام آزمون‌ها و همچنین تست‌های پزشکی - روانی صورت گیرد.
    این خلبان اظهار کرد: برای صدور گواهینامه‌های خلبانی و تمدید سالیانه آن از سوی سازمان هواپیمایی کشوری اشکالات و ضعف‌هایی وجود دارد که باید اصلاح شود.
    این کارشناس صنعت حمل و نقل هوایی ابراز عقیده کرد: یکی از علل بروز حادثه برای توپولوف تابان در فرودگاه مشهد عدم تعامل مناسب میان سازمان هواپیمایی کشوری و این شرکت است چراکه اگر به مکاتبات و برخوردهای سه ماه گذشته‌ی این دو بخش رجوع شود، تنش‌ها و درگیری‌هایی ملاحظه می‌شود که در این شرایط شرکت از وظیفه‌ اصلی خود که نظارت بر ایمنی و کیفیت است باز می‌ماند و درگیر مسائل حاشیه‌ای می‌شود.
    وی خاطرنشان کرد: عدم صدور مجوز برای پروازهای خارجی این شرکت عاملی تنش‌زا برای همه افراد مشغول به‌کار در شرکت هواپیمایی تابان بوده که قطعا در بروز سانحه تاثیر بسزایی گذاشته است.





    #1 ارسال شده در تاريخ January 31st, 2010 در ساعت 19:16:00

  2. The Following 5 Users Say Thank You to Ali Pilot For This Useful Post:

    Eshghe Parvaz (January 31st, 2010), irufo (January 31st, 2010), SPACE MAN (January 31st, 2010), TOM (February 1st, 2010), بهرام 0098 (January 31st, 2010)

????? ????? ??? ?????

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0