برترین مطلب این هفته ی سایت

رونمايي از نسخه جديد ايروسنتر

با تلاش چندين روزه و شبانه روزي همكاران فني در ايروسنتر ، نسخه اسكريپت انجمن ساز قدرتمند VBulletin سايت ايروسنتر به روزساني و بهينه سازي گرديد و به آخرين ورژن ارائه شده آپگريد شد، در اين نسخه جديد مشكلات قبلي برطرف گرديده و قابليت هاي جديدي نيز به سايت افزوده شده و خواهد شد اين پوسته نسخه جديد سايت پوسته ای در 4 رنگ جداگانه می باشد که برای صفحه های Retina و موبایل بهینه سازی شده است.

???? 1 ?? 3 123 ??????????
????? ?????: ?? 1 ?? 10 ?? 23
dqw
  1. mona ?????? ??
    mona

    هوانورد ارشد- مدير سابق
    September 2009
    Iran
    985
    تعداد تشکر : 13,048
    Thanked 4,746 Times in 981 Posts

    ??? ??? هواپیماهای ایرانی از ایمنی کافی برخوردار نیستند

    تین نیوز: ممنوعیت کشورهای جهان در روند استفاده از هواپیماهای توپولف154 بالاخره وزیر راه را برآن داشت تا نسبت به حذف تدریجی این هواپیماها از ناوگان هوایی ایران طی سال جاری اقدام کند.
    اقدام وزارت راه در زمینه حذف هواپیماهای توپولف 154 در حالی صورت می گیرد که هواپیمای توپولوف 154 به عنوان نا امن ترین هواپیمای مسافربری جهان شناخته می شود. این هواپیما از نظر فنی در دنیا تحریم و مجوز پرواز بین المللی به اتحادیه اروپا و آمریکا را ندارد.
    شرکت هواپیمایی توپولوف به دلیل زیان ده بودن در سال 2002 اعلام ورشکستگی و در 154 شرکت هواپیما سازی روسی ادغام شد. این هواپیما برای نخستین بار در چهارم اکتبر 1968 به پرواز درآمد. توپولوف 154 هواپیمای مناسب مسافربری برای مسیرهای هوایی که در پروازهای داخلی روسیه و سایر کشورهای آسیای میانه و تا اندازه ای در اروپای شرقی و ایران به کار خود ادامه می دهد.
    نزدیک به 900 هواپیمای توپولوف در مدل های گوناگون تاکنون در جهان ساخته شده و در ایران اغلب شرکت های هواپیمایی ایران از مدل TU- 154m این هواپیما استفاده می کنند.

    ناوگان هوایی ایران را هواپیماهای توپولف 154 تشکیل می دهند
    محمد حسن کرمانی، رئیس انجمن صنفی شرکت های هواپیمایی بر خلاف اظهارات صورت گرفته از سوی مسئولین که تعداد هواپیماهای توپولف 154 را در ناوگان هوایی ایران اندک اعلام می کنند، معتقد است: درصد بی شماری از ناوگان هوایی ایران را هواپیماهای توپولف 154 تشکیل می دهند.
    وی با بیان این که حذف ناوگان هوایی فوق در کشور نیازمند خط اعتباری ویژه ای است، تصریح می کند: با توجه به این که بخش اعظمی از پروازها توسط هواپیمای توپولف 154 صورت می گیرد، لذا حذف هواپیماهای فوق بدون در نظر گرفتن اعتبار ویژه موجب خواهد شد که در مضیقه قرار گیریم.
    به گفته کرمانی، شرکت های هواپیمایی در زمینه تامین فاینانس با دشواری های زیادی مواجه اند.
    به گفته کرمانی، در حال حاضر دولت در دو مقوله باید خود را با شرکت های هواپیمایی شریک کند که یکی بحث ایمنی پرواز ها است. ما معتقدیم که تامین ایمنی زنجیره ای از اقدامات و نهادها را در بر می گیرد که دولت و مجلس عملا در آن نقش دارند.
    وی خاطرنشان می سازد: اگر در کشور ما ایمنی مورد رضایت مردم نیست به دلیل عدم اهتمام دولت ها و مجالس حال و گذشته است که حتی با نقطه نظرات و اقداماتی مانع تعمیق امنیت شده اند و در خصوص ایمنی هواپیماها تلاشی نکرده اند. دولت ها باید به این دریافت برسند که نوسازی ناوگان تنها از دست شرکت های هواپیمایی بر نمی آید و نیازمند خط اعتبار ویژه ای است.

