برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

???? 1 ?? 4 1234 ??????????
????? ?????: ?? 1 ?? 10 ?? 35
dqw
  1. orasess ?????? ??
    orasess

    کارشناس هوانوردی
    September 2009
    Karaj
    856
    تعداد تشکر : 4,541
    Thanked 3,808 Times in 762 Posts

    new_3 بررسی بی طرفانه ی آموزشگاه های خلبانی ایران و جهان(قسمت اول- آرتاکیش)

    اولین قسمت از سری بررسی های مدارس خلبانی در ایران و جهان رو با مدرسه ی خلبانی شناخته شده ی آرتاکیش شروع می کنم.
    در این بررسی سعی شده کاملا بی طرفانه و به دور از هرگونه غرض ورزی و یا جانبداری و طرفداری به تمامی نقاط قوت و ضعف این مدرسه و امتیازهایی که ممکنه به دست بیاره و یا از دست بده اشاره بشه.
    امتیاز کلی که در نظر گرفته شده 100 امتیاز هست که به موارد زیر داده می شه:

    محیط و فضای آموزشی (10 امتیاز)
    کیفیت آموزش (10 امتیاز)
    تعداد ناوگان آموزشی (10 امتیاز)
    امکانات آموزشی (10 امتیاز)
    دسترسی آسان به مدرسه و پایگاه عملیات (10 امتیاز)
    کیفیت ناوگان آموزشی (10 امتیاز)
    مدرن بودن ناوگان آموزشی (10 امتیاز)
    هزینه های آموزش (10 امتیاز)
    کمک های اقتصادی برای هزینه ی آموزش (10 امتیاز)
    پشتیبانی شغلی پس از آموزش (10 امتیاز)


    محیط و فضای آموزشی
    به طور کل باید گفت محیط و فضای آموزش این آموزشگاه نمره ی متوسطی رو کسب می کنه چرا که از نظر محیط آموزشی ساختمان اداری با یک طراحی خسته کننده برای دانشجویان خلبانی چندان خوشایند نیست و محیط خسته کننده اون یه کم تو ذوق آدم می زنه اما در مجموع با احتسال اینکه اینجا ایرانه و در مقایسه ی کلی با سایر مراکز آموزشی ایران باید گفت محیط بزرگ و خوبی داره.
    این مدرسه در این زمینه 7 امتیاز کسب می کنه.

    کیفیت آموزش

    کیفیت آموزش یک آموزشگاه به عوامل زیادی بر میگرده از قبیل اساتید، فشار کمتر روی مسئولان آموزشی و اساتید، محیط های دوستانه بین کارکنان و پرسنل آموزشگاه و اساتید، به روز بودن اطلاعات اساتید، دسترسی به منابع اطلاعاتی و ...
    در این زمینه باید گفت که اساتید این آموزشگاه نمره ی قبولی می گیرند ضمن اینکه نباید فراموش کرد که این آموزشگاه اساتید به نام و خوبی هم داره (این رو باید همینجا اضافه کنم که حتی بهترین اساتید دنیا هم به هرحال مخالف دارن! بنابراین اگر از اساتید این آموزشگاه خیلی ها خوب گفتن و عده ای بد نمی شه به اقلیت خیلی نگاه کرد چون یقینا جزو اون دسته آدم های بدشانس بودن که در زمان بدی به پست این اساتید یا آموزشگاه خوردند، مطالب من نظرات کاملا کلی هست و نظر اکثریت افرادی هستش که با این آموزشگاه در تماس و یا تحت آموزش بودن)
    در این زمینه این آموزشگاه امتیاز 8 رو از آن خودش می کنه.


    تعداد ناوگان آموزشی

    شاید بپرسین تعداد ناوگان آموزشی چه ربطی داره به امتیاز دادن به یه آموزشگاه؟ خوب راستش به این فکر کنید که اگه یه آموزشگاهی 1000دانشجوی خلبانی داشته باشه و فقط 1فروند هواپیمای آموزشی اونوقت چه اتفاقی می افته؟ دوره ای که شاید باید 18ماهه تموم بشه به طور متوسط و میانگین دوبرابر زمانش افزایش پیدا می کنه! به همین راحتی!
    این آموزشگاه مجموعا 14 هواپیمای تک و دو موتوره داره که تک موتوره ها پایپر و سسنا هستند و دوموتوره ها هم پایپر هستند که خوب نسبتا تعداد خوبی هستش و این یک امتیاز بزرگ به نسبت سایر آموزشگاه های داخلی محسوب میشه.
    در این زمینه این آموزشگاه 10 امتیاز رو به خودش اختصاص می ده.







