برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

???? 1 ?? 2 12 ??????????
????? ?????: ?? 1 ?? 10 ?? 12
dqw
  1. irufo ?????? ??
    irufo
    هوانورد عادي
    March 2008
    1,061
    تعداد تشکر : 1,487
    Thanked 4,510 Times in 929 Posts

    ??? ??? واماندگي كامل بال Deep Stall



    Deep Stall

    هنگاميكه بال از خلبان عقب بماند و پيشروي به جلو نداشته باشد اين حالت را ديپ استال يا واماندگي كامل بال مي گويند با كم شدن حركت باد و هوا در اطراف گوشهايتان مي توانيد ديپ استال را حس كنيد . اين حس در وضعيت توربالانسي بيشتراحساس مي شود البته پرواز در هواي باراني يا خيس شدن بال به هر علتي مي تواند در به وجود آمدن اين حالت نقش بسزايي داشته باشد . جهت خروج از اين حالت بايستي فورا هردوبرك را كاملا بالا داده و همزمان ميله سرعت (Speed System) را نيز فشارداد و در صورت لزوم دستها را پشت رايزرهاي A برده و آنها را به جلو فشار داده تا بال دوباره حالت پروازي به خود بگيرد و به سرعت نرمال برسد .

    توجه : هرگز زماني كه در ديپ استال هستيد بركها را به پايين نكشيد زيرا اين كار بال شما را بيشتر و عميقتر به استاال خواهد برد . اگر ديپ استال در نزديكي زمين رخ داد هرگز سعي در خروج بال از اين حالت نكنيد زيرا خروج از ديپ استال شما را با خطر بيشتري مواجه خواهد كرد. مقدار سرعت پايين آمدن يا سقوط شما در ديپ استال كمتر از مقدار سرعت پايين آمدن شما با چتر پاراشوت (Parachute) يا سقوط آزاد است لذا در اين وضعيت خود را براي يك سقوط سخت آماده كرده و حالت فرود چتربازي را به خود بگيريد به ياد داشته باشيد هرگز نبايد فلر كرد .

    اگر از يك منطقه باراني عبور كرديد كمي به بال خود سرعت بدهيد .

    هرگز در هواي باراني بيگ اير(Big Ear) نكنيد .
    كشيدن بال روي زمين و فرسوده شدن پارچه بال در به آسان رفتن به حالت ديپ استال نقش بسزايي دارد.
    دربعضي موارد جهت خروج از ديپ استال يك شُك (Shock) سريع به بال باعث خروج آن از ديپ استال مي شود بدين صورت كه هردو برك را به مقدار كم و بسرعت به پايين كشيده و فورا آنها را بالا برده اين عمل باعث شيرجه بال به جلو خواهد شد و آنرا از حالت ديپ استال خارج خواهد كرد.

    منبع: +
    #1 ارسال شده در تاريخ May 21st, 2010 در ساعت 14:54:58

  2. The Following 12 Users Say Thank You to irufo For This Useful Post:

    ali af (July 16th, 2012), Eshghe Parvaz (May 21st, 2010), F-35 (July 17th, 2012), F14-Tomcat (July 16th, 2012), HOSJAN78 (July 12th, 2012), IR Blue SKY (July 8th, 2012), SKY MAN (May 21st, 2010), Mohammad Tomcat (May 22nd, 2010), mojtaba einabadi (July 8th, 2012), orasess (May 21st, 2010), pakradm (July 26th, 2012), Real Flight (May 24th, 2010)

  3. SPACE MAN ?????? ??
    SPACE MAN

    کارشناس هوانوردی
    November 2008
    tehran
    634
    تعداد تشکر : 711
    Thanked 2,911 Times in 534 Posts