    هواپیماهای استیجاری توپولف باید در اولویت حذف قرار گیرند
    اظهارات کرمانی در زمینه تامین خط اعتباری ویژه برای نوسازی ناوگان در حالی عنوان می شود که رئیس سازمان هواپیمایی معتقد است: حذف هواپیماهای توپولف 154 به خط اعتباری ویژه ای نیاز ندارد.
    مهدی علیاری، دبیر انجمن صنفی شرکت های هواپیمایی تعداد هواپیماهای توپولف 154 را 25 فروند اعلام می کند و یاد آور می شود: حذف هواپیماهای فوق نیازمند اعتبار 300 میلیون دلاری می باشد.
    وی با اشاره به سیاست خروج هواپیماهای توپولف از ناوگان هوایی ایران تصریح می کند: در حال حاضر سازمان هواپیمایی کشور به منظور ارتقای ایمنی در ناوگان هوایی ایران به شرکت های هواپیمایی ابلاغ نموده تا هواپیماهای توپولف را از ناوگان هوایی کشور خارج کنند به همین منظور هواپیماهای استیجاری باید در اولویت قرار گیرند و هواپیماهای ملکی جایگزین شوند.
    وی تاکید می کند: پایین بودن نرخ خدمات هوایی در کشور موجب شده است که شرکت های هواپیمایی به منظور متعادل ساختن قیمت ها از هواپیماهای فرسوده استفاده کنند، لذا در صورتی که نرخ بلیت هواپیما در کشور واقعی شود شرکت های هواپیمایی ملزم می شوند که هواپیماهای نو غربی خریداری کنند.
    وی با تاكید بر لزوم ارتقاء سیاست های ایمنی در صنعت هوانوردی کشور یادآور می شود: ارتقاء ایمنی چند بعد دارد كه یكی از ابعاد آن سخت‌افزار و هواپیما است. عمده تامین ایمنی به فرهنگ شبیه است. بدین‌معنا كه با نرم‌افزارهایی كه محور آن انسان است ایمنی فراهم می‌شود و ارتقای كیفیت این مقررات توسط نیروی انسانی است، لذا می‌توان به نحوی این مقررات را اصلاح كرد كه در برگیرنده ایمنی باشد.

    سوانح هواپیماهای توپولوف 154 بیش از سایر هواپیماها است
    ابوالقاسم رحمانی، سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی علل وقوع سوانح هوایی را در ایران خرید هواپیماهای شرقی اعلام می کند و یاد آور می شود: مساله وقوع سوانح هوایی در ایران باید مورد بررسی دقیق و کارشناسی قرار گرفته و راه‌های جلوگیری از آن در دستور کار دولت قرار گیرد. برای جلوگیری از به وجود آمدن این سوانح باید به هر نحوی اقدام به خرید هواپیمای نو کنیم.
    سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با اشاره به افزایش هزینه‌های عمرانی برای خرید هواپیماهای مسافربری اذعان می کند: دولت نباید هنگام خرید هواپیما به دنبال هواپیماهای ارزان باشد چراکه این مساله باعث بروز چنین حوادثی می‌شود. برای جلوگیری از بین رفتن امنیت پرواز کشور باید دنبال جایگزینی در ناوگان هوایی باشیم زیرا عمر 20 سال برای یک هواپیمای مسافربری بسیار زیاد است.
    رحمانی معتقد است: هم ‌اکنون20 فروند از هواپیماهای نوع توپولوف در ایران مورد استفاده قرار می‌گیرند که طبق آمار میزان اتفاقاتی که برای این نوع هواپیماها رخ می‌دهد بیش از سایر هواپیماها است.
    اما سازمان هواپیمایی کشوری معتقد است: شرقی یا غربی بودن کشور سازنده هواپیما در بروز سوانح هوایی تعیین‌کننده نیست و طبق بررسی کارشناسان بیش از 80 درصد علل سوانح هوایی در جهان ترکیبی از سه عامل هواپیما، وضعیت جوی، خلبان و کادر پروازی است.