    امکانات آموزشی
    امکانات آموزشی یک موسسه خلبانی شامل سیمولاتور، کتب و مجلات خلبانی ، منابع مالتی مدیا و امکانات کمک آموزشی هست که خوب در حد و اندازه های ایران و با توجه به شرایطی که در اون به سر می بریم امکانات این آموزشگاه نسبتا خوب هست. البته اگه می بینین که می گم در شرایط ایران به این دلیل هستش که ما در تحریم به سر می بریم و به خیلی از منابع و امکانات آموزشی دسترسی نداریم! و همین کار رو سخت می کنه!
    شما از سیمولاتور این آموزشگاه نمی تونین انتظار دینامیک داشته باشین اما اقلا شبیه هواپیما هست و شما پشت کامپیوتر نمی شینین که این خوبه!
    کتب و مجلات هم در حد آموزشگاه بد نیست اما خوب به نظرم برای رشته ی خلبانی این مقدار ناامید کننده هستش!
    امتیاز آموزشگاه از این قسمت 7 هستش.


    دسترسی آسان به مدرسه و پایگاه عملیات
    این مزیت یعنی هزینه ی کمتر در وقت و انرژی و حتی از نظر هزینه های اقتصادی رفت و آمد!
    مرکز آموزشی این آموزشگاه در شهرک اکباتان واقع شده و بیس پروازی (Flight Base)این آموزشگاه در فرودگاه پیام هستش که خوب برای عزیزان ساکن تهران و کرج ، دسترسی آسان و راحتی رو به همراه داره و از این نظر امتیاز 10 رو به خودش اختصاص می ده.



    کیفیت ناوگان آموزشی
    راستش شاید در برخورد اول با دیدن قیافه های زهوار دررفته ی پایپرهای این شرکت کمی بترسید! یا حتی توی ذوقتون بخوره که اینا رو دیگه از کجا آوردن؟؟؟!!! اما خبر خوشحال کننده اینکه این هواپیماها با وجودی که سانحه داشتن اما سانحه ی منجر به فوت نداشتن که خبر بسیار خوبی هست.
    البته وضعیت سسنا های این آموزشگاه فرق می کنه و به نسبت نوتر هست و همین می تونه کمی پایپرها و قدیمی بودنشون رو زیر سایه ی خودش ببره.
    امتیاز آموزشگاه برای این قسمت 6هستش.



    مدرن بودن ناوگان آموزشی
    بحث مدرن بودن با کیفیت کاملا دو مسئله ی جدا از هم هست که باید جداگانه بررسی و امتیاز دهی بشه، برای مثال یه هواپیمای می تونه نو باشه اما مدرن نباشه!
    راستش پایپرها که کلا نه نو هستند و نه مدرن!!
    اما سسناها اوضاعشون خوبه و به نسبت مدرنتر هستن!
    در کل آرتا در ناوگان خودش بیشتر به مزیت تعداد ناوگانش دلخوش هست تا مسئله ی مدرن بودن و نو بودن.

    امتیاز در این قسمت 5 هستش.







    هزینه های آموزش

    یقینا خیلی از ماها آرزومون خلبان شدن هست اما هزینه های سرسام آور آموزش مانع می شه! هزینه ای که خیلی ها براشون مقدور نیست و باعث می شه که خیلی ها از این رشته فاصله بگیرن!
    هزینه ی آموزشی این آموزشگاه طی آخرین تماس من 43میلیون بود اما فعلا!!!! چون می گفتن احتمال افزایش هست! این هزینه ی سنگین با توجه به شرایط آموزشگاه و ... به نظر غیر منطقی میاد.
    در این زمینه هم امتیاز بالایی نصیب این آموزشگاه نمی شه جز5.