    ??? ??? پاسخ : واماندگي كامل بال Deep Stall

    همان طور که همه میدونن ماندن هواپیما در هوا به واسطه جریان مولکول های هوا حول قسمت بالا و پایین بال هستش که این مولکولها بخاطر حرکت هواپیما در هوا حول ان جریان دارند...حال اگر سرعت هواپیما به قدری کم شود که هواپیما به STALL SPEED خود برسد هواپیما به حالت STALL می افتد و اگر سریعا ریکاوری نشود به حالت SPIN می افتد که واقعا در اوردن از این حالت خلبان رستم رو میخواد ! در پرواز های اموزشی این حالت رو DEMO میکنند و قبل از افتادن در stall یعنی در مرحله ای که بال ها به لرزش در میان و صدای وحشتناکی هم دارن مانور رو قطع میکنن....هر سوالی بود در خدمتم.ارادتمند حمید
    پرواز اندازه آدم رو بر ملا میکنه... هر چی بالاتر میری.بالاتر و بالاتر میری.... دنیا از دید تو بزرگتر میشه و تو از دید دنیا کوچکتر. . .





    آرزو دارم در آسمان بمیرم ......... در آغوش عشق دومم پرواز بمیرم ......به عشق اولم خدا نزدیکتر باشم .... و از عشق سومم خانواده کمی دور ... تا درد جدایی ودل کندن را کمتر احساس کنم .....
    #2 ارسال شده در تاريخ May 21st, 2010 در ساعت 17:39:20

  4. The Following 9 Users Say Thank You to SPACE MAN For This Useful Post:

    ali af (July 16th, 2012), HOSJAN78 (July 12th, 2012), IR Blue SKY (July 8th, 2012), irufo (May 22nd, 2010), SKY MAN (May 21st, 2010), Mohammad Tomcat (May 22nd, 2010), orasess (May 21st, 2010), pakradm (July 26th, 2012), Real Flight (May 24th, 2010)

  5. mojtaba einabadi ?????? ??
    mojtaba einabadi
    هوانورد عادی - سرباز صفر
    December 2011
    karaj
    2
    تعداد تشکر : 1
    تعداد تشکر :Thanked 2 Times in 1 Post

    ??? ??? پاسخ: واماندگي كامل بال Deep Stall

    بیشتر توضیح بدهید
    #3 ارسال شده در تاريخ July 8th, 2012 در ساعت 12:38:22

  6. The Following 2 Users Say Thank You to mojtaba einabadi For This Useful Post:

    HOSJAN78 (July 12th, 2012), pakradm (July 26th, 2012)

  7. ali af ?????? ??
    ali af
    هوانورد عادی-استوار دوم
    July 2012
    KIH
    129
    تعداد تشکر : 419
    Thanked 202 Times in 91 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 3

    ??? ??? پاسخ: واماندگي كامل بال Deep Stall

    یعنی زاویه ی leading eadge زیاد شود و نیروی lift کم شود و drag زیاد شود stall اتفاق می افتد؟
    در کل مرتبط با سطوح آیرودینامیکی wings & fuslege بستگی مستقیم دارد؟
    chord & camber هم دخالتی دارند؟
    خدایا
    به داده ات و نداده ات
    شکر
    که داده ات نعمت است....
    و
    نداده ات حکمت..........
    #4 ارسال شده در تاريخ July 16th, 2012 در ساعت 12:17:49

  8. The Following User Says Thank You to ali af For This Useful Post:

    pakradm (July 26th, 2012)

  9. SPACE MAN ?????? ??
    SPACE MAN

    کارشناس هوانوردی
    November 2008
    tehran
    634
    تعداد تشکر : 711
    Thanked 2,911 Times in 534 Posts

    ??? ??? پاسخ: واماندگي كامل بال Deep Stall

    ??? ??? ????? ???? ???? ali af ????? ??? ??
    یعنی زاویه ی leading eadge زیاد شود و نیروی lift کم شود و drag زیاد شود stall اتفاق می افتد؟
    در کل مرتبط با سطوح آیرودینامیکی wings & fuslege بستگی مستقیم دارد؟
    chord & camber هم دخالتی دارند؟