    هواپیماهای ایرانی از ایمنی کافی برخوردار نیستند
    به رغم اظهارات کارشناسان در رابطه با علل وقوع سوانح هوایی در ایران باید اذعان داشت: براساس سیاست های برنامه چهارم توسعه باید 60 فروند از هواپیماهای ناوگان هوایی کشور از دور خارج شوند و 138 فروند هواپیمای جدید که حداکثر هشت سال از عمرشان گذشته باشد به ناوگان اضافه شود تا عمر ناوگان هوایی به 10 سال برسد. این در حالیست که نیم نگاهی به آمار سوانح هوایی در ایران طی ‪۲۶‬سال گذشته نشان می‌دهد كه بیشترین هواپیماهای حادثه‌دیده در كشور از هواپیماهایی است كه سالهاست در دیگر نقاط مختلف جهان مورد استفاده قرار نمی‌گیرند. اگر واقع بینانه به صنعت حمل و نقل هوایی ایران بنگریم، باید اشاره شود كه با توجه به تحریم هوایی ایران و انتخاب تركیب ضعیف در مذاكرات برای خرید هواپیما با قابلیت پرواز بالا، صنعت حمل و نقل مسافری هوایی ایران را با مشكلات بسیاری در شرایط فعلی روبرو كرده است.
    مرجع : خبرگزاری مهر
    #1 ارسال شده در تاريخ June 3rd, 2010 در ساعت 08:42:50

  2. The Following 11 Users Say Thank You to mona For This Useful Post:

    Amiralikarimi (June 3rd, 2010), ANADOLU (June 3rd, 2010), Eshghe Parvaz (June 3rd, 2010), IRI.AMIR (June 3rd, 2010), IRIS 74 SAHAND (June 3rd, 2010), mihajlovic (June 3rd, 2010), SKY MAN (June 3rd, 2010), Mohammadme (June 3rd, 2010), nd_blacky (June 4th, 2010), orasess (June 3rd, 2010), داوديان (June 3rd, 2010)

  3. Mohammadme ?????? ??
    Mohammadme

    مدیر انجمن E&E
    October 2009
    تهران
    943
    تعداد تشکر : 12,603
    Thanked 5,559 Times in 934 Posts

    ??? ??? پاسخ : هواپیماهای ایرانی از ایمنی کافی برخوردار نیستند

    بابا توپولف خیلی مزخرفه، انصافاً فوکر 100 خیلی از توپولف بهتره چون تاحالا تو ایران حادثه نداده. بنده فکر می کنم تأمین اعتبار برای خرید هواپیماهای جدید شرکت های هواپیمایی را واقعاً اذیت می کند اما این هزینه برای دولت چیزی نیست.
    در آخر به عنوان یه برادر کوچکتر به دوستان پیشنهاد می کنم که سوار توپولف 154 نشید و اگر سوار شدید بدون اغراق اشهد خودتون رو بخونید. من آخرین باری که مرگ رو واقعاً لمس کردم پارسال بود، زمانی که با توپولف داشتم مشهد می رفتم.


