برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

????? ?????: ?? 1 ?? 1 ?? 1
dqw
  1. Black Eagle ?????? ??
    Black Eagle
    هوانورد نیمه فعال-استوار یکم
    May 2010
    gonbad
    148
    تعداد تشکر : 166
    Thanked 814 Times in 132 Posts

    ??? ??? پرنده هاي فوق سبك

    تاريخچه بيان اينكه به درستي در چه تاريخي، فوق سبك‌ها پا به عرصه هواپيمايي نهادند، امري است دشوار، لكن برخي از منابع، معتقدند كه ظهور اين وسايل پرنده به حدود سال 1978 يعني زماني كه كايت‌ها مجهز به پيشرانه گرديدند باز مي‌گردد.
    بنا به مستندات تاريخ هواپيمايي، اولين بار كايت با بال انعطاف‌پذير در سال 1961 توسط مهندس آمريكايي به نام فرانسيس روگالو كه آنرا در سال 1948 به ثبت رسانده بود، ساخته شد و پس از آن به طور وسيعي مورد استقبال واقع گرديد و حتي امروزه نيز طرفداران بسياري دارد.
    در بين سالهاي 74-75 ميلادي، اولين پرنده فوق سبك توسط يك سازنده استراليايي، با نام
    (Scout 77)
    وارد بازار هواپيمايي و هوانوردي گرديد و اين روند رو به رشد در سالهاي 77 و 78 فراگير گرديد.
    با حضور چشمگير اين وسايل پرنده در عرصه هوانوردي، سازمانهاي هواپيمايي كشوري در سراسر كشورهاي داراي صنعت هوايي، اقدام به تدوين قوانيني براي اين نوع وسايل نمودند كه امروزه مي‌توان به مقررات BMAA و DULV اشاره نمود.
    به لحاظ استانداردهاي طراحي و ساخت اين وسايل نيز مي‌توان به آيين‌نامه‌هاي طراحي
    FAR-103 ، BCAR و BFU اشاره نمود.
    اين آيين‌نامه‌ها در ابتدا معرف محدوديت‌هاي وزني و مشخصات پروازي براي فوق سبك‌ها بودند كه البته اين موارد طي سالهاي متمادي دستخوش تغييرات گرديد و امروزه شاهديم كه به يمن بكارگيري پيشرانه‌هاي قوي‌تر در اين گونه پرنده‌ها، امكان دستيابي به ارتفاعات بالاتر و عملكرد بهتر در پرواز ميسر گرديده است.
    البته شايان ذكر است به موازات تدوين استانداردهاي طراحي و ساخت توسط سازمانهاي هواپيمايي كشوري براي اينگونه وسايل پرنده، مجموعه قوانين هوايي كه محدوده فعاليت پروازي فوق سبك‌ها را مشخص و لازم‌الاجرا مي‌نمايد نيز مقرر گرديده است و اين پرنده‌ها نه تنها در عرصه باشگاههاي هوايي جهت آموزش و تفريح، بلكه در زمينه‌هاي كشاورزي، تجسس، ديده‌باني و ... مورد استفاده قرار مي‌گيرند.
    كاربري پرنده‌هاي فوق سبك
    اين وسايل پرنده عمدتاً در باشگاههاي هوايي براي مقاصد آموزشي، تفريحي مورد استفاده قرار مي‌گيرند. لكن با توجه به قابليت حمل محموله يا سرنشين توسط اين وسايل پرنده، كاربري‌هايي نظير سمپاشي و بذرپاشي در امور كشاورزي، گشت‌زني و خطوط مرزي در امور ديده‌باني، شناسايي مناطق بحران زده و در بعضي موارد حمل مجروح در امور امدادرساني و حمل چترباز ويژه و يا تسليحات سبك در امور نظامي و ديگر موارد مطرح مي‌باشند كه اين خود حاكي از چند منظوره بودن اين وسايل پرنده مي‌باشد.
    وضعيت كنوني پرنده‌هاي فوق سبك
    با عنايت به مطالب مطروحه، فوق سبك‌ها جايگاه قابل ملاحظه‌اي در باشگاههاي هوايي كه منحصراً در اختيار گلايدرها و هواپيماي ورزشي بوده، پيدا نموده‌اند.
    مضافاً اينكه با توجه به قيمت بسيار پايين و هزينه كم در نگهداري فوق سبك‌ها، امكان خريد اين وسايل پرنده توسط افراد حقيقي بسيار آسان گرديده و امروزه بسياري از اقشار علاقه‌مند به پرواز، قدرت خريد اين وسايل را در حد خريد خودروي شخصي يافته‌اند.
    در حال حاضر به غير از چند نمونه معدود خريداري شده توسط افراد حقيقي و حقوقي- تنها توليدكننده داخلي اين وسايل پرنده، شركت پرآورپارس مي‌باشد كه در سه رده جايروپلن- كايت موتوردار و هواپيماي سه محوره محصولات متنوعي را در خط توليد داشته كه بازار فروش و خدمات پس از فروش محصولات را در دست دارد.
    در پايان به عنوان يك جمع‌بندي، مي‌توان آينده اين محصولات را بسيار روشن و موفق پيش‌بيني نمود چرا كه سرعت بالاي توليد اين وسايل و هزينه پايين آن به راحتي مي‌تواند، خلاء ناشي از محدوديت‌هاي شناخته شده در صنعت هوايي را جبران نمود و چرخه اين مولفه موثر در صنعت هوايي را به گردش در آورد.
    #1 ارسال شده در تاريخ May 18th, 2010 در ساعت 14:56:32

  2. The Following 6 Users Say Thank You to Black Eagle For This Useful Post:

    Captain_erfan (May 16th, 2011), carol (October 3rd, 2011), Eshghe Parvaz (May 18th, 2010), koroushkhan (June 24th, 2011), SKY MAN (May 18th, 2010), Real Flight (May 18th, 2010)

????? ????? ??? ?????

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0