    سلام...
    اگر منظورتون از زاویه leading eadge زاویه بین محور راستای chord line و relative wind هست بله....هرچه این زاویه بیشتر بشه (((((تا زیر زاویه stall ))))) میزان lift افزایش داره ولی بعد اون lift کم شده به دلیل افزایش drag و stall اتفاق میفته....
    بله میزان و درجه استال نسبت مستقیم با فرم و طراحی بدنه و بال داره....
    the center of presure tends move to forward JUST below the stalling angle
    100% .... chord رو که عرض کردم و در مورد chamber با یک مثال عرض میکنم.... شما با گرفتن فلپ سرعت stall رو کاهش میدید یعنی هواپیما در سرعت های پایین تری stall میکنه....مثلا در fowler flap میزان chamber wing به شکل محسوسی تغییر میکنه(افزایش) این نوع فلپ در 747 استفاده شده....تا به حال به سرعت approach 747 دقت کردید وقتی flap 30 گرفته (با توجه به وزن و اندازه هواپیما)؟؟؟؟؟!؟ چرا stall نمیکنه ؟؟؟
    پرواز اندازه آدم رو بر ملا میکنه... هر چی بالاتر میری.بالاتر و بالاتر میری.... دنیا از دید تو بزرگتر میشه و تو از دید دنیا کوچکتر. . .





    آرزو دارم در آسمان بمیرم ......... در آغوش عشق دومم پرواز بمیرم ......به عشق اولم خدا نزدیکتر باشم .... و از عشق سومم خانواده کمی دور ... تا درد جدایی ودل کندن را کمتر احساس کنم .....
    #5 ارسال شده در تاريخ July 16th, 2012 در ساعت 12:29:52

  10. The Following 2 Users Say Thank You to SPACE MAN For This Useful Post:

    A-2727 (July 16th, 2012), IR Blue SKY (July 16th, 2012)

  11. ali af ?????? ??
    ali af
    هوانورد عادی-استوار دوم
    July 2012
    KIH
    129
    تعداد تشکر : 419
    Thanked 202 Times in 91 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 3

    ??? ??? پاسخ: واماندگي كامل بال Deep Stall

    فلپ هایی مثل zap & siple& split هم میتونن با عث افزایش نیروی drag بشوند؟
    خدایا
    به داده ات و نداده ات
    شکر
    که داده ات نعمت است....
    و
    نداده ات حکمت..........
    #6 ارسال شده در تاريخ July 16th, 2012 در ساعت 12:34:23

  12. ali af ?????? ??
    ali af
    هوانورد عادی-استوار دوم
    July 2012
    KIH
    129
    تعداد تشکر : 419
    Thanked 202 Times in 91 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 3

    ??? ??? پاسخ: واماندگي كامل بال Deep Stall

    و موقع landing مگه نباید full down کنه برای takke off با 1 پله بپره
    خدایا
    به داده ات و نداده ات
    شکر
    که داده ات نعمت است....
    و
    نداده ات حکمت..........
    #7 ارسال شده در تاريخ July 16th, 2012 در ساعت 12:35:48

  13. SPACE MAN ?????? ??
    SPACE MAN

    کارشناس هوانوردی
    November 2008
    tehran
    634
    تعداد تشکر : 711
    Thanked 2,911 Times in 534 Posts

    ??? ??? پاسخ: واماندگي كامل بال Deep Stall

    ??? ??? ????? ???? ???? ali af ????? ??? ??
    فلپ هایی مثل zap & siple& split هم میتونن با عث افزایش نیروی drag بشوند؟

    بله همه فلپها افزایش drag رو دارن ولی میزان lift که تولید میکنن اون رو کاور میکنه...ولی فلپ دشمن سرعت هست وقتی فلپ هست سرعت باید safe باشه....

    split flap produce MAX drag
    پرواز اندازه آدم رو بر ملا میکنه... هر چی بالاتر میری.بالاتر و بالاتر میری.... دنیا از دید تو بزرگتر میشه و تو از دید دنیا کوچکتر. . .