    #2 ارسال شده در تاريخ June 3rd, 2010 در ساعت 09:56:47

  4. The Following 7 Users Say Thank You to Mohammadme For This Useful Post:

    Amiralikarimi (June 3rd, 2010), IRIS 74 SAHAND (June 3rd, 2010), irufo (June 3rd, 2010), SKY MAN (June 3rd, 2010), mona (June 3rd, 2010), nd_blacky (June 4th, 2010), داوديان (June 3rd, 2010)

  5. First Officer ?????? ??
    First Officer

    کارشناس هوانوردی
    September 2007
    تهران
    1,188
    تعداد تشکر : 904
    Thanked 5,890 Times in 1,102 Posts

    ??? ??? پاسخ : هواپیماهای ایرانی از ایمنی کافی برخوردار نیستند

    کی گفته فوکر تو ایران حادثه نداده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    قوانين عمومي استفاده از انجمنها (حتما مطالعه فرماييد)

    خدایا،تو چطور زندگی کردن را به من بیاموز
    چگونه مردن را خودم انتخاب میکنم
    #3 ارسال شده در تاريخ June 3rd, 2010 در ساعت 11:17:01

  6. The Following 11 Users Say Thank You to First Officer For This Useful Post:

    Amiralikarimi (June 3rd, 2010), ANADOLU (June 3rd, 2010), irufo (June 3rd, 2010), mihajlovic (June 3rd, 2010), SKY MAN (June 3rd, 2010), Mohammadme (June 3rd, 2010), mona (June 3rd, 2010), nd_blacky (June 4th, 2010), orasess (June 3rd, 2010), TOM (June 6th, 2010), داوديان (June 3rd, 2010)

  7. داوديان ?????? ??
    داوديان

    مدیرتالار خلبانی و مهمانداری
    August 2009
    کرج
    572
    تعداد تشکر : 2,070
    Thanked 4,242 Times in 580 Posts

    ??? ??? پاسخ : هواپیماهای ایرانی از ایمنی کافی برخوردار نیستند

    محمد جان فوکر سانحه داده . بزرگ و کوچیک . تو سایتها موارد جزئی رو ارائه میده . در ضمن توپولف به نظر من بهترین هواپیما برای ایران هست . چون ایران یه کشوریست که بیشترش رو کوهستان فرا گرفته . توپولف رو اگه از نظر کابین یه کم بهش برسن و مسافر توش راحت باشه معرکست .

    دو تا مثال کوچیک . جناب محمدیان کمک فوکر هستند و میتونن ما رو کمک کنند . اگر یک موتور فوکر بره این هواپیما در 80% مسیرهای ما نمیتونه مینیمم مسیر یا MEA رو نگه داره . اما توپولف ...

    مثال دوم در مورد pressurize هست . شما با فوکر 4 لگ پرواز کنی سر درد میگیری و حسابی خسته میشی . با اینکه کاکپیت دو نفره و گلس هست اما چون خوب نمیتونه هوای داخل هواپیما رو pressurize کنه اکسیژن کم باعث سر درد و خستگی میشه . اما توپولف 3 تا پک ورودی هوا برای موتورها و 2 تا duct هوا داره که هر دو میتونه همزمان باشه که از 3 تا پک ورودی فقط 2 تاش در مواقع نرمال استفاده میشه . یعنی موتور 1 و 3 که همین امر باعث میشه موتور 2 از توان مضاعف برخوردار باشه و هم به عنوان backup برای پک ها باشه .

    در اکثر سوانح توپولف اشتباه کرو پروازی در اثر کمبود آموزش مسبب بوده و تنها سانحه تو ایران که اونم مشکوک بود سانحه کاسپین بود . اما سانحه فوکر یا چرخ باز نشد یا سطوح یخ زد یا فلپ باز نشد یا ....

    هزینه تعمیر و نگهداری توپولف به مراتب از هواپیمای غربی کمتره و اگه این مسئله فراگیر میشد که همین امر باعث کسادی بازار فوکر و ایرباس و بوئینگ میشد اما ......

