برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

????? ?????: ?? 1 ?? 1 ?? 1
dqw
  1. irufo ?????? ??
    irufo
    هوانورد عادي
    March 2008
    1,061
    تعداد تشکر : 1,487
    Thanked 4,510 Times in 929 Posts

    ??? ??? چك ليست قبل از پرواز پاراگلایدر

    مانند خلبان هر وسيله پرنده ديگر، خلبان پاراگلايدر لازم است يكسري كنترلهاي قبل از پرواز را با دقت انجام دهد.
    5 مورد كه بايد قبل از پرواز كنترل شود، عبارت است از:

    1. بال (Wing)
    2. بندها (Lines)
    3. كلاه ايمني (Helmet)
    4. هارنس (Harness)
    5. كنترل محيط (All Clear)

    بال ـ Wing
    پهن كردن صحيح بال كمك مي­كند تا بال مستقيم بالاي سر بيايد، دهنه سلهاي بال بايد رو به باد و بال در طول span به طور كامل روي زمين پهن شده باشد.
    وقتي بال به طور صحيح پهن گردد آنگاه:

    • در يك حركت وسط بال قبل از گوشه­ها بالا مي­آيد و عمل لانچ كردن بهتر انجام مي­شود.
    • اگر بال كاملاً رو به باد نباشد يك گوشه بال زودتر از بقيه قسمتها بالا خواهد آمد.
    • خلبان بايد با فاصله برابر نسبت به گوشه­هاي بال قرار داشته باشد. در غير اينصورت يك گوشه بال زودتر از طرف ديگر بالا مي­آيد.


    بندها ـ Lines
    در مورد بندها و رايزرها توجه به چهار نكته مهم است:

    • پيچيدگي رايزها
    • روي­هم افتادگي بندها
    • گره­خوردگي در بندها
    • گيرافتادگي ترمزها (Brake)



    • مطمئن شويد كه بندهاي متصل به رايزر A از محل اتصال به رايزر تا محل اتصال به بال، بدون درگيري با بندهاي ديگر و يا پيچيدگي باشد. اين كنترل با بالا نگه داشتن رايزر A و بندهاي متصل به اين رايزر و اطمينان از جدا بودن ساير بندها از آن انجام مي­گيرد. اين رايزر در همين وضعيت بايد به هارنس وصل باشد.
    • مطمئين شويد كه هيچ بندي زير بال قرار ندارد و پشت بال كاملاً روي زمين پهن باشد.
    • كنترل كنيد كه هيج گره خوردگي و تابيدگي در بندها نباشد و جسم خارجي مانند خارو خاشاك و غيره با بندها درگير نباشد.
    • دسته ترمزها (Brake) بايد كاملاً در جاي خود آزاد بوده و دور رايزها يا بندها نپيچيده باشد.


    كلاه ايمني ـ Helmet
    مطمئن شويد كه كلاه ايمني شما در اندازه مناسب سرتان باشد و به طور صحيح روي سر قرار گرفته و بند آن محكم باشد. نبايد كلاه ايمني مزاحمتي براي شما ايجاد نموده يا مانع ديد شما باشد.


    هارنس ـ Harness
    كنترلهاي قبل از پوشيدن هارنس:
    - كارابين­ها در جاي صحيح خود قرار داشته باشند.
    - دسته چترنجات و پين آن در محل صحيح خود قرار گرفته باشند.
    - بند سرعت (Speed bar) به هارنس وصل باشد.
    - بند سرعت در دسترس باشد.
    كنترلهاي بعد از پوشيدن هارنس:
    - بندهاي پا بدون تابيدگي يا درگيري با اجزاي ديگر هارنس بسته شده باشد و اتصال آن محكم باشد.
    - بند سرعت آزاد بوده و اندازه آن درست باشد.
    - بند جلو (سينه) درست و محكم بسته شده باشد.
    - بندهاي شانه راحت و درجاي خود قرار داشته باشند.

    كنترل محيط ـ All Clear
    مطمئن شويد مانعي در مسير Take-off وجود نداشته باشد.
    مطمئن شويد كه در بالا و پشت سرتان هيچ چيز مانعي براي پرواز شما ايجاد نمي­كند. براي مثال به پاراگلايدرهاي درخاي پرواز يا در حال فرود توجه داشته باشيد.


    منبع: +
    #1 ارسال شده در تاريخ May 17th, 2010 در ساعت 02:55:58

  2. The Following 4 Users Say Thank You to irufo For This Useful Post:

    behnam_200 (July 31st, 2013), Eshghe Parvaz (May 17th, 2010), HardCP (December 8th, 2010), Real Flight (May 17th, 2010)

????? ????? ??? ?????

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0