    آرزو دارم در آسمان بمیرم ......... در آغوش عشق دومم پرواز بمیرم ......به عشق اولم خدا نزدیکتر باشم .... و از عشق سومم خانواده کمی دور ... تا درد جدایی ودل کندن را کمتر احساس کنم .....
    #8 ارسال شده در تاريخ July 16th, 2012 در ساعت 12:37:31

  14. The Following 2 Users Say Thank You to SPACE MAN For This Useful Post:

    ali af (July 16th, 2012), IR Blue SKY (July 16th, 2012)

  15. ali af ?????? ??
    ali af
    هوانورد عادی-استوار دوم
    July 2012
    KIH
    129
    تعداد تشکر : 419
    Thanked 202 Times in 91 Posts
    ارسال هاي وبلاگ : 3

    ??? ??? پاسخ: واماندگي كامل بال Deep Stall

    راستی میشه تفاوت slat & slot رو برام بگید چون همیشه قاطی میکنمشون
    خدایا
    به داده ات و نداده ات
    شکر
    که داده ات نعمت است....
    و
    نداده ات حکمت..........
    #9 ارسال شده در تاريخ July 16th, 2012 در ساعت 12:41:02

  16. SPACE MAN ?????? ??
    SPACE MAN

    کارشناس هوانوردی
    November 2008
    tehran
    634
    تعداد تشکر : 711
    Thanked 2,911 Times in 534 Posts

    ??? ??? پاسخ: واماندگي كامل بال Deep Stall

    ??? ??? ????? ???? ???? ali af ????? ??? ??
    راستی میشه تفاوت slat & slot رو برام بگید چون همیشه قاطی میکنمشون

    ببین هر دو leading eadge flap هستن....که slat در دو نوع fixed & movable وجود داره.در slat جدایش لایه مرزی به تعویق میفته در واقع لایه مرزی پر انرژی میشه.و این هوای پر انرژی به ناحیه wake منتقل میشه و زاویه استال افزایش پیدا میکنه یعنی هواپیما در AOA بالاتری stall میکنه.ولی یکی از معایبش این هست که در نوع fixed در سرعتهای بالا درگ زیاد تولید میشه....
    در نوع slot هم برای کنترل لایه مرزی استفاده میشه و هوای پر انرژی زیر بال به ناحیه wake در روی بال هدایت میشه.... ولی درگ کمتری تولید میکنه....... ببین فرق کلی بین leading eadge flap's که شامل slat&slot&kruger flap هستن بیشتر در میزان chamber هست که تولید میکنن و بدین روش سرعت stall رو جا به جا میکنن....
    سوالی بود بپرس
    پرواز اندازه آدم رو بر ملا میکنه... هر چی بالاتر میری.بالاتر و بالاتر میری.... دنیا از دید تو بزرگتر میشه و تو از دید دنیا کوچکتر. . .





    آرزو دارم در آسمان بمیرم ......... در آغوش عشق دومم پرواز بمیرم ......به عشق اولم خدا نزدیکتر باشم .... و از عشق سومم خانواده کمی دور ... تا درد جدایی ودل کندن را کمتر احساس کنم .....
    #10 ارسال شده در تاريخ July 16th, 2012 در ساعت 14:25:57

  17. The Following User Says Thank You to SPACE MAN For This Useful Post:

    IR Blue SKY (July 16th, 2012)

???? 1 ?? 2 12 ??????????

??????? ?????

  1. فول استال Full Stall
    ???? irufo ?? ????? پاراگلایدر
    ????: 2
    ????? ?????: July 31st, 2013, 14:52:24
  2. واماندگی Stall (قسمت اول)
    ???? Hesam7e7 ?? ????? موضوعات متفرقه اموزش خلبانی
    ????: 3
    ????? ?????: January 19th, 2011, 10:43:12
  3. ????: 0
    ????? ?????: May 28th, 2010, 15:29:20

????? ????? ??? ?????

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0