    اگه من یه کاره سیستم هوانوردی بودم نه تنها از خروج توپولف جلوگیری میکردم بلکه هواپیمای Upgrade شده به پنل انگلیسی رو جایگزین میکردم .

    این عکسها رو خودتون ببینین و قضاوت کنید .



    #4 ارسال شده در تاريخ June 3rd, 2010 در ساعت 12:10:06

  8. The Following 13 Users Say Thank You to داوديان For This Useful Post:

    Amiralikarimi (June 3rd, 2010), ANADOLU (June 3rd, 2010), First Officer (June 3rd, 2010), IRI.AMIR (June 3rd, 2010), IRIS 74 SAHAND (June 3rd, 2010), irufo (June 3rd, 2010), mihajlovic (June 3rd, 2010), SKY MAN (June 3rd, 2010), Mohammadme (June 3rd, 2010), mona (June 3rd, 2010), NightVision (June 5th, 2010), TOM (June 6th, 2010), بهرام 0098 (June 3rd, 2010)

  9. IRIS 74 SAHAND ?????? ??
    IRIS 74 SAHAND
    هوانورد ارشد - مدير سابق
    March 2010
    شیراز
    545
    تعداد تشکر : 1,488
    Thanked 3,629 Times in 572 Posts

    ??? ??? پاسخ : هواپیماهای ایرانی از ایمنی کافی برخوردار نیستند

    وقتی هواپیما نمیدن چیکار باید کرد ؟
    البته شکی تو این قضیه نیست که تو پولف باید حذف بشه؟
    بایدسعی بشه از یه کشور ثالث هواپیمای غربی خرید
    واقعا توپولوف ها افتضاحا حتی از نظر بدنه هم خرابن چه برسه بقیه موارد
    #5 ارسال شده در تاريخ June 3rd, 2010 در ساعت 12:25:03

  10. The Following 6 Users Say Thank You to IRIS 74 SAHAND For This Useful Post:

    Amiralikarimi (June 3rd, 2010), irufo (June 3rd, 2010), SKY MAN (June 3rd, 2010), Mohammadme (June 3rd, 2010), mona (June 3rd, 2010), بهرام 0098 (June 3rd, 2010)

  11. داوديان ?????? ??
    داوديان

    مدیرتالار خلبانی و مهمانداری
    August 2009
    کرج
    572
    تعداد تشکر : 2,070
    Thanked 4,242 Times in 580 Posts

    ??? ??? پاسخ : هواپیماهای ایرانی از ایمنی کافی برخوردار نیستند

    متاسفانه مشکل همین جاست . میتونم بپرسم چرا توپولف افتضاحه ؟

    معمولا بدنه هواپیما رو بر اساس سرعت قابل تحمل در هوا میسنجن . شما میدونی ماکسیمم ماخ توپولف چقدره ؟ واسه فوکر چقدره ؟
    #6 ارسال شده در تاريخ June 3rd, 2010 در ساعت 13:16:18

  12. The Following 7 Users Say Thank You to داوديان For This Useful Post:

    Amiralikarimi (June 3rd, 2010), irufo (June 3rd, 2010), mihajlovic (June 3rd, 2010), SKY MAN (June 3rd, 2010), Mohammadme (June 3rd, 2010), mona (June 3rd, 2010), بهرام 0098 (June 3rd, 2010)

  13. Mohammadme ?????? ??
    Mohammadme

    مدیر انجمن E&E
    October 2009
    تهران
    943
    تعداد تشکر : 12,603
    Thanked 5,559 Times in 934 Posts

    ??? ??? پاسخ : هواپیماهای ایرانی از ایمنی کافی برخوردار نیستند

    ??? ??? ????? ???? ???? داوديان ????? ??? ??
    محمد جان فوکر سانحه داده . بزرگ و کوچیک . تو سایتها موارد جزئی رو ارائه میده . در ضمن توپولف به نظر من بهترین هواپیما برای ایران هست . چون ایران یه کشوریست که بیشترش رو کوهستان فرا گرفته . توپولف رو اگه از نظر کابین یه کم بهش برسن و مسافر توش راحت باشه معرکست .

