برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

????? ?????: ?? 1 ?? 3 ?? 3
dqw
  1. irufo ?????? ??
    irufo
    هوانورد عادي
    March 2008
    1,061
    تعداد تشکر : 1,487
    Thanked 4,510 Times in 929 Posts

    ??? ??? فول استال Full Stall



    Full Stall

    فول استال یک مانور بسیار حساس و مشکل می باشد که بهتر است تا بدان نیاز نبود از انجام آن خودداري كنيد قبل از ورود به استال از گره كردن بركها به دور دستان خود بپرهيزيد .در طي مانور هر دو دست را نزديك بدن قرار داده و آنها را محكم به هارنس قفل كنيد .

    جهت انجام فول استال هر دو برك را همزمان گرفته تا زير هارنس پايين بكشيد و محكم نگه داريد بال ابتدا از پيشروي افتاده و متوقف شده به استال يا فروريختگي كامل مي رود درفول استال كامل كاناپي ها به جلو و عقب رفته حالت ناآرامي را به خود مي گيرندهر گز وقتي كه تصميم به انجام فول استال گرفتيد در وسط كار از انجام كامل مانور پشيمان يا دودل نشويد زيرا بال برعكس عمل كرده و شما را به خطر خواهد انداخت .

    پس از استال كامل و كم شدن ارتفاع به حد كافي هنگاميكه تصميم به خروج بال از فول استال گرفتيد هر دو دست را همزمان جهت پر شدن بال با هوا به بالاي سرتان بياوريد هرگز دستانتان را يكي يكي بالا نبريد دراين مانور بايد كاملا آگاه و هوشيار باشيد تا پس از پرشدن بال با هوا بال از شما جلو يا عقب نيفتد و حالت پاندولي نگيرد اگر بال از شما جلو زد بركها را همزمان و با دقت ، - كمي بگيريد تا در وسط بال قرار بگيريد همچنين اگر بال از شما عقب ماند با آزاد كردن بركها و بالا دادن آنها تا رسيدن شما به وسط بال ادامه داده و اجازه دهيد بال به سرعت طبيعي خود برسد و حالت ايرفويل (Air foil) خود را كامل كند .دقت كنيد اگر پيشروي بال كاهش يافت دوباره آنرا وارد استال نكنيد .

    منبع: +
    #1 ارسال شده در تاريخ May 21st, 2010 در ساعت 14:49:40

  2. The Following 6 Users Say Thank You to irufo For This Useful Post:

    امیر سام (February 29th, 2012), Eshghe Parvaz (May 21st, 2010), SKY MAN (May 21st, 2010), Mohammad Tomcat (May 22nd, 2010), orasess (May 21st, 2010), sepide98 (September 14th, 2013)

  3. behnam_200 ?????? ??
    behnam_200
    هوانورد عادی - سرباز یکم
    July 2013
    tehran
    9
    تعداد تشکر : 3
    Thanked 14 Times in 7 Posts

    ??? ??? پاسخ: فول استال Full Stall

    سلام.
    لازم به تذکر است که مانور فول استال حتما باید زیر نظر استادید با تجربه باشد و برای خلبانانی که به تازگی میخواهند این مانور را انجام دهند،باید روی آب (سد،دریا،دریاچه و ...)این مانور انجام شود.
    #2 ارسال شده در تاريخ July 31st, 2013 در ساعت 04:20:00

  4. behnam_200 ?????? ??
    behnam_200
    هوانورد عادی - سرباز یکم
    July 2013
    tehran
    9
    تعداد تشکر : 3
    Thanked 14 Times in 7 Posts

    ??? ??? پاسخ: فول استال Full Stall

    فول استال يكي از مانور هاي اساسي و پايه است در چند حالت ممكن است نياز باشد كه فول استال انجام گيرد .
    1- در مسابقات اكروباسي يكي از حركاتي كه يك خلبان آكرو مي تواند انجام دهد ‚ دايناميك فول استال بال است كه اينكار را براي نمايش و بصورت عمدي انجام مي دهد . اين خلبان قبلا بارها و بارها اين مانور را در ارتفاع ايمن يا روي آب تمرين كرده و در انجام آن مهارت قابل قبول را بدست آورده است .
    2- اگر خلباني براي فرار از هواي بد يا ابري كه انرژي بالابرنده زيادي توليد مي كند نياز بداند كه ارتفاع خود را به سرعت كاهش دهد ميتواند از چرخش گود استفاده كند ولي بطور مثال اگر خلبان 3000 متر ارتفاع داشته باشد ديگر اين روش كارا نيست چرا كه بدن به مدت زياد نمي تواند فشار گريز از مركز توليد شده را تحمل كند . در اين حالت خلبان مي تواند براي فرار از نقطه اثر ابر بال خود را فول استال كند (2000 متر را با فول استال كاهش داده و خود را به ارتفاع 1000 متر برساند حال اگر لازم بود بقيه ارتفاع را با اسپيرال دايو كاهش دهد ) .
    3- گاهي در توربولانسهاي قوي بال دچار جمع شدگي مي شود كه ممكن است پس از آن بال دچار يك كراوات بزرگ و غير قابل كنترل شود ‚ كه اگر اين وضعيت كنترل نشود ممكن است منجر به پيچيده تر شدن اوضاع شود . دو راه باقي مي ماند . اگر ارتفاع كافي نباشد در كشيدن كمكي تعلل نكنيد ولي اگر ارتفاع لازم را در اختيار داريد مي توانيد با انجام يك فول استال و خروج كنترل شده كراوات را باز كرده و اين شانس مجدد را به بال بدهيد كه پرواز كند . گفته شده مانور فول استال دكمه ريست پاراگلايدر است .
    4- در حال تمرين فرا گيري انجام فول استا ل هستيد . محل مناسبي را انتخاب كرده و با راهنمايي يك مربي كار آزموده اين كار را انجام مي دهيد .
    در غير اين صورت با توجه به خطرات احتمالي و ريسك بالا از انجام تفريحي آن بپرهيزيد . چون انجام فول استال يك تفريح نيست .


    نویسنده : جرومی داوست
    مترجم : مهدی شاملو
    #3 ارسال شده در تاريخ July 31st, 2013 در ساعت 14:52:24

  5. The Following User Says Thank You to behnam_200 For This Useful Post:

    Esmaiel_F4 (July 31st, 2013)

??????? ?????

  1. واماندگي كامل بال Deep Stall
    ???? irufo ?? ????? پاراگلایدر
    ????: 11
    ????? ?????: August 1st, 2012, 13:18:06
  2. واماندگی Stall (قسمت اول)
    ???? Hesam7e7 ?? ????? موضوعات متفرقه اموزش خلبانی
    ????: 3
    ????? ?????: January 19th, 2011, 10:43:12
  3. ????: 0
    ????? ?????: May 28th, 2010, 15:29:20

????? ????? ??? ?????

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0