برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

????? ?????: ?? 1 ?? 2 ?? 2
dqw
  1. irufo ?????? ??
    irufo
    هوانورد عادي
    March 2008
    1,061
    تعداد تشکر : 1,487
    Thanked 4,510 Times in 929 Posts

    ??? ??? اصول عملكرد هارنس




    اصول عملكرد هارنس



    هارنس به معني صندلي پارچه‌اي مي‌باشد. هارنس‌ها انواع مختلفي دارند. هارنس‌ها ثابت يا فيكس، هارنس‌هاي صندلي پشت، هارنس‌هاي خروج سريع، هارنس‌هاي مخصوص سقوط آزاد، هارنس مخصوص چتر پاراگلايدر، هارنس مخصوص پاراموتور، هارنس مخصوص خلبان جنگنده و… مي‌باشند.

    هارنس را بايد در حقيقت يك صندلي پارچه‌اي دانست كه نيروهاي حاصل از وزن و پيشرانه موتور، وزن خلبان و نيروي برآي چتر به جاي اعمال شدن بر اعضاي خلبان، به آن وارد مي‌شوند. با توجه به ارگونومي بدن، بهترين حالت آن است كه كف هارنس با لايه‌اي از فوم كه در زير آن قطعه‌اي چوب قرار دارد، پوشانيده شود. زيرا دراين حالت علاوه بر اين‌كه حداقل فشار بر اعضاي بدن خلبان(بخصوص پاها) وارد مي‌گردد، حد اقل خستگي و يا فشار را نيز به دنبال دارد و همين امر، پرواز مدت را ممكن مي‌سازد.

    مهمترین قسمت های هارنس (سیت) عبارتند از:

    - كارابين‌ها(قلاب‌هاي اتصال به چتر)
    - تسمه‌هاي پيراموني
    - پشتي صندلي
    - كفي صندلي
    - قلاب‌هاي ايمني پيراموني
    - تسمه‌هاي اتصال به موتور


    استاندارد هارنس MIL –P-87141 مي‌باشد. در يك هارنس لازم است كه موارد زير رعايت شده باشند:

    - چه در حالت نشسته يا ايستاده، قابل تنظيم باشد. تنظيمات بايد قابل مشاهده، ساده و حداقل ميزان ممكن باشند.
    - به سادگي قابل تعمير باشد.
    - ضريب اطمينان حداقل 5/1 باشد.
    - اتصالات دستي آن حداقل باشد.
    - هارنس بايد بطور ايمن بدن را نگه دارد.
    - هارنس، رايزر و تجهيزات الحاقي نبايد در ديد و يا جابجايي(تكان خوردن) خللي ايجاد نمايد.
    - لازم است كه رها سازها(يا ريليزهاي) رايزر حداقل 5/2 تا 5 سانتيمتر پايين تر از زير بغل باشند.
    - بخش‌هاي مختلف هارنس نبايد وابسته به هم باشند.
    - لازم است كه خلبان بتواند با يك دست از هارنس خارج شود.
    - هارنس شانه‌ها را آويزان نكند.
    - پشت هارنس نبايد به صورتي باشد كه خلبان از هارنس خارج شود، حتي در زماني كه زانوها به قفسه سينه چسبيده باشند.
    - بخش‌هاي مختلف هارنس نبايد در قلاب گير كنند.
    - لازم است كه هارنس براي تمامي افراد با قد بين 157 تا 198 سانتيمتر و وزن 50 تا 114 كيلوگرم با يا بدون پوشش زمستاني اندازه باشد.
    - لازم است كه هارنس براي پوشيدن راحت باشد.


    منبع : +
    #1 ارسال شده در تاريخ June 2nd, 2010 در ساعت 02:58:23

  2. The Following 5 Users Say Thank You to irufo For This Useful Post:

    Eshghe Parvaz (June 2nd, 2010), jahromparvaz (February 2nd, 2012), Mohammadme (June 2nd, 2010), omidi (July 3rd, 2010), orasess (June 2nd, 2010)

  3. jahromparvaz ?????? ??
    jahromparvaz
    هوانورد عادی - گروهبان سوم
    July 2011
    فارس
    34
    تعداد تشکر : 115
    Thanked 41 Times in 20 Posts

    ??? ??? پاسخ: اصول عملكرد هارنس

    هارنس قیمت چنده الان تو بازار نوش؟
    #2 ارسال شده در تاريخ February 2nd, 2012 در ساعت 15:36:04

????? ????? ??? ?????

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0