    دو تا مثال کوچیک . جناب محمدیان کمک فوکر هستند و میتونن ما رو کمک کنند . اگر یک موتور فوکر بره این هواپیما در 80% مسیرهای ما نمیتونه مینیمم مسیر یا mea رو نگه داره . اما توپولف ...

    مثال دوم در مورد pressurize هست . شما با فوکر 4 لگ پرواز کنی سر درد میگیری و حسابی خسته میشی . با اینکه کاکپیت دو نفره و گلس هست اما چون خوب نمیتونه هوای داخل هواپیما رو pressurize کنه اکسیژن کم باعث سر درد و خستگی میشه . اما توپولف 3 تا پک ورودی هوا برای موتورها و 2 تا duct هوا داره که هر دو میتونه همزمان باشه که از 3 تا پک ورودی فقط 2 تاش در مواقع نرمال استفاده میشه . یعنی موتور 1 و 3 که همین امر باعث میشه موتور 2 از توان مضاعف برخوردار باشه و هم به عنوان backup برای پک ها باشه .

    در اکثر سوانح توپولف اشتباه کرو پروازی در اثر کمبود آموزش مسبب بوده و تنها سانحه تو ایران که اونم مشکوک بود سانحه کاسپین بود . اما سانحه فوکر یا چرخ باز نشد یا سطوح یخ زد یا فلپ باز نشد یا ....

    هزینه تعمیر و نگهداری توپولف به مراتب از هواپیمای غربی کمتره و اگه این مسئله فراگیر میشد که همین امر باعث کسادی بازار فوکر و ایرباس و بوئینگ میشد اما ......

    اگه من یه کاره سیستم هوانوردی بودم نه تنها از خروج توپولف جلوگیری میکردم بلکه هواپیمای upgrade شده به پنل انگلیسی رو جایگزین میکردم .

    این عکسها رو خودتون ببینین و قضاوت کنید .





    البته آقا محمد من در حضور یک شخص زبده مثل شما جسارت نمی کنم اما یک شخص که تو قسمت فنی مهندسی فرودگاه امامه به من گفت تاحالا فوکر حادثه نداده البته شاید منظورش این بوده که حادثه داده اما تاحالا کشته نداده، اما وقتی شما می گی حادثه داده حتماً حادثه داده.
    چند تا نکته رو دوست دارم درباره توپولف متذکر بشم (تجربه های خودم از سوار شدن تو این هواپیما است)
    من دوست ندارم الکی و برای هیچی قسم بخورم اما انصافاً وقتی سوار توپولف می شم واقعاً تکان هایی که هواپیما در طول پرواز داره شبیه زلزله است اونم نه زلزله 5 ریشتری بلکه برو بالا 7 ریشتر، این تکان ها آنقدر شدید بوده و هست که من دقیقاً به خاطر دارم 2 بار خلبان در 2 پرواز مختلف گفت مسافران محترم اصلاً جای نگرانی نیست و این تکان ها کاملاً طبیعی است، در صورتی که من تا به حال این تکان ها رو نه در هواپیماهای ایرباس تجربه کردم و نه در بوئینگ 747 (737 رو نمی دونم چون تا حالا سوارش نشدم).
    نکته دوم اینه که یه فنی کار به من گفت اگر موتور های ایرباس از کار بیفته (البته به استثنای نوع 340) هواپیما 200 کیلومتر می تونه ادامه مسیر بده (البته فکر کنم تو ارتفاع 33/000 پایی یا 11 کیلومتری) اما فکر نکنم توپولف این ویژگی رو داشته باشه.
    اما این که شما گفتید مصرف بنزین توپولف و هزینه نگهداریش کمتر از هواپیماهای غربی است رو تا حدودی قبول دارم، مثلاً نکته ای که شما گفتید در مورد 747 صدق می کنه چون واقعاً موتورهاش بنزینو می بلعن اما در مورد a380 که هم وزنش و هم تعداد مسافرهایی که حمل می کنه تقریباً 1/5 الی 2 برابر 747 هست اما مصرف بنزینش یک پنجم 747 هست صدق نمی کنه.
    نکته سوم اینکه شرکت ایرباس فقط 35 سال در پرش پرندگان و موجودات پرنده (حتی مگس) تحقیق کرده تا شده ایرباس کنونی.
    آقای داوودیان ما مخلصیم و با این نوشته قص جسارت نداشتم فقط می خواستم به عنوان یه شاگرد درس پس بدم.
    ارادتمند شما