    کمک های اقتصادی برای هزینه ی آموزش
    باید اعتراف کرد که هیچ آموزشگاهی در ایران کمک و پشتیبانی مالی خوبی برای دانشجوهای خودش نداره و این باعث تاسفه!
    آرتا پرداخت های قسمت به قسمت رو داره که همه آموزشگاه ها به همین شکل عمل می کنن(البته اونهایی که شناخته شده هستن و کلاهبردار نیستن) یعنی برای گراند X تومن دوباره دوماه بعد مقداری دیگر و به همین ترتیب. اما باز هم این شرایط برای همه مطلوب نیست و عده ی زیادی از مشتاقان این رشته رو ناامید می ذاره!
    هیچ وام و هزینه ی کمک تحصیلی برای دانشجوها وجود نداره و از این حیث نباید خیلی ناراحت بود چون وضعیت سایر آموزشگاه های ایران هم همینه.

    امتیاز 5 شاید اندکی برای این قسمت زیاد باشه اما با توجه به وضعیت کلی آموزشگاه ها امتیاز مناسبی خواهد بود.


    پشتیبانی شغلی پس از آموزش
    به طور قطع و یقین این قسمت تنها قسمتی هستش که پایینترین امتیاز رو به خودش اختصاص می ده!
    هیچ تضمین و پشتیبانی شغلی برای شما بعد از دوران تحصیل وجود نداره! اگه به این امید هستید که بعد از تحصیل وارد یک ارلاین بشید باید بگم سخت در اشتباه هستید البته من کاری به موارد بند پ ندارم.
    شاید تنها پشتیبانی شغلی این باشه که اون هایی که پروازشون خوب هست رو برای معلم خلبانی نگه می دارن تا وقتی که ساعات پروازیشون بالا رفت جذب یه ارلاین بشن.
    امتیاز 3 برای این قسمت شاید اگه کمی واقع بینانه تر نگاه کنیم زیاد هم باشه!

    سخن آخر و جمع بندی کلی
    در نهایت باید گفت با توجه به وضعیت فعلی نمی توان انتظار بالا در حد مدرسه ی خلبانی لوفتهانزا از آموزشگاه های خلبانی ایران داشت و آرتاکیش خدمات نسبتا خوبی رو به همراه ارزش خدماتی که در قبال مبلغ دریافتی انجام می ده رو به دانشجوهای خودش ارائه می ده و جزو مدارس قابل قبول و شناخته شده هستش. امتیاز کلی این آموزشگاه 66 از 100 هستش که نشون دهنده ی وضعیت نامطلوب کلی آموزش خلبانی در ایران هستش.

    امیدوارم که سخنان من باعث رنجش کسی نشه، من فقط خواستم یک بررسی بی طرفانه نسبت به آموزشگاه های خلبانی داخلی و خارجی داشته باشم که این قسمت اول بود. در سری های بعد اگر این پست بتونه پاسخ نیازهای مخاطبانش رو بده و مورد پسند واقع بشه ، سایر آموزشگاه ها رو بررسی خواهم کرد، ضمن اینکه برخی اوقات گریزی هم به آموزشگاه های خارج از کشور می زنم.

    امیدوارم مورد پسند واقع بشه
    من رو از نظرات سبزتون بی نصیب نذارین


    ادامه دارد....


    ---------

    شماره تماس دفتر اموزشگاه خلبانی ارتا کیش مستقر در شهرک اکباتان تهران:

    009821-44669935
    009821-44669937

    نشانی:تهران-بلوار اصلی اکباتان، روبروی ورودی A1 شهرک اکباتان، ساختمان بنیاد خیریه ابوفاضل، پلاک36

    .
    ?????? ???? orasess : May 21st, 2010 ?? ???? 12:02:32

    اگر ذره ای از خاک وطنم به پوتین سرباز دشمن چسبیده باشد، آن را با خونم در خاک وطن می شویمو نمي گذارم كه حتي ذره اي از خاك پاك ايران را اين وحشي هاي بي سر و پا ( بعثی ) با خود ببرند و مرگ در این راه را افتخار می دانم و اگر ارزشمندتر از جانم هدیه ای داشتم، حتما به این مردم خوب تقدیم می کردم.

