برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

????? ?????: ?? 1 ?? 1 ?? 1
dqw
  1. Real Flight ?????? ??
    Real Flight
    هوانورد ارشد-سرهنگ دوم
    December 2009
    گلستان
    767
    تعداد تشکر : 6,053
    Thanked 3,552 Times in 712 Posts

    Post انواع گزارشات جوی

    1)
    Synop code: این گزارشات هر 3 ساعت یکبار از ایستگاههای هواشناسی گزارش می گردد .گزارشات سینوپ به طور همزمان در تمام ایستگاههای هواشناسی جهان تهیه می گردد و از معمولترین فعلیتهای هواشناسی می باشد.


    2)


    Metar Code: این گزارشات با استاندارد سازمان جهانی هواپیمایی(ICAO) ارائه می شود.این گزارشات راس هر ساعت UTC تهیه می شود وویژه هوانوردی می باشد در برخی فرودگاهها پر ترافیک گزارشات متار نیم ساعت یکبار تهیه می شود.لازم بذکر است که کدهای متار برحسب استاندارد سازمان جهانی هواشناسی(WMO ) تهیه می گردد.


    3)


    Speci Code: اگر پدیده آب و هوایی خاصی روی دهد گزارش آب و هوایی می بایست تغییر کند .ممکن است وضع رو به بهبودی برود یا اینکه وضعیت بدترشود.در این حالت دیده بان 2 نوع کد می تواند گزارش کند کد بهبود و یا کد تخریب.


    4) Ship Code: کدی است که کارکنان کشتی ها وضعیت جوی روی دریا را همانند یک ایستگاه هواشناسی در روی خشکی اندازه گیری و گزارش می نمایند



    5)


    TAF Code- Terminal Aredrom Forcast: یا پیش بینی فرودگاه مقصد ،پیش بینی وضعیت جوی فرودگاه مقصد است که در امر فرود هواپیما ضروری می باشد


    6)


    :Route forcast -Rofor Codeیا پیش بینی مسیر،هر هواپیمایی ار مبدا حرکت نمود برای رسیدن مقصد از مسیر خاصی استفاده می کند مسیر پرواز که کانال پرواز یا دانال پرواز است مسیری از پیش تعین شده می باشد و خلبان بجز در موارد خاص نمی تواند کانال پروازی خود را عوض نماید کلیه پارامترهای جوی در کانال پرواز از قبل پیش بینی شده و به اطلاع خلبان می رسد این عمل را "بریفینگ" گویند بریفینگ یعنی بطور خلاصه وضعیت جوی مسیر پرواز برای خلبان تشریح شود که از جمله وظایف کمک کارشناس هواشناسی مستقر در فرودگاه می باشد


    7)


    Temp Code: وضعیت حرارتی مسیر پرواز


    8)


    Pilot Code: اطلاعات ویژه خلبان (معمولا خلبان تقاضا می نماید)


    9)


    Q Code: ارائه اطلاعات پروازی به زبان معمولی


    10)


    Area Forcast Code: در کشور در طول 24 ساعت Area Forcast تهیه می شود گزارش اولی اعتبارش از ساعت 00:00 تا 12:00 UTC و گزارش دومی از 12:00 تا 24:00 UTC میباشد در این گزارش کشور به 16 جهت تقسیم بندی شده وضعیت جو در هر جهت گزارش می گردد این گزارشات ترکیب از زبان معمولی و کدهای رمزی می باشد


    11)Warning Code: اعلام خطر فرودگاهی برای مواقعی که سیستم یا پدیده جوی خاصی بصورت غیر منتظره بروز نموده و وضعیت حادی را برای پرواز ایجاد خواهد نمود



    12)


    Sig ment Code: اطلاعات مشخصه هواشناسی که قابل ملاحظه باشد و تحولی در وضعیت پیش بینی بوجود بیاورند.
    #1 ارسال شده در تاريخ April 19th, 2010 در ساعت 00:02:44

  2. The Following 8 Users Say Thank You to Real Flight For This Useful Post:

    Ali Pilot (March 11th, 2011), Eshghe Parvaz (April 19th, 2010), First Officer (April 19th, 2010), m.boostani (April 19th, 2010), SKY MAN (April 19th, 2010), reza dezfuli (April 20th, 2010), saheel (March 8th, 2011), داوديان (April 19th, 2010)

????? ????? ??? ?????

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0