    #7 ارسال شده در تاريخ June 3rd, 2010 در ساعت 14:48:04

  14. The Following 6 Users Say Thank You to Mohammadme For This Useful Post:

    ANADOLU (June 3rd, 2010), irufo (June 3rd, 2010), SKY MAN (June 3rd, 2010), mona (June 3rd, 2010), بهرام 0098 (June 3rd, 2010), داوديان (June 3rd, 2010)

  15. داوديان ?????? ??
    داوديان

    مدیرتالار خلبانی و مهمانداری
    August 2009
    کرج
    572
    تعداد تشکر : 2,070
    Thanked 4,242 Times in 580 Posts

    ??? ??? پاسخ : هواپیماهای ایرانی از ایمنی کافی برخوردار نیستند

    بدنه کلیه هواپیماها به قدری محکم هست که پرواز بر حسب درصد از ماخ باشه . بنابر این اون تکونها به خاطر مسئله هواپیما نیست . بلکه چاله ها هوایی یا با اصطلاح CAT در ارتفاعات بالا و turbulence در ارتفاعات پایین هست

    من کوچیک شما هستم . نظر همه محترمه ...
    #8 ارسال شده در تاريخ June 3rd, 2010 در ساعت 16:59:07

  16. The Following 7 Users Say Thank You to داوديان For This Useful Post:

    ANADOLU (June 3rd, 2010), mihajlovic (June 3rd, 2010), SKY MAN (June 3rd, 2010), Mohammadme (June 3rd, 2010), mona (June 3rd, 2010), NightVision (June 5th, 2010), بهرام 0098 (June 3rd, 2010)

  17. First Officer ?????? ??
    First Officer

    کارشناس هوانوردی
    September 2007
    تهران
    1,188
    تعداد تشکر : 904
    Thanked 5,890 Times in 1,102 Posts