    فرازهایی از وصیتنامه ی شهید سرلشگر خلبان حسین خلعتبری




    #1 ارسال شده در تاريخ May 21st, 2010 در ساعت 12:01:16

  2. The Following 45 Users Say Thank You to orasess For This Useful Post:

    13721372 (October 25th, 2010), A-2727 (September 7th, 2011), AIPK (May 21st, 2010), AIR BUS (January 8th, 2012), akbar e&e (October 8th, 2011), Ali Pilot (May 21st, 2010), ali.1990 (May 22nd, 2010), ali001 (January 14th, 2014), amin15 (May 8th, 2011), Amiralikarimi (May 22nd, 2010), ANADOLU (October 25th, 2010), Captain Mostafavi (August 5th, 2012), Captain Yashar (April 14th, 2011), Dream Bird (September 8th, 2011), ehsan777 (December 20th, 2011), Eshghe Parvaz (May 21st, 2010), irufo (May 21st, 2010), leader (September 7th, 2011), m.boostani (May 21st, 2010), Mehrdad55 (December 29th, 2013), miniatory (June 11th, 2011), modela (May 23rd, 2010), SKY MAN (May 21st, 2010), Mohammad Tomcat (May 22nd, 2010), Mohammadme (January 31st, 2011), mohammadnt (January 29th, 2011), MOHSEN.ALIKHANI (March 22nd, 2013), mona (January 30th, 2011), Morpheus (May 21st, 2010), motorcross (July 13th, 2015), Mr.Hoseini (October 25th, 2010), pbh_206 (May 22nd, 2010), Pouyan (January 10th, 2012), reza dezfuli (January 30th, 2011), saman9086 (August 8th, 2012), samanj (May 21st, 2010), sani (September 2nd, 2010), sfaiazy (January 30th, 2011), shahryar_bp (May 21st, 2010), shayan.iran131 (May 25th, 2013), tamasha (June 17th, 2011), YouAkhimLuv (June 17th, 2011), yusuf (August 5th, 2012), داوديان (May 21st, 2010), شوق پرواز (August 8th, 2012)

  3. Amiralikarimi ?????? ??
    Amiralikarimi
    هوانورد ارشد-سرهنگ دوم
    November 2008
    TEHRAN
    645
    تعداد تشکر : 4,164
    Thanked 2,936 Times in 630 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 1

    ??? ??? پاسخ : بررسی بی طرفانه ی آموزشگاه های خلبانی ایران و جهان(قسمت اول- آرتاکیش)

    جناب آقای orasess پست بسیار جالب و عالی هست
    دست شما درد نکنه
    #2 ارسال شده در تاريخ May 22nd, 2010 در ساعت 12:22:14

  4. The Following 8 Users Say Thank You to Amiralikarimi For This Useful Post:

    leader (September 7th, 2011), modela (May 23rd, 2010), Mohammad Tomcat (May 22nd, 2010), mona (January 30th, 2011), orasess (May 22nd, 2010), reza dezfuli (January 30th, 2011), shahryar_bp (May 23rd, 2010), SKY MAN (October 25th, 2010)

  5. محمد ابراهيم ?????? ??
    محمد ابراهيم
    هوانورد عادی - گروهبان سوم
    May 2010
    مشهد
    21
    تعداد تشکر : 19
    Thanked 80 Times in 18 Posts

    ??? ??? پاسخ : بررسی بی طرفانه ی آموزشگاه های خلبانی ایران و جهان(قسمت اول- آرتاکیش)

    خوب بود ولي ايكاش يه گريزي به تايم هاي پروازي كه چندي قبل لاگ كرده بود و گندش در اومد هم اشاره ه اي ميكرديد بد نبود چون پرونده باشگاه را به اندازه كافي خراب كرد ولي در كل به قول خودتان اينجا ايران است....
    #3 ارسال شده در تاريخ May 22nd, 2010 در ساعت 13:22:58

  6. The Following 9 Users Say Thank You to محمد ابراهيم For This Useful Post:

    A-2727 (September 7th, 2011), Amiralikarimi (May 23rd, 2010), leader (September 7th, 2011), modela (May 23rd, 2010), mona (January 30th, 2011), orasess (May 22nd, 2010), reza dezfuli (January 30th, 2011), shahryar_bp (May 23rd, 2010), SKY MAN (October 25th, 2010)

  7. orasess ?????? ??
    orasess

    کارشناس هوانوردی
    September 2009
    Karaj
    856
    تعداد تشکر : 4,541
    Thanked 3,808 Times in 762 Posts

    ??? ??? پاسخ : بررسی بی طرفانه ی آموزشگاه های خلبانی ایران و جهان(قسمت اول- آرتاکیش)

    خواهش می کنم خوشحالم که مورد پسند بود
    ??? ??? ????? ???? ???? Amiralikarimi ????? ??? ??
    جناب آقای orasess پست بسیار جالب و عالی هست
    دست شما درد نکنه
    ??? ??? ????? ???? ???? محمد ابراهيم ????? ??? ??
    خوب بود ولي ايكاش يه گريزي به تايم هاي پروازي كه چندي قبل لاگ كرده بود و گندش در اومد هم اشاره ه اي ميكرديد بد نبود چون پرونده باشگاه را به اندازه كافي خراب كرد ولي در كل به قول خودتان اينجا ايران است....
    راستش چون در جریان کلی قضیه نبودم به همین خاطر از درج کردنش خودداری کردم.
    ممنون به خاطر نظرتون
    ?????? ???? orasess : May 22nd, 2010 ?? ???? 16:09:20

    اگر ذره ای از خاک وطنم به پوتین سرباز دشمن چسبیده باشد، آن را با خونم در خاک وطن می شویمو نمي گذارم كه حتي ذره اي از خاك پاك ايران را اين وحشي هاي بي سر و پا ( بعثی ) با خود ببرند و مرگ در این راه را افتخار می دانم و اگر ارزشمندتر از جانم هدیه ای داشتم، حتما به این مردم خوب تقدیم می کردم.

    فرازهایی از وصیتنامه ی شهید سرلشگر خلبان حسین خلعتبری




    #4 ارسال شده در تاريخ May 22nd, 2010 در ساعت 16:07:47

  8. The Following 14 Users Say Thank You to orasess For This Useful Post:

    AIR BUS (January 8th, 2012), Ali Pilot (May 23rd, 2010), Amiralikarimi (May 23rd, 2010), ehsan777 (December 20th, 2011), IR Blue SKY (January 30th, 2011), leader (September 7th, 2011), modela (May 23rd, 2010), Mohammad Tomcat (May 22nd, 2010), mohammadnt (January 29th, 2011), mona (January 30th, 2011), reza dezfuli (January 30th, 2011), shahryar_bp (May 23rd, 2010), SKY MAN (October 25th, 2010), tamasha (June 17th, 2011)

  9. 13721372 ?????? ??
    13721372
    هوانورد عادی - سرباز صفر
    October 2010
    Tehran
    2
    تعداد تشکر : 3
    Thanked 7 Times in 2 Posts

    ??? ??? پاسخ: بررسی بی طرفانه ی آموزشگاه های خلبانی ایران و جهان(قسمت اول- آرتاکیش)

    باید بگم عالی بود.
    اگه می شه درباره ی موسسه هما هم بگین.
    #5 ارسال شده در تاريخ October 24th, 2010 در ساعت 23:56:43

  10. The Following 5 Users Say Thank You to 13721372 For This Useful Post:

    Dream Bird (September 8th, 2011), ehsan777 (December 20th, 2011), leader (September 7th, 2011), mona (January 30th, 2011), orasess (January 30th, 2011)

  11. mohammadnt ?????? ??
    mohammadnt
    هوانورد نیمه فعال-استوار یکم
    July 2010
    shiraz
    146
    تعداد تشکر : 1,651
    Thanked 567 Times in 140 Posts

    ??? ??? پاسخ: بررسی بی طرفانه ی آموزشگاه های خلبانی ایران و جهان(قسمت اول- آرتاکیش)

    با سلام خدمت تمامی اساتید محترم.