    ??? ??? پاسخ : هواپیماهای ایرانی از ایمنی کافی برخوردار نیستند

    درمورد فوکر باید عرض کنم که حادثه داده من خودم اگر خواستین با جزییات میگم کی و کجا ها سر خودمم هم اومده
    من هم با فوکر پرواز کردم هم با 27 در مورد توپولف باید بگم هواپیمایی بی عیب و نقص ی هست حالا از این مورد صرف نظر میکنمی که در مورد مصرف سوخت از 27 بیشتر هست اما رنج پروازیش همون 727 هست و این دلیل تعطیلی خط تولیدش شد اما در مورد قدرت این هواپیما دلیل لرزشش در زمان پرواز بخاطر این هست که دارای موتور های جنگده سوخو هست یعنی از همون تکنولوژی بهره میبره هزینه تعمیرشم نسبت به نمونه غربی کمه در مورد سانحه باید بگم این هواپیما جوری طراحی شده که در هر شرایط جوی بتونه عملیاتشو انجام بده حالا من یه نمونه براتون میگم من با فوکر که میرفتیم اهواز یا ابادان عذا میگرفتم چون اگر دما از 40 رد بشه دیگه نمیتونیم برق هواپیما رو استارت بزنیم و الا ترکیدن سیستم اویونیک حتمی بود اما توپولوف مثل بنز میره و میاد اما اینم بگم بنظر من این هواپیما در کل باید دست خلبان روس باشه دلیلشم اینه که این هواپیما چون روسی هست مام نوشته هاش به روسی هست(البته این مال حدو4 سال پیش بعدشو نیدونم)از نظر آموزشی هم چون کم نمیذارن ...اما دوستان توجه داشته باشن هواپیمای غربی با شرقی فرق داره من هم منکر نمونه غربی نمیشم یعنی غربی رو ترجیح میدم اما جدیدا تمام هواپیما های ساخته شده در روسیه با تکنولوژی روز غربی برابری میکنه البته دوستان 747 رو با فوکر و فوکر رو با توپولوف مقایسه نکنین خوب مثلا توپولف در مورد سرعت حرف داره واسه پزدن اما واسه سیستم لندینگ خودکار یا رادار هواشناسی آنچنان حرفی نداره ..در مورد چیدمان مسافر هم بهبود داده شده در نمونه جدید اما خدایش کاکپیت فوکر واقعا از نظر کاری خسته کنندست اما توپولف مثل اتاق مهمونی میمونه ....حرف زیاده اما در کل توپولف برای ایران هواپیمای خوبی هست
    قوانين عمومي استفاده از انجمنها (حتما مطالعه فرماييد)

    خدایا،تو چطور زندگی کردن را به من بیاموز
    چگونه مردن را خودم انتخاب میکنم
    #9 ارسال شده در تاريخ June 3rd, 2010 در ساعت 21:19:53

  18. The Following 7 Users Say Thank You to First Officer For This Useful Post:

    ANADOLU (June 3rd, 2010), SKY MAN (June 3rd, 2010), Mohammadme (June 3rd, 2010), NightVision (June 5th, 2010), TOM (June 6th, 2010), بهرام 0098 (June 3rd, 2010), داوديان (June 3rd, 2010)

  19. IRI.AMIR ?????? ??
    IRI.AMIR

    مدیر تالار مهندسی هوافضا و ..
    May 2010
    آبادان
    734
    تعداد تشکر : 1,966
    Thanked 4,076 Times in 708 Posts

    ??? ??? پاسخ : هواپیماهای ایرانی از ایمنی کافی برخوردار نیستند

    به نظر من مشکل توپولف ها اول قدیمی بودنشان است و بعد عدم توجه به راحتی مسافر که این امر به این خاطر است که زمانی که این هواپیماها ساخته می شدند هدفشان فقط جابه جایی مسافر بوده و راحتی در این قسمت اصلا تعریف نمی شده.
    جدا از مسائل فنی مگر یک هواپیما قراره چند سال پرواز کنه و یا چند بار موتور تعمیر اساسی بشه؟
    اگر کوه ها از جای کنده شوند تو ثابت و استوار باش
    دندان ها را بر هم بفشار، کاسه سرت را به
    خدا عاریت بده
    پای بر زمین میخکوب کن، به صفوف پایانی لشکر دشمن بنگر
    از فراوانی دشمن چشم بپوش، و بدان که پیروزی از سوی
    خدای سبحان است
    #10 ارسال شده در تاريخ June 3rd, 2010 در ساعت 21:47:45

  20. The Following 3 Users Say Thank You to IRI.AMIR For This Useful Post:

    SKY MAN (June 3rd, 2010), Mohammadme (June 3rd, 2010), بهرام 0098 (June 3rd, 2010)

???? 1 ?? 3 123 ??????????

????? ????? ??? ?????

???? ??? ????? ? ??????

  • ??? ????????? ????? ????? ????? ????
  • ??? ????? ????? ???? ?? ??????
  • ??? ????????? ???? ????? ????.
  • ??? ????????? ??? ??? ??? ?? ?????? ????
  •  

Designed With Cooperation

Of Creatively & VBIran


Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.6.0