    ضمن تشکر از جناب
    orasess

    آقا عالی بود.
    #6 ارسال شده در تاريخ January 29th, 2011 در ساعت 15:48:39

  12. The Following 5 Users Say Thank You to mohammadnt For This Useful Post:

    AlirezA.A (January 29th, 2011), ehsan777 (December 20th, 2011), leader (September 7th, 2011), mona (January 30th, 2011), orasess (January 30th, 2011)

  13. sfaiazy ?????? ??
    sfaiazy
    هوانورد نیمه فعال-سروان
    January 2011
    اهواز
    444
    تعداد تشکر : 1,376
    Thanked 2,079 Times in 423 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 1

    ??? ??? پاسخ: بررسی بی طرفانه ی آموزشگاه های خلبانی ایران و جهان(قسمت اول- آرتاکیش)

    مرسی عالی بود
    یه توضیح هم درباره بند پ بدید.ممنون میشم
    #7 ارسال شده در تاريخ January 30th, 2011 در ساعت 17:13:09

  14. The Following 3 Users Say Thank You to sfaiazy For This Useful Post:

    ehsan777 (December 20th, 2011), leader (September 7th, 2011), mona (January 30th, 2011)

  15. tamasha ?????? ??
    tamasha
    هوانورد عادی - سرباز یکم
    June 2011
    iran
    8
    تعداد تشکر : 14
    Thanked 12 Times in 7 Posts

    ??? ??? پاسخ: بررسی بی طرفانه ی آموزشگاه های خلبانی ایران و جهان(قسمت اول- آرتاکیش)

    آقا این امضای شما عالی بود
    گر ذره ای از خاک وطنم به پوتین سرباز دشمن چسبیده باشد، آن را با خونم در خاک وطن می شویمو نمي گذارم كه حتي ذره اي از خاك پاك ايران را اين وحشي هاي بي سر و پا ( بعثی ) با خود ببرند و مرگ در این راه را افتخار می دانم و اگر ارزشمندتر از جانم هدیه ای داشتم، حتما به این مردم خوب تقدیم می کردم.

    فرازهایی از وصیتنامه ی شهید سرلشگر خلبان حسین خلعتبری
    #8 ارسال شده در تاريخ June 17th, 2011 در ساعت 11:02:55

  16. The Following 2 Users Say Thank You to tamasha For This Useful Post:

    leader (September 7th, 2011), orasess (June 29th, 2011)

  17. Farhan ?????? ??
    Farhan

    مدیر موقت بخش اخبار
    May 2011
    تهران
    1,694
    تعداد تشکر : 4,615
    Thanked 9,798 Times in 1,667 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 1

    ??? ??? پاسخ: بررسی بی طرفانه ی آموزشگاه های خلبانی ایران و جهان(قسمت اول- آرتاکیش)

    با سلام من خرداد 90 ارتا بودم سوال کردم گفتن با تمام شدن ساعت پرواز هر هواپیما موتور اون را عوض کرده پس جای نگرانی از نظر سن ناوگان نیست
    #9 ارسال شده در تاريخ September 7th, 2011 در ساعت 17:39:25

  18. The Following 4 Users Say Thank You to Farhan For This Useful Post:

    ehsan777 (December 20th, 2011), leader (September 7th, 2011), mohammadnt (September 7th, 2011), orasess (September 7th, 2011)

  19. leader ?????? ??
    leader
    اخراج دائم
    August 2010
    تهران
    247
    تعداد تشکر : 1,489
    Thanked 529 Times in 188 Posts

    ??? ??? پاسخ: بررسی بی طرفانه ی آموزشگاه های خلبانی ایران و جهان(قسمت اول- آرتاکیش)

    بنده بش تر از امضای شما لذت بردم .

    واقعا عالی بود مخصوصا باید این موضوع رو درنظر گرفت که شما کاملا بی طرف نوشته بودید.
    #10 ارسال شده در تاريخ September 7th, 2011 در ساعت 18:31:55

  20. The Following 3 Users Say Thank You to leader For This Useful Post:

    Dream Bird (September 8th, 2011), ehsan777 (December 20th, 2011), orasess (September 7th, 2011)

???? 1 ?? 4 1234 ??????????

????? ????? ??? ?????

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0